ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
6/4/2020
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο ΣΑΙΞΠΗΡ ΚΑΙ Ο ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ
_________
1.) Διάβασα, στην εφημερίδα “Το Βήμα”, ένα εξαιρετικού ενδιαφέροντος άρθρο της κ. Ίσμα Τουλάτου, που επιγράφεται "Ο Σαίξπηρ, η πανώλη και ο «Ληρ»", το οποίο αναδεικνύει την σημασία της επιδημίας της πανώλης για την συγγραφή ορισμένων από τα αριστουργήματά του Σαίξπηρ ("Βασιλιάς Λήρ", Μακμπέθ" και "Αντώνιος και Κλεοπάτρα").
Παρόλον ότι μελετώ τον Σαίξπηρ από δεκεατίες ομολογώ ότι ήταν μια διάσταση του έργου του που αγνοούσα ολότελα.
Παρόλον ότι μελετώ τον Σαίξπηρ από δεκεατίες ομολογώ ότι ήταν μια διάσταση του έργου του που αγνοούσα ολότελα.
Όσοι αγαπάτε τον μεγάλο δραματουργό πρέπει να διαβάσετε το πολύ ενδιαφέρον αυτό άρθρο.
Στην στήλη αυτή, το άρθρο μας ενδιαφέρει από μια άλλη σκοπιά.
Όταν ενέσκηπτε η φονική επιδημία της πανώλης σχεδόν αμέσως ύστερα όλα τα θέατρα έκλειναν με εντολή του βασιλιά της Αγγλίας και οι άνθρωποι του θεάτρου (δραματουργοί, ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μουσικοί κτλ.) εξαρτούντο από την γενναιοδωρία του βασιλιά για να επιβιώσουν.
Πουθενά, όμως, δεν υπάρχει μαρτυρία ότι έκλειναν τις εκκλησίες. Αντίθετα ήταν μια περίοδος που οι ναοί ήταν κατάμεστοι, επειδή σ’ αυτούς προσέτρεχαν, όχι μόνον όσοι εκκλησιάζονταν κάθε Κυριακή, αλλά και οι εκκοσμικευμένοι άνθρωποι για να ζητήσουν την αρωγή του Θεού για να αντιμετωπίσουν οι ίδιοι και η οικογένεια τους την πανώλη.
Είναι αδιανόητο η πολιτεία να αναγνωρίζει το δικαίωμα στους πολίτες της να βγαίνουν από το σπίτι τους -παρά την απομόνωση- για να περπατήσουν τα κατοικίδιά τους, να πάνε στα φαρμακεία και στους γιατρούς, να μεταβούν στην αγορά για τα ψώνια τους, να βγουν έξω από το σπίτι τους για άσκηση κτλ., αλλά να τους απαγορεύει να λατρεύουν τον Θεό.
Δεν πρέπει να τηρηθούν τα μέτρα ασφαλείας;
Ασφαλέστατα!
Η ολοσχερής απαγόρευση, όμως, στους πολίτες να εκκλησιάζονται και να μετέχουν των αχράντων μυστηρίων είναι παράλογη, αντισυνταγματική και καρπός ολιγοπιστίας.
Ασφαλέστατα!
Η ολοσχερής απαγόρευση, όμως, στους πολίτες να εκκλησιάζονται και να μετέχουν των αχράντων μυστηρίων είναι παράλογη, αντισυνταγματική και καρπός ολιγοπιστίας.
*****
Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΤΗΝ Μ. ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
_________
2.) Πολλές φορές σταθήκαμε κριτικά -και όχι σπάνια με ιδιαίτερη καυστικότητα- για τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου.
Αυτό ακριβώς μας υπαγόρευε η συνείδησή μας και θα τηρήσουμε ασφαλώς την ίδια στάση αν συνεχιστεί -όλα δείχνουν ότι θα συνεχιστεί- η κατά κρημνών οικουμενιστική πορεία του Παναγιώτατου και των άλλων Οικουμενιστών εν Φαναρίω, εν Μόσχα εν Ιεροσολύμοις, εν Αλεξανδρεία, εν Αντιοχεία κτλ..
Αυτό ακριβώς μας υπαγόρευε η συνείδησή μας και θα τηρήσουμε ασφαλώς την ίδια στάση αν συνεχιστεί -όλα δείχνουν ότι θα συνεχιστεί- η κατά κρημνών οικουμενιστική πορεία του Παναγιώτατου και των άλλων Οικουμενιστών εν Φαναρίω, εν Μόσχα εν Ιεροσολύμοις, εν Αλεξανδρεία, εν Αντιοχεία κτλ..
Η κριτική μας, όμως, δεν πηγάζει από εμπάθεια προς τον Παναγιώτατο κ. Βαρθολομαίο και τους άλλους Οικουμενιστές, ούτε από εχθρότητα προς τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Γι’ αυτό ασκούμε κριτική σε όσα αρνητικά αφορούν τον Παναγιώτατο, αλλά είμαστε πάντοτε πρόθυμοι να επαινούμε ότι ορθό και ευλογημένο κάνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης, αλλά και οι άλλοι Οικουμενιστές.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση θέλουμε να εκφράσουμε την βαθύτατη εκτίμησή μας για το γεγονός ότι ο Παναγιώτατος παρεβρίσκεται σε όλες ανεξαίρετα τις Θείες Λειτουργίες και Ακολουθίες της Μ. Τεσσαρακοστής την ώρα που πλείστοι όσοι αρχιερείς άλλων Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών αραίωσαν την παρουσία τους στο ναό.
Είναι πολύ ενθαρρυντικό και παρηγορητικό να βλέπεις, από το ιστολόγιο "Φως Φαναρίου”, τον Παναγιώτατο με την πατριαρχική Αυλή να προσεύχονται, με την σεμνότητα που χαρακτηρίζει το πατριαρχικό λειτουργικό ήθος της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, σε όλες τις Θείες Λειτουργίες και Ακολουθίες της Μ. Τεσσαρακοστής.
*****
3.) ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΣΧΟΙΝΙ ΤΡΑΒΗΞΕ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΥΑ;
______
Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Εξάψαλμος”, ρεπορτάζ του κ. Σωτήρη Τζούμα, τα ανεκδιήγητα που συνέβησαν στην Δράμα όταν οι αστυνομικοί χτυπούσαν έντονα την πόρτα του καθεδρικού ναού στον οποίο λειτουργούσε ο Σεβ. Δράμας Παύλος για να ελέγξουν αν υπήρχαν πιστοί στον ναό.
Ο Σεβασμιώτατος δεν έχασε μεν την υπομονή ή την ψυχραιμία του, αλλά υπέδειξε με τον τρόπο του στα όργανα της τάξης ότι έβγαλαν το ξυνό με την συμπεριφορά τους. “Αφήστε με να τελειώσω την Θεία Λειτουργία και μετά ελάτε να με συλλάβετε”, τους είπε.
Περιττόν να αναφέρω ότι ο Σεβασμιώτατος λειτουργούσε με την παρουσία δύο κληρικών και δύο ψαλτών μόνον.
Ο Σεβασμιώτατος δεν έχασε μεν την υπομονή ή την ψυχραιμία του, αλλά υπέδειξε με τον τρόπο του στα όργανα της τάξης ότι έβγαλαν το ξυνό με την συμπεριφορά τους. “Αφήστε με να τελειώσω την Θεία Λειτουργία και μετά ελάτε να με συλλάβετε”, τους είπε.
Περιττόν να αναφέρω ότι ο Σεβασμιώτατος λειτουργούσε με την παρουσία δύο κληρικών και δύο ψαλτών μόνον.
Παρόμοιες εικόνες απείρου κάλλους συνέβησαν σε πολλούς ναούς της Ελληνικής Επικράτειας, όπως λ.χ. στην Πάτρα, όπως κατήγγειλε ο γνωστός αντιοικουμενιστής κληρικός π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, έξω από τον ναό του οποίου υπήρχε περιπολικό της αστυνομίας όταν τελούσε την Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου.
Οι απρέπειες αυτές πρέπει να σταματήσουν επειδή δεν περιποιούν τιμή σε κανένα.
*****
4.) Αξίζει να παρακολουθήσουμε σήμερα Δευτέρα 6 Απριλίου στις 9.00 το βράδυ την ενδιαφέρουσα εκδήλωση, από την ιστοσελίδα www.enoriaendrasei.gr, για τον μεγάλο -και εν πολλοίς άγνωστο στο ευρύ κοινό- σύγχρονο Άγιο της Εκκλησίας μας Αμφιλόχιο της Πάτμου για τον οποίο δυστυχώς λίγα γράφτηκαν και ειπώθηκαν.
Ο σπουδαίος ιεραπόστολος Μητροπολίτης Γάνου και Χώρας Αμφιλόχιος (Τσούκος) πρώην Μητροπολίτης Νέας Ζηλανδίας -ο ένας εκ των ομιλητών της εκδήλωσης- είναι πνευματικό ανάστημα του Αγίου Αμφιλόχιου Μάκρη της Πάτμου. Γι’ αυτό είναι βέβαιο ότι θα αναφερθεί σε πολύ ουσιαστικά πράγματα που αφορούν τον Άγιο.
*****
6.) Τέλειο το σκίτσο του κ. Δημήτρη Χαντζόπουλου από την Εφημερίδα “Καθημερινή.”
Δεν μπορούσε να είναι πιο εύγλωττο και πιο παραστατικό.
No comments:
Post a Comment