Tuesday, April 14, 2020

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 14/4/2020


ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 14/4/2020
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

ΤΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ
_______



ΤΟ ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΣΣΙΑΝΗΣ
=====

Κύριε, 
ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις περιπεσοῦσα γυνή,
τὴν σὴν αἰσθομένη θεότητα, 
μυροφόρου ἀναλαβοῦσα τάξιν,
ὀδυρομένη, μύρα σοι,
 πρὸ τοῦ ἐνταφιασμοῦ κομίζει.

Οἴμοι! λέγουσα, 
ὅτι νύξ μοι ὑπάρχει, 
οἶστρος ἀκολασίας,
ζοφώδης τε καὶ ἀσέληνος
 ἔρως τῆς ἁμαρτίας.

Δέξαι μου τὰς πηγὰς τῶν δακρύων,
ὁ νεφέλαις διεξάγων τῆς θαλάσσης τὸ ὕδωρ·
κάμφθητί μοι πρὸς τοὺς στεναγμοὺς τῆς καρδίας,
ὁ κλίνας τοὺς οὐρανοὺς τῇ ἀφάτῳ σου κενώσει.

Καταφιλήσω τοὺς ἀχράντους σου πόδας,
ἀποσμήξω τούτους δὲ πάλιν 
τοῖς τῆς κεφαλῆς μου βοστρύχοις·
ὧν ἐν τῷ παραδείσῳ Εὔα τὸ δειλινόν,
κρότον τοῖς ὠσὶν ἠχηθεῖσα, 
τῷ φόβῳ ἐκρύβη.

Ἁμαρτιῶν μου τὰ πλήθη 
καὶ κριμάτων σου ἀβύσσους
τίς ἐξιχνιάσει, 
ψυχοσῶστα Σωτήρ μου;

Μή με τὴν σὴν δούλην παρίδῃς, 
ὁ ἀμέτρητον ἔχων τὸ ἔλεος.

Η Μεταγραφή του Φώτη Κόντογλου στην Νεοελληνική:

Κύριε, η γυναίκα που έπεσε σε πολλές αμαρτίες,
σαν ένοιωσε τη θεότητά σου, γίνηκε μυροφόρα
και σε άλειψε με μυρουδικά πριν από τον ενταφιασμό σου
κι έλεγε οδυρόμενη: Αλλοίμονο σε μένα, γιατί μέσα μου είναι νύχτα κατασκότεινη
και δίχως φεγγάρι, η μανία της ασωτείας κι ο έρωτας της αμαρτίας.
Δέξου από μένα τις πηγές των δακρύων,
εσύ που μεταλλάζεις με τα σύννεφα το νερό της θάλασσας.
Λύγισε στ' αναστενάγματα της καρδιάς μου,
εσύ που έγειρες τον ουρανό και κατέβηκες στη γης.
Θα καταφιλήσω τα άχραντα ποδάρια σου,
και θα τα σφουγγίσω πάλι με τα πλοκάμια της κεφαλής μου·
αυτά τα ποδάρια, που σαν η Εύα κατά το δειλινό,
τ' άκουσε να περπατάνε, από το φόβο της κρύφτηκε.
Των αμαρτιών μου τα πλήθη και των κριμάτων σου την άβυσσο,
ποιος μπορεί να τα εξιχνιάση, ψυχοσώστη Σωτήρα μου;


Μην καταφρονέσης τη δούλη σου, εσύ που έχεις τ' αμέτρητο έλεος.

*****

2.) ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ: “ΚΥΡΙΕ, ΣΩΣΟΝ ΛΑΟΝ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΟΝ”
=====
Στίς κρίσιμες ἡμέρες πού διανύομε καί στήν ἱερότητα τῶν ἡμερῶν τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος ἐπιβάλλεται μᾶλλον σιωπή καί προσευχή.
Ὅμως ἐπειδή προσφάτως στό Διαδίκτυο κυκλοφορήθηκαν κάποιες ἀπόψεις μέ τόν ὄνομά μου, πρός ἀποκατάσταση τῆς ἀληθείας, γιά νά μήν προκύψη ζημία, ἀναφέρω τά ἑξῆς: 
Οὐδέποτε εἶπα σέ ἀνθρώπους νά ἀποθηκεύουν τρόφιμα λόγω ἐπικείμενου πολέμου καί οὐδέποτε προφήτευσα τήν λήξη τῆς ἀπειλῆς τοῦ ἰοῦ, ὅπως κάποιοι ἀνεύθυνα καί ψευδῶς διέδωσαν.
Ἐπίσης χωρίς τήν ἀδειά μου ἀνήρτησαν συζητήσεις μου μέ ἀνακριβεῖς καί ἀντικρουόμενες ἀπόψεις μου γιά τόν κορονοϊό, οἱ ὁποῖες προκάλεσαν ἐρωτηματικά. Ἡ ἄποψή μου φαίνεται ξεκάθαρα σέ ὅσα ἀκολουθοῦν, εἶναι ἐντελῶς προσωπική, χωρίς διάθεση νά τήν ἐπιβάλλω καί σέ ἄλλους.
Στά τόσα δυσβάσταχτα προβλήματα πού ἔχουν οἱ ἄνθρωποι, τώρα προστέθηκε καί ἡ ἀπειλή τοῦ ἰοῦ, πού κατήντησε ἐφιάλτης. Πιό πολύ ὑποφέρουν οἱ ἄνθρωποι ἀπό τόν φόβο, τόν πανικό καί τόν ἀκούσιο ἐγκλεισμό, παρά ἀπό τόν ἰό.
Ἡ πολιτεία πῆρε μέτρα προστασίας, ἀλλά ἡ Ἐκκλησία ἔχει τά δικά της ἐφόδια γιά τήν ἀντιμετώπιση τοῦ ἰοῦ, πού τώρα ταπεινωμένη ὅσο ποτέ ἄλλοτε, ἀποδυναμωμένη καί δεσμευμένη ἀπό τήν πολιτεία, ἀδυνατεῖ νά τά παράσχη στούς πιστούς της.
Παλαιώτερα σέ παρόμοιες περιπτώσεις θανατηφόρων ἐπιδημιῶν τελοῦσε ἁγιασμούς καί ἔκανε λιτανεῖες ἱερῶν εἰκόνων καί ἁγίων λειψάνων. Γιατί καί σήμερα νά μήν γίνωνται αὐτά; «Μή οὐκ ἰσχύει ἡ χείρ Κυρίου» νά μᾶς βοηθήση καί σήμερα;
Στό χωρίο μου τήν τρίτη δεκαετία τοῦ 20ου αἰῶνος ἔπεσε λοιμώδης νόσος ἀπό τήν ὁποῖα πέθαναν 50 μικρά παιδιά σέ λίγες ἡμέρες. Δέν προλάβαιναν νά ἀνοίγουν τάφους.
Ἔφεραν τότε τήν κάρα τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους ἀπό τόν Ἅγιο Στέφανο Μετεώρων καί ἀμέσως κατέπαυσε τό θανατικό.
Ἀπό τότε πού ὁ Κύριος ἐτέλεσε τόν Μυστικό Δεῖπνο καί παρέδωσε τό ἁγιώτατο μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας, δέν ἔπαυσε μέχρι σήμερα νά τελεῖται ἡ «σωσίκοσμη» θεία Λειτουργία.
Οὔτε ὁ Διοκλητιανός, οὔτε οἱ Τοῦρκοι, οὔτε οἱ κομμουνιστές στήν Ρωσσία, οὔτε οἱ Γερμανοί στά χρόνια τῆς κατοχῆς κατάφεραν νά παύσουν τήν θεία Λειτουργία καί τήν προσέλευση τῶν πιστῶν γιά τήν θεία Κοινωνία.
Καί τώρα μέ τόν φόβο τοῦ ἰοῦ ἔκλεισαν οἱ Ναοί καί στεροῦνται οἱ πιστοί τήν σωστική χάρη τῶν Μυστηρίων, πού τόση ἀνάγκη τήν ἔχουν. Ἀντιθέτως, τήν ἴδια ὥρα πού ἐδῶ ὅλα σιωποῦν ἀπό φόβο, στίς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες τῆς Σερβίας, Βουλγαρίας καί Γεωργίας γίνεται ἡ λατρεία ἀπρόσκοπτα, οἱ ναοί εἶναι ἀνοιχτοί, τελεῖται ἡ θεία Λειτουργία καί δέν φοβοῦνται οἱ πιστοί μήν προσβληθοῦν ἀπό τόν ἰό. 
Τά μέτρα προστασίας πού ἐπιβάλλει ἡ νῦν κυβέρνηση εἶναι ἀντισυνταγματικά, δυσβάσταχτα, ὑπερβολικά καί ἄνισα πρός τούς Ἕλληνες Ὀρθοδόξους, ἐνῶ ἔχουν δημιουργήση ἕνα κλῖμα τρομοκρατίας, τό ὁποῖο ἐπιδεινώνουν τά ΜΜΕ.
Ναί, ὑπάρχει ὁ ἰός καί ἐπιβάλλεται νά προστατεύσωμε τήν ὑγεία μας καί τήν ὑγεία τῶν ἄλλων. Ὅμως ὁ φόβος πρέπει νά ἐκλείψη, διότι στήν κατάσταση τοῦ φόβου ὁ ἄνθρωπος δέν μπορεῖ νά σκεφθῆ καί νά ἐνεργήση λογικά καί διακριτικά.
Σέ παρόμοια περίπτωση, ὅταν ἔγινε ἡ ἔκρηξη στό Τσερνομπίλ, οἱ ἄνθρωποι τότε πανικοβλήθηκαν καί ἐξέταζαν τά λαχανικά καί τά φροῦτα γιά νά τρῶνε ἀπό αὐτά πού εἶχαν τήν λιγώτερη ἀκτινοβολία.
Ὁ ὅσιος Παΐσιος ἐρωτηθείς εἶπε νά κάνωμε τόν σταυρό μας καί νά τρῶμε ἄφοβα, δίνοντας ὁ ἴδιος πρῶτος τό παράδειγμα.
Ἄν ζοῦσε σήμερα εἶναι ἀδιανόητο νά τόν βλέπαμε μέ μάσκα καί γάντια, νά ἔχη στήν τσέπη του τό μπουκάλι μέ τό οἰνόπνευμα καί νά ἀποφεύγη τούς ἀνθρώπους ἤ νά τούς μιλᾶ ἀπό ἀπόσταση.
Εἶναι βέβαιο ὅτι θά εἰρήνευε τούς ἀνθρώπους καί θά βοηθοῦσε νά ἀποβάλλουν τόν φόβο καί πιό πολύ θά ἐλυπεῖτο γιά τό κλείσιμο τῶν Ἐκκλησιῶν. Εἶναι ἀταίριαστος αὐτός ὁ φόβος γιά τούς χριστιανούς πού ἐμπνέονται ἀπό τό παράδειγμα τοῦ Θεανθρώπου καί ἀπό τούς Μάρτυρες τῆς πίστεώς μας.
Ἀπό πολλούς ἀναμένεται ἐναγωνίως ἡ νίκη τοῦ κορονοϊοῦ μέ τήν ἐφεύρεση τοῦ ἐμβολίου, τό ὁποῖο θά εἶναι ὑποχρεωτικό γιά ὅλους. Ἐμεῖς ἀρνούμαστε νά κάνωμε τό ἐμβόλιο.
Ὅποιος φοβᾶται, ἄς κάνη ὅσα ἐμβόλια θέλει, ἀλλά νά γνωρίζη ὅτι μπορεῖ νά ἔχη ἀπρόβλεπτες βαρειές παρενέργειες, ὅπως εἶχαν τά ἐμβόλια πού ἔκαναν στά παιδιά πρίν λίγα χρόνια γιά τήν νόσο τῶν πτηνῶν καί πολλά παρέλυσαν.
Ὅπως ἐπίσης ἔπαθαν σκλήρυνση κατά πλάκας πολλοί πού ἔκαναν τό ἐμβόλιο τῆς ἡπατίτιδας Β' καί τό ἴδιο συμβαίνει καί μέ ἄλλα ἐμβόλια. Ἄν δέν φυλάξη ὁ Θεός, τί μποροῦν νά κάνουν τά ἐμβόλια καί τά φάρμακα;
Ὁ ἄθεος Καζαντζάκης γιά νά προφυλαχθῆ ἀπό τήν χολέρα σέ ταξίδι του στό ἐξωτερικό, ἔκανε ἐμβόλιο καί πάλι νόσησε.
Ἐμεῖς ἔχομε ἀνώτερα ἐμβόλια καί «φάρμακα ἀθανασίας», τά ἅγια Μυστήρια. Γιατρούς δοκιμασμένους καί εἰδικούς γιά τόν ἰό, τόν ἅγιο Χαράλαμπο, τόν ἅγιο Βησσαρίωνα Δουσίκου, πού εἶναι γιά τήν πανώλη καί τόσους ἄλλους Ἁγίους. Τώρα ὅμως μέ τίς αὐστηρές  ἀπαγορεύσεις ὁ λαός παραμένει ἀβοήθητος καί ἀπαρηγόρητος. 
Καί ἐνῶ ὅλοι ἀγωνίζονται γιά τήν ἀντιμετώπιση τοῦ ἰοῦ, κάποιοι, ἄλλα ἔχουν κατά νοῦ καί κάπου ἀλλοῦ ἀποβλέπουν. Κορυφαῖοι γιατροί καί ἐπιστήμονες ἐπισημαίνουν ὅτι αὐτά πού γίνονται εἶναι τέστ πειθαρχίας γιά νά χειραγωγοῦν τούς ἀνθρώπους ἐκεῖ πού θέλουν.
Αὐτό φαινόταν παράξενο καί ἀπίθανο μέχρι πρότινος ἀλλά δέν εἶναι φαντασία, διότι οἱ ἄνθρωποι πλέον τό λένε δημόσια: «Ἡ πανδημία τοῦ κορονοϊοῦ ἀνέδειξε τήν ἀνάγκη μιᾶς παγκόσμιας δημοκρατικῆς διακυβέρνησης» (Γιώργος Παπανδρέου) καί προτείνουν «νά ἔχη ὁ κάθε ἄνθρωπος ἕνα μικροτσίπ γιά νά ἔχη βιομετρικά δεδομένα σέ σχέση μέ τόν ἰό ἤ μέ ἄλλες ἐπιδημικές μετρήσεις» (Εὐάγγελος Βενιζέλος).
Αὐτοί μιλοῦν ἀνοιχτά γιά σφράγισμα καί παγκόσμια δικτατορία, ἀλλά ἐμεῖς καταλαβαίνομε; Καί τί κάνομε; Ἄν καί τόσα εἶχε γράψει καί πῆ ὁ ὄσιος Παΐσιος γιʼ αὐτό τό θέμα.
Αὐτούς τούς ἀνθρώπους πού μᾶς ὑποδούλωσαν στούς ξένους δανειστές καί τώρα μᾶς ὁδηγοῦν στήν σκλαβιά τοῦ Ἀντιχρίστου, εἶναι δυνατόν νά τούς ἐμπιστευθοῦμε;
Ὁ ὅσιος Παΐσιος προλέγοντας τίς μελλοντικές δυσκολίες τόνιζε: «Μόνο μέ καλή πνευματική ζωή θά τά βγάλωμε πέρα». 
Ἐπέτρεψε ὁ Θεός γιά τίς ἁμαρτίες μας αὐτήν τήν μεγάλη δοκιμασία.
Ἔχομε ἀνάγκη ἀπό εἰλικρινῆ μετάνοια, ὑπομονή ἀνεξάντλητη καί προσευχή ἀδιάλειπτη, ἡ ὁποία ἐνισχύει τήν Πίστη μας. Εὐχώμαστε ἀδελφικά καλή Ἀνάσταση μέ τίς ὁποιεσδήποτε συνθῆκες.
Ὁ Ἀναστάς, ὁ Κύριος τῆς ζωῆς καί Νικητής τοῦ θανάτου νά παρηγορήση, νά φωτίση μέ τό φῶς τῆς Ἀναστάσεώς Του ὅλους μας καί νά δώση δύναμη καί ἀντοχή στόν λαό Του. Μέ τήν χάρη Του νά φθάσωμε στήν ἡμέρα τῆς ἀπολυτρώσεώς μας ἀπό τήν ἁμαρτία καί ἀπό ὅλα τά δεινά. Ἀμήν.

Μέ πόνο ψυχῆς
καί εἰλικρινή φιλαδελφία.
Ἱερομόναχος Εὐθύμιος
Καλύβη Ἀναστάσεως - Καψάλα 
Ἅγιον Ὄρος


01-14 / 04 / 2020

*****


3.) Ωραία μεν η αναστάσιμη Εγκύκλιος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, αλλά δυστυχώς ο Μακαριώτατος δεν βάζει σε εφαρμογή αυτά που διδάσκει. 
Αναφέρει συγκεκριμένα -πολύ ορθά- ότι “Ἑνώνει εὐχαριστιακὰ τοὺς «ἐκ τοῦ ἑνὸς ἄρτου καὶ τοῦ ποτηρίου μετέχοντας…εἰς ἑνὸς Πνεύματος Ἁγίου Κοινωνίαν».” 
Αλλά τότε πώς συμφώνησε ο Αρχιεπίσκοπος με τα μέτρα που απαγορεύουν την συμμετοχή των πιστών στην Θεία Ευχαριστία; 
Θα παρακαλέσουμε τον Αρχιεπίσκοπο και τους Αγίους Συνοδικούς χωρίς αντιπολιτευτική διάθεση προς την κυβέρνηση και χωρίς να παραθεωρούνται τα μέτρα προστασίας που προτείνει η ιατρική κοινότητα, να διαπραγματευθούν την δυνατότητα των πιστών να μετέχουν στην Θεία Λειτουργία και στις Ακολουθίες νοουμένου ότι θα τηρούν τα μέτρα προστασίας που προτείνει η ιατρική κοινότητα. 
Να υιοθετηθεί δηλαδή η πρακτική που συμβαίνει στην Εκκλησία της Γεωργίας και της Σερβίας.


ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ 2020
=====
Χριστὸς Ἀνέστη!
Τὸ κενὸ μνημεῖο, τὸ ἐπίκεντρο τῶν πόθων καὶ τῆς λατρείας μας, διατρανώνει πάντα τὸ πῶς ὁ θάνατος πατεῖται θανάτῳ.
Ὁ Ἀναστὰς Κύριος προβάλλει, σὲ μιὰ πρωτοφανὴ γιὰ τὴν ἀνθρωπότητα συνθήκη, ὡς ἡ ἀπόλυτη ἐλπίδα· τὴν ἴδια στιγμὴ ὡς ἡ ἀπόλυτη πρόκληση. Εἰς «πτῶσιν καὶ ἀνάστασιν πολλῶν».
Ἡ ἑορτὴ τῶν ἑορτῶν καὶ πανήγυρις τῶν πανηγύρεων μᾶς βρίσκει φέτος συνολικὰ τραυματισμένους. 
Ταπεινωμένη ἡ οἰκουμένη ἀπὸ ἕνα ἀόρατο σωματίδιο ἀναγκάζεται σὲ ἀπομόνωση τῶν κοινωνιῶν. Κλείνουν σύνορα.
«Συνοχὴ ἐθνῶν ἐν ἀπορίᾳ». Ἀπόσταση καὶ στὶς κοινωνικές μας σχέσεις καὶ μέσα στὰ σπίτια μας. Μετρᾶμε πληγές, δυστυχῶς καὶ ἀπώλειες ζωῶν. Κάποιοι λένε ὅτι ἴσως πολλὰ πράγματα ἀλλάξουν γιὰ πάντα, ὅτι ὅλα ξαναγράφονται ἀπὸ τὴν ἀρχή.
Ὁ μετανεωτερικὸς ἄνθρωπος ξεγυμνώνεται. Εἶναι φανερὸ ὅτι μὲ προῖκα τὸ ναρκισσισμὸ καὶ τὸν ἀχαλίνωτο καταναλωτισμὸ δὲν ἔχουμε ἀπαντήσεις στὸ πρόβλημα. Τὴ λατρευτική μας ζωὴ τὴν αἰσθανόμαστε βαθειὰ πληγωμένη.
Ἀπέναντι στὴ φθορὰ ὁλόφωτη ἡ Χάρη τῆς Ἀναστάσεως. Ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου, ἡ πράξη αὐτὴ τοῦ Θεοῦ μέσα στὴν Ἱστορία, ἄνοιξε τὸ δρόμο γιὰ τὴν πλήρη ὑπέρβαση τοῦ θανάτου, πνευματικοῦ καὶ βιολογικοῦ.
Ἡ ἀνθρώπινη ἀλληλεγγύη νὰ γίνει θυσιαστικὴ ἀγάπη πρὸς τὸν ἀδελφό, λατρεία πρὸς τὸν Ἀναστάντα, ἁγιότητα. Μᾶς δόθηκε νὰ καταστρέψουμε μαζὶ μὲ τὸ Χριστὸ τὰ κλεῖθρα τοῦ θανάτου.
Τὸ ἀναστημένο Σῶμα τοῦ Χριστοῦ φέρει ὅλη αὐτὴ τὴ δωρεά. Εἶναι πηγὴ ἀφθαρσίας, φάρμακο ἀθανασίας. Μᾶς προτείνει ὁ Χριστὸς τὸν τύπον τῶν ἥλων γιὰ νὰ πιστεύσουμε. Κατάστικτος τοῖς μώλωψι καὶ πανσθενουργός.
Μᾶς προσφέρεται γιὰ νὰ κοινωνήσουμε ὅλοι μὲ Αὐτόν. Ἑνώνει εὐχαριστιακὰ τοὺς «ἐκ τοῦ ἑνὸς ἄρτου καὶ τοῦ ποτηρίου μετέχοντας…εἰς ἑνὸς Πνεύματος Ἁγίου Κοινωνίαν». Εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καὶ εἰς ζωὴν αἰώνιον.
Ἡ Χάρη τῆς Ἀναστάσεως φαίνεται ὅτι θὰ ἀποτελεῖ πάντα πρόκληση. «Ἀκούσαντες δὲ ἀνάστασιν νεκρῶν οἱ μὲν ἐχλεύαζον». Ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ ἀντιλεγόμενος.
Ἡ Λατρεία μας φέτος τραυματίστηκε. Ἡ ἀπορία ξεχειλίζει: Καθεύδει ὁ Χριστός; Τὰ γεγονότα μοιάζουν ἀποκαλυπτικά. Ἂς μείνουμε πιστοὶ μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ.


*****


4.) Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου απάντησε σε δημοσιογράφους για την Θεία Κοινωνία

Την Μεγάλη Τρίτη, 14 Απριλίου ε.έ. ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ως εκπρόσωπος τύπου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τα θέματα της πανδημίας του κορωνοϊού (covid-19), απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων Νίκου Ευαγγελάτου και Νικόλαου Στραβελάκη των τηλεοπτικών σταθμών MEGA και ΣΚΑΪ αντίστοιχα.

Διευκρίνισε ότι δεν ομιλεί ως Μητροπολίτης, αλλά ως εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου.

Στον δημοσιογράφο Νίκο Ευαγγελάτο απάντησε:

Η Ιερά Σύνοδος όπως και ο Μακαριώτατος πάρα πολλές φορές και τώρα και στα κηρύγματα, έκανε αυτή την διαστολή, άλλο είναι η Θεία Κοινωνία άλλο η συνάθροιση.

Η Ιερά Σύνοδος έχει εκφραστεί για την θεία Κοινωνία. Υπάρχει ένα πρόβλημα από μερικούς ανθρώπους να λένε ότι δια μέσου της Θείας Κοινωνίας μεταδίδονται μικρόβια και ιοί. Εδώ είναι δισχιλιετής παράδοση όχι μόνο της Ελλαδικής Εκκλησία, αλλά ολόκληρης της Εκκλησίας ότι αυτό δεν τίθεται επ ουδενί λόγω υπό αμφισβήτηση και ούτε καν η παραμικρή υπόνοια.

Η Ιερά Σύνοδος στα τρία κείμενα τα οποία εξέδωσε δέχτηκε την απόφαση των εμπειρογνωμόνων, των ιατρών ότι η διασπορά του ιού γίνεται ταχύτατα μέσα από τη συνάθροιση και μόνο προς το σκοπό αυτό πρότεινε στην Κυβέρνηση να λειτουργήσουν και να γίνουν οι ακολουθίες του Πάσχα κεκλεισμένων των θυρών.

Δεν υπάρχει απαγόρευση για την θεία Κοινωνία ούτε από την Πολιτεία ούτε από την Εκκλησία. Οι Ιερείς και όσοι προβλέπεται να είναι μέσα στον Ναό και το επιθυμούν μπορούν να κοινωνήσουν.

Αν με ρωτήσει κάποιος Ιερέας τι να κάνει, θα τον προτρέψω να εφαρμόσει τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου. Οι Μητροπολίτες είναι αρμόδιοι σε κάθε Μητρόπολη για την εφαρμογή των αποφάσεων της Ιεράς Συνόδου.

Τίθεται σε άλλο επίπεδο (αν θα βγει ένας Ιερέας να κοινωνήσει έξω από τον Ναό), τίθεται στο επίπεδο των διακρίσεων, δηλαδή ποιόν θα κοινωνήσουμε και ποιον όχι. Δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις. Όποιος είναι βαρειά άρρωστος στο σπίτι θα καλέσει τον Ιερέα να τον κοινωνήσει, όπως γίνεται πάντοτε.

Η μετάληψη της θείας Κοινωνίας δεν είναι ατομικό δικαίωμα, αλλά δώρο του Θεού και της Εκκλησίας.

Και πρέπει αυτές τις ημέρες να δείχνουμε όλοι ψυχραιμία και κατανόηση.

Και τα όργανα της πολιτείας να μην είναι υπεραυστηροί στην Εκκλησία, αν μπήκε κάποιος παραπάνω από τους 4 ας πούμε, και να είναι πάρα πολύ επιεικείς στις παραλίες που γεμίζουν από κόσμο.

Πρέπει να δείξουμε όλοι ψυχραιμία αυτήν την περίοδο. Ο Πρωθυπουργός είπε σε ένα μήνυμα του, δεν κινδυνεύει το πιστεύω μας, αλλά η υγεία των πιστών. Όμως μερικοί μάλλον θέλουν από ιδεολογικούς λόγους να προσβάλουν και τα πιστεύω μας.

*****

Στον δημοσιογράφο Νίκο Στραβελάκη απάντησε:

Η Ιερά Σύνοδος όντως δεν έχει εκδώσει κάποια απόφαση να απαγορεύεται και η Θεία Κοινωνία.

Η Ιερά Σύνοδος θεωρεί ότι δεν μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και κυρίως η Μετάληψη του Σώματος και του Αίματος του Χριστού.

Ως προς τη συνάθροιση η Ιερά Σύνοδος αποδέχεται τα πορίσματα της επιστημονικής ομάδας και γι' αυτό το λόγο πρότεινε στην Κυβέρνηση ώστε να γίνουν όλες οι ακολουθίες και οι θείες λειτουργίες την εβδομάδα αυτή κεκλεισμένων των θυρών.

Νομίζω αυτό είναι σαφέστατο από την πλευρά της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ότι δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση το μυστήριο της θείας Ευχαριστίας δεν μεταδίδονται ιοί και μικρόβια, αυτό είναι σαφέστατο.

Σαφέστατο επίσης είναι ότι γίνονται θείες Λειτουργίες και ακολουθίες κεκλεισμένων των θυρών με τα ορισμένα πρόσωπα τα οποία θα είναι παρόντα.

Όπως επίσης σαφέστατο είναι ότι η Ιερά Σύνοδος είπε να μην ομιλούν μερικοί με ασεβή τρόπο για την θεία Κοινωνία.

Δεν μπορούμε να κάνουμε διακρίσεις, να κοινωνούμε τους μεν και δεν κοινωνούμε τους δε.
Χρειάζεται πολύ μεγάλη ψυχραιμία.

Να μην προσβάλλονται τα πιστεύω των ανθρώπων, γιατί ο Πρωθυπουργός ο ίδιος είπε αυτή τη στιγμή δεν κινδυνεύουν τα πιστεύω των ανθρώπων αλλά η υγεία των πιστών.

Όμως, λόγω της ιδεολογίας μερικών προσβάλλονται και τα πιστεύω των ανθρώπων, γιατί σε αυτούς φαίνεται υφέρπει μία αίσθηση ότι μέσα από τη θεία Κοινωνία μεταδίδονται ιοί και μικρόβια. Αυτό θα πρέπει να σταματήσει.

Η Ιερά Σύνοδος ζήτησε να γίνονται κεκλεισμένων των θυρών, για λόγους αποφυγής των συναθροίσεων, και προτρέπει τους Μητροπολίτες να το εφαρμόσουν.

Μακάρι να ξεπεραστεί η κρίση, αλλά να μην είναι μερικοί υπεραυστηροί προς την Εκκλησία και να είναι πολύ επιεικείς σε άλλες συναθροίσεις στις παραλίες και στο σουπερμάρκετ και όπου αλλού και στα κομμωτήρια.

Ευχόμαστε όταν θα έχουμε αποκλιμάκωση των μέτρων να μην συμπεριλαμβάνονται μόνο τα κομμωτήρια, αλλά φυσικά και οι Εκκλησίες.


Είναι μία διδασκαλία της Εκκλησίας, ότι η θεία Κοινωνία είναι δωρεά του Θεού και της εκκλησίας στον άνθρωπο έχει το ατομικό δικαίωμα του κάθε ανθρώπου.

No comments:

Post a Comment