ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
4/4/2020
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
1.) “Δεν ήταν παράνομη αλλά ανεύθυνη η μετάθεση του εσπερινού του Ευαγγελισμού κατά δύο ώρες από τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο”, δήλωσε ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας. Και πρόσθεσε: «πρέπει να γίνει συνείδηση όλων, ότι η πιστή εφαρμογή των οδυνηρών μέτρων προστασίας της υγείας των πολιτών θα τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια και όχι η θρησκευτική ευλάβεια να γίνεται πρόξενος περαιτέρω προβλημάτων».(Εφημερίδα “Πολίτης”).

Νομική ευθύνη, λοιπόν, είναι σαφές ότι δεν υπάρχει.

Η συμμετοχή στην Λατρεία της Εκκλησίας -και προπαντός στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας- δεν είναι πρόξενος μετάδοσης ασθενειών, αλλά φάρμακο αθανασίας. Η δισχιλιετής Ιστορία της Εκκλησίας μαρτυρεί ότι τα μυστήρια της Εκκλησίας έγιναν αιτία ίασης και όχι μετάδοσης ασθενειών, ακόμη και όταν οι λειτουργοί του Υψίστου διακονούσαν σε νοσοκομεία και σανατόρια λοιμωδών νόσων.
*****
2.) Ρώτησαν το Άγιο Παίσιο τον Αγιορείτη:
“– Γέροντα, πῶς μερικοί, ἐνῶ εἶναι ἀσθενικοὶ στὸ σῶμα, ἔχουν ἀντοχὴ στὴν νηστεία;– Τὸ μυστικὸ εἶναι ὁ ταπεινὸς καὶ φιλότιμος ἀγώνας, ποὺ συνοδεύεται μὲ προσευχὴ καὶ Μετάληψη τῶν ἀχράντων Μυστηρίων. Αὐτὰ τρέφουν τὴν ψυχή, τρέφουν καὶ τὸ σῶμα. Ὅταν κοινωνοῦμε, παίρνουμε τὸ ἰσχυρότερο ἰαματικὸ φάρμακο, τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ.” (Ἀπὸ τὸ βιβλίο: Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου, Λόγοι Στ': Περὶ προσευχῆς, Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον “Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος”, Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 2012, σ. 211-216) (Ιστολόγιο "Ρωμείκο Οδοιπορικό").
Αντίθετα οι κοσμικοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι η Θεία Κοινωνία μεταδίδει τον κορωνοιό.!!!
Και να το έλεγαν μόνον κοσμικοί άνθρωποι…
Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι της Εκκλησίας (Κληρικοί, μοναχοί λαϊκοί θεολόγοι και άλλοι) αυτά ακριβώς λέγουν, έστω και αν προσπαθούν να περιτυλίξουν με περιτύλιγμα σακχαρούχο την βλασφημία τους ότι η Θεία Κοινωνία είναι πρόξενος μετάδοσης ασθενειών.

Όταν οι Καθηγητές της Θεολογίας μιλούν και ενεργούν τόσο βλάσφημα τι να περιμένει κάποιος από τους πολιτικούς και τους κοσμικούς ανθρώπους;
*****
3.) Είπε, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ:
“Θεωρώ ταπεινώς ότι αυτή η πανδημία είναι μία δοκιμασία που επέτρεψε ο Θεός μέσα στα πλαίσια της αγάπης Του προς τον άνθρωπο, όχι για να τον καταστρέψει και να τον αφανίσει, αλλά για να τον συνετίσει.
Ξεφύγαμε και είναι καιρός να έλθουμε εις εαυτόν, να συνέλθουμε από την μέθη της φιλαυτίας, της έπαρσης, της ακηδίας και της αδιαφορίας. Ειλικρινά πιστεύω πως είναι καιρός μετανοίας με την όλη σημασία της λέξεως. Αλλαγή του νου, αλλαγή του τρόπου σκέψης και πράξεως.”

Μακάρι πάντοτε ο Σεβ. Γαλλίας να μας έδινε την χαρά να τον επαινούμε για ορθές θέσεις που διατυπώνει, αντί να τον βλέπουμε καθημερινά να επιδίδεται σε συνεχείς οικουμενιστικές και νεωτεριστικές ασχημίες.
*****
4.) Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Αναστάσιος” τα ακόλουθα από επιστολή του αντιοικουμενιστή και παραδοσιακού επισκόπου Γόρτυνος Ιερεμία:
“Από ὅλη αὐτή τήν θλιβερή ὑπόθεση τοῦ κορονοϊοῦ, ἡ μόνη μου ἱκανοποίηση καί χαρά γιά σᾶς εἶναι τό ὅτι ἐννόησα καί κατάλαβα καλά ὅτι ἀγαπᾶτε τόν Θεό καί θέλετε νά Τόν λατρεύετε στήν Ἐκκλησία. Πόσοι καί πόσες ἀπό σᾶς, ἀκόμη καί τά παιδιά σας, δέν ἔχετε πεῖ στούς ἱερεῖς σας καί σέ μένα ὅτι «μᾶς ἔλειψε ἡ Λειτουργία»! Ἐσεῖς αὐτό τό λέτε μέ πόνο, ἀλλά ἐγώ, ὅταν τό ἀκούω, χαίρομαι, γιατί βλέπω στόν πονετικό σας αὐτό λόγο τήν ἀγάπη σας στόν Χριστό καί στήν Ἐκκλησία Του. Ἐκεῖνο ὅμως, ἀδελφοί, πού μέ πονᾶ πολύ, εἶναι τό ὅτι σᾶς λείπει ἡ θεία Κοινωνία. «Τί Πάσχα θά εἶναι αὐτό, χωρίς θεία Κοινωνία;»

Φροντίστε, λοιπόν, ὅσοι δέν ἔχετε στά σπίτια σας, νά πάρετε Μέγα Ἁγιασμό ἀπό τόν ἱερέα σας, νά πιεῖτε ὅλοι Μεγάλο Ἁγιασμό, γιά νά λάβετε τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ.”

Η προτροπή του Σεβ. Γόρτυνος οι πιστοί να κοινωνούν τον Μέγα Αγιασμό είναι πολύ καλή λύση η οποία ποτέ μεν δεν μπορεί να αντικαταστήσει την Θεία Κοινωνία, αλλά «ἐπέχει δεύτερον τῆς θείας Κοινωνίας».
*****
5.) Αναφέρει το ιστολόγιο “Εξάψαλμος” για την τηλεδιάσκεψη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου:
“Η πρόταση του Βενιαμίν της Ιεραρχίας Σεβ. Σισανίου Αθανασίου, ευγενικού και πνευματικού Ιεράρχη, να βγαίνουν οι λειτουργοί ιερείς να κοινωνούν τον λαό που επιθυμεί να κοινωνήσει εκτός του ναού, σε ανοικτό χώρο, κρίθηκε ως ανέφικτη διότι αυτό θα δημιουργήσει ειδικά αυτή την εποχή που ισχύουν αυστηρά μέτρα νέα εσωστρέφεια και κατακραυγή κατά της Εκκλησίας.”
Αν όντως αυτό συνέβη κατά την τηλεδιάσκεψη τότε πρέπει να ανησυχήσουμε πολύ σοβαρά.

Αυτό που προβληματίζει και πικραίνει είναι ο λόγος για τον οποίο απορρίφθηκε η πρόταση του Σεβ. Σισανίου: "Θα δημιουργήσει εσωστρέφεια και κατακραυγή κατά της Εκκλησίας", ισχυρίστηκαν οι Συνοδικοί.
Σε απλά ελληνικά η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να στερήσει την Θεία Κοινωνία στους πιστούς ακόμη και το Πάσχα, απλά και μόνον επειδή θα υπήρχε κατακραυγή εναντίον της Εκκλησίας από την κοινωνία.!!!
Αλήθεια! Από πότε οι Ιεράρχες πολιτεύονται σύμφωνα με το τι πρεσβεύει η κοινωνία και όχι με τις επιταγές του Ευαγγελίου;
*****
6.) Διαβάσαμε, στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”, αξιοθρήνητο άρθρο, που επιγράφεται “Κορωνοϊός και ψυχικές ασθένειες”, του ψυχίατρου κ. Γεώργιου Σύρπη.
Πρόκειται για πολύ χαμηλού επιπέδου προπαγανδιστικό κείμενο που γράφτηκε για να εξιλεώσει στην συνείδηση των πιστών τον σεβαστό π. Βασίλειο Βολουδάκη για τις επιστημονικές ασυναρτησίες που διατυπώνει σε ομιλίες του και για να τον παρουσιάσει ως πρότυπο ορθόδοξου κληρικού.
Ο κ. Σύρπης πρέπει να ντρέπεται κυριολεκτικά για το άθλιο -από κάθε άποψη- άρθρο που δημοσίευσε.

Ακόμη χειρότερα! Όταν ένας κληρικός απευθύνεται στο πλήρωμα της Εκκλησίας, εν εξάλλω καταστάσει -όπως μαρτυρούν τα σχετικά βίντεο- και το καλεί να εξεγερθεί, ενώ ο ίδιος λουφάζει διά τον φόβον των συνεπειών, καθίσταται εν παντί αφερέγγυος και παράδειγμα προς αποφυγή.

Το άρθρο γίνεται ακόμη πιο αναξιόπιστο, όχι μόνον για την ένδεια των επιχειρημάτων, αλλά και επειδή ο κ. ψυχίατρος ήταν υποψήφιος Ευρωβουλευτής του Βολουδακικού Μακρακιστικού Κόμματος “Κοινωνία.”
Δηλαδή ούτε τα προσχήματα δεν τηρούν οι άνθρωποι.
Δηλαδή ούτε τα προσχήματα δεν τηρούν οι άνθρωποι.
No comments:
Post a Comment