Tuesday, January 12, 2021

Π. ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ,ΚΡΑΥΓΑΛΕΕΣ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΠΑΤΣΚΑΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΚΡΑΥΓΑΛΕΕΣ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΠΑΤΣΚΑΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Ο Σέρβος Οικουμενιστής Μητροπολίτης Μπάτσκας κ. Ειρηναίος (Μπούλοβιτς), σε συνέντευξή του, που διαβάσαμε στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στο Ουκρανικό. 


Ισχυρίζεται ότι όσα έκανε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Ουκρανία είναι εξ υπαρχής άκυρα και ανυπόστατα και ότι ο Μακαριώτατος Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιος είναι λαϊκός -και δη σχισματικός λαϊκός- παρόλο ότι 4 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες βρίσκονται σε πλήρη ευχαριστιακή κοινωνία μαζί του.

Τώρα πώς γίνεται να θεωρείται κάποιος σχισματικός και ακοινώνητος, ενώ βρίσκεται σε πλήρη ευχαριστιακή κοινωνία με 4 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, κανείς δεν μας εξήγησε μέχρι τώρα απλούστατατα επειδή δεν υπάρχει λογικό θεμέλιο ή θεολογική επιχειρηματολογία για να στηρίξει τον αθεολόγητο αυτό παραλογισμό.


Ας δεχτούμε, όμως, χάρη της συζήτησης και μόνο, ότι ο Μακαριώτατος Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος δεν είναι τίποτα παρά σχισματικός λαϊκός. 


Τι πρέπει να γίνει σε αυτή την περίπτωση, αφού τον μνημονεύουν ως Προκαθήμενο Αυτοκέφαλης Εκκλησίας 4 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες; 

Αν ευσταθεί ο ισχυρισμός του Σεβασμιώτατου Μπάτσκας τότε, γιατί η Εκκλησία της Σερβίας δεν διακόπτει αμέσως -όπως έκανε το Πατριαρχείο Μόσχας- την κοινωνία με τις 4 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες που βρίσκονται σε πλήρη ευχαριστιακή κοινωνία με τον Κιέβου Επιφάνιο;


Μήπως χωρεί Oικονομία για το θέμα;


Είναι, όχι μόνο άτοπο, αλλά κυριολεκτικά αστείο να ισχυριστεί κάποιος ότι μπορεί να εφαρμοστεί Oικονομία, όταν 4 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες συλλειτουργούν -κατά τον ισχυρισμό του Σεβασμιώτατου Μπάτσκας πάντοτε- με ένα σχισματικό λαϊκό και τον μνημονεύουν ως Προκαθήμενο Εκκλησίας.!!!

Αν ο ισχυρισμός του Σεβ. Μπάτσκας αληθεύει τότε κατελύθησαν τα πάντα. 


Όχι μόνο οι Ιεροί Κανόνες, αλλά και τα Δόγματα της Εκκλησίας. 


Είναι ένα πράγμα να πεις ότι πάσχει, εξ απόψεως Κανονικού Δικαίου, όσα έκανε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην Ουκρανία και εντελώς διαφορετικό να ισχυρίζεσαι ότι είναι εξ υπαρχής άκυρα και ανυπόστατα όσα έκανε.


Αν είναι εξ υπαρχής άκυρα και ανυπόστατα και αν ο Μακαριώτατος Κιέβου Επιφάνιος είναι σχισματικός λαϊκός, τότε δεν είναι εντελώς αδύνατο να εφαρμοστεί Οικονομία. 

Αν ισχύουν αυτά που λέγει ο Σεβ. Μπάτσκας, το θέμα δεν είναι -όπως ατυχώς το χαρακτηρίζει ο π. Θεόδωρος Ζήσης- κανονικό με δογματικές προεκτάσεις, αλλά καθαρά Δογματικό, που έχει ως αφετηρία Κανονικές παραβάσεις.


Ο Άγιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Νικόλαος Μυστικός συνόψισε εύγλωττα πότε μπορεί να εφαρμοστεί ο θεσμός της Οικονομίας: “Οικονομητέον ενθ’ ου παρανομητέον.”


Αν οι ισχυρισμοί του Σεβασμιώτατου Μπάτσκας Ειρηναίου ευσταθούν, τότε στην Ουκρανία κατελύθησαν τα πάντα. Δόγματα και Κανόνες. Άρα ποια Οικονομία μπορεί να εφαρμοστεί;

Αναμένουμε, λοιπόν, μια έντιμη απάντηση και προπαντός μια έντιμη στάση, από την Εκκλησία της Σερβίας, αλλά και από κάθε άλλη Εκκλησία ή επίσκοπο φρονεί -εντελώς πλανεμένα- ότι ο Κιέβου Επιφάνιος είναι Σχισματικός λαϊκός. 


Γιατί ο ισχυρισμός είναι ανυπόστατος ότι δήθεν ο Κιέβου Επιφάνιος είναι Σχισματικός λαϊκός;  


Διότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποκατέστησε τους πρώην Σχισματικούς πριν προχωρήσει στην σύγκληση της Ενωτικής Συνόδου, στην οποία κλήθηκαν να παραστούν όλοι οι επίσκοποι της Ουκρανίας, ασχέτως αν η υπό τον Σεβασμιώτατο εν Κιέβω Ονούφριο Ιεραρχία επέλεξε αυτοβούλως -ή κατόπιν υποβολής-, σχεδόν στην ολότητά της, να μη παραστεί.

No comments:

Post a Comment