Saturday, December 12, 2020

Β. ΚΑΖΙΑΚΟΥ,“ΠΕΡΙ ΕΘΕΛΟΘΡΗΣΚΕΙΑΣ” Β΄,


  “ΠΕΡΙ ΕΘΕΛΟΘΡΗΣΚΕΙΑΣ”


Β΄


Του κ. Βαγγέλη Καζιάκου

=====


Η σημερινή ζωή των χριστιανών, παρουσιάζει λίγο η πολύ, τα στοιχεία της εθελοθρησκείας. 

Πλειάδα ανθρώπων της εποχής μας, αν και δεν αρνούνται την ύπαρξη του Θεού, την προσλαμβάνουν, αόριστα και αφηρημένα, ακόμα και με χριστιανικό πρόσημο, προσαρμόζοντας προκρουστιαίως, στοιχεία μιας δεδομένης θρησκευτικής διδασκαλίας, στα μέτρα και τα σταθμά του εαυτού τους.


Στις ποικίλες ιδεολογίες των ψευδωνύμων γνώσεων και του εμπαθούς πνεύματος τους. 


Μια τέτοια πίστη, φυσικά, δεν είναι επαληθεύσιμη πόσο μάλλον σώζουσα, καθώς, δεν συντονίζεται στην αυτοαλήθεια της διδασκαλίας του Ενανθρωπισθέντος Υιού και Λόγου Του Θεού, Σωτήρος Χριστού και όλων των Αγίων Του, που αποτελούν μέσα στους αιώνες την ζωντανή παρουσία Του, το άλας της γης, το φως του Κόσμου.

Η ζωή των Αγίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας, Αυτού Του Σώματός Του, είναι το τεκμήριο της ότι η ζωή που προτάσσει το Ευαγγέλιο της Βασιλείας Του Τριαδικού Θεού, αποτελεί την απόλυτη Αλήθεια και την σώζουσα οδό, που πηγάζει από τον Σταύρο του Γολγοθά και του κενού μνημείου της Αναστάσεως, Του υπέρ της του κόσμου ζωής Εσφαγμένου Αρνίου.


Η κατά την ημέτερα θέληση Πίστεως εις Τον Θεόν, και οι κατ’ επιλογή τήρηση των εντολών Του, είτε από άγνοια, είτε από φρόνημα αιρέσεως, αποτελεί βλασφημία Του Αγίου Πνεύματος, αποταγή του απολυτρωτικού έργου Του Χριστού, μορφή θρησκευτικότητος μεν, μιαρή παρά τω Θεώ δε.

Κάποια παραδείγματα που μπορούν να προταθούν τηλεγραφικά, είναι, όταν αρκούμαστε μόνο στην πίστη και όχι στην οργανική ένταξη μας στην μυστηριακή και ασκητική ζωής της Εκκλησίας. 


Όταν αποδεχόμαστε την χάρη των μυστηρίων χωρίς όμως να έχουμε τις προϋποθέσεις να μετέχουμε σε αυτά, αρνούμενοι το ησυχαστικό φρόνημα της χριστιανικής Ελπίδος, κλπ. 


Ο Λόγος Του Θεού, αποτελεί τον αιώνιο Νόμο Του, την θεραπευτική συνταγή Αυτού, που μας απαλλάσσει από τον Διάβολο, τον θάνατο και την αμαρτία, ενώνοντάς μας με Τον Άγιο Τριαδικό Θεό.

 

(Συνεχίζεται)

No comments:

Post a Comment