Friday, December 25, 2020

Π. ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ, ΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ

ΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====

Ο εκλεκτός φίλος θεολόγος κ. Βασίλης Χαραλάμπους, σε πρόσφατο άρθρο του στον “Ορθόδοξο Τύπο”, σχολιάζει την θέση ότι το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο είναι τετελεσμένο γεγονός. 

Στο άρθρο του παραθέτει τα ακόλουθα δύο αποσπάσματα από το κλασσικό έργο του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου “Τα δύο άκρα”:

1.) “Μία ἀπόφασις συναντῶσα τὴν ἀντίδρασιν τῆς συντριπτικῆς πλειοψηφίας τῶν Ἐπισκόπων, καὶ ἂν ἀκόμα δέν εἶνε ἐξ αὐτῆς ἄκυρος, ποῖον κῦρος δύναται νὰ ἔχει διὰ τὴν Ἐκκλησίαν; Οὐδέν! Καταργεῖται de facto”.

2.) “Βεβαίως ὅταν σχισματικὸς ἢ αἱρετικὸς Κληρικός ἐπιστρέφει εἰς τὴν Ὀρθοδοξία γίνεται δεκτὸς πολλάκις ἄνευ χειροτονίας, δι’ ἁπλῆς ἀπόφασης Συν­όδου. Τοῦτο ὅμως γίνεται διὰ Συνόδου. Σύνοδος πάντοτε ἀποφασίζει τὴν ἀποκατάστασιν τῶν αἱρετικῶν ἢ σχισματικῶν”.

Εκφράζουμε την ανυπόκριτη χαρά μας, επειδή -επιτέλους- ο εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσών “Ορθόδοξος Τύπος”, από την μαύρη ώρα που τον έθεσε υπό την δεσποτική κυριαρχία του ο σοβαρά προβληματικός, αλλά πάντοτε σεβαστός και αγαπητός κληρικός π. Βασίλειος Βολουδάκης, δημοσιεύει κείμενο που αποκαθιστά την αλήθεια για την εγκυρότητα της Απόφασης της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την οποία αποκατέστησε τους πρώην Σχισματικούς της Ουκρανίας χωρίς χειροτονία με απλή απόφαση της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Θρόνου.

Τα αποσπάσματα, από το βιβλίο του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου, που παραθέτει στο άρθρο του ο κ. Β. Χαραλάμπους, καθιστούν σαφές ότι: 

1.) Η Ιερά Σύνοδος μπορεί να δεχτεί χωρίς χειροτονία την αποκατάσταση Σχισματικών ή αιρετικών.

2.) Μαρτυρούν, επίσης, ότι η ευχαριστιακή κοινωνία των Εκκλησιών είναι το κριτήριο που καθορίζει την εγκυρότητα των εκκλησιαστικών θεμάτων.

Ως εκ τούτου, η φωνή του π. Επιφάνιου από τον τάφο ή μάλλον από την Βασιλεία του Θεού όπου αυλίζεται, μαρτυρεί ότι εγκύρως και ορθώς έπραξε η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου να αποκαταστήσει τους πρώην Σχισματικούς της Ουκρανίας. 

Με την αποκατάσταση των πρώην Σχισματικών ευτυχώς σήμερα δεν υπάρχει κανείς Σχισματικός στην Ουκρανία, εκτός φυσικά από την ομάδα του Ντενισένκο, η οποία αποκαταστάθηκε μεν από το  Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά επέστρεψε με δική της ευθύνη επί το ίδιον εξέραμα, εις ίδιον κρίμα και κατάκριμα. 


Η επιστροφή ενός αμαρτωλού προκαλεί ανεκλάλητη αγαλλίαση στον Θεό, μας διαβεβαιώνει το Άγιο Ευαγγέλιο.! 

Οποία χαρά, επομένως γίνεται εν Ουρανώ, τώρα που εντάχθηκαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία, 18 εκατομμύρια αδελφοί μας Ουκρανοί, που προηγουμένως ήταν Σχισματικοί;!

Άραγε, ο σεπτός και προσφιλής των Εξαρχείων Γέρων, π. Βασίλειος Βολουδάκης, θα συνετιστεί μετά την υπόμνηση της διδασκαλίας του Γέροντος Επιφάνιου Θεοδωροπούλου;

Ή μήπως θα συνεχίσει τις αστήρικτες αναλύσεις του για το Ουκρανικό που τον εκθέτουν και τον ίδιο και τον "Ορθόδοξο Τύπο", οποίος -ως μη ώφειλε- φιλοξενεί τα αντιπατριαχικά και εμπαθή άρθρα του;

Προσευχόμαστε για το πρώτο, αλλά φοβόμαστε -δεν το κρύβουμε, επειδή γνωρίζουμε καλώς το ποιόν του σεβαστού πατρός- για το δεύτερο.

Ως γνωστόν ήδη η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου, με ευρεία πλειοψηφία των 3/5 της Ιεραρχίας της, αποφάσισε να εντάξει στα Δίπτυχα της Εκκλησίας μας τον Μακαριώτατο Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο ως τον Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας Ουκρανίας.!

Το ίδιο έπραξαν άλλωστε τρεις άλλες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, ήτοι 

1.) το Οικουμενικό Πατριαρχείο, 

2.) το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, και 

3.) η Εκκλησία της Ελλάδος.

Οι Προκαθήμενοι των 4 Αυτοκέφαλων Εκκλησιών μνημονεύουν τον Μακαριώτατο Κιέβου Επιφάνιο ως Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ενώ αναμένεται σχετική απόφαση και άλλων Ορθόδοξων Αυτοκέφαλων Εκκλησιών.

Ευχαριστούμε θερμά τον αγαπητό φίλο κ. Β. Χαραλάμπους που μας υπενθύμισε την διδασκαλία του Γέροντος Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου, η οποία πρέπει να έχει -ως εικός- καθοριστικό ρόλο για την επίλυση του Ουκρανικού.

No comments:

Post a Comment