Saturday, October 12, 2019

ΕΝΑ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ


ΕΝΑ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβαντου
=====

Η απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος να αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας είναι προφανώς σπουδαιότατη είτε βλέπει κάποιος την απόφαση θετικά, είτε αρνητικά.

Το γεγονός ότι μόνον 7 Ιεράρχες ζήτησαν αναβολή της απόφασης δείχνει ότι η βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Μητροπολιτών της Εκκλησίας της Ελλάδος ήταν υπέρ της αναγνώρισης της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας.

Ο Σεβ. Καισαριανής Δανιήλ ζήτησε -και από ότι φαίνεται δεν έγινε δεκτό- οι αρχιερείς να ψηφίσουν με φανερή ψηφοφορία.

Αυτή η πρόταση είναι πολύ ορθή, επειδή, αν εφαρμοζόταν, θα απέτρεπε τους διπλοπρόσωπους Ιεράρχες που θέλουν να τα έχουν καλά και με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και με την Εκκλησία της Μόσχας, να πουλούν εκδούλευση ταυτόχρονα και στο Φανάρι και στην Μόσχα.

ΔΙΑΨΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΡΩΣΣΟΛΑΓΝΩΝ
__________

Μέχρι πολύ πρόσφατα ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης ισχυριζόταν ότι δεν υπάρχει πλειοψηφία στην Ιεραρχία για να αναγνωριστεί η Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Παρόμοια η ομάδα του π. Θεόδωρου Ζήση καλλιεργούσε ψευδαισθήσεις ότι υπήρχε δυνατότητα να αποτραπεί η αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας από την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Από την πρώτη στιγμή της εκχώρησης Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία εκφράσαμε την θέση ότι, αν ποτέ αχθεί στην Ιεραρχία το Ουκρανικό, η συντριπτική πλειοψηφία των Μητροπολιτών μας θα αποδέχονταν τον Τόμο Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
_________

Ας αρχίσουμε από τον σεπτό π. Βασίλειο Βολουδάκη.

Βεβαίως όλοι συμφωνούμε ότι “έξεστιν ασχημονείν” στον προσφιλή Γέροντα των Εξαρχείων.

Πραγματικά είναι ένας πολύ προβληματικός άνθρωπος που κυριαρχείται από εμμονές και ιδεοληψίες.

Μου κάνει τόση εντύπωση ότι ο ευλογημένος Γέροντας σχεδόν ποτέ δεν επαληθεύεται στις προβλέψεις του.

Ενώ ναρκισσίζεται ότι γνωρίζει τα παρασκήνια των εκκλησιαστικών γεγονότων στην πράξη αποδεικνύεται -no wonder!- σχεδόν πάντοτε αναξιόπιστος εκτιμητής των εξελίξεων.

Η ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
________

Η ομάδα των Αποτειχισμένων -και ορισμένων άλλων αντιοικουμενιστών- έτρεφαν ψευδαισθήσεις ότι ήταν σε θέση να κατευθύνουν τις εξελίξεις κατά το δοκούν, πλην όμως, αποδείχτηκε στην πράξη ότι είναι ανίκανοι -όπως ήταν άλλωστε φυσικό- να ποδηγετήσουν την πορεία των γεγονότων.

Είναι τουλάχιστον αποκαρδιωτικά αφελής όποιος νομίζει ότι μπορεί να αλλάξει τα γεωστρατηγικά συμφέροντα των μεγάλων Δυνάμεων στην Ουκρανία και επέκεινα, αλλά είναι εξίσου επικίνδυνα αφελής όποιος νομίζει ότι μπορεί να επιβάλει στην Ιεραρχία των 82 αρχιερέων την δική του ατζέντα.

Το χειρότερο! Η ομάδα του π. Θεόδωρου Ζήση -τουλάχιστον- εξαιτίας της αναγνώρισης της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας μεθοδεύει -με την μια μορφή ή με την άλλη- την δημιουργία Σχίσματος, υπό Ρωσσική ομπρέλλα.

Ας κάνουμε όλοι ΤΩΡΑ ότι μπορούμε για να αποτρέψουμε τέτοια εξέλιξη πριν εκδηλωθεί το Σχίσμα, επειδή, αν εκδηλωθεί, σίγουρα δεν είναι εύκολο να ανακληθεί.

4 comments:

  1. Η πρόταση του Καισαριανής ήταν πέρα για πέρα λανθασμένη (και γι'αυτό απορρίφθηκε συσσωμα), διότι οι αποφάσεις μιας συνόδου μιας τοπικής εκκλησίας δεν μπορούν να τεθούν για ψηφοφορία/έγκριση μιας συνόδου μιας άλλης τοπικής εκκλησίας. Μόνο μια μείζων η πανορθόδοξη σύνοδος έχει αυτό το δικαίωμα.

    ReplyDelete
  2. Έτσι είναι ψυχή μου ! Η αλήθεια δεν αντέχεται ! Εύχομαι νά είστε καλά και νά έχετε υγεία !

    ReplyDelete
  3. Ας εξηγήσουμε βεβαίως οτι το ανωτέρω σχολιάκι μου είναι εις απάντησιν προηγηθέντος και μή δημοσιευθέντος σχολίου μου . Ο διαχειριστής έχει το αναφαίρετο δικαίωμα νά δημοδιεύει ή όχι τα σχόλια . Η επεξήγηση είναι για νά μήν μοιάζει το τελευταίο σχολιάκι ξεκρέμαστο !

    Αν αυτό δεν είναι σχίσμα τότε τί είναι ! Ποιά δεοντολογία μπορεί νά υποχρεώσει τις συνειδήσεις νά καταπιούν τον γάιδαρο ! Ποιά δύναμη μπορεί νά αποτρέψει την ψυχρότητα των καρδιών παρά μόνο η εν Χριστώ αδελφωσύνη . Η εκκλησία είναι οικουμενική και ο αδελφός μπορεί νά κατοικεί στο άλλο άκρο της γής . Ο εγγύς γίνεται αλλότριος !

    Ευτυχώς που κάποιοι "μοχθούν " για την ενότητα της εκκλησίας ! Πάντως όταν δεν " μοχθούν " τα πράγματα πάνε καλύτερα !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σχίσμα κ. Λωρίτου έκανε ΜΟΝΟΝ το πατριαρχείο Ρωσσίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

      Τα ίδια βυσσοδομεί να κάνει τώρα και με την Εκκλησία της Ελλάδος.

      Σχίσμα όμως μεθοδεύουν και οι εν Ελλάδι περί τον π. Θεόδωρο Ζήση Αποτειχισμένοι, όπως καταγγέλλουν με ισχυρότατα ντοκουμένατα και επιχειρήματα οι κ. Τσακίρογλου και Π. Σημάτης και έμμεσα ο κ. Μάννης.

      Και αυτή είναι η ταμπακιέρα για την οποία εσείς αναμένουμε να μας δώσετε πειστικές εξηγήσεις.

      Delete