Sunday, October 13, 2019

ΘΡΗΝΟΣ ΚΑΙ ΚΛΑΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΡΜΟΣ ΠΟΛΥΣ


ΘΡΗΝΟΣ ΚΑΙ ΚΛΑΥΘΜΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΡΜΟΣ ΠΟΛΥΣ

Του θεολόγου κ. Ανδρεα Κυριακού
=====

Η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν ήταν, χωρίς αμφιβολία, κεραυνός εν αιθρία. 

Εδώ και μήνες ουκ ολίγοι αρχιερείς της ελλαδικής Εκκλησίας είχαν αναγνωρίσει ντε φάκτο το αυτοκέφαλο της υπό τον μητροπολίτη Επιφάνιο Ουκρανικής Εκκλησίας (Λαγκαδά, Δωδώνης κ.ο.κ). 

Τώρα, όμως, το πράγμα είναι πλέον τετελεσμένο γεγονός. Οι επίσκοποι της εν Ελλάδι Εκκλησίας εξουσιοδότησαν, στην συντριπτική πλειονοψηφία τους, εν λευκώ, τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ώστε να προχωρήσει άμεσα στην αναγνώριση του ουκρανικού αυτοκέφαλου. 

Όμως -κακά τα ψέμματα- και να μην του έδιναν εν λευκώ επιταγήν αυτός θα έκανε στο τέλος αυτό που ήθελε. Δεν υπερβάλλω ποσώς. Θυμηθείτε τι έγινε προ τριετίας. 

Τότε η Ι.Σ.Ι. είχε δώσει συγκεκριμένες οδηγίες στον Μακαριώτατο Αθηνών για το πώς θα πορευθεί στην επικείμενη σύνοδο του Κολυμβαρίου του Ιουνίου του 2016. Τα αποτελέσματα τα γνωρίζετε. Ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος και η ελλαδική αντιπροσωπεία -πλην του Σεβ. Ναυπάτκου- έγραψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τις εν λόγω οδηγίες και ψήφισαν το διαβοήτο άρθρο 6, που αναγνώρισε τις αιρετικές ομάδες ως «Εκκλησίες». 

Τι έγινε μετά; Ποιος τον καταδίκασε στην Ι.Σ.Ι., ποιος τον ήλεγξε, ποιος διαμαρτυρήθηκε; Μύτη δεν έσκασε. Τώρα, όμως, το πράγμα έχει άμεσες συνέπειες. 

Ποιος αντιμετωπίζει τώρα το θυμό της άρκτου; Ήδη ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ δήλωσε τι μέλλει γενέσθαι. Τουτέστιν οι αποφάσεις της διαβόητης συνόδου του Μινσκ της Λευκορωσσίας, που εφαρμόσθηκαν ατέγκτως εις βάρος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, θα εφαρμοσθούν παραυτίκα και εις βάρος της εν Ελλάδι Εκκλησίας. Ρωσσική Εξαρχία θα εγκατασταθεί στον ελλαδικό χώρο και πιθανώς θα αναγνωρισθεί από τη Μοσχοβία κάποια από τις παλαιοημερολογιτικές παρατάξεις. Σε απλά ελληνικά το Σχίσμα διευρύνεται και βαθαίνει. 

Τέλος λόγου. Στους ευσεβείς αυτό μεταφράζεται σε θρήνο και κλαυθμό και οδυρμό πολύ. Μόνο ο εξωαποδώ χαίρεται και οι οπίσω αυτού.

3 comments:

  1. Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω, από ανθρώπους της Εκκλησίας, να συμπεριφερονται με τέτοιο κυνικό τρόπο. Η Εκκλησία δεν είναι μαντρί του κάθε παπά και δεσπότη η πατριάρχη, αλλά αυτό το σκηνωμα του Κυρίου Ιησού Χριστού.
    Το ζήτημα της αυτοκεφαλιας της ουκρανικής εκκλησίας έπρεπε να διακανονιστει με βάση το ιεροκανονικο δίκαιο και πανορθοδοξως.
    Δεν αμφισβητεί κάνεις τον ιερό θεσμό του σεπτου Οικουμενικου Πατριαρχειου, αλλά δεν μπορεί κάποιος να εγκρίνει τον ηγεμονισμό του κάθε Πατριάρχη, είτε Ρωσίας, είτε, Κωνσταντινουπολεως κλπ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Άλλος ένας φωστήρ που ήρθε να διδάξει τους πλανεμενους αρχιερείς της Ιεράς Συνόδου. Για πείτε μας λοιπόν, τι προβλέπει το ιεροκανονικο (ουαου!!) δίκαιο που επικαλειστε; 🤔 Ακούμε προσεκτικά...
      ΥΓ: αυτό το "πανορθοδοξως" τείνει να καταστεί το γελοίο επιχείρημα του αιώνος. Δόθηκε όπως όλες οι αυτοκεφαλιες ως τώρα και συν τοις άλλοις, γνωρίζουμε ποιοί σαμποταρισαν να μην συζητηθεί στη σύνοδο της Κρήτης ένας νέος τρόπος χορήγησης του αυτοκεφάλου. Τώρα περαστικά τους.

      Delete
  2. Δεν αποτελώ φωστηρα.Ουτε αμφισβητώ την κρίση των Αγίων ιεραρχών της Εκκλησίας.
    Ως προς το ιεροκανονικο δίκαιο, για το οποίο αναφέρω νομίζω δεν αποτελεί επίκληση άκυρη.Διαβαστε την εισήγηση του μητροπολίτη Κυθήρων, πατρός Σεραφείμ. Δεν είμαι θεολογος,προσπαθώ να γίνω χριστιανός, όπως ο Χριστός θέλει,ως μέλος της εκκλησίας.Δεν προσπαθεί κανένας να γίνει βασιλικωτερος του βασιλέως. Παρόλα αυτά, το να βλέπω προκαθημενους ορθόδοξους να κόβουν την ευχαριστιακή κοινωνία μεταξύ των Εκκλησιών τους,με κίνδυνο σχισματος, αποτελεί δείγμα φωτισμένης διάνοιας, από την πλευρά τους;
    Δεν είδα κανένα από τους Ιεράρχες να υπερασπιζεται τόσα χρόνια, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, την αμωμητη ορθόδοξη πίστη, η οποία πολεμαται αβυσσαλέα από την σύγχρονη αίρεση του οικουμενισμου.
    Ως προς την χορήγηση της αυτοκεφαλιας, ο πανσεπτος οικουμενικός θρόνος, έχει όλα τα δικαιώματα. Μόνο που ανάδειξε αυτοκεφαλη εκκλησία, όχι την κανονικην εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον μητροπολίτη Ονουφριο, αλλά σχισματικους, αυτοχειροτονητους, καθηρημενους αρχιερείς,από την κανονικην εκκλησία της Ουκρανίας, που διοικητικά υπάγεται στο Πατριαρχειο Ρωσίας.
    Παρακαλώ, το ύφος σας να είναι σοβαρό, με επιχειρήματα, χωρίς ειρωνεία.
    Κάτι τέτοιο μόνο δείγμα επαρσης είναι και όχι χαρακτηριστικά χριστιανού.......
    Το να κάνετε νύξη για την σύνοδο της Κρήτης που είναι αιρετική......
    Νομίζω ο διάλογος δεν ωφελει

    ReplyDelete