Saturday, October 24, 2020

Π. ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ,ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΡΣΙΝΟΗΣ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΡΣΙΝΟΗΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Διαβάσαμε, στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”:


“Ενεός έμεινε σήμερα το πρωί κατά τη διάρκεια της χειροτονίας του Επισκόπου Αρσινόης κ. Παγκρατίου, ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος.

Ο Μητροπολίτης Λεμεσού δεν πίστευε στα αυτιά του, όταν άκουσε τον διάκονο να μνημονεύει στα δίπτυχα τον Κιέβου Επιφάνιο.

Δεν πέρασαν λίγα λεπτά ο κ. Αθανάσιος αποχώρησε από τον Ναό πριν ολοκληρωθεί η χειροτονία του νέου Επισκόπου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την προσωπική απόφαση του Μακαριωτάτου.

Σύμφωνα με το περιβάλλον του Μητροπολίτη Λεμεσού, ο Πανιερώτατος μέχρι εκείνη την ώρα δεν γνώριζε τίποτα για την εν λόγω απόφαση.

Μητροπολίτης της Εκκλησίας της Κύπρου σχολιάζοντας το γεγονός στην Romfea.gr έκανε λόγο για παπικό σύστημα, υπογραμμίζοντας ότι εμείς δεν θα αναγνωρίσουμε την πράξη του Μακαριωτάτου.”

Η αποχώρηση του Πανιερώτατου Λεμεσού, από την χειροτονία του Θεοφιλέστατου επισκόπου Αρσινόης κ. Παγκράτιου, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην ότι είναι διατεθειμένος να κάνει πολλά για να ακυρώσει την μνημόνευση του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιου, από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο.

Τι εννοώ;

Αν αποχώρησε από το συλλείτουργο ως προοίμιο κανονικών ενεργειών που θα αναλάβει σύντομα σημαίνει ότι είναι ειλικρινής και ότι θα οδηγήσει τα πράγματα μέχρι τέλους.

Δηλαδή

1.) Αν ζητήσει άμεση σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου για να ανατρέψει την απόφαση του Αρχιεπισκόπου, και 

2.) Αν διακόψει άμεσα την μνημόνευση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου όταν τελεί την Θεία Λειτουργία.

Αν είναι αποφασισμένος να προβεί στις δύο αυτές ενέργειες σημαίνει ότι είναι ειλικρινής. Η αντίδρασή του θα κινηθεί σε κανονικά πλαίσια και θα παράγει ουσιαστικό αποτέλεσμα άσχετα αν το αξιολογεί κάποιος ως θετικό ή αρνητικό.

Αν όχι, δηλαδή αν δεν ζητήσει άμεση σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου για να ανατρέψει την απόφαση του Αρχιεπισκόπου και αν δεν διακόψει την μνημόνευση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου, σημαίνει ότι η αποχώρησή του από το συλλείτουργο της Ιεράς Μονής Χρυσορρογιατίσσης είναι θεατρική και παράγει μηδενικό αποτέλεσμα.

Η αποχώρησή του από το συλλείτουργο θα του χρησιμεύσει βέβαια ως άλλοθι για να συνεχίσει να καρπούται η Μητρόπολή του τον πακτωλό των ρουβλίων, που απολαμβάνει από χρόνια και θα τον βοηθήσει επίσης να το παίξει ήρωας και πρόμαχος της πίστεως.! Ούτως ή άλλως, υπάρχουν, εν αφθονία, τόσα χαϊβάνια ολοπρόθυμα να αποδεχτούν ως ηρωική πράξη τον κάθε θεατρινισμό. 

Το αποτέλεσμα, όμως, από κανονικής απόψεως θα είναι μηδενικό!

Η αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, από την Εκκλησία της Κύπρου, θα γίνει οριστική, αναμφίλεκτη και αμετάκλητη.

Ολοκλήρωσα το παρόν άρθρο, όταν επεσήμανα στην ιστοσελίδα "Ρομφαία", την Ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Μητροπολίτες Λεμεσού Αθανάσιος, Ταμασού Ησαίας και Κύκκου Νικηφόρος και ο επίσκοπος Αμαθούντος Νικόλαος. 

Η Ανακοίνωση είναι γραμμένη με πολύ αυστηρό τόνο, επιτίθεται ευθέως, με ιδιαίτερη δριμύτητα, εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη, αλλά και του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου για την μονομερή απόφαση του Μακαριώτατου να μνημονεύσει τον Κιέβου Επιφάνιο ως Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Επιπλέον η Ανακοίνωση ζητά από τους επισκόπους της Εκκλησίας της Κύπρου να απαιτήσουν να συγκληθεί η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου, για να εξαναγκάσει τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο να ανακαλέσει την απόφασή του.

Σχολιασμό της Ανακοίνωσης των τεσσάρων επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου θα επιχειρήσουμε λίαν συντόμως.

Επιγραμματικά αναφέρω, όμως, ότι και μετά την ανάγνωση της Ανακοίνωσης των τεσσάρων επισκόπων, δεν είμαι πεπεισμένος ότι ο Πανιερώτατος Λεμεσού Αθανάσιος είναι διατεθειμένος να φτάσει μέχρι τα άκρα για λόγους που επιφυλάσσομαι να εξηγήσω -συν Θεώ- λίαν προσεχώς.

2 comments:

  1. Κύριε Τελεβαντε, με ένα πρόχειρο ρεπορτάζ θα το επιβεβαιώσετε: ο Λεμεσού ήταν συμπροσευχομενος,δεν πήρε μέρος στο συλλειτουργο και έφυγε γιατί είχε ανειλημμενη υποχρέωση (γι'αυτό εξάλλου δεν πήρε μέρος στο συλλειτουργο).

    ReplyDelete
  2. Εκει στην Κύπρο, κανείς δεν είπε στους Δεσποτάδες ότι το θέμα αναγνώρισης είναι ΜΟΝΟ του Προκαθημένου; Είναι καθαρά λειτουργικό θέμα, ούτε σε κανονολόγους πέφτει λόγος ούτε στους μητροπολίτες. Ένα προνομιο εχει ο εκαστοτε Αρχιπίσκοπος, κανεις δεν μπορεί να το απαγορεύσει στον πανάξιο Χρυσόστομο, που εστω και αργα το άακησε. Και μπραβο του. Εννοείται, πως αυριο αν αλλάξει ο Αρχιεπίσκοπος, κατα τον ιδιο τροπο αν θέλει ξαναβγάζει τον Επιφάνιο απο τα Δίπτυχα. Αυτά περι Συνοδικότητος για τα εν λογω θέματα, ούτε κανονικά είναι ούτε "παπικά". Ο Προκαθήμενος αποφασίζει ποιόν θα μνημονεύει, οι άλλοι ενημερώνονται όταν προκύψουν θέματα ποιμαντικής φύσεως, όπως γάμοι, κηδείες κλπ, στις επαρχίες τους. Ο,τιδήποτε άλλο, είναι ξένο στης δισχιλιετή παράδοση της Εκκλησίας.

    ReplyDelete