Tuesday, October 27, 2020

Π. ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ,ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟ


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Με πολλή δυσφορία αναγκάζομαι να αναφερθώ σε ένα θέμα που δεν μπορώ πια να παραβλέψω.


Συγκεκριμένα άνθρωποι του Πανιερώτατου Λεμεσού, κατευθυνόμενοι κυρίως, αλλά όχι μόνον, από Ιωσηφίτη επίσκοπο, που -ως μη όφειλε- χειροτόνησε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, με ενοχλούν οποτεδήποτε γράψω άρθρο με το οποίο ασκώ έλεγχο σε ποικίλες αντιευαγγελικές ενέργειες ή δηλώσεις του Πανιερώτατου Λεμεσού.

Όποτε γράφω κάτι που ελέγχει τον Πανιερώτατο Λεμεσού, γνωρίζω, με βεβαιότητα, ότι την επομένη θα μου τηλεφωνήσει κάποιος που θα προσπαθήσει να με ψαρέψει ή να αποσπάσει από μένα πληροφορίες ή που προσπαθεί να με πείσει να μην ασκώ έλεγχο για τις κακοδοξίες και τα άλλα παρατράγουδα του Μητροπολίτη Λεμεσού.


Αρχίζω από το αυτονόητο.


What are the facts?


Αν χονδρικά πούμε ότι οι θεολόγοι χωρίζονται σε ασημαντότητες, μετριότητες και σπουδαίοι θεολόγοι νομίζω ότι δεν θα πέσουμε έξω.


Έχω, όχι απλή γνώση, αλλά συνείδηση και επίγνωση, του γεγονότος ότι ανήκω στην κατηγορία των ασήμαντων θεολόγων.


Ερωτώ, λοιπόν, τον Πανιερώτατο Λεμεσού και τους ανθρώπους του:

Από και ως πού και ως πού σας προβληματίζουν τόσο πολύ αυτά που γράφω; 


Γιατί σας ενοχλεί τόσο πολύ η αρθρογραφία μου ώστε στρατολογείτε ευθέως ή μέσω των επιτελών σας καλοπροαίρετους -στις πλείστες περιπτώσεις- ανθρώπους, για να γίνουν σπιούνοι σας, για να με απειλήσουν ή για να με βρίσουν ή για να προσπαθήσουν να με εκβιάσουν ή για να με κολακεύσουν ώστε να σταματήσω να σας ασκώ κριτική;


Ποιος είμαι Πανιερώτατε;


Ένας συνταξιούχος είμαι 70 χρόνων, με πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας, χωρίς οικονομική επιφάνεια ή κοινωνικό ή πολιτικό αξίωμα.

Πώς μπορώ να μπω εμπόδιο στον δρόμο σας ή να σας βοηθήσω για να καταλάβετε τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο;


Ποιο είναι το θεολογικό μου εκτόπισμα ώστε τα γραψίματά μου προκαλούν την τόσο μεγάλη σας αντίδραση;


Πανιερώτατε, ότι έχω να πω το λέγω επώνυμα προς επώνυμους, επειδή δεν θεωρώ έντιμο να ασκώ κριτική σε επώνυμους κρυβόμενος πίσω από άλλους ή πίσω από την ανωνυμία.


Ότι καλό διαπίστωσα ότι κάνατε σας επαίνεσα, όπως κάνω με όλους.


Ότι αντιευαγγελικό και αντικανονικό κάνατε, σας άσκησα έλεγχο.


Ακριβώς όπως κάνω με όλους.

Είναι αδύνατο να σταματήσω να ελέγχω τις αιρέσεις που διατυπώνετε κατά συρροήν και τις παραβάσεις των Ιερών Κανόνων που συνεχώς προβαίνετε.


Δεν εξαρτάται καθόλου από μένα, αν θα σας ασκώ έλεγχο. 


Εξαρτάται μόνον από σας.


Αν εσείς ενεργείτε σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, έχω χρέος απέναντι στον Χριστό να σας επαινέσω.


Αν κινείστε αντιευαγγελικά, έχω χρέος να σας ασκήσω έλεγχο.


Ανέφερα ήδη ότι έχω επίγνωση ότι το θεολογικό μου εκτόπισμα είναι αμελητέο. 


Γι’ αυτό ευχαρίστως δέχομαι αντίλογο. 


Αν κάπου πειστώ ότι έσφαλλα, να είστε βέβαιος ότι θα το αναιρέσω και θα απολογηθώ γι’ αυτό.

Αν, όμως, εσείς και οι συνεργάτες σας δεν είστε σε θέση να προβάλετε πειστικό αντιρρητικό λόγο στα θεολογικά μου επιχειρήματα, εσείς είστε αυτός που πρέπει να προβληματιστείτε.


Αυτό σημαίνει ότι πορεύεστε τόσο πολύ στραβά, ώστε, ακόμη και ένας θεολόγος του δικού μου ασήμαντου εκτοπίσματος, μπορεί να σας κολλήσει στον τοίχο.


Σταματήστε, σας παρακαλώ, να βάζετε τον ένα και τον άλλο, να με ψαρέψει για να με πείσει να μη σας ασκώ έλεγχο.


Γραπτώς και επωνύμως ασκώ πάντοτε κριτική για επώνυμους. 

Αν νομίζετε ότι ο έλεγχός μου σας αδικεί, ευχαρίστως θα δημοσιεύσω στο ιστολόγιό μου τον δικό σας ή κάποιου συνεργάτη σας τον αντίλογο.


1.) Σας επαίνεσα κατ’ επανάληψη, στο παρελθόν, για το φιλανθρωπικό έργο της Μητρόπολής σας. 


2.) Σας επαίνεσα, επειδή πολλοί εξαίρετοι κληρικοί εξομολογούνται κοντά σας ή σε κληρικούς που έχουν την πνευματική τους αναφορά σε σας.

3.) Σας επαίνεσα για το σπουδαίο έργο που κάνετε με τους ναρκομανείς.


4.) Σας επαίνεσα για την συμβολή σας για την ανανέωση του μοναχισμού στην Κύπρο.


Αλλά για όνομα του Θεού! 


1.) Μην αναμένετε επαίνους ή έστω την σιωπή μου όταν χειροτονείτε ακατάλληλους από πολλές απόψεις κληρικούς. 


2.) Ούτε όταν καλλιεργείτε κάθε μορφής θεομπαιξία για να προβάλετε τον εαυτό σας ως Θεόπτη.

3.) Ούτε είναι δυνατόν να σιωπήσω όταν χρησιμοποιείτε κάθε αθέμιτο μέσο, εσείς και ο Ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου, για να Αγιοκατατάξετε τον πλανεμένο, φαύλο και Θεομπαίκτη σας Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό.


4.) Ούτε όταν εισάγετε αντικανονικούς νεωτερισμούς, όπως την εκδίωξη των ιεροψαλτών από το αναλόγιο, για να ψάλλει χορός γυναικών σε ενορίες.


5.) Ούτε μπορώ να αποδεκτώ την διπλοπρόσωπη συμπεριφορά σας έναντι των υποτιθέμενων συμμάχων και φίλων σας και των άλλων συνεπισκόπων σας.


6.) Ούτε όταν υποσκάπτετε τον Αρχιεπίσκοπο και τους συνεπισκόπους σας, αλλά και όσους πνευματικούς έχουν μεγάλη απήχηση στον λαό του Θεού, επειδή επισκιάζουν το δικό σας έργο.  


7.) Προπαντός -πάνω από όλα- δεν μπορώ να σιωπήσω όταν κηρύττετε δημόσια και γυμνή τη κεφαλή αιρέσεις. 


Ποια να πρωτοαναφέρω από τις αιρέσεις που διατυπώνετε;

1.) Την πρόσφατη ασεβέστατή σας προτροπή, σε γυναίκα από τον Καναδά, να κοινωνά με ατομικά πλαστικά κουταλάκια; 


2.) Την αντιευαγγελική σας θεωρία ότι οφείλουμε υπακοή στους πνευματικούς και στους επισκόπους ακόμη και όταν κηρύσσουν αιρέσεις;


3.) Την εξωφρενική σας θεωρία ότι οφείλουμε ως χριστιανοί να υπακούμε τους κοσμικούς άρχοντες όταν επεμβαίνουν στα interna sacra της Εκκλησίας;


4.) Την κακόδοξη θεωρία σας περί αδιάκριτης υπακοής στους επισκόπους που έρχεται γάντι στις μεθοδεύσεις των Οικουμενιστών;

Επαναλαμβάνω.! 


Όποτε λέτε ή κάνετε κάτι σωστό, έχω χρέος, απέναντι στον Χριστό, να σας επαινώ. 


Όπως κάνω με όλους.


Όταν κινείστε αντιευαγγελικά, αντικανονικά και αντορθόδοξα θα σας ασκώ κριτική.


Όπως κάνω με όλους.


Κανένας -ούτε και εσείς ασφαλώς Πανιερώτατε- δεν έχει το δικαίωμα να μου ζητά να γράφω ή να σιωπώ παρά τα όσα μου επιτάσσει το Ευαγγέλιο και η συνείδησή μου.

No comments:

Post a Comment