Wednesday, May 13, 2020

ΛΙΑΝ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ Θ. ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΛΙΑΝ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ Θ. ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

1.) Ανέφερε ο Σεβ. Αυστρίας Αρσένιος στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”:

“Η λαβίδα επικράτησε σιγά-σιγά σαν πρακτικός και ασφαλής τρόπος σε όλη την Ανατολή, όχι μόνο στους Ορθοδόξους αλλά και στους Μονοφυσίτες, Νεστοριανούς και Κόπτες, μέχρι που κατά τον 11ο αιώνα εκτόπισε κάθε άλλη πρακτική και απέβη ο μοναδικός τρόπος, άνευ συνοδικής αποφάσεως αλλά de facto.

Μας κάνει εντύπωση ότι de facto παρακάμφθηκε ο αρχαίος τρόπος του κοινωνείν, επικυρωμένος μάλιστα από Οικουμενική Σύνοδο, την Πενθέκτη, ώστε σήμερα να φαίνεται ως μόνος ορθός τρόπος ο διά της λαβίδος.

Αυτά τα αναφέραμε ως ιστορική αναδρομή, για να καταλάβουμε ότι ο τρόπος του κοινωνείν, μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά εν τούτοις είναι δυνατόν ν' αλλάξει. Το πως δεν το γνωρίζουμε ούτε είναι δική μου αρμοδιότητα.”

2.) Ανέφερε, με άρθρο του στην ιστοσελίδα “Ρομφαία”, ο Πανοσιολ. Αρχιμ. Δοσίθεος Καστόρης, Ιεροκήρυξ Ι. Μ. Θηβών και Λεβαδείας και στενός συνεργάτης του Μητροπολίτη Λεβαδείας αλλά και του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου:

“Ποτέ όμως προς αποφυγήν μολύνσεως, αλλά πάντως για να κλείσει τα στόματα των λυσσαλέων λεόντων, που συκοφαντικώς διασπείρουν ανησυχίες και αναστατώνουν τους ολιγόπιστους.

Πρέπει να τονιστεί ότι οι ισχυρισμοί ορισμένων ότι ο σημερινός τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, με τη χρήση της ίδιας λαβίδας για όλους τους πιστούς, είναι ο μόνος ορθός και κανονικός και ότι αυτή είναι η μόνη ορθόδοξη παράδοση για δύο χιλιάδες χρόνια δεν ανταποκρίνονται στην ιστορική πραγματικότητα και δημιουργούν σύγχυση και προβληματισμό στους πιστούς.

Η απόφαση λοιπόν της προσωρινής επαναφοράς ενός μέρους της Θείας Λειτουργίας του Αγίου Ιακώβου βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της κανονικής ορθοδόξου παραδόσεως της Εκκλησίας και ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ποιμαντικές ανάγκες που έχουν προκύψει στη δύσκολη συγκυρία της πανδημικής κρίσεως που μαστίζει σήμερα την ανθρωπότητα.”

3.) Ανέφερε, σε άρθρο του, στο ιστολόγιο “Αναστάσιος”, ο κ. Αθανάσιος Κοτταδάκης:

“Ευλαβής Ιερομόναχος, παλαιότερα αδελφός του Ιερού Ησυχαστηρίου της «Κεχαριτωμένης Θεοτόκου» στην Τροιζήνα-δηλαδή του δημιουργήματος του μακαριστού π, Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου: «Θυμάμαι πολύ καλά πως όταν στη Μονή είχε κάποιος αδελφός π.χ. γρίπη ή κάτι παραπλήσιο, η σύσταση ήταν να μην πλησιάζουμε πολύ, εν πάση περιπτώσει να παίρνουμε κάποια μέτρα προφύλαξης για να μην επεκταθεί ευρύτερα η νόσος στη Μονή. Ακόμη και να μην ασπαζόμαστε τις Εικόνες, έστω κι αν φρόντιζαν να τις περιποιούνται δεόντως συνεχώς». Αλλά και προσωπικά θυμάμαι πολύ καλά από τότε που έγραφα τη βιογραφική δοκιμή του μακαριστού Γέροντα-«Μορφές Μεγάλων Ωρών», Εκδόσεις «Τήνος»- πόσο προσεκτικός ήταν στα τοιαύτα, ενώ μου είχε κάνει αγαθή αίσθηση ότι όχι λίγοι νέοι του πνευματικού κύκλου του είχαν σπουδάσει ιατρική και ειδικευτεί στην ψυχιατρική.”

Συνοψίζουμε:

1.) Ο Σεβ. Μητροπολίτης Αυστρίας κ. Αρσένιος άλλαξε ήδη τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας και απεμπόλησε την Αγία Λαβίδα.
Την πρακτική αυτή -προφανώς- ο Σεβ. Αυστρίας δεν θα τολμούσε να βάλει σε εφαρμογή χωρίς την έγκριση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.


2.) Ο Πανοσ. Αρχιμανδρίτης Δοσίθεος Καστόρης εισηγείται να υιοθετηθεί η ίδια πρακτική από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Στενός συνεργάτης ων του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου από δεκαετίες δεν είναι δυνατόν να κάνει αυτή την εισήγηση αν αγνοία -πιθανώτατα τη προτροπή- του Μακαριώτατου.

3.) Ο κ. Αθανάσιος Κοτταδάκης συκοφαντεί ασύστολα τον Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο κρυβόμενος πίσω από την ανωνυμία κάποιου υποτιθέμενου Ιερομόναχου που δήθεν μόνασε στην Κεχαριτωμένη, χωρίς φυσικά να αναφέρει το όνομά του. 

Ισχυρίζεται ότι δήθεν ο Γέροντας Επιφάνιος συνιστούσε σε όσους έχουν γρίπη να μην προσκυνούν τις άγιες εικόνες και ότι απομόνωνε όσους είχαν κρυολόγημα.!!!

Αν δεν είναι ελεεινός συκοφάντης ο κ. Κοτταδάκης είναι υποχρεωμένος να αναφέρει το όνομα του ανύπαρκτου Ιερομόναχου που θήθεν του είπε αυτές τις συκοφαντίες για τον Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

Τι έχουμε λοιπόν;

Την ίδια μέρα έχουμε τριπλή επίθεση από Πατριαρχικούς, Οικουμενιστές και νεωτεριστές, οι οποίοι δοκιμάζουν τα νερά και μετρούν αντιδράσεις επειδή μεθοδεύουν την αλλαγή του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας και την απαγόρευση της προσκύνησης των αγίων εικόνων.
Ας ελπίσουμε ότι οι μονίμως υπνώττοντες τον νήδυμον αντιοικουμενιστές να αφήσουν κατά μέρος τις συνωμοσιολογίες, τις ουκρανολογίες, τις πολιτικολογίες, τις ιατρικές γνωματεύσεις και τις γνωμοδοτήσεις για το Συνταγματικό Δίκαιο και ας δουν τι ετοιμάζουν οι Οικουμενιστές και οι νεωτεριστές για την μετάδοση της Θείας Κοινωνίας.

Είναι απόλυτα επιβεβλημένο να υπάρξει δυναμική αντίδραση για να μην προχωρήσουν τα ανίερα σχέδια κατά της Θείας Κοινωνίας.

No comments:

Post a Comment