Wednesday, December 18, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ “ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ” ΤΟΥ π. ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΚΑΤΕΛΕΡΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ “ΕΝΟΧΗ ΣΙΩΠΗ” ΤΟΥ π. ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΚΑΤΕΡΕΛΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========

Μεταξύ άλλων μου αρέσουν δύο στοιχεία στις ομιλίες του Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτη Αρσένιου Κατερέλου.

Το πρώτο είναι ότι δεν αρνείται να βάλει “τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων.”

Περιγράφει το κακό στον κόσμο. Δεν το ωραιοποιεί. Ο κόσμος βρίσκεται στην αμαρτία και στην αποστασία από το Θεό.

Οι άρχοντες του κόσμου τούτου -δυστυχώς και οι θρησκευτικοί άρχοντες, λ.χ. ο Πάπας Φραγκίσκος και όχι μόνον- δεν έχουν το Ευαγγέλιο ως κριτήριο αλλά την επιδίωξη της δύναμης, της οικονομικής ανάπτυξης και της συσσώρευσης κέρδους.

Οι επαγγελίες τους για δικαιοσύνη και ελευθερία είναι εξωπραγματικές.

Δεν σημαίνουν τίποτα. "Επεα πτερόεντα" και μέθοδος προπαγάνδας για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους.

Το παράδειγμα της Συρίας σήμερα και της Αιγύπτου χθες και της Νιγηρίας προχθές κτλ., κτλ. μας πείθει ότι οι χριστιανοί σφάζονται ανελέητα σε ολόκληρο τον κόσμο μόνον και μόνον επειδή είναι χριστιανοί.

Τα ανθρώπινα τους δικαιώματα -ακόμη και η ζωή τους και η ζωή των παιδιών τους και οι ευκτήριοι οίκοι τους- βρίσκονται στο έλεος των αλλόθρησκων -και δη των μουσουλμάνων- σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου.

Και τι κάνουν οι ισχυροί της γης οι οποίοι πολλές φορές επικαλούνται το Ευαγγέλιο για να πείσουν για τις αγαθές τους προθέσεις;

Απολύτως τίποτα που να βασίζεται στην ανθρωπιά και στη δικαιοσύνη και στην έγνοια για το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Οπου και εφόσον κάνουν κάτι αυτό υπαγορεύεται μόνον από το στρατηγικό και οικονομικό τους συμφέρον.

Οποιος βλέπει τα πράγματα διαφορετικά από ότι τα αναλύει ο π. Αρσένιος έχει μια εξωπραγματική και ρομαντική αντίληψη του τι συμβαίνει σήμερα στον κόσμο.

Τα συμφέροντα κινούν τα νήματα της Ιστορίας με μέσο την στρατιωτική, τεχνολογική και οικονομική ευρρωστία.

Μέχρις εδώ την ανάλυση την δέχονται πολλοί. Αντιλαμβάνονται ότι έτσι λειτουργεί ο κόσμος. Πλην όμως μένουν μέχρις εδώ ή κάνουν κάτι άλλο.

Θέλουν να μαζευτούν στην πλατεία Συντάγματος για να μουντζώσουν. Θέλουν να ξεδώσουν με ενέργειες και λόγους που θα επιτρέψει στο θυμό που έχουν μέσα τους για τα κακώς κείμενα να εκτονωθεί.

Και αν μεν αυτό περιοριζόταν στους πολιτικούς ή στους απλούς πολίτες το πράγμα θα ήταν ανεκτό.

Θα λέγαμε: Αφού τόσο τους κόβει άσε τους να πάνε στην Πλατεία Συντάγματος να μουντζώσουν και εμείς με τη σειρά μας θα ψηφίζαμε πολιτικούς οι οποίοι είχαν κάτι ουσιαστικό να προσφέρουν και όχι φωνασκίες αγανάκτησης οι οποίες -ως εικός- δεν οδηγούν πουθενά.

Τι γίνεται όμως όταν αυτή η νοοτροπία
εκδηλώνεται από θεολόγους και κληρικούς και δη επισκόπους;

Τότε “το άλας έχει μωρανθεί” και “εις ουδέν ωφελεί ει μη βληθήναι έξω και καταπατηθήναι υπό των ανθρώπων.”

Ο π. Αρσένιος Κατερέλος όμως δεν ανήκει σ’ αυτούς τους κληρικούς.

Στις ομιλίες του -τις οποίες δυστυχώς δεν μπορώ να αναρτώ λόγω της έκτασής τους και του πολλού χρόνου που χρειάζομαι για να τις αναλύσω και να τις σχολιάσω- αναλύει τα θέματα με τη γλώσσα του Ευαγγελίου.

Χωρίς μετάνοια δεν υπάρχει προοπτική σωτηρίας του κόσμου, μας διαβεβαιώνει.

Πριν ή αρχίσουμε να μουντζώνουμε και να αποδυόμαστε σε δονκιχωτικούς αγώνες κάνουμε κάτι άλλο πολύ πιο ουσιαστικό. Ζούμε όσο πιο ειλικρινά μπορούμε ως μέλη της Εκκλησίας.

Υστερα κοιτάμε να δούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να βοηθήσουμε την εμπερίστατη πατρίδα μας ως άτομα. Ολοι γνωρίζουμε ότι πέραν των διεθνών και εξωγενών παραγόντων, οι οποίοι δεν είναι καν στο χέρι μας να τους διαφοροποιήσουμε, το μεγαλύτερό μας πρόβλημα είναι η φοροδιαφυγή. Τι σημαίνει φοροδιαφυγή; Σημαίνει ότι είμαστε κλέφτες. Κλέβουμε την πατρίδα μας. Πόσοι από μας το κάνουμε αυτό; Οι 10 στους 11!!!

Και μετά ποιος φταίει για την κακοδαιμονία που μας μαστίζει;

Ε ποιος άλλος;

Η λέσχη Μπίντελμπεργκ, ο Τευτονικός ιμπεριαλισμός και οι “σκοτεινές δυνάμεις”.

Ο π. Αρσένιος Κατερέλος όμως που μαθήτευσε στο Αγιον Ορος -και μάλιστα στην παράδοση που κληροδότησε ο Γέροντας Παίσιος- μιλά την γλώσσα του Ευαγγελίου και την ανάγκη πρίν και πάνω από κάθετι άλλο να μετανοήσουμε.

Ας ακούσουμε τη φωνή του. Είναι φωνή που εκφράζει την πίστη μας.

No comments:

Post a Comment