Monday, December 9, 2013

"ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΥ ΑΛΑΤΙΟΥ" ΤΟΝ ΠΑΠΙΚΟ “ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ” ΝΙΚΟΛΑΟ



"ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΥ ΑΛΑΤΙΟΥ" ΤΟΝ ΠΑΠΙΚΟ “ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ” ΝΑΞΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============

Τι τα ήθελε ο Παπικός “Αρχιεπίσκοπος” Νικόλαος Νάξου να μπλέξει με θεολογικές συζητήσεις με τον άγιο Γόρτυνος κ. Ιερεμία;

Νόμισε ότι είχε να κάνει με τον ελικοπτεράτο Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο;

Τον παρέλαβε ο Σεβασμιότατος Γόρτυνος και τον συγύρισε δεόντως και μάλιστα με χριστιανική αγάπη.

Επεται στο μεταξύ η συνέχεια επειδή ο Σεβασμιότατος κ. Ιερεμίας δημοσίευσε μόνον τον Α΄ τμήμα της επιστολής.

Και ενώ οι πιστοί αναμένουν με αδημονία να διαβάσουν και το Β΄ μέρος, οι σχολιογράφοι του Εκκλησιαστικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Ρομφαία” που δημοσίευσε την απάντηση του Παπικού “Αρχιεπισκόπου,” τον έκαναν κυριολεκτικά με τα κρεμμυδάκια.

Αραγε θα βρεθεί κάποιος να σφυρίξει στον Πάπα Φραγκίσκο το κάζο που έπαθε ο δικός του;

Για να μη θεωρηθεί ότι θριαμβολογώ χωρίς βάση ιδού ανθολόγιο με ορισμένα από αυτά τα σχόλια:

Pispirigos:
Εμ καταπίνεται τέτοια πετριά που έφαγες κακόμοιρε που έχεις και προτιμήσεις στην προσφώνηση! Πήγες να τα βάλεις με τον Σεβ. Γόρτυνος! Δεν ήξερες δεν ρώταγες;;; Σε ξετίναξε!!Τι να πεις μετά από όσα είπε;;; Βρες λαγούμι να κρυφτείς! Είστε και περήφανα - αμετανόητοι........Μυαλό δεν βάζετε!

ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ: 
Νομίζω πως ο κ. Νικόλαος σκαρφίστηκε όλη αυτή την τάχα δυσαρέσκεια γιατί δεν έχει κάτι για να απαντήσει....(η προηγούμενη απάντηση του ηταν αστεία.)
Συγχαρητήρια στον κατα πάντα άξιο μητροπολιτη Γόρτυνος και σε 2 - 3 ακόμα μητροπολίτες που κρατούν ψηλά την αξιοπρέπεια της Εκκλησίας σε σχέση με κάποιους άλλους που λουφάξαν και υπάρχουν μονο για φανφάρες...

Stevie G: 
ΩΡΑΙΟΣ!!!!!!!! Αυτή είναι η κατάλληλη δικαιολογία για να διακόψεις εδώ την συζήτηση Νικόλα..... Είδες ότι δεν σε παίρνει και το σταματάς!!!! Εισ' ωραίος!!!! Έτσι θα πείσεις τους ΠΛΑΝΕΜΕΝΟΥΣ αδελφούς σου πως στάθηκες στο ύψος και όλα αυτά τα σχετικά και θα γίνεις πρώτος μάγκας!!!! Στην πραγματηκότητα όμως την κάνεις με ελαφρά πηδηματάκια διότι όταν τα βάζεις με Θεολόγους του Χριστού μόνο τέτοια κατάληξη θα μπορείς να έχεις Παπικέ Νικόλαε!!!

UdkC: 
Όλα τα επιχειρήματα του ρωμαιοκαθολικού αρχιεπισκόπου είναι παραπλανητικά-σοφιστικά.

1. Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος προσφώνησε τον κ. Νικόλαο στο πλαίσιο μιας εθιμοτυπικής συνάντησης, ενώπιον και ακατήχητων λαϊκών, οπότε πιθανόν να μην έκρινε σκόπιμες τις λεπτές θεολογικές διακρίσεις. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, βέβαια, δεν δεσμεύει η συμπεριφορά ενός επισκόπου (έστω και προκαθημένου) κάποιον άλλον ορθόδοξο επίσκοπο. Ο κ. Νικόλαος κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια. Από την άλλη, ο Άγιος Γόρτυνος και ο ρωμαιοκαθολικός αρχιεπίσκοπος έχουν εμπλακεί σε έναν σοβαρότατο θεολογικό διάλογο, όπου δεν χωρά το συμποσιακό ή τυπικά ευγενικό ύφος και κλίμα, αλλά αντιθέτως απαιτείται η μέγιστη δυνατή ακρίβεια.

2. Το ότι ο Άγιος Γόρτυνος αποκαλεί «παπικό» τον ρωμαιοκαθολικό αρχιεπίσκοπο δεν είναι το ίδιο με το να αποκαλέσει ο δεύτερος τον πρώτο «πατριαρχικό». Και τούτο για έναν απλούστατο λόγο, που κάθε άνθρωπος μέσης νοημοσύνης αντιλαμβάνεται: εμείς δεν έχουμε αναγάγει κάποιον πατριάρχη (σε ποιον άραγε από τους εννέα αναφέρεται ο κ. Νικόλαος;) σε δόγμα πίστεως απαραίτητο για τη σωτηρία, σε τοποτηρητή του Χριστού στη Γη, αλάθητο από μόνο του και άνευ της συγκατάθεσης της εκκλησίας, θεμέλιο και ορατή κεφαλή της εκκλησίας, άκρο αρχιερέα και σημείο ενότητας των χριστιανών. Το αστείο είναι ότι ο κ. Νικόλαος ακολουθεί μεν πιστά την πρακτική των ρωμαιοκαθολικών να αποδέχονται ως πλήρες μέλος της εκκλησίας όποιον αποδέχεται τον Πάπα ως κορυφή ασχέτως άλλων θεολογικών κωλυμάτων (αυτό δεν έλεγε για το filioque στην προηγούμενη επιστολή;), αλλά παράλληλα κάνει ότι δεν συνειδητοποιεί τον βαθύ παποκεντρισμό της εκκλησίας του.

gerasathan: 
Στον Παπικό «Αρχιεπίσκοπο» γιατί επικαλέστηκε τον Αρχιεπίσκοπό μας και τον φέρει ως παράδειγμα σε Μητροπολίτη μεγέθους ως ο Γόρτυνος;

Κωνσταντίνος Ελληνορθόδοξος: 
Καλά λέει ο άνθρωπος, δεν είναι παπικός... Αιρετικός είναι, αλλά δεν το ξέρει... Είδες τι κάνει η άγνοια; 

Stevie G:
ΠΟΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΝΤΕΧΕΙΣ ΝΙΚΟΛΑ;;;;;;;

Από τα τέλη του 4ου αι. μέχρι και τον 6ο αι. διάφορα γερμανικά φύλα σε κατάσταση πρωτογονισμού (Φράγκοι, Γότθοι, Λογγοβάρδοι, Βάνδαλοι κ.ά.) πλημμυρίζουν και καταλαμβάνουν τις ευημερούσες επαρχίες της δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, αιχμαλωτίζουν τους εγχώριους πληθυσμούς τους και αλλάζουν ριζικά την κοινωνικοπολιτιστική τους κατάσταση.

Οι βάρβαροι έποικοι -από τους οποίους πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν οι Φράγκοι-, στην προσπάθειά τους να εκπολιτιστούν, ασπάζονται τον Χριστιανισμό, αναμειγνύοντάς τον, όμως, με ειδωλολατρικά στοιχεία. Μ' έναν τέτοιο προβληματικό Χριστιανισμό εισέρχονται και στην Ιερωσύνη, εκτοπίζοντας σταδιακά τους Ρωμαίους ιεράρχες από την εκκλησιαστική διοίκηση. Οι Φράγκοι αυτοί επίσκοποι ζουν όπως και οι λαϊκοί «ευγενείς» της εποχής τους (κόμητες, δούκες κ.ά.): Ασκούν κοσμική εξουσία, συμμετέχουν σε στρατιωτικές αποστολές, φορούν πολεμικές στολές κ.λπ. Να πώς περιγράφει ο άγιος Βονιφάτιος, σε επιστολή του προς τον πάπα Ζαχαρία, το 741, την εκκλησιαστική κατάσταση στη Γαλλική Ρωμανία, όπου είχαν επικρατήσει οι Φράγκοι επίσκοποι: «Η θρησκεία καταπατείται. Οι Φράγκοι επίσκοποι για ογδόντα χρόνια δεν έχουν συνέλθει σε σύνοδο ούτε και έχουν αρχιεπίσκοπο. Οι περισσότεροι επισκοπικοί θρόνοι δίνονται σε φιλάργυρους λαϊκούς ή μοιχούς κληρικούς, που συμμετέχουν σε στρατιωτικές επιχειρήσεις με πλήρη πολεμική εξάρτυση, σφάζοντας αδιάκριτα με τα χέρια τους χριστιανούς και ειδωλολάτρες».

Μπροστά σ' αυτό το ζοφερό τοπίο, που δημιούργησε η βαρβαρική επέλαση, ο επίσκοπος της Ρώμης στέκεται, κατά κανόνα, στο ύψος της πνευματικής του αποστολής και αναλαμβάνει εθναρχικό ρόλο για την προστασία των υπόδουλων Ρωμαίων. Κάποιοι πάπες, όμως, για να ενισχύσουν τον θρόνο τους, ακολουθούν κοσμική τακτική. Προβάλλουν εμφαντικά την εκκλησιαστική τους αυθεντία, παρουσιάζουν ηγεμονικές τάσεις και περιβάλλονται πολιτικές εξουσίες. Το 754, μάλιστα, ο πάπας Στέφανος Β' αποδέχεται την πολιτική αυτονομία της Εκκλησίας της Ρώμης, που του προσφέρει ο βασιλιάς των Φράγκων Πιπίνος ο Βραχύς. Έτσι έχουμε την ίδρυση του πρώτου παπικού κράτους. Αργότερα, ο Νικόλαος Α' (858-867), ο πρώτος φραγκόφιλος Ρωμαίος πάπας, συγκεντρώνει στο πρόσωπό του την ανώτατη εκκλησιαστική και πολιτική εξουσία. «Ο Νικόλαος θεωρεί τον εαυτό του αυτοκράτορα όλου του κόσμου», ομολογούσαν οι σύγχρονοί του.

Dim Petridis: 
Προτιμούμε εμείς οι ορθόδοξοι, οι οποίοι είμαστε πολλοί, να έχουμε αρχιερείς να μας ποιμαίνουν, σαν τον Γόρτυνος και Πειραιώς, παρά σαν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που μας βγήκε φωτογραφίες με την κόκκινοσκουφίτσα. Και την εποχή του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, όλοι οι Αρχιερείς είχαν προδώσει και μόνο ο Άγιος Μάρκος, είχε μείνει ο οποίος υπερασπίστηκε την Ορθοδοξία. Εύγε! και άξιος στον Αγιο Γόρτυνος.

Γεώργιος Dim Petridis 
Να προσθέσω πως έχουν υπάρξει και πιο δύσκολες στιγμές για την Εκκλησία του Κυρίου σε σχέση με την εποχή του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού. Λαμπρό παράδειγμα, ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, ένας απλός μοναχός, ο οποίος πάλευε μόνος του απέναντι στην αίρεση του Μονοθελητισμού, την οποία είχαν αποδεχθεί όλα τα Πατριαρχεία της Ανατολής. Η ειρωνεία είναι ότι σύμμαχός του στον αγώνα του, ήταν ο τότε Πάπας Ρώμης, ο Άγιος Μαρτίνος, ο οποίος ορθοτομούσε τον λόγο της Αληθείας. Ας μην απογοητευόμαστε και ας ζητάμε από τον Κύριο να μας δώσει Αγίους, που θα κατατροπώσουν τους οικουμενιστές και τους λατινόφρονες. Ο Θεός δεν θα μας αφήσει μόνους, ούτε αυτή τη φορά.

Παντελής Χ.:
Παπικός και Παπικοί, ούτε και ο ίδιος αντέχει την προσφώνηση αυτή!

Τι άραγε είναι άλλο εκτός από Παπικός και γιατί να το θεωρεί προσβλητικό αυτό αν είναι υπερήφανος για το πνευματικά και εκκλησιολογικά εκφυλισμένο δόγμα που υπηρετεί!
Με κεφαλή τον Πάπα Παπικός δεν είναι!!!
Πάλι τίποτε επί της ουσίας, φληναφήματα και δήθεν θεολογικές και αδελφικές ανοησίες.

Ο Μακαριώτατος δεν κοινώνησε από το ίδιο ποτήριο μαζί του, αδελφό τον είπε απλά χάριν ευγένειας και ως εκεί.

Πειραιώτης:
Είναι πράγματικά πάρα πολύ θλιβερό προκαθήμενοι εκκλησιών, εν προκειμένω ο μακαριώτατος αρχιεπίσκοπός μας, με τις κινήσεις τους να ρίχνουν "νερό στο μύλο" των καθολικών και γενικά διαφόρων αιρετικών. Μια άστοχη και φυσικά θεολογικά έωλη φράση του Μακαριωτάτου, δείτε πως τη χρησιμοποιεί ο κ. Νικόλαος! Κρίμα...

valthuer:
Αγαπητέ Αρχιεπίσκοπε Νικόλαε, φαίνεστε ευγενής και αξιόλογος άνθρωπος. Γι' αυτό και είναι κρίμα που επιλέγετε να σταθείτε σε μια τυπικότητα, προκειμένου να καλύψετε την ένδεια των θεολογικών σας επιχειρημάτων - ένδεια την οποία είχαμε ήδη αρχίσει να υποψιαζόμαστε απ' την προηγούμενη απάντηση που δώσατε στον Γόρτυνος. Κρίμα και πάλι...

Panoulis1993: 
Οι αερολογίες τις πρώτης επιστολής επαναλαμβάνονται με πιο σύντομο τρόπο όπως κάνουν παντα οι ΠΑΠΙΚΟΙ..... Αυτό είναι το κόλπο τους από τότε που υπάρχουν και πρέπει να το "σεβαστούμε".

Hellas i: 
Άσε τα δικηγορίστικα, πες απλά ότι δεν μπορείς να απαντήσεις και παράτα τα..

π. Θεοφάνης Ιωαννίδης:
Πήραν και αέρα οι παπικοί στην χώρα μας!!!!!!

Σωτήρης Χαρίτος:
Αγαπητέ κ. Νικόλαε! Μπορεί ο κληρικαλισμός να είναι ίδιον του Παπισμού, όμως, απευθύνεστε σε ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ !!! Στους οποίους αυτά ΔΕΝ ισχύουν. Και μπορεί οι Αρχιερείς (κατά τα δικά σας λεγόμενα) να είναι λίγοι, ο λαός του Θεού, όμως, είναι πολύς! Και ξέρετε και κάτι ακόμα; Φωνή λαού, οργή Θεού! 

Αναγνώστης:
Ασε τα σάπια εκπρόσωπε του αιρεσιάρχου! Ο παππούς μας σε ξετίναξε! Γιατί δεν το παραδέχεσαι; Εμείς θέλουμε επισκόπους αυτούς που εσύ αποκαλείς "απαρχαιωμένους"! Εσύ κοίτα την αίρεσή σου και τον λόγο που θα δώσεις στο Χριστό για την πλάνη που διδάσκεις κι άσε τα υπόλοιπα. Παπικέ...

ΨΗΓΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ Heidelberg:
Πρώτον η ορθοδοξία δεν έχει σχέση με αυτό που εσείς λέτε ταλιμπανισμό. Τι να κάνουμε κάποια πράγματα όπως είναι η ορθόδοξη παράδοση δεν μπορούμε και δεν πρέπει να τη νερώσουμε και αυτό που εσείς αποκαλείτε "απαρχαιωμένες αντιλήψεις" είναι καθολικές και αποστολικές αντιλήψεις που εσείς δεν μπορείτε ή δεν θέλετε να τις ενστερνιστειτε αποφασίζοντας να έχετε ένα Χριστιανισμό κομμένο και ραμμένο κατά τα συμφέροντα σας κάθε εποχή.Τα πρωτεία βλέπετε έχουν επακόλουθα...

No comments:

Post a Comment