Thursday, December 22, 2011

ΑΠΟ ΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ;


ΑΠΟ ΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ;


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==========


Η Κωνσταντινούπολη εξακολουθεί να είναι η πνευματική πρωτεύουσα του έθνους, δήλωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κατά την επίδοση του τιμητικού τόμου της Θεολογικής Σχολής του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, για την επέτειο της εικοσαετίας της πατριαρχίας του Παναγιότατου.


Ποιος Ελληνας χριστιανός ορθόδοξος το διαμφισβητεί αυτό;


Η Κωνσταντινούπολη όμως κινδυνεύει να σταματήσει να είναι η πρωτεύουσα της Ορθοδοξίας από δύο παράγοντες:


α.) Από τον “Πανρωσικό” εθνοφυλετισμό και την αντιχριστιανική διαμάχη για το “τις ἐν ὑμῖν εἶναι πρῶτος ἔσται”, αλλά και

β.) Από τους άκριτους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου.


Είναι σαφές ότι τα οικουμενιστικά ανοίγματα γίνονται βασικά ως τρόπος επιβίωσης του Οικουμενικού Θρόνου. Το σίγουρο πάντως είναι ότι διασαλεύουν τα θεμέλια του κύρους του στη συνείδηση των πιστών.


Η μνημειώδης ανοιχτή επιστολή του αείμνηστου Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου προς τον Πατριάρχη Αθηναγόρα - που έχει αποθησαυριστεί ήδη ως μνημείο λόγου και θεολογίας στα συμβολικά μνημεία της Ορθοδόξου Εκκλησίας - αναλύει με πληρότητα το θέμα.


Είναι σαφές ότι για τον “Πανρωσικό” εθνοφυλετισμό δεν ευθύνεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά μόνον όσοι έγιναν συνειδητά ο εκτελεστικός εκκλησιαστικός βραχίονας της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής και του Ρωσικού μεγαλοιδεατισμού.


Για τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς των ημερών μας είναι επιβεβλημένο να λεχθεί ότι δεν έχει την απόλυτη ευθύνη το Οικουμενικό Πατραρχείο.


Θα ήταν παρανοικό να ζητήσουμε ευθύνη από τον Οικουμενικό Θρόνο για τις ασχημίες του Πατριαρχείου Αντιοχείας ή για τις δηλώσεις του Σεβ. Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα για την αναγνώριση της εγκυρότητας των μυστηρίων των Παπικών ή για όσα άλλα συγκρητιστικά λέγουν και πράττουν αρχιερείς που ανήκουν σε άλλες Δικαιοδοσίες.


Για όσα όμως οικουμενιστικά έκτροπα συμβαίνουν στη Βασιλεύουσα και στις επαρχίες του Θρόνου - και της εξαιτίας αυτών πρόκλησης σεισμικών δονήσεων στα θεμέλια της συνείδησης των πιστών - ποια δυνατότητα υπάρχει να απαλλαγεί της ευθύνης ο Οικουμενικός Θρόνος;


Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: “Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ”


Του κ. Νικολάου Μαγγίνα

====================

Στους ιστορικούς και ακατάλυτους δεσμούς μεταξύ Κωνσταντινουπόλεως και Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος μετά την Θεία Λειτουργία στην οποία χοροστάτησε στον Ναό του Αγίου Νικολάου στο Βόσπορο.


Ο Πατριάρχης αναφέρθηκε στις σχέσεις των δύο πόλεων με την ευκαιρία της έκδοσης και παράδοσης του χαριστήριου τόμου από τη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προς τιμήν του με αφορμή την συμπλήρωση είκοσι χρόνων απο της εκλογής του στον Οικουμενικό Θρόνο.


Στην δεξίωση που ακολούθησε την Θεία Λειτουργία, στην Κοινοτική Αίθουσα του Ναού, ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Ιωάννης Μυλόπουλος μετά από σύντομη προσφώνησή του προσέφερε στον Πατριάρχη τον Τόμο με τίτλο «Εις μαρτύριον τοις Έθνεσι”.


Κατόπιν μίλησε ο Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μιχαήλ Τρίτος, ο οποίος αναφέρθηκε στην απόφαση του Πανεπιστημίου να εκδόσει τον τιμητικό τόμο λέγοντας μεταξύ άλλων ότι «Η Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ., έχουσα την πνευματική και κανονική της αναφορά στον Πάνσεπτο Οικουμενικό Θρόνο, αποφάσισε κατά το παρελθόν ακαδημαϊκό έτος και επί της προεδρίας των καθηγητών Δημητρίου Καϊμάκη και Χρήστου Οικονόμου να τιμήσει την Παναγιότητά Σας εκδίδοντας Τιμητικό Τόμο επί τη συμπληρώσει είκοσι ετών θεοφιλούς Πατριαρχίας».


Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αναφερόμενος στην παρουσία των εκπροσώπων – καθηγητών και συνεργατών τους - του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είπε μεταξύ άλλων ότι «επιλαμβάνομαι της ευκαιρίας γιά να αναφερθώ εν συντομία στους ιστορικούς δεσμούς των πόλεων της του Κωνσταντίνου και της του Αγίου Δημητρίου. Είναι ιστορικοί και ακατάλυτοι οι δεσμοί των δύο πόλεων ... Η Κωνσταντινούπολη εξακολουθεί αδιαλείπτως και αδιακόπως να είναι η πνευματική πρωτεύουσα του Γένους και των καρδιών μας. Και όσον αφορά τις σχέσεις του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μάλιστα της Θεολογικής του Σχολής με το Ιερόν Κέντρον της Ορθοδοξίας, το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο και αυτοί οι δεσμοί υπήρξαν πάντοτε θερμοί, αρμονικοί, ιεροί και η Θεολογική Σχολή της υπήρξε πάντοτε στην διάθεση και στην υπηρεσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου».



ΠΗΓΗ:


Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ,


Φως Φαναρίου


No comments:

Post a Comment