Friday, December 16, 2011

ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΜΟΡΜΟΝΩΝ


ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΜΟΡΜΟΝΩΝ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===========


Παρακολουθώ πάντοτε με ιδιαίτερη προσοχή τα δημοσιεύματα του αιδεσιμολογιότατου πρωτοπρεσβύτερου Βασίλειου Α. Γεωργόπουλου, Λέκτορος της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ..


Είναι πολύ κατατοπιστικά επειδή ο συντάκτης τους είναι πολύ ενημερωμένος για αντιαιρετικά θέματα.


Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αντίληψή του αιδεσιμολογιότατου για την πίστη των Μορμόνων χρειάζεται κάποια επεξήγηση για να γίνει κατανοητή.


Δεν γνωρίζω αν ορισμένες πληροφορίες που παραθέτει είναι καρπός προσπωικής μελέτης του “Βιβλίου του Μόρμον” ή αν τις υιοθέτησε δευτερογενώς από τη Διδακτορική Διατριβή του Πανοσιολογιότατου Ἀρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου, Ἡ αἵρεση τῶν Μορμόνων, (Διδ. διατρ), Θεσσαλονίκη 2003), επειδή αγνοώ το περιεχόμενο της εν λόγω διατριβής.


Οπως και αν έχει το πράγμα το σίγουρο είναι ότι οι Μορμόνοι - όπως σκωπτικά αποκαλούνται, επειδή το όνομα που οι ίδιοι υιοθετούν για τον εαυτό τους είναι “Αγιοι των Τελευταίων Ημερών” (“The Church of Jesus Christ of Latter - Day Saints”) - δεν θεωρούν το “Βιβλίο του Μόρμον” απλά ως ισόκυρο με την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, αλλά πιστεύουν ότι η Βίβλος ερμηνεύεται ορθά ΜΟΝΟΝ κάτω από το πρίσμα του “Βιβλίου του Μόρμον.”


Οπως εμείς θεωρούμε μεν ισόκυρη την Παλαιά Διαθήκη με την Καινή Διαθήκη, αλλά ερμηνεύουμε την πρώτη κάτω από το πρίσμα της Καινής Διαθήκης, έτσι και οι Μορμόνοι ερμηνεύουν την Βίβλο κάτω από το πρίσμα του “Βιβλίου του Μόρμον.” Και όχι μόνον την ερμηνεύουν κάτω από το πρίσμα των αποκαλύψεων του “Βιβλίου του Μόρμον” (Book of Mormon) αλλά και του βιβλίου “Doctrine and Covenants,” (προσέξτε ότι αναφέρουν “Διαθήκες” όχι “Διαθήκη”) που περιέχει επιπρόσθετες προφητείες του Τζόζεφ Σμιθ του ιδρυτή της Εκκλησίας των Μορμόνων.


Και όχι μόνον οι προφητείες που απεκαλύφθησαν στον Joseph Smith θεωρούνται πηγή της Αποκάλυψης, αλλά και οι αποκαλύψεις που δόθηκαν σε άλλους προφήτες των Μορμόνων, επειδή οι Μορμόνοι πιστεύουν ότι δεν έχουν απλά θρησκευτικό ηγέτη (λ.χ. Πάπα, Πατριάρχη, Αρχιεπίσκοπο, κτλ.) αλλά εν ζωή Προφήτη!!!, ο οποίος τους καθοδηγεί εις πάσαν την αλήθεια και ο οποίος δέχεται αποκαλύψεις από το Θεό.!!!


Ετσι ένας από τους προφήτες τους, ο Πρόεδρος Wilford Woodruff, ανεκάλεσε προηγούμενη εντολή υπέρ της πολυγαμίας που δόθηκε ως αποκάλυψη στον Τζόζεφ Σμιθ, ενώ ο Προφήτης Κίμπαλ μόλις το 1978 δέχτηκε αποκάλυψη για να αποδεχθεί στην ιερωσύνη τους μαύρους προσήλυτους στην Εκκλησία του Ιησού Χριστού των Αγίων των τελευταίων Ημερών”, επειδή προηγουμένως δεν γίνονταν δεκτοί ως Elders (πρεσβύτεροι) ούτε στην Ααρωνική, ούτε στην Μελχισεδική ιερωσύνη των Μορμόνων.


Παραθέτουμε στη συνέχεια το άρθρο που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


ΟΙ ΜΟΡΜΟΝΟΙ ΚΑΙ Ο ΝΗΠΙΟΒΑΠΤΙΣΜΟΣ


Τοῦ Πρωτ. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου,

Λέκτωρος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ

===========


Στὶς αἱρετικὲς καὶ παραχριστιανικὲς κινήσεις, ποὺ ἐκφράζουν μία ἄκρως ἐπιθετικὴ καὶ ἀπαξιωτικὴ θέση σχετικὰ μὲ τὸ ζήτημα τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ ἀνήκουν καὶ οἱ Μορμόνοι ἢ «Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ τῶν Ἁγίων τῶν τελευταίων Ἡμερῶν», ὅπως εἶναι ἡ ἐπίσημη ὀνομασία τους.


Οἱ θέσεις τους, σχετικὰ μὲ τὸν νηπιοβαπτισμό, καταγράφονται καὶ ἐκφράζονται κατὰ τὸν πλέον ἐπίσημο καὶ ἀναμφισβήτητο τρόπο, στό ἱερό τους κείμενο, στὸ “Βιβλίο τοῦ Μόρμον”. Σύμφωνα πάντα μὲ τὴ διδασκαλία τοῦ Μορμονισμοῦ: «Τὸ βιβλίο τοῦ Μόρμον ἀποτελεῖ Ἁγία Γραφὴ, ποὺ μπορεῖ νὰ συγκριθεῖ μὲ τὴ Βίβλο» καὶ ἐπιπλέον περιέχει «ὅπως καὶ ἡ Βίβλος τὴν πληρότητα τοῦ αἰώνιου εὐαγγελίου»1. Ὁ ἐν λόγῳ, βεβαίως, ἰσχυρισμός ἄν καί εἶναι αὐτονόητος γιά τούς Μορμόνους, εἶναι ἀπαράδεκτος γιά κάθε χριστιανό.


Στὸ τελευταῖο βιβλίο, ἀπὸ τὰ βιβλία, ποὺ συγκροτοῦν τὸ “Βιβλίο τοῦ Μόρμον”, στὸ βιβλίο τοῦ Μορόνι, στὸ 8 κεφάλαιο, γίνεται εἰδικὴ ἀναφορὰ στὸ θέμα τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ 2. Τὸ βάπτισμα τῶν νηπίων, στὸ ἐν λόγῳ κεφάλαιο, χαρακτηρίζεται: α) ἀποτροπιαστικὴ πράξη τοῦ πονηροῦ (στ. 6), β) ἱεροπρεπῆ κοροϊδία ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ (στ.9), γ) ὁ ἰσχυρισμός ὅτι «τὰ μικρὰ παιδιὰ χρειάζονται βάπτισμα, βρίσκεται στὴ χολὴ τῆς πικρίας καὶ στὰ δεσμὰ τῆς ἀνομίας» (στ. 14) καὶ δ) ὅσοι διατυπώνουν ἰσχυρισμοὺς περὶ ἀναγκαιότητος τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ: «βρίσκονται σὲ κίνδυνο θανάτου, κόλασης καὶ ἀτελείωτης τυραννίας» (στ.21).


Ἡ ἀπαξιωτική αὐτή στάση τῶν Μορμόνων ἔναντι τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ, σχετίζεται καί πρέπει νά συνεκτιμηθεῖ καί μέ μιά ἄλλη παράδοξη καί κακόδοξη ἀντίληψή τους σχετικά μέ τήν πτώση τῶν γεναρχῶν. Σύμφωνα με τή Μορμονική διδασκαλία, τό προπατορικό ἁμάρτημα δέν ἦταν κάτι τό τραγικό για τόν Ἀδάμ καί τήν Εὔα καί γιά ὅλο τό ἀνθρώπινο γένος, ἀλλά ἦταν «μιά μεγάλη εὐλογία γιά ὅλη την ἀνθρωπότητα» 3.


Εἶναι σαφές, ὅτι καί στό σημεῖο αὐτό ἡ Μορμονική διδασκαλία, ὄχι μόνο δέν ἔχει σχέση μέ τήν χριστιανική πίστη, ἀλλά εἶναι καί ἀπολύτως ἀντίθετη σ᾽ αὐτήν. Ἀνήκει σ' αὐτό πού ὁ ἀπ. Παῦλος καί ἡ Ἐκκλησία ὡς σῶμα Χριστοῦ τό ὀνομάζει «ἕτερον εὐαγγέλιον» (Γαλ. 1, 6).



ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:


1. Πρβλ. R. Hauth, Die Mormonen, στό H. D. Reimer-O. Eggenberger(Hrsg), neben den Kirchen, 1983 3, σσ. 292 - 293.

2. Οἱ παραθέσεις τῶν ἀποσπασμάτων,προέρχονται, ἀπό τήν ἐπίσημη ἑλληνική μετάφραση τοῦ Βιβλίου τοῦ Μόρμον, ἔκδ. 2010, πού ἔχει κάνει ἡ κίνηση. Πρβλ. καί Ἀρχιμ. Γρηγορίου Κωνσταντίνου, Ἡ αἵρεση τῶν Μορμόνων, (Διδ. διατρ), Θεσσαλονίκη 2003, σσ. 244 - 246.

3. Βλ. Β΄ Νεφί 2,22-25. Πρβλ. Οἱ ἀρχές τοῦ Εὐαγγελίου, 1979, σ. 33.



ΠΗΓΗ:


Ακτίνες,


Ορθόδοξος Τύπος

No comments:

Post a Comment