Thursday, December 22, 2011

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΚΡΙΣΙΑ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ κ. Μ. ΤΡΙΤΟΥ


ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΚΡΙΣΙΑ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΤΟΡΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ. ΜΙΧΑΗΛ ΤΡΙΤΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Από την ομιλία του Κοσμήτορος της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Μιχαήλ Τρίτου, κατά την επίδοση Τιμητικού τόμου στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, επί τη συμπληρώσει είκοσι χρόνων Πατριαρχίας, παραλείπουμε να αναλύσουμε εκτεταμένα τις κραυγαλέες υπερβολές και ανακρίβειες του κ. Κοσμήτορος προς το πρόσωπο του Παναγιότατου.


Βάζουμε “καλό λογισμό” ότι πρόκειται για αβροφροσύνη μάλλον προς τον τιμώμενο Πρωθιεράρχη προσιδιάζουσαν προς την στιγμήν της επίδοσης του τιμητικού τόμου και όχι ότι εκπροσωπούν κατ’ ανάγκην την αξιολόγηση του κ. Τρίτου για τη διακονία του Παναγιότατου.


ΟΙ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ ΤΟΥ κ. ΤΡΙΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ

__________


Είπε συγκεκριμένα ο κ. Τρίτος για τον Παναγιότατο: “Στό Πρόσωπό Σας, Παναγιώτατε, βλέπουμε τόν ἄριστα καταρτισμένο Θεολόγο, τόν ἐγγυητή τῆς ἑνότητας τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τόν εὐαίσθητο ἀγωνιστή σέ θέματα εἰρήνης, κοινωνικῆς δικαιοσύνης, ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων καί προστασίας τοῦ περιβάλλοντος, τόν ἐκφραστή τῶν ὀραμάτων τοῦ εὐσεβοῦς ἡμῶν Γένους, τόν Πατριάρχη τοῦ χριστιανικοῦ μέτρου, πού δέν ἐμπλέκεται στίς ἀκρότητες οὔτε τοῦ ἄκρατου φιλελευθερισμοῦ, οὔτε τοῦ στείρου συντηρητισμοῦ, ἀλλά πού ἐκφράζει τή Θεολογία τῆς Ἐκκλησίας, ἀπό τήν ὁποία ἐκπορεύονται προτάσεις ζωῆς καί ἐλπίδες γιά τόν ἄνθρωπο καί τήν ἀνθρωπότητα, γιά τήν κτίση καί τήν ἱστορία.


Συνεχίστε, Παναγιώτατε, σέ πείσμα ὅλων τῶν ἀντιξοοτήτων, νά δίνετε τήν πνευματική Σας μαρτυρία από τήν Πόλη τῶν θρύλων καί τῶν ὀνείρων μας, πού εἶναι ἡ μήτρα ἀπό τήν ὁποία ἐκπορεύεται τό Γένος, ἡ πρωτεύουσα τοῦ ἑλληνικοῦ μεγαλοϊδεατισμοῦ, ἡ καθέδρα τῆς Ὀρθοδόξου πνευματικότητας καί ἡ ἱερή κολυμβήθρα στήν ὁποία ἀναβαπτίζεται ἡ ἑλληνορθόδοξη συνείδηση. Καί νά εἶσθε βέβαιος ὅτι ὅσο ἡ κανδήλα τοῦ πάνσεπτου Πατριαρχικοῦ ναοῦ παραμένει ἄσβεστη, καί τά δικηροτρίκηρα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ὑψώνονται δίκην σημαίας μή ὑποστελλομένης γιά τήν εὐλογία τῶν ἐγγύς καί τῶν μακράν, ὑπάρχει ἐλπίδα γιά τόν ἄνθρωπο, τήν κτίση καί τόν πολιτισμό. Ἄλλωστε τήν ἱστορία τοῦ κόσμου δέν τήν καταγράφουν τά διάφορα παροδικά σχήματα καί οἱ ἐφήμερες ποσοτικές δυνάμεις που στηρίζονται στόν μηδενισμό τῶν ἀντικειμενοποιήσεων, ἀλλά ὁ Κύριος τοῦ κόσμου καί τῆς Ἱστορίας, ὁ ἐνανθρωπήσας Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ, πού ἔχει τόν πρῶτο καί τελευταῖο λόγο γιά ὅλους καί γιά ὅλα.”


ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΑΓΝΟΕΙ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ

_____________


Δεν θα σταθούμε λοιπόν στις πιο πάνω υπερβολές, οι οποίες διατυπώθηκαν λες και ο κ. Κοσμήτορας αγνοεί τις συμφωνίες του Μπαλαμάντ και του Σαμπεζύ, τα κοινά κείμενα της Ραβέννας, του Πόρτο Αλέγκρε και της Ελούντας, τις συνεχείς συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους ή τη διατύπωση κακαδοξιών εκ μέρους κορυφαίων συνεργατών του Παναγιότατου για τη “Βαπτισματική” θεολογία και για την έννοια του “πρωτείου” στην Εκκλησία.


Οπως είπαμε βάζουμε “καλό λογισμό” ότι ήταν υπερβολές της στιγμής και της αγάπης του κ. Τρίτου προς το πρόσωπο του Παναγιότατου.


ΟΙ ΑΥΤΑΡΕΣΚΕΣ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

_________


Αλλά πώς να παρίδουμε τις αυτάρεσκες δηλώσεις του κ. Κοσμήτορος για την περίπυστη της Θεσσαλονίκης Θεολογική Σχολή και τις ανακρίβειες που περιέχει το πιο κάτω απόσπασμα της ομιλίας του κ. Τρίτου;

“Ἡ Θεολογική μας Σχολή, πού καταυγάζεται ἀπό τήν αὔρα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀρδεύεται ἀπό τή Θεολογία τοῦ Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, γαλουχεῖται ἀπο τό ὑπερεθνικό καί οἰκουμενικό πνεῦμα τῶν ἁγίων Κυρίλλου καί Μεθοδίου, τῶν Θεσσαλονικέων Φωτιστῶν τῶν Σλάβων καί ἐκφράζει τά ὁράματα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, εἶναι πάντα στό πλευρό Σας καί θά ἔλθει ἀρωγός στήν ἐπαναλειτουργία τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τῆς Χάλκης, πού, ὅπως φαίνεται, δέν θά ἀργήσει.”


Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΒΑΔΙΖΕΙ ΛΑΘΟΣ ΠΟΡΕΙΑ

____________


Επαινούμε φυσικά "εξ όλης ψυχής και διανοίας" κάθε προσπάθεια ενίσχυσης της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης! Τι σχέση όμως έχει η σημερινή Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης - ιδιαίτερα το Θεολογικό της Τμήμα - με την αύρα του Αγίου Ορους ή τη θεολογία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Τρίτος;


Δεν νομίζουμε ότι αγνοεί ο κ. Κοσμήτορας ότι Η Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης ελέγχεται απολύτως από τους επιγόνους του αείμνηστου Αγουρίδη και ότι περιλαμβάνει Καθηγητές που είναι μέλη των ΚΑΙΡΟΣκόπων και συνδαιτημόνες της Θεολογικής Ακαδημίας του Βόλου.


Αρα ποια αύρα του Αγίου Ορους καταυγάζει τη Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης ή αρδεύεται από τη θεολογία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά;



ΠΗΓΗ:


Από πληροφορίες του ιστολογίου Φως Φαναρίου

No comments:

Post a Comment