Thursday, December 13, 2018

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ Γ΄


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Γ΄
=====
Ως προς τα εκκλησιαστικά θέματα, αγαπητέ μου κ. Τελεβάντο, σαφώς δεν υπάρχει αντίρρηση, ότι ένα και το αυτό ορθόδοξο έθνος, όπως συμβαίνει  με τις Εκκλησίες ΚΠόλεως, Ελλάδος και Κύπρου, μπορεί ενδεχομένως να μοιράζεται σε περισσότερες της μιάς αυτοκέφαλες Εκκλησίες, οπότε και η Ουκρανία δικαιούται Αυτοκεφαλία, ακόμη και για όποιον δέχεται ότι η Ουκρανία εντάσσεται στον ρωσικό εθνικό κορμό. Εδώ, επιτρέψτε μου να καταθέσω, όμως, τις εξής σκέψεις:
 (α) Κατά την διάρκεια ενός εμφυλίου πολέμου (εν βρασμώ αίματος) είναι η χειρότερη στιγμή για να αποφασισθεί η παραχώρηση αυτοκεφαλίας  στην Εκκλησία ενός σπαρασσομένου Κράτους, δηλαδή με κίνητρα πολιτικά, και χωρίς την δέουσα νηφαλιότητα και ειρήνη. Είναι ευνόητον, ότι τέτοια απόφαση δεν ανατρέπεται εκ των υστέρων, παρά μόνον με εξ ίσου οδυνηρές και ίσως αιματηρές συνέπειες, και 100% ταπείνωση και  ονειδισμό της πρωτοθρόνου Εκκλησίας ΚΠόλεως έναντι όλων των άλλων Ορθοδόξων.
(β) Οι πολιτικοί της Ουκρανίας και των ΗΠΑ έχουν σαφώς χαιρετίσει (και παραλλήλως και χρωματίσει) την Αυτοκεφαλία αυτή ως καταστροφή της  τελευταίας μορφής της ρωσικής παρουσίας στο ουκρανικό έδαφος. Φανταζόμαστε τί αίσθηση θα προεκαλείτο εδώ στα καθ' ημάς, αν η ισχύουσα  Αυτονομία της Εκκλησίας Κρήτης (και της Δωδεκαννήσου) χρωματιζόταν ως απόδειξη διαφορετικής εθνικής αυτοσυνειδησίας των Κρητών ή των Νησιωτών έναντι της ηπειρωτικής Ελλάδος ή - εξ αντιθέτου - αν η κατάργηση της Αυτονομίας της Εκκλησίας Κρήτης εθεωρείτο απόδειξη της  αυτοσυνειδησίας των Κρητών, ότι δεν έχουν καμμία εθνική ή πνευματική σχέση με την ΚΠολη;
(γ) Γεωπολιτικοί αναλυτές, όπως ο Ελληνοαμερικανός καθηγητής Αλέξανδρος Κύρου (Παν/μιο Σάλεμ της Μασσαχουσέττης) και ο Ηλίας  Κουσκουβέλης του ΠΑ.ΜΑΚ. της Θεσσαλονίκης (ο πρώτος σε άρθρο του [του 2009] που ανέλυσα σε δικό μου άρθρο στο διαδίκτυο, ο δεύτερος  στον πρόλογο του βιβλίου "Το Οικ. Πατριαρχείο στη δίνη του Ψυχρού Πολέμου", του Παύλου Σεραφείμ το 2017) καλούν το Οικουμενικό  Πατριαρχείο να εκμεταλλευθεί την νέα ένταση στις σχέσεις Δύσεως και Ρωσίας, ώστε να αναβαθμίσει την θέση του, στην πλευρά της Δύσεως. Οι  σχέσεις ΗΠΑ και Φαναρίου την τελευταία 70ετία δεν επιβεβαιώνουν την πραγματικότητα αυτή;

(Συνεχίζεται)

No comments:

Post a Comment