Sunday, September 6, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ ΣΤΟΝ ΝΑΟ




 ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ ΣΤΟΝ ΝΑΟ 

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Εκφράζουμε την πιο ειλικρινή χαρά μας επειδή ο Σεβ. Γόρτυνος συνεχίζει να συζητά -με το γνωστό νηφάλιο και ευγενικό ορθόδοξο ήθος που τον διακρίνει- το θέμα του μολυσμού του ανθρώπου από τον συνάνθρωπό του στο ναό.

Όσοι θεωρούν ότι καταργούνται οι νόμοι της φύσεως μέσα στον ναό είναι -δεν θα μασήσω τα λόγια μου- κακόδοξοι.

Οι μόνοι νόμοι που καταργούνται στον ναό, αλλά και εκτός του ναού, είναι όσοι σχετίζονται με τον Θεό, όπως με θεολογική εμβρίθεια και επάρκεια ο κ. Τσελεγγίδης απέδειξε. 

Είναι βλασφημία -και μάλιστα πολύ μεγάλου μεγέθους- λ.χ. να ισχυριστεί κάποιος ότι πρέπει να απολυμαίνουμε την Αγία Λαβίδα ή να χρησιμοποιούμε μιας χρήσεως κουταλάκια όταν κοινωνούμε για να μην κολλήσουμε τον κορωνοιό ή άλλες μολυσματικές ασθένειες, λες και ο Χριστός είναι φορέας ασθενειών και όχι η πηγή της ζωής και της αθανασίας.

Βλασφημία, επίσης, είναι να νομίζεις ότι θα προσκυνήσεις τις άγιες εικόνες ή τα Άγια Λείψανα και θα κολλήσεις αρρώστιες.!!! Οι Άγιοι είναι θαυματουργοί και θεραπεύουν αρρώστιες. Δεν είναι πρόξενοί τους.

Αλλά είναι κακοδοξία -και όχι απλά λανθασμένη άποψη- η θεωρία ότι δήθεν καταργούνται οι φυσικοί νόμοι απλά και μόνον επειδή βρισκόμαστε στον ναό ή έστω όταν εκκλησιαζόμαστε.

Ασφαλώς και είναι φορείς μικροβίων οι πιστοί μέσα στην εκκλησία, όπως είναι όπου και αν βρίσκονται.

Ασφαλώς και μπορεί ένας φορέας μικροβίων να τα μεταδώσει στον συνάνθρωπό του και εντός και εκτός του ναού.

Όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο θα πρέπει να προσκομίσουν έστω και μία -επαναλαμβάνω έστω και μία- μαρτυρία, από την απέραντη Πατερική Γραμματεία, που να στηρίζει την άποψή τους.

Υπάρχει, έστω και ένας Πατέρας της Εκκλησίας, που ισχυρίστηκε ποτέ ότι καταργούνται οι φυσικοί νόμοι όταν βρισκόμαστε στον ναό;

Η παρουσία μας στον ναό δεν μας προφυλάσσει ούτε από πονηρούς ή και βλάσφημους λογισμούς, ούτε από την διάπραξη των πιο αποτρόπαιων πράξεων (φόνους, σαρκικές αμαρτίες, κλοπή κτλ.).

Αν ο άνθρωπος απαλλασσόταν από τα μικρόβια και τις ασθένειες ή την αμαρτία απλά και μόνον επειδή βρίσκεται μέσα στον ναό, τότε άνθρωποι με βαριά νοσήματα -όπως καρκίνο, νεφρική ανεπάρκεια, διαβήτη, καρδιοπάθειες κτλ.- θα θεραπεύονταν αμέσως μόλις πήγαιναν να εκκλησιαστούν.

Αντί, λοιπόν, να απολογηθούν στην Εκκλησία όσοι υποστηρίζουν την κακοδοξία ότι δήθεν καταργούνται οι φυσικοί νόμοι εντός του ναού, ανοίγουν δέκα πήχες γλώσσα για να κατηγορήσουν, όσους δεν προσχωρούν στην κακοδοξία τους.

Θα επανέλθουμε -συν Θεώ-, εν ευθέτω χρόνω, -επειδή τώρα προφανώς άλλες είναι οι προτεραιότητες-, στο αλληλένδετο ερώτημα αν μολύνεται ο ναός και αν είναι βλάσφημη η απολύμνασή του.

Να διευκρινήσω πάντως ότι με όσα ανέφερα πιο πάνω
ουδόλως παίρνω θέση αν ιατρικά είναι χρήσιμη ή επικίνδυνη η χρήση μάσκας στους ναούς ή σε κλειστούς χώρους.

Αυτά είναι εξειδικευμένα ιατρικά θέματα για τα οποία δεν υπάρχει ομοφωνία ακόμη και μεταξύ των ειδικών. Είναι ενδεικτικό ότι ο ΠΟΥ εξέδωσε κατά καιρούς αντιφατικές θέσεις για το θέμα. Επομένως πώς να τολμήσω να έχω άποψη για πρωτόγνωρα ιατρικά θέματα για τα οποία δεν ομοφωνούν κορυφαίοι λοιμωξιολόγοι;

Αυτό που θέλω, όμως, να καταθέσω είναι ότι θεολογικά η χρήση της μάσκας ή άλλων υγειονομικών μέτρων δεν συνιστά θεολογικό πρόβλημα, αλλά, αν ιατρικά επιβάλλεται η χρήση τους, ας μιλήσουν οι ειδήμονες.

10 comments:

  1. Fun fact: Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι το να ασθενήσεις μέσα στο ναό (κάτι το κατά φύση) είναι βλασφημία, διότι μέσα στο ναό δεν υφίσταται καμία μόλυνση(στο σώμα). Ενώ παραδέχονται πως πονηρούς λογισμούς που μολύνουν την καρδιά (κάτι το πάρα φύση) υφίσταται. Δλδ η κατά φύση μόλυνση δεν υφίσταται, ενώ η πάρα φύση μόλυνση υφίσταται. Ας δούμε και το Πραξ. 20, 9 όπου έπεσε ο Εύτυχος από το τρίτο και πέθανε κατά την διδασκαλία και την κλάση του Άρτου του Αποστόλου. Α ναι ξέχασα, δεν ήταν ναός, σπίτι ήταν. Οπότε άκυρο οι άκτιστες ενέργειες, άσχετα της κλάσεως... Η θεία Λειτουργία πιάνει μόνο μέσα στο ναό για να μένουμε άτρωτοι...
    Αμφιλόχιος Τατάρωφ

    ReplyDelete
  2. Συμφωνώ απολύτως μα΄ζι σας κ. Τατάρωφ. Όσοι μιλούν για ανοσία στον ναό και μη μολυσμό του ναού στερούνται πάμπαν επιχειρημάτων. Το θέμα είναι να θα ταπεινωθούν και να ανακαλέσουν την κακοδοξία τους

    ReplyDelete
  3. Χαίρετε αδελφοί.
    Ακόμη κι αν δεχθούμε
    ότι φοράμε μάσκα στον ναό,
    οφείλουμε να τονίσουμε
    ότι δεν κινδυνεύουμε
    από τον ασπασμό των Αγίων Εικόνων και από την συμμετοχή μας
    στο Κοινό Ποτήριο.
    Δεν πρέπει οι Ιεράρχες και
    η Σύνοδος να διακηρύξουν
    στους πιστούς και στους υπεύθυνους της Πολιτείας την αλήθεια αυτή;
    Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. κ. Βασίλη ποτέ δεν είπα ότι πρέπει να φοράμε μάσκα στον ναό. Απλά σημείωσα ότι είναι κακοδοξία να ισχυριζόμαστε ότι μέσα στο ναό καταργούνται οι φυσικοί νόμοι μεταξύ των ανθρώπων. Το θαύμα γίνεται όπου θέλει ο Θεός και γίνεται οπωσδήποτε με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας αλλά όχι να λέμε ότι εξαφανίζονται οι ιοί μέσα στην εκκλησία και δνε υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης τους από άνθρωπο σε άνθρωπο. Τώρα για την χρήση της μάσκας δεν έχω καμμία απολύτως άποψη. Πού να ξέρω εγώ αν ιατρικά ενδείκνυται ή δεν ενδείκνυται να φοράμε μάσκα. Ασφαλώς η Θεία Ευχαριστία, τα άγια λείψανα και οι αγιες εικόνες δεν είναι αιτία μετάδοσης ασθενειών. Θα ήταν βλασφημία να πιστεύαμε το αντίθετο.

      Delete
  4. Πώς μιλάτε μέ αυτό  τον  τρόπο ! Πώς ! Θεωρείτε νόμο ή  πιθανότητα νά γίνονται  αισχροί και  παρα φύσιν  λογισμοί μέσα στον  ναό και  δεν  θεωρείτε νόμο  ο  άνθρωπος νά βιώνει  την  μέθεξη ! Αυτό  σημαίνει  οτι  ακυρώνετε την  σωτηριολογικη πραγματικότητα  της θείας Λατρείας , του  θείου  κηρύγματος , της μελέτης των  θεοπνεύστων κειμένων της Αγίας Γραφης και  των  αγίων Πατέρων ! Όλα ετούτα τα μέσα είναι  φορείς χάριτος ξαι  αγιασμού !  Τί  αποδείξεις ζητάτε περί αυτού  θεολόγοι άνθρωποι ! Οι  φυσικοί νόμοι και  ισχύουν και αναστέλλονται και  ό,τι θέλουν  κάνουν , μάλλον ό,τι τους επιτρέψουμε εμείς κάνουν  . Βεβαίως και  ο  άνθρωπος μέσα στην  εκκλησία πνευματικά μεταμορφώνεται !  Αν  το  θέλετε  ακόμα  και  παθητικά  παίρνει  ευλογία  . Πόσοι  άνθρωποι  σε   μεγάλη  ηλικία  μεταστράφηκαν  , επειδή   ως  παιδιά  τά  πήγαιναν  οι  γονείς   στην  εκκλησία !  Βεβαίως και  το εξομολογητήρι αθορύβως ασκεί μεγάλο έργο ! Πόσες αντιδικίες και πλεονεξίες αποτρέπονται, πόσες εκτρώσεις ,πόσα διαζύγια ,  πόσες γυναίκες γίνονται σεβαστικές , πόσοι  άνθρωποι συνετίζονται ! Πώς μιλάτε μέ αυτό  τον  τρόπο ! Ματαιώθηκε το  σωτηριολογικό έργο της εκκλησίας ; ο  άνθρωπος απο  δαιμονισμένος γίνεται σώφρων και ιματισμένος !



    Ο  σεβασμιότατος είναι θεολόγος καθηγητής  πανεπιστημίου  ,  όμως μιά απάντηση σαν  αυτό  το "  ζαρωμένο και  αγράμματο γραίδιο " δεν  μπορεί  νά μας δώσει . Ηχούν στ' αυτιά μου οι πλήρεις ειρήνης  λέξεις που  έλεγαν οι  γρηές στο  χωριό μου ως απάντηση , όταν  τους εδιναν τις συνήθεις ευχές " περαστικά " , " νά τα εκατοστήσεις" και  άλλες παρηγοριές  : μπά ! Παιδάκι 'μ ! Κορακοζώητη θά γίνω ! Το  θεωρούσαν και  γρουσουζιά απέναντι στούς νεώτερους ! Ειλικρινά σας το  λέω ηχούν στ' αυτιά μου καθώς και  η  ειρήνη τους έχει  αποτυπωθεί  μέσα μου ! Μέ κανένα τρόπο δεν  θα συγκρίνω αυτο  το ειρηνικό " γραίδιο " μέ την καλοσυγυρισμένη  μαντάμ  μέ  το  φοβικό σύνδρομο και  την μιζέρια ! Και  που  ζει  πεθαμένη είναι ! Οι  φυσικοί νόμοι ισχύουν και  εντός και  εκτός και επι ταυτά ! Αυτό  που  υπερνικούμε  είναι  ο  φόβος !



    Γιατί  ο  αδελφός βλέπει  αναγκαστικά ως κάποιο κακό τον θάνατο του Ευτύχου ;  φανταστείτε πόσο   θείο  πόθο είχε  αυτός ο  νεαρός , που ακόμα και  κοιμώμενος,  πιθανόν  από  την  κούραση  της  ημέρας,  έμενε  νά  ακούει  τον  απόστολο  Παύλο !    Είναι  ένας ευλογημένος  θάνατος  ! 



    Άν  δούμε  το  θέμα  τελείως  φυσιοκρατικά  πρέπει  νά  φθάσουμε  στο  συμπέρασμα   οτι  καλώς  έκλεισαν  οι  ναοί  την  περασμένη  άνοιξη  , καλώς  δεν  πήγαμε  στην  Ανάσταση , καλώς  δεν  χτύπησαν  οι  καμπάνες , μέ  το  καλό  πάλι  νά  ξανακλείσουν !

     



    Μήπως  ανάγκασε  κανείς  κάποιον  νά  πάει  στην  εκκλησία  δια  της  βίας   ;  μήπως  του  έκανε  κανείς  έλεγχο  νά  μή  φορά  μάσκα ;  η  εκκλησία  όμως  δεν  θα  σταματήσει  νά  ασκεί  το  σωτηριολογικό  της  έργο  και αυτό   κανένα  φοβικό  σύνδρομο  δεν  θα  το  ματαιώσει !



    "  πολλά  δεν  θέλει  ο  άνθρωπος  ! 

    Να  'ν'  ήμερος  , νάν'   άκακος

    Χριστούγεννα  κι  Ανάσταση  ! 



    ReplyDelete
    Replies
    1. Λέγετε πολλά και διάφορα με τα οποία κατρχήν συμφώνων αλλά επιμελώς αποφεύγετε να απαντήσετε το ερώτημα ποια Σύνοδος ή ποιος Άγιος ισχυρίστηκε ποτέ ότι καταργούνται οι φυσικοί νόμοι εντός του χώρου του ναού. Και υπάρχει λόγος που αποφεύγετε να δώσετε απάντηση. Απλά δνε υπάρχει απάντηση στο ερώτημα διότι οι Άγιοι δεν κηρύσσουν κακοδοξίες

      Delete
    2. Κ. Λωρίτου· νόμο ή πιθανότητα δεν θεωρούμε εμείς το να γίνονται αισχροί και πονηροί λογισμοί μέσα σε ναό, αλλά είναι από μόνο του ένα δεδομένο. Εκτός και αν πιστεύετε ότι οι άκτιστες ενέργειες καταργούν τέτοιο φαινόμενο και μένετε απαθής ως προς αυτό. Προσωπικά απαθής μέσα σε ναό δεν είμαι. Ως προς το άλλο, δλδ το «δεν θεωρείται νόμο την μέθεξη του ανθρώπου» μέσα στο ναό, αξίζει να απορήσω που το βρήκατε στα λεγόμενα; Προφανώς πουθενά! Απλά επειδή δεν υπάρχει κάτι να ανταπαντήσουμε, ας δημιουργήσουμε εμείς έναν ισχυρισμό δικό μας που να φαίνεται δικό τους και να το αναιρέσουμε για να δείξουμε ότι κάτι είπαμε... Γνώστη τακτική κ. Λωρίτου, αλλά δεν πιάνει. Επόμενο λοιπόν, είναι ο ισχυρισμός σας ότι όλα μέσα είναι φορείς Χάριτος και αγιασμού. Προφανώς και συμφωνούμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η φυσικοί νόμοι ακυρώνονται. Και το μεν υφίσταται και το δε ταυτόχρονα και αναιξάρτητα χωρίς το έναν να καταργεί το άλλο, πλην εξαιρέσεων. Οπότε και θα αγιάσουμε και θα πεθάνουμε. Ή μήπως επειδή αγιάζουμε δεν φθειρόμαστε; Για την θεία Κοινωνία και τις εικόνες επίσης δεν είπε κάτι κανείς, μιλάμε το τι γίνεται ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΑΟ, μεταξύ των ανθρώπων. Και τέλος, τα περί Ευτύχου. Προσωπικά ΚΑΝΕΝΑ κακό δεν βλέπω στο θάνατο του αγίου. Αυτό ακριβώς και αναιρώ με τα λεγόμενα μου και ακόμα ούτε αυτό δεν καταλαβαίνεται. Όπως λοιπόν κανένα κακό δεν βλέπω στο θάνατο του αγίου εν μέσω θείας Λειτουργίας, έτσι ΚΑΝΕΝΑ κακό δεν βλέπω το να κολλήσεις μία ασθένεια εν μέσω θείας Λειτουργίας από κάποιο αδελφό. Σεις το ονομάζεται «μόλυνση» (άρα κάτι κακό), που θεολογικά να το πούμε είναι φαιδρό! Θεολογικά ή μόνη μόλυνση που υπάρχει είναι της καρδίας και όχι του σώματος. Ο Χριστός είπε φάτε και με βρώμικα χέρια αυτό δεν μολύνει τον άνθρωπο. Άλλα μολύνουν τον άνθρωπο.

      Delete
  5. Ευχαριστώ για την απάντησή σας.
    Έχω αντιληφθεί το πνεύμα σας,
    δεν αναφερόμουν σε εσάς.
    Απλώς φοβούμαι ότι η πολιτεία
    δεν θα αρκεστεί στην επιβολή
    της μάσκας εντός των ναών.
    Επομένως καλό θα ήταν
    όσοι ιεράρχες (Φλωρίνης,Γόρτυνος)
    κηρύσσουν την χρήση μάσκας,
    να ΥΠΕΡ-τονίζουν την πίστη
    της Εκκλησίας μας:
    Ότι δηλαδή ο ασπασμός
    των Αγίων Εικόνων
    και φυσικά η Θεία Κοινωνία
    ΔΕΝ είναι δυνατόν
    να μεταδώσουν λοιμώξεις.
    Και πάλι ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  6. Κύριε Τελεβάντο , σας απάντησα δια της εις άτοπον απαγωγής . Εάν πιστεύουμε σε μία φυσιοκρατία , τότε καλώς οι ναοί έκλεισαν την περασμένη άνοιξη και καλώς θα ξανακλείσουν (;) . Αυτό όμως και εσείς και ο σεβασμιότατος Γόρτυνος δεν το απαντάτε . Το νά μήν πιστεύουμε στην φυσιοκρατία δεν σημαίνει οτι δεν πιστεύουμε στην ύπαρξη των φυσικών νόμων . Νά καταλαβαινόμαστε ! Τους φυσικούς νόμους απλλά τους υπερβαίνουνε , καλούμαστε νά τους υπερβαίνιυμε . Εάν συτό το θεωρείτε κακοδοξία ! Μήπως πιστεύετε στον άθεο διαφωτισμό -- συσκοτισμό που υεωρεί τον άνθρωπο υποκείμενο στην κυριασχία των φυσικών νόμων και τα ένστικτα εν προκειμένω στο ένστικτο της αυτοσυντήρησης και του φόβου ; Η εκκλησία ως γνωστόν θέτει και προβάλλει πάντα τον στόχο .

    Αυτό αποτελεί μία απάντηση και πρός τον αδελφό Τατάρωφ . Δεν μας ενδιαφέρει κ. Τατάρωφ τί πονηρούς λογισμούς καλλιεργεί ο καθείς στην καρδιά του . Στην εκκλησία δεν πηγαίνιυμε γι αυτό . Η χάρις του Θεού κατακαίει τους πονηρούς λογισμούς και αυτό είναι μία υπέρβαση των ενστίκτων δηλαδή μία ανατροπή της φυσιοκρατίας . Εαν θεωρούμε οτι ο θάνατος του Ευτύχου εξναι ένας ευληγημένος θάνατος , πρέπει και εμείς νά έχουμε την ίδια αξιολόγηση της ζωής , του θανάτου , της σωτηρίας . Η ζωή , η υγεία δεν είναι το απόλυτο αγαθό . Το απόλυτο αγαθό είναι η σωτηρία . Αυτό δεν σημαίνει οτι λέμε σε κάποιον νά πηδήσει απο κανένα μπαλκόνι . Ένας πνευματικός νόμος είναι οτι το κριτήριο του καλού κατα Θεόν και του κακού είναι η ειρήνη της καρδιάς . Όπως εξήγησα παραπάνω θεωρώ πολύ ειρηνικό " το αγράμματο γραίδιο " μέ την εμπειρική στάση απέναντι στην ζωή και στον θάνατο , παρά την φοβική κυρία που έχει ακούσει και πολλά κηρύγματα . Άς αναφέρω ένα παράδειγμα που μας είπε ο π. Θεόδωρος Ζήσης ευρισκόμενος στον διάδρομο ενός νοσοκομείου . Μια γιαγιά μόλις είδε έναν παπά δηλαδή τον ίδιον , άρχισε νά τον καλεί σε βοήθεια : πάτερ ακούτε τί μου λένε ! Νά μήν νηστεύω ! Εγώ δεν θέλω νά μήν νηστεύω . Σας παρακαλώ βοηθείστε με ! Πείτε τους κάτι ! Δηλαδή άν γιαγιά νηστέψει και πεθάνει , κι άν εγώ ή ο κ. Τελεβάντος και ο κ. Τατάρωφ -- ζωή νάχετε -- εάν λέγω κάπου πετύχουμε τον κορονοιό μέσα στον ναό ή στον περίβολο του ναού -- λές και πουθενά αλλού δεν τον πετυχαίνεις -- και πεθάνουμε , τότε λοιπόν θα χάσει η πλάση μερικές χρυσόβεργες ! Εκ πείρας γνωρίζω οτι ακόμα και γιατροί σέβονται απόλυτα την στάση των ανθρώπων απέναντι στην ασθένεια και τον θάνατο . Αυτή είναι η πραγματική ευθανασία και ευζωία ! Ευθανασία είναι ο ειρηνικός κατα Θεόν θάνατος .


    Ο καθείς μπορεί νά έχει την προσωπική του σταση απέναντι στα θέματα . Η εκκλησία προβάλλει το ιδανικό και άγιο . Η αγιότητα είναι ο νόμος την εκκλησίας .

    Υπάρχουν και περιπτώσεις σύγκρουσης της κατα Θεόν βιοτής μέ τα ιατρικά δεδομένα και την ασφάλεια της ζωής ......συνέχεια .....

    ReplyDelete
  7. Μέ τους προγενετικούς ελέγχους το ιατρικό δεδομένο είναι η έκτρωση ενός άρρωστου παιδιού . Οι κανόνες ασφαλείας που απαγορεύουν τις συναθροίσεις ματαιώνουν το σωτηριολογικό χαρακτήρα της θείας Λατρείας . Αυτά τα παραδείγματα είναισυγκρούσεις του λογοκρατικού ανθρωπίνου νόμου και του θείου νόμου . Ο Θεός είναι ο κύριος των φυσικών νόμων . Εμπιστευόμαστε πιό πολύ την μάσκα απο την αγάπη και την πρόνοια του Θεού ; Η χρήση της μάσκας αμφισβητείται απο τον ίδιο τον ιατρικό κόσμο εν μέρει . Πώς θα προφυλακτούμε απο τον κορονοιό , όταν είναι παντού διάχυτος . Δόξα τω Θεώ υπάρχειη εκκλησία που μας ειρηνεύει , που μας λέει οτι βρισκόμαστε στα χέρια του Θεού , οτι ο Θεός είναι ο κύριος των φυσικών νόμων παντού σε όλη την πλάση , πόσο μάλλον στον οίκο του στον ναό . Είναι πολύ λάθος κ. Τελεβάντο νά θέτετε το ερώτημα , άν μέσα στον ναό λειτουργούν οι φυσικοί νόμοι . Καλά έκανε ο κ. Τατάρωφ και μας υπενθύμησε το παράδειγμα του Ευτύχου . Ο φυσικός νόμος λέει οτι άν νυστάξεις και βρίσκεσαι στον εξώστη χωρίς κάγκελα η είσαι πολύ ψηλός και το κέντρο βάρους σου βρεθεί εκτός του κάγκελου , τότε θά πέσεις και θα σκοτωθείς . Καί έτσι έγινε ! Έγινε έτσι γιατί ο Θεός το θέλησε . Θα μπορούσε , άν ο Θεός το ήθελε , νά πέσει στα μαλακά πάνω σε κάποιον άλλον , όπως σήμερα κάποιος έπεσε απο τον τρίτο όροφο πάνω σε τέντα και δεν έπαθε τίποτα . Τότε οι ειδήσεις λένε : είχε άγιο ! Και οι φυσικοί νόμοι λειτουργούνε και ο άνθρωπος δεν έπαθε τίποτα , γιατί δεν ήρθε η ώρα του . Δεν είναι οτι δεν λειτουργούνε οι φυσικοί νόμοι , αλλά οτι ο θεός είναι ο κύριος των φυσικών νόμων . Είναι δυνατόν νά αναστέλλονται , νά υπερβαίνονται και ως χριστιανοί καλούμαστε εμείς νά διαχειριζόμαστε κατά θεόν τις συγκρούσεις ανάμεσα στον θείο νόμο και την λογοκρατία των φυσικών νόμων .

    ReplyDelete