Thursday, June 23, 2011

ΠΩΣ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΡΙΣΗ;


ΠΩΣ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΡΙΣΗ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===========

Είδατε τι ωραία που οι Αγιοι της Εκκλησίας μας δίνουν την πνευματική - και όχι τη συνωμοσιολογική - διάσταση των πραγμάτων;

Αντί να δικαιολογούν τις συμφορές που πλήττουν την πατρίδα μας με την παρουσία ανάξιων αρχόντων - εκκλησιαστικών και κοσμικών - , κάνουν πραγματική εις βάθος διάγνωση της παθογένειας της κρίσεως.

ΕΜΕΙΣ φταίμε λένε οι Αγιοι όταν πλήττουν κακά την πατρίδα μας. ΟΧΙ κάποιοι ΑΛΛΟΙ, επειδή οι οποιοιδήποτε άλλοι οσονδήποτε ισχυροί και αν είναι, όσο κακές προθέσεις και αν έχουν, ουδέποτε θα μπορούσαν να μας βλάψουν, αν εμείς πορευόμαστε την οδό του Κυρίου.

Δυστυχώς τελευταία, με αφορμή την κρίση που περνά η πατρίδα μας, πολλοί τείνουν να αποδίδουν τα κακά που πλήττουν την πατρίδα μας πάντα σε κάποιες ξένες χώρες και σε ξένες δυνάμεις, σε σκοτεινούς κύκλους και σε παγκόσμιες λέσχες που απεργάζονται κακά για το ευλογημένο μας Γένος.

Ούτε λόγος γίνεται για τη δική μας αποστασία και για την ευθύνη μας για τις λανθασμένες επιλογές που κάνουμε ως άνθρωποι στην προσωπική μας ζωή ή ως πολίτες.

Πέραν της συνεχούς ανάγκης προσωπικής μετανοίας, που είναι και η πραγματική λύση όλων μας των προβλημάτων, υπάρχει και μια άλλη ευθύνη την οποία έχουμε, ως πολίτες, να ψηφίζουμε τους καλύτερους ή έστω τους λιγότερο κακούς άρχοντες, που μας κυβερνούν, με πνευματικά κριτήρια. Αυτούς που έχουν τη βούληση να βοηθήσουν την πατρίδα μας να διατηρήσει τον ελληνορθόδοξο χαρακτήρα της αλώβητο. Αντί αυτού παρατηρείται το θλιβερό φαινόμενο να ψηφίζουμε αυτούς από τους οποίους ελπίζουμε να εξασφαλίσουμε ρουσφέτι ή αυτούς προς τους οποίους έχουμε προσδεθεί κομματικά.

Πολύ λίγο ενδιαφερόμαστε να ασκούμε πιέσεις προς τους πολιτικούς και εκκλησιαστικούς μας άρχοντες για τις λανθασμένες επιλογές που κάνουν.

Την ημέρα των εκλογών πολλοί αρνούνται ακόμη και να ψηφίσουν, ενώ άλλοι δεν διστάζουν να ψηφίσουν αυτούς που έχουν ολέθριες απόψεις για τη διαχείριση των κοινών.

Και αφού αρνούνται να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί περιορίζονται να επικαλούνται ως αίτιους της κακοδαιμονίας μας τις σκοτεινές δυνάμεις, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, το ΔΝΤ, τον καπιταλισμό, το τραπεζιτικό σύστημα, το φιλελευθερισμό, τη μασωνία, το σιωνισμό και ότι άλλο για να καλύψουν τη δική τους ενοχή για την ανοχή του κακού ή και την απροκάλυπτη σύμπραξη μαζί του.

Παραθέτουμε στη συνεχεια την ειδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

TOY EN ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΣΙΝΑΪΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
Γιατί ὁ Θεὸς ἐπιτρέπει οἱ “ἐλέῳ Θεοῦ” ἄρχοντές μας, νὰ εἶναι συχνὰ ΑΝΑΞΙΟΙ;

==============

. Γιατί ὁ Θεὸς ἐπιτρέπει οἱ “ἐλέῳ Θεοῦ” ἄρχοντές μας, νὰ εἶναι συχνὰ ΑΝΑΞΙΟΙ; Καὶ ἂν εἶναι “ἐλέῳ Θεοῦ”, καὶ “τεταγμένοι ἀπὸ τὸν Θεὸ” κατὰ τὴν Ἁγία Γραφή, πῶς γίνεται νὰ εἶναι συχνὰ ἀνάξιοι; Ὁ ἅγιος Ἀναστάσιος ὁ Σιναΐτης, μᾶς ἐξηγεῖ.

Ἐρώτησις: Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέει ὅτι οἱ ἐξουσίες τοῦ κόσμου ἔχουν ταχθῆ ἀπὸ τὸν Θεό[2]. Πρέπει λοιπὸν νὰ δεχθοῦμε ὅτι κάθε ἄρχοντας ἡ βασιλεὺς ἢ Ἐπίσκοπος προχειρίζεται στὸ ἀξίωμα αὐτὸ ἀπὸ τὸν Θεό;

Ἀπόκρισις: Ὁ Θεὸς λέει στὸν Νόμο: «Θὰ σᾶς δώσω ἄρχοντας σύμφωνα μὲ τὶς καρδιές σας»[3]. Εἶναι λοιπὸν φανερὸ ὅτι οἱ μὲν ἄρχοντες καὶ οἱ βασιλεῖς ποὺ εἶναι ἄξιοι αὐτῆς τῆς τιμῆς προχειρίζονται στὸ ἀξίωμα αὐτὸ ἀπὸ τὸν Θεό. Οἱ ἄλλοι πάλι, ποὺ εἶναι ἀνάξιοι, προχειρίζονται κατὰ παραχώρησιν ἢ καὶ βούλησιν τοῦ Θεοῦ σὲ ἀνάξιο λαὸ ἐξ αἰτίας αὐτῆς ἀκριβῶς τῆς ἀναξιότητός των. Καὶ ἄκουσε σχετικὰ μερικὲς διηγήσεις.

. Ὅταν εἶχε γίνει βασιλεὺς ὁ Φωκᾶς, ὁ τύραννος[4], καὶ ἄρχισε ἐκεῖνες τὶς αἱματοχυσίες μὲ τὸν Βόνοσο[5], τὸν δήμιο, ὑπῆρχε κάποιος μοναχὸς στὴν Κωνσταντινούπολι, ἅγιος ἄνθρωπος, ποὺ ἔχοντας πολλὴ παρρησία πρὸς τὸν Θεό, σὰν νὰ δικαζόταν μὲ τὸν Θεὸ καὶ ἔλεγε μὲ ἁπλότητα: «Κύριε, γιατί ἔκανες τέτοιον βασιλέα;» Καὶ τότε, ἀφοῦ τὸ ἔλεγε αὐτὸ γιὰ ἀρκετὲς ἡμέρες, τοῦ ἦλθε φωνὴ ἐκ Θεοῦ ποὺ ἔλεγε: «Διότι δὲν βρῆκα ἄλλον χειρότερο».

. Ὑπῆρχε καὶ κάποια ἄλλη πόλις στὴν περιοχὴ τῆς Θηβαΐδος, ποὺ ἦταν γεμάτη παρανομία, τῆς ὁποίας οἱ πολίτες διέπρατταν πολλὰ μιαρὰ καὶ ἄτοπα πράγματα. Σ᾽ αὐτὴν λοιπὸν κάποιος ἄνθρωπος τοῦ ἱπποδρόμου διεφθαρμένος στὸ ἔπακρον ἀπέκτησε ξαφνικὰ κάποια ψευδοκατάνυξι καὶ πῆγε καὶ ἐκάρη μοναχὸς καὶ ντύθηκε τὸ μοναχικὸ σχῆμα. Ἀλλ’ ὅμως καθόλου δὲν σταμάτησε τὶς πονηρὲς πράξεις του. Συνέβη λοιπὸν νὰ πεθάνη ὁ Ἐπίσκοπος τῆς πόλεως αὐτῆς. Τότε παρουσιάσθηκε σὲ κάποιον ἅγιο ἄνθρωπο ἄγγελος Κυρίου καὶ τοῦ λέει: «Πήγαινε καὶ προετοίμασε τὴν πόλι, γιὰ νὰ χειροτονήσουν Ἐπίσκοπο τὸν πρώην ἄνθρωπο τοῦ Ἱπποδρόμου». Πῆγε λοιπὸν αὐτὸς καὶ ἔκανε ὅ,τι τοῦ παρηγγέλθη. Ἀφοῦ λοιπὸν χειροτονήθηκε ὁ προαναφερθεὶς πρώην ἢ μᾶλλον ἔτι φαυλόβιος, ἄρχισε μὲ τὸν νοῦ του νὰ φαντάζεται ὅτι κάτι εἶναι καὶ νὰ ὑψηλοφρονῆ. Τότε τοῦ παρουσιάσθηκε ἄγγελος Κυρίου καὶ τοῦ λέει: «Γιατί ὑψηλοφρονεῖς, ἄθλιε; Σοῦ λέω ἀλήθεια ὅτι δὲν ἔγινες Ἐπίσκοπος, ἐπειδὴ ἤσουν ἄξιος γιὰ ἱερωσύνη, ἀλλὰ γιατί αὐτῆς τῆς πόλεως τέτοιος Ἐπίσκοπος τῆς ἄξιζε».

. Γι’ αὐτὸ λοιπόν, ἂν ποτὲ δῆς κάποιον ἀνάξιο καὶ πονηρὸ βασιλέα ἢ ἄρχοντα ἢ Ἐπίσκοπο, μὴν ἀπορήσης, μήτε νὰ κατηγορήσης τὴν πρόνοια τοῦ Θεοῦ. Ἀλλὰ μᾶλλον μάθε ἀπ’ αὐτὸ καὶ πίστευε ὅτι παραδιδόμεθα σὲ τέτοιους τυράννους ἐξ αἰτίας τῶν ἀνομιῶν μας, κι ὅμως πάλι δὲν ἀφήνουμε τὰ κακά μας ἔργα.


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

1. Ἐρωτήσεις καὶ ἀποκρίσεις περὶ διαφόρων κεφαλαίων ἐκ διαφόρων προσώπων, Ἐρώτησις ιϛ´, PG 89, 476Β – 477Α.

2. Ρωμ. ιγ´ 1

3. παράβ. Ἱερεμ. γ´ 15.

4. Φλάβιος Φωκᾶς: αὐτοκράτωρ τοῦ Βυζαντίου (602-610), περιβόητος γιὰ τὴν σκληρότητα καὶ ἀκολασία του.

5. Βόνοσος ἢ Βόνωσος: λογοθέτης (ὑπουργὸς) ἐπὶ Φλαβίου Φωκᾶ

ΠΗΓΗ:

Χριστιανική Βιβλιογραφία,

Περιοδικὸ «Ἁγιορείτικη Μαρτυρία» τ 7, Μάρτ. – Μάιος 1990, σελ. 98-99,

http://hristospanagia3.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment