ΚΑΤΑΠΕΛΤΩΔΗΣ ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΣΙΑΤΙΣΤΗΣ ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============
Διαβάσαμε την ανταπάντηση του Σεβ. Σιατίστης κ. Παύλου στο Amen.gr στις δηλώσεις του αντίχριστου βουλευτή του Εκκλησιομάχου Σύριζα κ. Β. Διαμαντόπουλου.
Ομολογώ ότι πριν τις πρόσφατες παρεμβάσεις του Σεβ. Σιατίστης δεν είχα αντιληφθεί τη δύναμη της καλάμου και την καθαρότητα της σκέψης του Σεβασμιότατου.
Φίλοι από την Ελλάδα και από την Κύπρο με είχαν ενημερώσει από καιρό ότι πρόκειται για συναρπαστικό εκκλησιαστικό ρήτορα με σπουδαίο ποιμαντικό έργο στην Εύβοια όπου διακονούσε για χρόνια.
Σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Κύπρο ο φίλος Λυκειάρχης κ. Α. Κυριακού που τον προσκάλεσε στο σχολείο του να μιλήσει, με πληροφόρησε ότι ο Σεβασμιότατατος κ. Παύλος άφησε άριστες εντυπώσεις σε διδάσκοντες και διδασκομένους.

Ως γνωστόν αποφεύγω συστηματικά να δημοσιεύω εκτενή κείμενα. Στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση θα κάνω εξαίρεση στον κανόνα για να απολαύσουν οι αναγνώστες τη δύναμη της σκέψης, τη γλαφυρότητα του λόγου, τη διαλεκτική δύναμη και την ιστορική επάρκεια του Σεβασμιότατου.
Αναφέρει, λοιπόν, στην ανταπάντησή του ο Σεβ. Σιατίστης:

Ο κ. Βουλευτής ατύχησε σε όλα σχεδόν τα σημεία της ανακοινώσεως του και των επιχειρημάτων του. Χρησιμοποίησε τα γνωστά κλισέ περί μεσαίωνα, περί αντίδρασης της Εκκλησίας στα αρχέγονα έθιμα και τελικά διατυπώνει την άποψη ότι στοχοποιήθηκε λόγω της βουλευτικής του ιδιότητος. Επίσης κάνει πως δεν κατάλαβε την ουσία της αντίδρασης, τον ακριβή λόγο της αντίδρασης και άλλων Ιεραρχών και της δικής μου. Σε όλα έχει πέσει έξω.

Δεν ξέρω αν για σας υπάρχει κάτι που να είναι ιερό. Γιά μας όμως που προσπαθούμε να είμαστε πιστοί υπάρχει και αυτό είναι το πρόσωπο του Ενανθρωπήσαντος Θεού, του Ιησού Χριστού και η Θεία Κοινωνία είναι αυτός ο Χριστός.
Υπάρχουν λοιπόν κάποιες κόκκινες γραμμές για τον κάθε άνθρωπο και για τους πιστούς ανθρώπους. Αν απλώς παριστάνατε τον παπά που κηδεύει την κρίση δεν θα είχε κανείς ασχοληθεί μαζί σας. Η αγανάκτηση λοιπόν όλων μας έχει αυτή την εξιδικευμένη αφορμή.

Επικαλεσθήκατε αρχέγονα έθιμα. Σπουδάσατε τα καλύτερα και θα δείτε ότι πάντα η σάτυρα αφορούσε πρόσωπα και ποτέ την πίστη των ανθρώπων. Εάν σατιρίζατε εμένα δεν θα Σας έδινα σημασία και δεν θα με απασχολούσε όπως δεν με απασχολούν οι κάποιες απρεπείς κριτικές των εκάστοτε τοποθετήσεων μου. Ο καθένας ό,τι είναι και ό,τι έχει δίνει. Εμείς μάθαμε «λοιδορούμενοι να ευλογούμε, διωκόμενοι να ανεχόμεθα, βλασφημούμενοι να προσευχόμεθα». Εσείς λοιπόν υπερβήκατε το όριο και πλήξατε βάναυσα το κέντρο της πίστεως των χριστιανών.

Μιλήσατε για μεσαίωνα, αλλά και εδώ πιαστήκατε αδιάβαστος. Πριν από πολλά χρόνια σε μια τηλεοπτική εκπομπή συμμετείχε ο νυν Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος και έτερος τις που δεν τον ενθυμούμαι. Ο συνομιλητής του Αρχιεπισκόπου άρχισε να μιλάει για Μεσαίωνα και ο Αρχιεπίσκοπος άρχισε να γελάει. Ενοχλήθηκε ο συνομιλητής και ερώτησε τον Αρχιεπίσκοπο γιατί γελάει και Εκείνος του απάντησε ότι δεν πρόκειται να απολογηθεί για κάτι που δεν αφορά την Ορθόδοξη Εκκλησία. Ναί κ. βουλευτά, διαβάστε καλύτερα την ιστορία για να δείτε ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία ΔΕΝ υπάρχει μεσαίωνας. Αφήστε λοιπόν τα σλόγκαν και τα τσιτάτα και την ξύλινη γλώσσα σε σχέση με την Εκκλησία που χρησιμοποιείτε πολλοί από τους αριστερούς. Εξετάσατε καλύτερα μήπως μεσαίωνας είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζετε την Εκκλησία, όταν δεν της αναγνωρίζετε το δικαίωμα να μιλάει.


Και έρχομαι στο τελευταίο με το οποίον λέτε ότι ξεπέρασα τα εσκαμμένα, την αναφορά μου στον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Τσίπρας μου έκαμε την τιμή να χρησιμοποιήσει ένα εκτενές απόσπασμα από κείμενο μου σε μια σημαντική συγκέντρωση της νεολαίας σας. Προφανώς αυτό δείχνει εκτίμηση και αποδοχή του λόγου μου. Έχω λοιπόν κάθε δικαίωμα όχι μόνο ως Ιεράρχης αλλά και ως πολίτης αυτής της χώρας, εκτός και εάν έχετε την άποψη ότι είμεθα πολίτες δεύτερης κατηγορίας, να τον ερωτήσω εάν ο «πολιτισμός» σας όπως εκφράσθηκε ταυτίζεται με τον πολιτισμό του κόμματος του.”
Ε μη μου πείτε ότι δεν τον έκανε σκόνη; Για να δούμε, όμως, αν θα συνετιστεί ο βλάσφημος βουλευτής!
No comments:
Post a Comment