Thursday, January 30, 2014

Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ Η΄ ΚΑΙ Θ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΚΩΝ ΕΝΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ



Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ Η΄ ΚΑΙ Θ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΚΩΝ ΕΝΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Ιδιωτική Οδός”, στο άρθρο Αθέτηση ομολογίας πίστεως;" του αιδεσιμολογιότατου Πρωτοπρεσβύτερου Γεώργιου Τσέτση, το ακόλουθο απόσπασμα:

“Δεν είναι τυχαίο ότι, σε όλα τα πλάτη και μήκη της Ορθοδόξου οικουμένης, ο χειροτονούμενος Επίσκοπος, ενώπιον των χειροτονούντων αυτόν Αρχιερέων και των πιστών που θα του φωνάξουν το «άξιος», μετά την απαγγελία του Συμβόλου της Πίστεως προσθέτει ότι «στέργει καὶ ἀποδέχεται τὰς ἁγίας ἑπτὰ Οἰκουμενικὰς Συνόδους, καὶ τῶν Τοπικῶν, ἅς ἐκεῖναι άποδεξάμεναι ἐκύρωσαν, ἐπὶ φυλακῆ τῶν Ὀρθοδόξων τῆς Ἐκκλησίας δογμάτων ἀθροισθεῖσαι...», προσεπιδηλών ότι θα τηρεί «..., πάντα μέν, ὅσα ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καἰ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία τῶν Ὀρθοδόξων πρεσβεύουσα δογματίζει, ταῦτα πρεσβεύων κἀγὼ καὶ πιστεύων, μηδὲν προστιθεὶς, μηδὲν ἀφαιρῶν, μηδὲν μεταβάλλων, μήτε τῶν δογμάτων, μήτε τῶν Παραδόσεων....». 

Ωστόσο, ο γνωστός ως αυστηρός τηρητής των παραδόσεων και της κανονικής τάξεως άγιος Πειραιώς, με την πρωτοβουλία του αυτή, και προσθέτει και μεταβάλλει, αθετώντας τοιουτοτρόπως την Ομολογία Πίστεως που εξεφώνησε την ημέρα της εις Επίσκοπον χειροτονίας του.”

Εδώ ο π. Γεώργιος Τσέτσης -κατά το κοινώς λεγόμενον- “τα έκανε θάλασσα”. Επειδή ναι μεν έχει δίκαιο να λέγει ότι οι επίσημα αναγνωρισμένες Οικουμενικές Σύνοδοι είναι επτά, και εις τας αποφάσεις αυτών δίνει όρκο με τη χειροτονία του ο κάθε επίσκοπος, πλήν όμως αυτός ο όρκος ούτε κατά διάνοια σημαίνει ότι η προσθήκη συνόδων ως Οικουμενικών αθετεί την πίστη ενός αρχιερέα στις επτά Οικουμενικές Συνόδους. 

Σε απλά Ελληνικά: Αλλο ότι θα ήταν καλό ο Σεβ. Πειραιώς να μην ενεργεί μόνος του σε θέματα που αφορούν την Εκκλησία ως σύνολο και διαφορετικό το να θεωρείται αθέτηση των όρκων του ως αρχιερέα η θεώρηση των Συνόδων που δικαίωσαν τον Μέγα Φώτιο και τον Αγιο Γρηγόριο τον Παλαμά ως Οικουμενικών.

Το επιχείρημα του π. Τσέτση είναι διάτρητο. Δεν πάσχει μόνο θεολογικά αλλά προπαντός λογικά. 

Αφήνει μάλιστα περιθώριο να πιστέψει κάποιος ότι ο π. Τσέτσης αυτό ακριβώς επιδιώκει με την παρέμβασή του. Οχι να ψέξει την άστοχη πρωτοβουλία του Σεβ. Πειραιώς, αλλά να υποσκάψει το κύρος της Η΄και της Θ΄Οικουμενικής Συνόδου.

Περιττόν να αναφέρουμε ότι προσωπικά ούτε που διανοούμαστε να πιστέψουμε ότι αυτός ούτος ο αιδεσιμολογιότατος Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου θα διενοείτο να πράξει κάτι τέτοιο! 

Αλίμονον! Το γεγονός και μόνον ότι τυγχάνει ανάστημα του “Μεγάλου Αθηναγόρου” -όπως αποκαλούσε τον μακαριστό πατριάρχη ο αείμνηστος Κουκούζης- εγγυάται απολύτως το ορθόδοξο του φρόνημα. 

Το αναφέρουμε απλά επειδή -όπως συμβαίνει με όλους μας- γράφουμε κάποτε με τρόπο που αφήνει περιθώριο στους αναγνώστες να παρερμηνεύσουν τις προθέσεις μας. 

Αλλωστε δεν έχουμε αμφιβολία ότι ο αιδεσιμολογιότατος Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου θα υποβάλει αίτημα στη Μητέρα Εκκλησία για να αναλάβει πρωτοβουλία σύγκλησης συνόδου για να συγκαταριθμήσει και τυπικά την Η΄και την Θ΄Οικουμενική Σύνοδο στις Οικουμενικές συνόδους και να καθορίσει επέτειο για να εορτάζονται. 

Ετσι θα διαλύσει ως ιστό αράχνης τις όποιες υποψίες γεννήθηκαν από την ανάγνωση του άρθρου του ότι επιδιώκει να υποσκάψει το κύρος των Η΄και Θ΄Οικουμενικών Συνόδων και ότι προσπαθεί να ναρκοθετήσει την προσπάθεια επίσημης κατάταξής τους ως Οικουμενικών.

Σωστά π. Γεώργιε;

No comments:

Post a Comment