Friday, January 27, 2012

ΚΑΙΡΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ...


ΚΑΙΡΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΠΛΗN ΟΜΩΣ...

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Εμπεριστατωμένο το υπόμνημα που έστειλε η Διοικούσα Επιτροπή του Συνδέσμου θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης προς την Διακομματική Επιτροπή Παιδείας της Βουλής.

Η αναγκαιότητα διδασκαλίας των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου είναι επιβεβλημένη από το Σύνταγμα.

Συγχαίρουμε θερμά το Σύνδεσμο των Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης για την καίρια του παρέμβαση την οποία είμαστε βέβαιοι ότι θα συνοδεύσει με παραπλήσιες προσωπικές συναντήσεις με εκπροσώπους όλων των κομμάτων, ώστε να διασφαλιστεί ο μόνιμος και υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών.

ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
_________

Αλλά οι παρεμβάσεις αυτής της μορφής, ενώ είναι απολύτως αναγκαίες, ΔΕΝ λύνουν το πρόβλημα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία μας.

Τι θα κερδίσουμε λ.χ. αν καθιερωθεί μεν ο μόνιμος και υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος των θρησκευτικών, αν το περιεχόμενο του μαθήματος θα εναρμονιστεί με το πρόγραμμα σπουδών διδασκαλίας που εκπόνησε ο κ. Γιαγκάζογλου και οι ΚΑΙΡΟΣκόποι του;

ΜΑΛΛΟΝ ΖΗΜΙΑ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ
____________

Οχι μόνον δεν θα ωφεληθούν οι μαθητές από αυτή τη διδασκαλία, αλλά θα επέλθει - με απόλυτη βεβαιότητα - ζημιά επειδή αυτό τούτο το μάθημα των Θρησκευτικών θα χρησιμοποιείται όχι για να κατηχηθούν οι μαθητές ορθόδοξα αλλά συγκρητιστικά και οικουμενιστικά.

Αν μάλιστα συνυπολογιστεί ότι πολλοί των θεολόγων ανήκουν σε αυτούς που απέτυχαν να εισέλθουν στη Φιλοσοφική και κατέληξαν λόγω μορίων στη Θεολογική, η ζημιά που θα προκύπτει από το μάθημα των Θρησκευτικών θα είναι πλέον ή βέβαιη.

ΣΤΟΧΟΣ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
___________

Αναγνωρίζουμε ότι ο Σύνδεσμος Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης απευθυνόμενος στη Διακομματική επιτροπή της Βουλής δεν μπορούσε να θίξει αυτό το θέμα. Ενδιαφέρεται καταρχήν να κατοχυρώσει τον μόνιμο και υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος, αλλά όπως κανένα σπίτι δεν θεωρείται κατοικήσιμο αν δεν βάλει κανείς στέγη και παράθυρα, έτσι οι καλοί συνάδελφοι του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης ΠΡΕΠΕΙ να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους για να σταματήσουν τις ήδη προκεχωρημένες ενέργειες του κ. Γιαγκάζογλου και των ΚΑΙΡΟΣκόπων του.

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
__________

Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματικά εκτός και αν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εξαναγκαστεί να αποσύρει την υποστήριξή του προς τον κακό δαίμονα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Και για να γίνει αυτό κατορθωτό χρειάζονται δυναμικές ενέργειες εναντίον του Αρχιεπισκόπου, επειδή όπως γνωρίζουν ήδη οι Θεολόγοι Μακεδονίας - Θράκης από το συνέδριο - παγίδα των θεολογικών Συνδέσμων στην Πεντέλη ο Μακαριότατος είναι εν παντί αφερέγγυος “διπλοπρόσωπος, άφιλος και ύπουλος” κατά τους χαρακτηρισμούς του μέχρι χθες στενού συνεργάτη του.

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΟΝΙΜΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ “ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ”

Από τη Διοικούσα Επιτροπή του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας - Θράκης
====================

Βρισκόμαστε σε μια εποχή που η ανάγκη για ανθρωπιστική μόρφωση των νέων με γνώσεις, παιδεία και ήθος όλο και πιο πολύ μεγεθύνεται. Οι γνώσεις που παίρνει το παιδί στο σχολείο εμπεριέχουν θρησκευτικά, πολιτισμικά, ηθικοκοινωνικά και οικολογικά πρότυπα καθώς και άλλες παιδαγωγικές ευαισθησίες, έτσι ώστε να μπορεί βαθμιαία, να καλλιεργεί ή ακόμη και να διορθώνει τη σκέψη και το χαρακτήρα του.
Το Mάθημα των Θρησκευτικών ως γνωστό συμβάλλει:

1. στην εκπλήρωση του γενικού σκοπού της παιδείας
2. στον ειδικό του σκοπό, που είναι να βοηθά την παιδεία να εκπληρώνει το συνταγματικό της σκοπό που είναι «η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών».

Έτσι, εκπληρώνεται με τον τρόπο αυτό, εκείνο που δέχονται όλες οι ευρωπαϊκές χώρες και όλες οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες, ότι δηλαδή η αγωγή και η μόρφωση των μαθητών δεν μπορεί να είναι άσχετη με την κοινωνική, την πολιτισμική και τη θρησκευτική συνείδηση του τόπου στον οποίο ζουν και αναπτύσσονται.

Μια ενδεχόμενη θέσπιση από το Υπ. Παιδείας ΔΒΜΘ της προαιρετικότητας του μαθήματος των θρησκευτικών ή της μείωσης των ωρών διδασκαλίας στο «νέο Λύκειο», δημιουργεί τεράστιο κοινωνικό και πολιτισμικό πρόβλημα διότι:

Η ηθικοκοινωνική αγωγή και συμπεριφορά του μαθητή, ιδιαίτερα πάνω στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας, βασίζεται, εκτός των άλλων, στη θρησκευτική διάσταση της μαθήσεως που παρέχεται από το σχολείο. Τα θρησκευτικά γεγονότα, οι θρησκευτικές πράξεις, οι θρησκευτικοί συμβολισμοί καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος αυτού που ονομάζεται «περιβάλλον» του ελληνικού λαού.

Συνεπώς, πώς ο μαθητής θα συνειδητοποιήσει την πολιτισμική του ιδιαιτερότητα και πως θα διατηρήσει μια υγιή θρησκευτικότητα, όταν θα αποστερείται αυτές τις βασικές γενικές θεολογικές γνώσεις;
Επισημαίνεται τέλος ότι το μάθημα των θρησκευτικών προσφέρει πρότυπα ζωής, σχέσεων και συμπεριφοράς, από πλευράς αγωγής, στην καλλιέργεια του κοινοτισμού απέναντι στη μάστιγα της ατομοκρατίας, η οποία γεννά τη φιλαργυρία, τον πόλεμο των συμφερόντων, των διαιρέσεων και των συγκρούσεων. Το μάθημα ακόμη, προάγει την εσωτερική ειρήνη έναντι της βίας, της τρομοκρατίας, της απανθρωπιάς, καλλιεργεί την αγάπη, την πραότητα, την φιλαδελφία, την καλοσύνη, την αλληλεγγύη, έναντι του μίσους, της οργής, της καταπίεσης, της εκμετάλλευσης, της αδιαφορίας για τον «άλλο». Καταπολεμά θρησκευτικές προλήψεις, δεισιδαιμονίες, προκαταλήψεις και αντιλήψεις που πολύ συχνά οδηγούν σε παρεκκλίσεις, φανατισμούς, ακρότητες και φονταμενταλισμούς.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε:

1. Τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου
2. Τη διατήρηση των ωρών διδασκαλίας του Μαθήματος όπως είναι μέχρι τώρα, δηλαδή: 2 ώρες στην Α΄ Λυκείου, 2 ώρες στη Β΄ Λυκείου (και 2 ώρες στη Γ΄ Λυκείου, ώστε να συνάδει με την προτεινόμενη δομή).

Θα μπορούσαμε να επεκταθούμε σε επιπλέον ζητήματα που άπτονται της θρησκευτικής αγωγής στη πατρίδα μας αλλά λόγω οικονομίας του χρόνου επιφυλασσόμαστε στα παραπάνω σημεία, με την ελπίδα να εισακουστεί η έκκληση μας αυτή για την παροχή μιας αυθεντικής, σύγχρονης και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης, που σε κάθε περίπτωση περνά μέσα και από το Μάθημα των Θρησκευτικών.


ΠΗΓΗ:

Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ

No comments:

Post a Comment