Saturday, October 30, 2010

"ΑΠΟΡΩ ΚΑΙ ΕΞΙΣΤΑΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΥΝ ΚΑΤΑΠΛΗΤΤΟΜΑΙ" ΜΕ ΟΣΑ ΛΕΓΕΙ ΚΑΙ ΠΡΑΤΤΕΙ Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ














“ΑΠΟΡΩ ΚΑΙ ΕΞΙΣΤΑΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΟΥΝ ΚΑΤΑΠΛΗΤΤΟΜΑΙ”

ΜΕ ΟΣΑ ΛΕΓΕΙ ΚΑΙ ΠΡΑΤΤΕΙ

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=================


Οσα παρατίθενται στη συνέχεια δεν τα είπε ο π. Θεόδωρος Ζήσης ή ο π. Γεώργιος (Καψάνης) ή ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος ή ο π. Σαράντης Σαράντος ή ο π. Γεώργιος Μεταλληνός! Τα είπε, σε ομιλία του, στη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Ρουμανίας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος!


Τα καταχωρούμε αυτούσια:


Η αγία Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος κατήρτισεν το πρώτον Σύμβολον Πίστεως, το οποίον συνεπλήρωσε μετά ταύτα διά των πέντε τελευταίων άρθρων η εν Κωνσταντινουπόλει αγία Β΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος του 381. Διά της δογματικής των αποφάνσεως, η οποία συνοπτικώς αποκρυσταλλούται εις το ιερόν Σύμβολον, διεζωγράφησαν τα «εσκαμμένα» του ορθοδόξου πιστεύματος, πάσα υπέρβασις των οποίων θέτει τον τολμητίαν εκτός του σώματος της Εκκλησίας. Εις το Φανάριον, εις την παλαιάν αίθουσαν συνεδριών της καθ’ ημάς Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, μεταξύ άλλων εικονογραφικών θεμάτων, ευρίσκεται γραμμένον καλλιτεχνικώς επί των τεσσάρων τοίχων το Σύμβολον Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως, υποδηλούν σαφέστατα ως πύρινος κύκλος τα ιερά ταύτα «εσκαμμένα», τα οποία ουδείς δύναται να αγνοήση η να υπερβή. Ήρκεσε, πολύ αργότερον, η προσθήκη εις το Σύμβολον μιας και μόνης λέξεως, του γνωστού Filioque, διά να δημιουργηθούν νέαι κακοδοξίαι και σχίσματα και αιρέσεις, αι οποίαι κρατούν μέχρι σήμερον τον Δυτικόν Χριστιανισμόν μακράν της Ορθοδόξου Ανατολής.”


ΣΧΟΛΙΟ

_______


Δεν υπάρχει τίποτα που χρειάζεται να προστεθεί στα ακραιφνώς ορθόδοξα λόγια του Παναγιότατου. Πλην όμως! Αν, Παναγιότατε, όπως πολύ ορθά λέτε και μόνον η προσθήκη του Filioque (επομένως πολλώ μάλλον η προσθήκη σωρεία κακοδοξιών!) είναι αρκετή για να οριοθετήσει τους Παπικούς και τους Προτεστάντες εκτός Εκκλησίας πώς ο στενότερος συνεργάτης σας Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας) - ο επιτελάρχης των οικουμενιστικών σχεδιασμών του Πατριαρχείου - διατύπωσε τη “βαπτισματική θεολογία”; Τι είναι στην ουσία της αυτή η κακοδοξία εκτός από προσπάθεια οριοθετήσεως της Εκκλησίας πέραν των ορίων του Συμβόλου της πίστεως και πέραν των κανονικών ορίων της Εκκλησίας που συμπίπτουν με τα όρια της Ορθοδοξίας;”


Ακόμη! Αν Παναγιότατε - όπως πολύ ορθά αναφέρετε στην ομιλία σας - ο Παπισμός και οι Προτεσταντικές (κατ’ ευφημισμόν) “Εκκλησίες” είναι αιρέσεις, γιατί ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός ως συμπρόεδρος της μικτής επιτροπής Παπικών και Ορθοδόξων στο Μπαλαμάντ υπέγραψε την προδοτική για την Ορθοδοξία συμφωνία που αναγνωρίζει τον Παπισμό ως “αδελφή Εκκλησία”;


Τι είναι τελικά ο Παπισμός, Παναγιότατε;


Αίρεση που υπερέβη τα όρια του Συμβόλου της πίστεως, όπως ορθόδοξα ομολογήσατε στην ομιλία σας, ή αδελφή Εκκλησία όπως διαλαμβάνει η συμφωνία του Μπαλαμάντ;


Οι Δυτικοί που υπερέβησαν τα όρια του Συμβόλου της πίστεως είναι αιρετικοί, όπως πολύ ορθά αναφέρατε και πάλιν στην ομιλία σας, ή μέλη της Εκκλησίας, όπως ισχυρίζεται ο στενότερος συνεργάτης σας και σημερινός συμπρόεδρος της μικτής επιτροπής Ορθοδόξων και Παπικών Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Ζηζιούλας);


Αν όντως πιστεύετε όσα απολύτως ορθόδοξα και άξια κάθε επαίνου δηλώσατε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας του Πατριαρχείου Ρουμανίας, Παναγιότατε, γιατί διορίζετε ως επιτελάρχες του διαλόγου με τους Παπικούς κληρικούς όπως τον Αυστραλίας Στυλιανό και τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) οι οποίοι λόγω και έργω διδάσκουν διαφορετικά πράγματα από αυτά που εσείς ομολογείτε;


4 comments:

  1. Τώρα τελευταία όλο μας "κουφαίνει" ο Πατριάρχης αδελφέ Παναγιώτη...

    ReplyDelete
  2. Δυστυχώς δεν είναι τελευταία μόνον.

    ReplyDelete
  3. Μήπως, ότι κάνει, το κάνει γιατί έχει στο πίσω μέρος του μυαλού του, καμία φιλοδοξία, για καμιά "Οικουμενι(στι)κή"Σύνοδο απλά ρωτάω...

    ReplyDelete
  4. Καλή η σκέψη σου Παναή. Νομίζω ότι είναι ένας από τους βασικούς λόγους που ενεργεί με αυτόν τον τρόπο ο Πατριάρχης.

    ReplyDelete