Wednesday, October 20, 2010

ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ











ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Αξιοπρόσεκτες οι σκέψεις που κατέγραψε σε σχετικό άρθρο του για το μάθημα των θρησκευτικών στην Ευρώπη ο π. Ιωακείμ Οικονομίκος, που πρέπει να προβληματίσουν όλους.

Ακούουν άραγε αυτά που λέγει ο Πανοσιολογιότατος κ. Ιωακείμ ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, ο κ. Γιαγκάζογλου και οι άλλοι Σύμβουλοι του Παιδαγωγικου Ινστιτούτου, οι “Καιροσκόποι”, οι “συναφειακοί”, οι “μεταπατερικοί”, οι Νεοβαρλααμίτες, οι Οικουμενιστές και οι οπαδοί της Παγκοσμιοποίησης;

Προσέχουν τι ανακοινώσεις της ΠΕΘ και τις κραυγές αγωνίας των θεολόγων ή αρκούνται στα περισπούδαστα ναρκισσισευόμενα κακόδοξα άρθρα του καθαιρετέου Μητροπολίτη Μεσσηνίας που εκθέτουν την Εκκλησία και την πίστη μας;

Δυστυχώς! Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τρέφει φυντάνια αιρέσεως στον περίγυρό του. Η Αρχιεπισκοπική αυλή είναι φυτώριο ανθρώπων με κακόδοξα φρονήματα που σχεδόν στο σύνολό τους απεργάζονται κακά για την Εκκλησία και την πατρίδα μας!

Ο Μακαριότατος πρέπει να αντιληφθεί ότι οφείλει να ενεργεί ως ο Αρχιστράτηγος της Εκκλησίας! Οχι ως ο υπεύθυνος της κλαδικής του ΠΑΣΟΚ στην Εκκλησία.

Είναι επιτακτικό οι αυλικοί του να απομακρυνθούν από την Εκκλησία και να Την αφήσουν απερίσπαστη να συνεχίσει την πορεία Της;

Ο Αγιος Ζακύνθου υπέβαλε παραίτηση στο Μακαριότατο. Γιατί δεν έγινε δεκτή;

Ο κ. Γιαγκάζογλου πολυθεσίτης δεν είναι; Δεν είναι καιρός να απομακρυνθεί από τις επιτελικές θέσεις που τον διόρισε ο Αρχιεπίσκοπος;

Ο Αγιος Μεσσηνίας πάλιν! Ποιος τον βλέπει και νοιώθει ότι αυτός ο Δεσπότης έχει έστω και ίχνος ιεροπρέπειας; Γιατί δεν καθαιρείται αφού διατύπωσε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας κακοδοξία, την οποία ουδέποτε ανεκάλεσε, παρόλον ότι εμηνύθη μεταξύ άλλων από τον ομολογητή Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ και τον διαπρεπή καθηγητή της Δογματικής κ. Τσελεγγίδη;

Υπάρχει κάτι σάπιο στα Αρχιεπισκοπικά δώματα, Μακαριότατε! (There is something rotten in the Kingdom of Denmark! William Shakespeare - Hamlet!) Και αν ήταν “something” θα το καταπίναμε! Αλλά με όλο αυτό το τσουνάμι από πού να φυλαχθούμε;

Δυοίν θάτερον! Ή θα καθαρίσετε την κόπρο του Αυγείου που σας περιβάλλει, Μακαριότατε, ή αν δεν θέλετε ή αν δεν μπορείτε καιρός είναι να παραιτηθείτε εσείς.

Ακολουθεί το άρθρο του π. Ιωακείμ Οικονομίκου που μας έδωσε την αφορμή του πιο πάνω σχολίου.

*****

TΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ

Του Αρχιμ. Ιωακείμ Οικονομίκου
=================

Ενώ μεγάλοι Θεολόγοι και Ιστορικοί μη Ορθόδοξοι, εγκωμιάζουν την Ορθοδοξία και την συμβολή της στην Ευρωπαϊκή και γιατί όχι και στην Παγκόσμια κονίστρα, έρχονται οι ημέτεροι και προσπαθούν να κάνουν ένα έγκλημα. Ένα έγκλημα το οποίο θα φέρει την καταστροφή στα νέα παιδιά. Και μιλάω για την αντιμετώπιση του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο τείνει να γίνει προαιρετικό, και μάλιστα κατατάσσοντάς το στην τελευταία θέση των Κοινωνικών Επιστημών. Έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια αποχριστιανοποιήσεως και αποδομήσεως της Ελλάδος από τα ιδανικά, τις αξίες και τα οράματα με τα οποία μεγαλούργησε το Γένος μας όλους αυτούς τους αιώνες. Η αποδόμηση ξεκίνησε με την καταστροφή της γλώσσης, με την αλλοίωση της ιστορίας, και τώρα με την προαιρετική διδασκαλία των Θρησκευτικών.

Πολλοί ισχυρίζονται και λένε ότι αυτό είναι επιταγή της Ευρώπης, η οποία θέλει μια αλλαγή στο μάθημα των Θρησκευτικών. Αυτό είναι πέρα για πέρα λάθος και ένα μεγάλο ψέμα. Στην Ευρώπη, υπάρχουν σχολεία, στα οποία το μάθημα διδάσκεται κανονικότατα. Στην έδρα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως τις Βρυξέλλες, τα σχολεία αυτά στα οποία φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, χρηματοδοτούνται από την ίδια την Ευρώπη. Σε αυτά τα σχολεία, το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται όχι ως θρησκειολογικό, αλλά ως ομολογιακό μάθημα. Έτσι τα ελληνόπουλα, αλλά και τα παιδιά άλλων Ορθοδόξων, την ώρα του μαθήματος πηγαίνει ή ο Θεολόγος πού είναι αποσπασμένος εκεί, ή κάποιος κληρικός από την Μητρόπολη Βελγίου, η οποία ανήκει στο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, διδάσκοντας κανονικά το μάθημα. Το ίδιο συμβαίνει και με τους Ρωμαιοκαθολικούς, αλλά και με τους Προτεστάντες. Για όσους μαθητές δεν είναι Χριστιανοί αλλά άλλων θρησκειών, την ώρα εκείνη διδάσκονται το μάθημα της Φιλοσοφίας.

Πολλοί για να στηρίξουν τα αστήρικτα, επικαλούνται το παράδειγμα της Γαλλίας. Η Γαλλία από το 1905 αποτελεί ένα λαϊκό Κράτος. Είναι η χώρα και η πατρίδα του Διαφωτισμού, ο οποίος ξεκίνησε ένα πόλεμο εναντίον του Κλήρου. Αλλά ποιού κλήρου; Του Ρωμαιοκαθολικού. Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία παρά τον πόλεμο πού δέχτηκε δημιούργησε τα δικά της σχολεία, στα οποία το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκονταν κανονικά. Το παράδοξο ήταν και είναι ότι πολιτικοί, όπως και ο σημερινός Πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί, προήλθε όχι από κάποιο δημόσιο σχολείο αλλά από τα σχολεία της Εκκλησίας. Δήλωσε μάλιστα ότι τα θρησκευτικά βιώματα που απέκτησε του έκαναν καλό στην ζωή του.

Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η Γερμανία. Στις περιοχές όπου επικρατεί ο Προτεσταντισμός, το μάθημα γίνεται από Προτεστάντη Θεολόγο καθηγητή. Το ίδιο και για τις περιοχές όπου επικρατεί ο Ρωμαιοκαθολικισμός. Για τους Ορθοδόξους έχει υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα, ώστε την ώρα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών των άλλων δογμάτων, την ίδια ώρα τα ορθόδοξα παιδιά να το διδάσκονται από τους Θεολόγους και τους κληρικούς της Μητροπόλεως Γερμανίας. Άλλωστε αυτό πού ενώνει τον Ελληνισμό του Εξωτερικού είναι η Εκκλησία και η αγάπη για την πατρίδα και τις παραδόσεις. Επομένως ας σταματήσει αυτή καραμέλα ότι φταίει η Ευρώπη.
Η Ευρώπη έχει τονίσει κατά κόρον ότι αυτά τα θέματα αφορούν το κάθε Κράτος μέλος χωριστά και δεν επεμβαίνει. Το πρόβλημα το έχουμε δυστυχώς εμείς. Εμείς είμαστε αυτοί πού θέλουμε να ξεριζώσουμε κάθε τι το Ελληνορθόδοξο, κάθε τι πού να θυμίζει την παράδοση και την ιστορία του Γένους μας. Φαίνεται ότι η θρησκεία, η ιστορία, η παράδοση, και κάθε τι πού μας ενώνουν σαν Γένος πρέπει να πεθάνουν. Αλλά μαζί με αυτά θα πεθάνουμε και εμείς. Και τότε θα είμαστε αναπολόγητοι στους προγόνους μας, καθώς και στους διαδόχους μας. Αυτό το έχει πει ο μεγάλος ποιητής μας Κωστής Παλαμάς: «...χρωστάτε σε όσους ήρθαν, πέρασαν, θα 'ρθούνε, θα περάσουν. κριτές θα μας γεννήσουν οι αγέννητοι, οι νεκροί».

ΠΗΓΗ:

Πυλώνας Εκκλησιαστικών ειδήσεων Αμήν.

2 comments:

  1. Άραγε ποιές να είναι οι διαφορές,δύο όμοιων φωτογραφιών;Θα προσπαθήσω να το λύσω το κουϊζ...θέλω καμιά βδομάδα!

    ReplyDelete