Sunday, August 23, 2020

ΜΟΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ, Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ


Ἀντινικολαϊτικὰ κείμενα
Ἡ οὐσιώδης διαφορὰ[*]
τῶν σαρκικῶν ἁμαρτημάτων,
ποὺ τὰ διακρίνει ἀπὸ τὰ ἄλλα ἁμαρτήματα

Ὑπὸ Ἱερᾶς Μονῆς Σταυροβουνίου
=====

Ἡ ἀνάσταση τῶν σωμάτων
_________

Τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεώς μας τελειώνει, ὡς γνωστό, μὲ τὴ φράσι, «...προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καὶ ζωὴν τοῦ Μέλλοντος Αἰῶνος». 

Τόσο μεγάλη λοιπὸν εἶναι ἡ ἀξία τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος (σὲ πεῖσμα κάθε πλανεμένου «σοφιστή», «νεοπλατωνιστή», «παγανιστή», «φιλοσόφου» καὶ ὁποιουδήποτε ἄλλου παλαιότερου ἢ νεώτερου αἱρετικοῦ ἢ ἄλλου ἀλλοθρήσκου, ποὺ ἀπαξιώνει τὸ ἀνθρώπινο σῶμα ὡς ἀναπόσπαστο μέρος τῆς ὅλης ψυχοσωματικῆς ὑποστάσεως τοῦ ἀνθρώπου), ποὺ καὶ αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ δημιούργημα τοῦ Θεοῦ, δηλαδὴ τὸ ἀνθρώπινο σῶμα, προορίζεται νὰ ἀναστηθῆ ἔνδοξο καὶ «πνευματικό», δηλαδὴ διεπόμενο ἀπὸ τοὺς νόμους, ὄχι τῆς φθορᾶς καὶ τοῦ θανάτου, ποὺ ἰσχύουν τώρα (μετὰ τὴν πτῶσι), ἀλλὰ κυβερνόμενο ἀπὸ τοὺς νόμους τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ποὺ θὰ ἰσχύουν στὴν «Καινὴν Κτίσιν», δηλαδὴ τὴν μετὰ τὴν κοινὴ Ἀνάστασι ἔνδοξη καθιέρωσι τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ!

Τονίζει τὸ γεγονὸς τῆς ἔνδοξης ἀναστάσεως τῶν σωμάτων ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, γράφοντας πρὸς τοὺς Κορινθίους· «Ὁ δὲ Θεὸς καὶ τὸν Κύριον ἤγειρε καὶ ἡμᾶς ἐξεγερεῖ διὰ τῆς δυνάμεως αὐτοῦ» (Α΄ Κορ. στ΄, 14). Δηλαδή, καὶ ὁ Θεός, ποὺ ἀνέστησε τὸν Κύριο, μὲ τὴ θεϊκή του δύναμι θὰ ἀναστήση καὶ ἐμᾶς, ποὺ πιστεύουμε καὶ ἀκολουθοῦμε τὸν Χριστό!

Καὶ τὸ νόημα τῶν λόγων τοῦ Ἀποστόλου, σὲ σχέσι μὲ τὴν ὅλη συνάφεια τοῦ χωρίου, εἶναι τὸ ἑξῆς: Καθὼς τὰ σώματά μας δὲν ἀποτελοῦν μιὰ προσωρινότητα, ἀλλὰ προορίζονται γιὰ τὴν αἰωνιότητα, γι’ αὐτὸ ἀκριβῶς τὸν λόγο ὀφείλουμε νὰ τὰ χρησιμοποιοῦμε μὲ τρόπο ἁγιαστικό, μὲ τὶς ἀγαθές μας πράξεις. 

Γιὰ παράδειγμα, αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος, ποὺ οἱ πιστοὶ προσευχόμενοι «ἐξαναγκάζουν», τρόπον τινά, καὶ τὸ σῶμα νὰ συμμετέχη καὶ αὐτὸ στὴν Προσευχή, μὲ ὀρθοστασίες, «μετάνοιες» κ.ἄ. Ἑπομένως δὲν πρέπει νὰ χρησιμοποιοῦμε τὰ σώματά μας στὴ διάπραξι τῆς ἁμαρτίας. Ὄντας ὁ ἄνθρωπος πνευματικοσωματικὴ ἑνότητα καὶ ὁλότητα, διαπράττει πλειστάκις τὴν ἁμαρτία, ὄχι μόνο «πνευματικῶς», ἀλλὰ καὶ «σωματικῶς». Ἀλλὰ καὶ ὁ μετανοῶν καὶ ἀγωνιζόμενος πιστὸς ἐπιτελεῖ τὴν ἀρετή, ὄχι μόνο «πνευματικῶς», ἀλλὰ καὶ «σωματικῶς», δηλαδὴ μὲ τὴ συμμετοχὴ καὶ τοῦ σώματος.

(Συνεχίζεται)


ΠΗΓΗ: 

Ο ΖΩΟΠΟΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, Δεκέμβριος 2019, Ἀρ. Τεύχους: 132-141, Περιοδικὴ ἔκδοσις τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σταυροβουνίου.

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ www.chrvassiliades.blogspot.com

No comments:

Post a Comment