Friday, November 12, 2021

Β. ΚΑΖΙΑΚΟΥ, ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ, ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ


 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ


Του κ. Βαγγέλη Καζιάκου

=====


Ρατσισμός είναι η ιδεολογία η οποία βασίζεται στην παρανοϊκή αίσθηση των ολοκληρωτικών καθεστώτων, υπεροχής του αίματος, της φυλής και η απαίτηση της πλήρους καταδυνάστευσης ή και εξουδετέρωσης, κατά την διεστραμμένη αντίληψη των εθνικιστικών τάσεων, με πρόσημο παγανιστικό, κατώτερων λαών με βάση την γλώσσα, την φυλή, την συγγένεια, το χρώμα του δέρματος, τα γενετικά χαρακτηριστικά. 


Επεκτεινόμενο στις διαπροσωπικές σχέσεις, εμφαίνεται σε τάσεις αρρωστημένης, ναρκισσιστικής συμπεριφοράς, αυταρχισμού και τοξικότητας. 


Ο πατριωτισμός είναι ο σεβασμός που διέπει ένα κοινωνικό σύνολο, διαμορφώνοντας την έννοια του έθνους, για τα ιδεώδη του πολιτισμού, που αφορούν τα έσχατα ερωτήματα της υπάρξεως, για αυτό και οικουμενικά, τα οποία έχουν ιστορική συνέχεια, καθίστανται διαπιστευτήρια του ευγενούς ήθους, ήτοι νοηματοδότησης του βίου.


Παρόλα αυτά, οι αληθινοί χριστιανοί, ήτοι οι Άγιοι, διέπονται από την ιερή υπερηφάνεια, η οποία προστατεύει το Αγαθό και το κάλλος, ελέγχοντας το κακό και το άσχημο, στην ανθρωπότητα, ως ολότητα.


Εμπνεόμενοι από πνευματικά ελατήρια, προτάσσοντας τον εκκλησιαστικό τρόπο υπάρξεως. Της Αγιοτριαδικης Ζωής, της Αγάπης και της Δικαιοσύνης, πέρα από τις αυτονομήσεις.


Ο χριστιανικός ελιτισμός προτάσσει το Φως Του Χριστού, πολεμώντας τους πωρωμένους αμαρτωλούς, τους υιούς του Βελίαρ και τον Σατανά.


Τα χαρακτηριστικά του ρατσισμού είναι η λατρεία του αίματος και της γης. Αποτελεί προϊόν της ειδωλολατρίας.


Εγκλωβισμένος στα πλαίσια της φυλετικής υπεροχής, αυτονομεί ως απόλυτο προσόν τα γενετικά χαρακτηριστικά, περιορίζοντάς τα, σε μια μόνο γεωγραφική περιοχή και γεωγραφία.


Ο Ιουδαιοχριστιανισμός, προσλαμβάνει τα καλά και κακά χαρακτηριστικά, στην οντολογία του ανθρώπου.


Διακρίνοντας την πραγματική υπεροχή που είναι το αγαθόν και το κάλλος, σωματικό και πνευματικό, ως έμφυτο προσόν αλλά και ως πράξη ελευθερίας. 


Ο Ιησούς Χριστός, είναι Υπερβατικός και Άκτιστος, ως Θεότης, άρα και πηγή του Κτιστού.


Το Άσχημο και το Κακό είναι προϊόν ελευθερίας,παρωδίας Του θελήματος Του Αγίου Τριαδικού Θεού.


15 comments:

  1. "Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ"

    Η εποχή μας, όπως και κάθε εποχή,εχοντας τα θετικά τα αρνητικά και τις προκλήσεις, καθ'ομολογίαν,δεν είναι καθόλου εύκολη.
    Ολα δείχνουν,ότι τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα.Οι ρυθμοί της καθημερινότητας,προσεγγίζουν την ταχύτητα του φωτός, περιπλέκοντας την κατασταση και θολώνοντας την λογικη,την ακριβή εκτίμηση των πραγμάτων.Παρολο την οικονομική δύναμη,την πρόσβαση στην αποθησαυρισμενη γνώση ένεκεν της δικτύωσης,την τεχνολογική ανάπτυξη,τα άλματα της ιατρικής και την εδραίωση της κοινωνικής δικαιοσύνης,παρατηρούμε,πως η κοινωνία στο σύνολό της, αντιμετωπίζει μια ανευ προηγούμενου,πολιτιστική σύγχυση, αποπροσανατολισμό,ηθική κατάπτωση,κοινωνικό ταξικό χασμα,ανθρωπιστικό ξεπεσμό και αντιθρησκευτικη φρενιτιδα.
    Τα αιτία της ανθρωπιστικής παρακμής,είναι πολλά.
    Όπως,ο εγκλωβισμός στην δίνη της κουλτούρας του αδηφάγου καπιταλιστικού καταναλωτισμου,που μας μεταλλασει σε ακόρεστα όρνια της παραισθητικης ,υλοφρονου ευδαιμονίας, εθιστικης μορφης .Η καθημερινή φθορά,από τον θανατηφόρο, περιβόητο ιό,πανδημικων διαστάσεων COVID-19, προκαλώντας,δυσχέρεια της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας στην αντιμετώπιση του,ανασφάλεια,απομόνωση και φόβο του θανάτου.
    Η αρχή της εποχής του τρανσχιουμανισμου ,της δυστοπικης κοινωνίας των Μηχανών και της "Πλανητικής Κοινωνίας",ως υλοποίησης της ιδεολογίας της συγχώνευσης,για χάρη ενός Τυρνάβου, που λέγεται μαμμωνας.
    Το πνεύμα,του καταναλωτισμου, ενσαρκωμένο,ιστορικά σε παγκόσμιο Super market,δημιουργει παραρτηματα σε όλες τις εκφάνσεις του ανθρώπινου βιου.Δημιουργωντας,πάντα στα πλαίσια του κέρδους,την πολτοποίηση των εθνών,πολιτισμών,πολιτικών συστημάτων.

    ReplyDelete
  2. Μέσα στις ποταπες,συνθήκες πολιτιστικά και οικονομικά πλαίσια,το πεδίο της θρησκείας,τα πράγματα,αν και κινούνται, σε διαφορετικές συχνότητες,μια εύστοχη αντιστοιχία,στην προαναφερθείσα,ελεεινή αθλιοτητα του μετανεωτερικου μοντέλου ζωής,κερασακι στην τούρτα,του πνευματικού σκότους είναι ο Διομολογιακος Οικουμενισμός,στον Χριστιανισμο και ο Συγκρητισμός.
    Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην πραγμάτωση της θρησκευτικής ομογενοποίησης,στην εποχή μας,έχουν αναλάβει,Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών,οι γνωστικές λατρείες,οι σατανιστές, νεοφανείς αιρέσεις, οι παρασιτικες παραθρησκειες.Με προεξάρχοντα,την θεοσοφικη σέκτα. Χαρακτηριστικό γνώρισμα,ο εσωτερισμός,με ινδουιστικο πρόσημο,αποκρυφιστικη ιδιοπροσωπία,καταγωμενο από την δειδαιμονα ιδεολογια των μάγων ,της Αναγέννησης,του ροδοσταυρικου Περρενελισμου.
    Δολιως υπάρχων,από την Πτώση Του Ανθρώπου,εκ της φωτοειδους χάριτος του Αγίου Τριαδικού Θεού,σατανοκινητο και αντιχριστιανικό,φέρει την συγχρονη μάσκα της "Νέας Εποχης".
    Μέσα από την Αποκεκαλυμενη σωζουσα Αλήθεια του εν τριαδι Ζώντος Θεού,εν Χριστώ Ιησού,που διασώζεται μέσα στην Ορθόδοξη Χριστιανική Θρησκεία,αποτελεί το μυστήριο της ανομιας,που αντιμάχεται,το Ευαγγέλιο της Μιας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησιας.
    Με τακτικές προπαγάνδας,οι θιασώτες του πνευματικού παντοπωλείου,έχοντας ως πατρωνα τους τον πατέρα του ψεύδους,τον Διάβολο, διαβρώνουν τις συνειδήσεις, παράγοντες,άρχοντες και αρχόμενους,ηγέτες και στελέχη,από κάθε μετεριζι,προσπαθώντας να εμπεδώσει τον πολτό των μεταφυσικών διδασκαλιών,στο όνομα της ειρήνης του υιού της απώλειας.
    Από την πλευρά της,η θρησκειολογική επιστήμη,ερμηνεύει το γεγονός,πολιτιστικά, υπάρχωντας ως μοχλός επικρατησης της εκάστοτε ισχύουσας καθεστηκυίας ταξεως.
    Ο θρησκευτικός συγκρητισμός,αν και πολιτική πρακτική από τα χρόνια της Ελληνιστικής περιόδου,γνωστό, ιστορικά,φαινόμενο, είναι τεχνική συγχώνευσης,των θρησκευτικων δογματων,παραθεωροντας τις χαώδεις διαφορές,υπογραμμίζοντας παραπλανητικά τις φαινομενικές ομοιότητες ,έχοντας ως προϋπόθεση,ότι, δεν υπάρχει μια και μοναδική οδός προς τον Θεό,αλλά όλες οι Θρησκείες ειναι ισότιμες.

    ReplyDelete
  3. Μέσα από αυτή την την τηλεγραφική αναφορά,πλην ιθυνουσας σημασίας,διαφενονται,τα μείζονα,σύγχρονα,φλέγοντα και καυτά προβλήματα,του πολιτιστικού,κοινωνικοπολιτικου,πνευματικου και θρησκευτικού βίου της ανθρωπότητας.
    Παρόλα αυτά, έγκειται το ερώτημα,εάν υπάρχει τρόπος διαφυγής,επίλυσης,θεραπείας.
    Εάν μέσα,στο έρεβος του μεταπτωτικου κόσμου όπου κυριαρχούν ο Σατανάς,η αμαρτία και ο θάνατος,διαφαινεται έστω και μια αφελής υποψία,μια φωτεινής αμυδρους ελπίδας,στον ορίζοντα του μέλλοντος της Ιστορίας.

    ReplyDelete
  4. Η απάντηση είναι καταφατική.Η σωτηρία υπάρχει εκ,εν και δια Του Σώματος Του Μεσσία Χριστού,της Ορθόδοξης Εκκλησιας.
    Εις πάσαν γενεά των υιών του Αδάμ,στον λαό τον καθήμενο εν σκοτει και σκιά θανάτου,φως ανατελει
    αυτοις,ο Ιησούς Χριστός,ο Εμμανουήλ.Προσκαλώντας εις την Βασιλεία των Ουρανών,πάντες τους εν μετάνοια αμαρτωλους.
    Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια,μαρτύριον,το Σπήλαιο της Βηθλεέμ,ο αιματοβαμμένος Γολγοθάς, ο κενος τάφος της Αναστασεως,τα τέκνα της Εκκλησίας, οι Άγιοι,ακτινοβολούν την ζωή του καινου αιώνος.Τον Νόμο της Αγιοτριαδικης Αγάπης,του Αγαθού,του Κάλλους και της Δικαιοσυνης.
    Προτασοντας την Οδον,την Ελπιδαν και την Αλήθεια.
    Ο Ιησούς ο Ναζωραιος.Η Ανόρθωσις του πεπτωκοτος,το σωτήριο του Κόσμου και Του Ανθρωπου,η προσδοκία των Εθνών,ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός. Ο δι'ημας εκ Της Υπεραγίας Θεοτόκου Μαρίας,Θεόληπτου Αειπαρθενου, ενανθρωπήσας Υιός και Λόγος, σταυρωθείς και Αναστάς.


    ReplyDelete
  5. Η Ορθόδοξος Εκκλησία,είναι η κοινωνία πάσης λογικής,νοεράς και αισθητής κτισεως,εν Χριστώ.Η μεθεξις των αγίων στην άκτιστη θεοειδη φωτοφανεια Της Αγιας Τριαδος και των δαιμόνων μετά των αμαρτωλών στην δικαια κολαστικη.Η Ουρανια και επίγεια,ούσα το Σώμα Του Χριστού,παρατείνομενο εις τους αιώνες,με προεξάρχουσα την Αγία Θεοτόκο, είναι το σύνολο των αγιων ανθρώπων και αγγέλων. Των καθαιρομένων,φωτιζομενων και θεουμενων Πιστών,Κληρικών,Μοναχών και Λαικων,που μετέχοντας στο τριπλό αξίωμα του Χριστού,το ιερατικό,προφητικό και βασιλικο,ένεκεν της αγιοπνευματικης ενώσεως,της θείας και ανθρώπινης φύσεως στην υπόσταση Του Θεού Λόγου,αποτελούν τις θείες διακοσμησεις στην ιεραρχία των όντων,εκπληρώνοντας την φανέρωση του απ'αιωνος Μυστηριου,της ενώσεως των πάντων δια Του Χριστού,μετά του Αναρχιυ Πατρός,εν Πνεύματι Αγίω.
    Αποτελεί την συναγωγή των υιών του όγδοου αιώνος,των οπαδών της αυθεντικης Χριστιανικής θρησκειας,που διαφυλαττει,την Ιερά παρακαταθήκη της Αγίας προφητικόαποστολικόπατερικής διδασκαλίας,περί Θεού,Κόσμου και Ανθρωπου. Δια του ειδικού ιερατείου της,το έχοντος την θεαρχικωτατη ιεραρχικη αποστολική διαδοχή,μετέχει στην λυτρωτική σταυρική θυσία του Εσφαγμενου Αρνιου,σημαινόμενη μυστηριακή ζωή και του ιερού Ησυχασμου,νικώντας το Κακό.

    ReplyDelete
  6. Η σημερινή Αγία Ιεραρχία της Συνοδου των Επισκοπων της Ορθοδοξίας, με αρχηγό την τροφο των Χριστιανών,την εν τη Κωνσταντίνου Πολει,σεπτή καθέδρα της εν ημίν Ελπίδος,τον σεπτό Οικουμενικό Θρόνο της Του Χριστού Εκκλησίας,δια της ακαδημαικης και χαρισματικής αγιοπνευματικης θεολογίας της,της ζωής και του Λογου Του Θεανθρώπου Χριστου,μαρτυρια των Αγίων της,μπορεί να δώσει θανάσιμο πλήγμα στην παραφιλολογία του Συγκρητισμου και στους ψευδοπροφήτες της prisca theologia,στους υιους της απάτης και προσκυνητές Του βδελυγματος της ερημώσεως ,Του θηρίου.

    ReplyDelete
  7. Ταπεινά φρονωντας,ένας ακόμη, προτεινόμενος διαλεκτικός τρόπος ,είναι ο από του γράφοντος,τεχνικός,οξυμωρος ορος,ο ορθόδοξος οικουμενισμος.
    Χρησιμοποιώντας,τον εκλεκτικισμο,ήτοι την μετα φρονησεως χρήση των φιλοσοφικών όρων,της εκάστοτε περιρεουσας διανόησης,ο οποίος αποτελει πάγια μεθοδολογία των Αγίων Πατέρων,διαχρονικά,εκφράζοντας την αποκαλυπτική Αλήθεια,ήτοι το Αληθινό Πρόσωπο Του Θεού,Ιησού Χριστου στην αντιμετώπιση Των Αιρέσεων.
    Περιληπτικά,η ρητορική και η απολογητικη,υπέρ της Αλήθειας της Πίστεως, του εκκλησιαστικού ευαγγελιου Του Σωτήρος Χριστου απέναντι στις ψεύτικες θρησκείες,τις αιρέσεις,τον Ουμανισμό,την μονοκρατορία της Επιστήμης,του ηθικού εκφυλισμού και της λατρείας του Αντιχριστου,βασίζεται στην Ιερά Παράδοση της Ορθοδοξίας,στην θρησκειολογία,την Ιστορία και την Λογική.
    Όλα αυτά βασίζονται,διαφωτιζονται και ερμηνευονται στις θεμελιώδεις, κοινά αποδεκτές επιστημονικες αλήθειες,παραμετρους,της πνευματικοτητος,γνωστές,μυριακις αναφερθεισες,από τους Σοφούς και τους μεγάλους του Κόσμου. Εκτενώς προβαλλόμενες,αναλυθεισες και μεταλαμπαδευομενες.

    ReplyDelete
  8. Ο πολιτισμός,ορίζεται ως η πεμπτουσια της ανθρώπινης υπάρξεως,της Λογικοτητος.Το όριο μεταξύ της συνειδητής οντότητας από το άλογο ζωο.Το σύνολο των πνευματικών και τεχνικών επιτευγμάτων του Ανθρώπου,που ως λογικό ον και κοινωνικό ζώο,μεταφέρεται από την κοινωνία της χρειας,στην κοινωνία του Αληθούς,στην ορμεμφυτη πρωτόγονη απόφαση στην αποδοχή της κλήσεως στο ταξίδι της περιεργειας.Από την χρήση αντικειμένων και εργαλειων με απώτερο στόχο την επιβίωση, στην δημιουργία κοινότητος,συνυπαρξης,διαπροσωπικών σχέσεων,με σαφή προορισμό την ανακάλυψη του μυστηρίου της ύπαρξης,του Λόγου,του Τρόπου και Του Σκοπού,του περιβάλλοντος.

    ReplyDelete
  9. Τα τέσσερα θεμελιώδη στοιχεία που απαρτίζουν το πολιτιστικό γεγονός,οι πυλώνες της ανθρώπινης πνευματικής ιδιοσυγκρασίας,όπως εμφαίνεται ιστορικά,ειναι,η θρησκευτικότητα,η επιστήμη,τα γράμματα και η τέχνη.
    Η Θρησκεία,το mysterium tremendum et fascinosum,ορίζεται ως η σχέση του ανθρώπου με το Θείον.Η ημιδιαισθητικη ενορατική γνώσις,των πνευματικών συντεταγμένων του Συμπαντος, της Ανωτερας Δυναμεως,της Υπερβατικής Αρμονίας(Θεός,θεοί,πνεύματα,πρόγονοι,μεταφυσικό κενο),που διέπει το όλον,καθιστώντας το,Κοσμον ,ως αναλογία των σχέσεων,Ιερο, ως χώρο θεοφανειας.Η ιδεαλιστική σχέση(πίστη,λατρεία,ήθος,προσευχή,θυσία,διαλογισμός,μαγεία,προσφορά) με την θεϊκή ύπαρξη,το έσχατο θεμέλιο της μεταφυσικής των θρησκευτικων διδασκαλιών,που οδηγεί, στην αυτοβελτιωση ,στην υπαρξιακή καταξιωση, στην εύρεση της Αιτίας και Του Σκοπού ,που είναι η μυστηριωδης κοιτη της αιωνιότητας.Στην αυθυπερβαση,όπου ο άνθρωπος είναι οντολογικά τοποθετημένος.

    ReplyDelete
  10. Η Επιστήμη,ως η μελέτη της συμπαντικής αυτενεργειας,του Μακρόκοσμου(Σκοτεινή Ενέργεια)και του Μικρόκοσμου(υποατομικά σωμάτια).Η γνώση του φυσικού Κόσμου,της Ενέργειας,της Υλης,της Πληροφορίας,των Άστρων,των φυτών και των ζωων δια της Λογικής,του Πειράματος,του αλληλοδιαδοχικου συλλογισμου,του νόμου της Επαλήθευσης και της Παρατήρησης.
    Τα Γράμματα,ως το σύνολο των φιλολογικών μνημείων του Πολιτισμού,της φιλοσοφικής αναζητησης,της γλωσσικής έκφρασης,της εθνικής παράδοσης,της ανθρωπιστικής παιδείας,της κωδικοποίησης αξιών,εθίμων,παραδόσεων και της ιστορικής μνήμης.
    Η Τέχνη,ως η αναζητηση του Κάλλους και η μετά τεχνικής δεξιότητος αισθητική αποτύπωση αυτού στην ύλη.

    ReplyDelete
  11. Σύμφωνα με την ορθόδοξη θεολογία,την θρησκειολογια,την αρχαιολογία,την ανθρωπολογία και την ιστορία,εδραιώνεται η Αλήθεια της Αγίας Γραφής.
    Η Ορθόδοξος Εκκλησία αποτελεί την μόνη αληθινή θρησκεία,ως προς το περιεχόμενο,προσκυνώντας Τον Ζώντα Αληθινού Τριαδικο Θεο,και ως προς την έννοια της θρησκευτικότητας.
    Ο θρησκευτικός συγκρητισμός είναι αίρεση,το αποκορύφωμα της μανιωδους προσπάθειας του Σατανά θα λατρεύεται ως θεός,αντί Του Θεανθρωπου Ιησου Χριστού,ως εκ τούτου,η Αλήθεια δεν εξισώνεται με τις δαιμονοπνευστες, φαντασιοπληκτες μεταπτωτικες δοξασίες.
    Η πανσπερμία των θρησκευμάτων,τα κοινά γνωρίσματα μεταξύ των θρησκειών,οφείλονται, στην διαστροφή της αληθινής θρησκείας του Μονοθεϊσμού,εκ μέρους του Διαβόλου και του πεπτωκοτος ανθρώπου.Η πολιτιστική καταγωγή της ανθρωπότητας από την Εδέμ,της σύγχρονου Μέσης Ανατολής,του Σουμεριακου πολιτισμού.
    Εξ όλων αυτών συμπαιρενεται,ότι η αληθινή θρησκεία,διασώζεται στο πρόσωπο των Δικαίων,του Λειμματος Του Κυρίου,Πατριαρχών,Του σπερματικού Λόγου,Του Μωσαϊκού Νόμου,Του Χριστιανισμού,στην αυθεντική Του μορφή εντός της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας.


    ReplyDelete
  12. Ο ορθόδοξος οικουμενισμος προτάσει ότι η αληθινή θρησκευτικότητα,διακρινοντας την ανωτερότητα,την ευγένεια και την σωστική χάρη Του Παναγίου Θεού,η οποία επαληθεύεται,βιώνεται και πραγματώνεται, εντός της ζωής της Εκκλησίας στο Θεανθρωπινο Σωμα Του.

    ReplyDelete
  13. Χαρακτηριστικό παράδειγμα,είναι η μεσσιανιανικη προσδοκία των προ Χριστου χριστιανών και όλων των πνευματικών ιδεολογιών.
    Η ύπαρξη ημίθεων ηρώων,η νεφελώδης φιλοσοφική αντίληψη του Ενός Θεού,η τραγική
    αισχυλεια ποίηση,με αποκορύφωμα την προσκύνηση των ζωροαστριστων ιερέων,Μάγων,εξ Ανατολών,στο Θείον Βρέφος.
    Συμπερασματικά το κήρυγμα του Ευαγγελίου αποτελεί την απάντηση εις τον θρήνο της ανθρωπότητας,την σωτηρία,της αληθινής θρησκευτικής Πίστεως,από την βάρβαρη θρησκεία των ειδώλων,τον θάνατο,τον Διάβολο και την Αμαρτία.
    Δίνοντας το περιεχόμενο,Του Νόμου Του Χριστού,δυναμικά,το ρητό του Αγιου Αθανασιου του Μεγάλου,"ο Θεός ενηνθρωπησεν ίνα ημείς θεωποιηθωμεν"

    ReplyDelete
  14. Ο ορθόδοξος οικουμενισμος,προτάσει τα κοινά στοιχεία των θρησκειών,ως κομμάτια ενός θρυματισμενου καθρέπτη,μη εξισώνοντας τα με την καθόλου Αλήθεια του Χριστιανικού Ευαγγελιου.
    Επαληθεύονται μόνο στην Οδό της Βασιλείας των Ουρανών,στην μια,αληθινή και ζώσα θρησκεία,την αγαπητική σχέση με Τον Άγιο Θεό Πατέρα,δια Του Ιησού Χριστού,εν Πνεύματι Αγίω.

    ReplyDelete
  15. Η χριστιανική Ορθοδοξία,Ειναι άγγιγμα της Χάριτος,πέρα από τα διαλεκτικά σχήματα,την φιλοσοφικοθρησκευτικη διδασκαλία,αποτελεί κυρίως,μια ζωή,ένας δρόμος,μια διαρκής παρουσία Του Αληθινού Θεού,Του μανιακού εραστή,ζηλωτή και Σωτήρος,της Ανθρωπότητας,Νυμφίου της ψυχής μας,Ιησού Χριστού.

    ReplyDelete