Tuesday, September 17, 2019

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Δεν ξέρουμε κατά πόσον ο Σεβ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ προτίθεται να απαντήσει την ανοιχτή επιστολή, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, από το ιστολόγιο “Ιδιωτική Οδός”.

Γι’ αυτό απευθύνουμε στον συντάκτη της τα ακόλουθα τρία ερωτήματα:

1.) Υπάρχει ορθόδοξος, με φόβο Θεού, που δεν φοβάται το Σχίσμα;

2.) Υπάρχει ορθόδοξος, με φόβο Θεού, που υποστηρίζει την οικουμενιστική Σύνοδο της Κρήτης;

3.) Υπάρχει Έλληνας Ορθόδοξος, που δεν σέβεται και δεν προσεύχεται καθημερινά για το Οικουμενικό Πατριαρχείο;

Ασφαλώς και σέβεται -και μάλιστα υπερβαλλόντως- ο Σεβ. Πειραιώς το θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Εκτός και αν η αναφορά του επιστολογράφου δεν αφορά τον Σεβ. Πειραιώς, αλλά τον σεβαστό και αγαπητό π. Βασίλειο Βολουδάκη, ο οποίος όντως πολεμά λυσσαλέα τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Είναι αλήθεια ότι ο Σεβ. Πειραιώς -ως μη όφειλε- διατηρεί ως συνεργάτη του τον σεβαστό και σεπτό Γέροντα των Εξαρχείων π. Βασίλειο Βολουδάκη, τον Μακρακιστή.

Είναι, επίσης, αλήθεια ότι είναι θεάρεστο και απολύτως επιβεβλημένο ο Σεβασμιώτατος να εκδιώξει κλωτσηδόν από την Μητρόπολή του τον Μακρακιστή και δεινό παραβάτη των Ιερών Κανόνων σεβαστό π. Βασίλειο Βολουδάκη. 

Δεν είναι, όμως, αλήθεια ότι ο Σεβ. Πειραιώς συμμερίζεται τις θέσεις του σεβαστού Γέροντος των Εξαρχείων για το θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Αλλά, αν ο επιστολογράφος στόχευε τον σεβαστό π. Βασίλειο, γιατί δεν απευθύνει στον ίδιο το ερώτημα και το απευθύνει στον Σεβ. Πειραιώς, αφού γνωρίζει ότι -ούτε εξ αποστάσεως- ο σεβαστός και προσφιλής πατήρ των Εξαρχείων δεν εκφράζει τις σκέψεις του Σεβ. Πειραιώς, ούτε και τις θέσεις του αντιοικουμενιστικού στρατοπέδου;

Δεν μπορεί να δείρει τον γάιδαρο και δέρνει το σαμάρι;

14 comments:

  1. Κύριε Τελεβάντο, χθές μου έστειλαν στο e-mail μου το παρακάτω αναλυτικό video με το Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ προ ενός έτους να ομιλεί για το Ουκρανικό θέμα σε τηλεοπτική συνέντευξη στην τηλεόραση και να υποστηρίζει τα ακριβώς ανάποδα των όσων σήμερα υποστηρίζει. Βεβαίως και κάποιος άλλος σχολιογράφος σας ήδη από χθές κοινοποίησε ένα μικρό μόνο μέρος της συνεντεύξεως αυτής, εδώ όμως είναι όλη : https://www.youtube.com/watch?v=eQjJ7UPEly0 . Νομίζω ότι ο Σεβασμιώτατος οφείλει σε όλους μας μία εξήγηση( Πολυμενόπουλος Διονύσιος Πάτρα )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σε ποια Σύνοδο υπάγεστε ελάχιστε αδελφέ? Η Σύνοδος αυτή αναγνωρίζει τον Σεραφείμ ως Σεβασμιωτατο?

      Delete
  2. Σας  ευχαριστούμε  κ.  Πολυμενόπουλε  που  μας  υπενθυμήσατε  την  ιστορική  συνέντυεξη  του σεβ.  Πειραιώς  ,  μέ  τις  θέσεις  του  καθαρές  και  ξάστερες που  ο  σεβασμιότατος  έσπευσε  νά  λάβει  ευθύς  ως  προέκυψε  το  πρόβλημα  μέ  το  Ουκρανικό  ,  νομίζω  οτι  χρονικά  τοποθετείται  στις  αρχές  του  '19  .  Σας  ρωτώ  :  Γνωρίζετε  καλά  ελληνικά  ;  Νομίζω  οτι  γνωρίζετε  !  Τότε  ποιά  αντίφαση  βρίσκετε  στις  θέσεις  του  σεβ. Πειραιώς  τότε  και  τώρα  ;   Αυτή  η  συνέντευξη  του  σεβ.  Πειραιώς  είναι  λίαν  διαφωτιστική  και  τοποθετεί  τα  πράγματα  στη  σωστή  τους  βάση  απο  κάθε  πλευρά  .  Εμείς  ευχόμαστε  αυτές  τις  θέσεις  του  ο  σεβασμιότατος  νά  τις  διατρανώσει  και  μέσα  στην  ολομέλεια  της  Ιεράς  Συνόδου  ,  άν  ποτέ  φέρουν  το  θέμα  πρός  συζήτηση  και  λήψη  αποφασεων  .  Περιμένουμε  απο  τον  σεβ.  Σεραφείμ  νά  ταράξει  τά  νερά  της  de  facto  αναγνώρισης  απο  την  πίσω  πόρτα  της  ψευδοεκκλησίας  της  Ουκρανίας  . Περιμένουμε  νά  δείξουν  την  ίδια  μέ  τον  σεβ.  Πειραιώς  ανδρεία  και    όσοι  δειλοί  καταφεύγουν  σε  ανοίκειες   μεθόδους  αναγνώρισης  .



    Μήπως  μπορείτε  κ.  Πολυμενόπουλε  νά  μας  δείξετε  ποιό  είναι  το  μεμπτό  σημείο  αυτής  της  συνέντευξης  ; 

    ReplyDelete
  3. Αν ακουσετε κυρια Λωριτου ολη την συνεντευξη με προσοχη θα διαπιστωσετε οτι ο Σεβασμιωτατος στις 12/9/2018 ημερα της συνεντευξης παραδεχεται οτι η Ουκρανια ειναι κανονικο εδαφος του Οικουμενικου Πατριαρχειου, εαν αυτο πραγματι ισχυει τοτε καταρρεουν ολα τα επιχειρηματα περι αντικανονικης εισπηδησεως του Φαναριου στην Ουκρανια. Αυτο ειναι το μειζον, υπαρχουν και αλλα λιγωτερο μειζονα που θα μπορουσαμε να συζητησουμε, οπως για παραδειγμα η θεολογικη απιψη οτι το Φαναρι δικαιουται μεχρι την συγκληση Οικουμενικης Συνοδου να δινει και να αιρει την Αυτοκεφαλια μεχρι αυτες οι Αυτοκεφαλιες να επικυρωθουν απι την Οικουμενικη Συνοδο. Το να δινει συμφωνω απολυτα το να αιρει θελει πολυ συζητηση. Καλο βραδυ κυρια Λωριτου εγω με αυτα που εγγραψα δεν θελω να επιτεθω στον Σεβασμιωτατο, αλλωστε στον επομενο πινακα με τις υπογραφες στην κοινη επιστολη θα δειτε και το δικο μου ονομα,υπεγραψα χθες, αλλα να μην δινονται δικαιωματα σε καποιους να λενε οτι αλλαζουμε γνωμες σε τοσο σοβαρα θεματα. Κυρια Λωριτου εαν οι Ουκρανια ειναι Κανονικο εδαφος του Οικουμενικου Πατριαρχειου τοτε εμεις θα επρεπε μαλλον να σιωπουμε. Καλο αγωνα

    ReplyDelete
  4. Κύριε Βαρβέρη, από ότι βλέπετε πλέον στο τέλος των σχολίων μου αναγράφω και το όνομά μου, ενώ στην αρχή την ιδιότητά μου. Πλέον η ανωνυμία σε τόσο σοβαρά θέματα, δεν είναι χρήσιμη. Και απαντώντας στο ερώτημά σας λέγω ότι ανήκω στους ΓΟΧ Ελλάδος όπως και σεις άλλωστε, με την σκέψη ότι σε σύγκριση με την επίσημη Εκκλησία τους βρίσκω πλέον ασφαλέστερη λύση, όχι άριστη, διότι πρέπει και αυτοί να αφήσουν κάποιες ακρότητες ευτυχώς όχι όλοι ,που και σείς πιστεύετε, και να βρούν το θάρρος κάτω από τις σημερινές συνθήκες να διορθώσουν όσες κανονικές υπερβάσεις έχουν κάνει. Εγώ ανήκω σε εκείνους τους ΓΟΧ, που βλέπουν το παλαιοημερολογητικό κίνημα, όχι σαν αυτοσκοπό, αλλά σαν αγώνα για να βοηθηθεί ολόκληρη η Εκκλησία να επανέλθει, όχι απλά στην υπεράσπιση των Ορθοδόξων Δογμάτων και Παραδόσεων, άλλά και στον αληθινά Ορθόδοξο τρόπο σκέψης. Tον Μητροπολίτη Πειραιώς τον ονομάζω Σεβασμιώτατο, γιατί έτσι νομίζω ότι πρέπει να τον αποκαλώ. Μπορεί να μην συμφωνούμε σε κάποια πράγματα μαζί του, ως προς τον τρόπο του αγώνα, αλλά η αληθινή αγάπη δεν μας επιτρέπει την αδελφομαχία, στόχος μας είναι να κερδίσουμε τον αδελφό μας. Πιθανόν όμως όλα αυτά που σας γράφω για σας να είναι ψιλά γράμματα, αλλά φίλε μου δεν φθάνει να υπερασπίζεις τους Πατέρες, πρέπει παράλληλα να έχεις ενστερνισθεί το πνεύμα των Πατέρων. Καληνύκτα Κυριάκο, εδώ δεν ήλθαμε να παίξουμε, όποιος αγαπά Την Εκκλησία και πονά γι αυτή και έχει κάτι χρήσιμο να πεί ας το κάνει, οι στιγμές είναι πολύ δύσκολες( Πολυμενόπουλος Διονύσιος Πάτρα)

    ReplyDelete
  5. Κυρία Λωρίτου, επειδή πιθανόν ακόμη να μην εντοπίσατε το επίμαχο τμήμα της συνεντεύξεως, σας το κοινοποιώ αντιγράφωντας το ling από προγενέστερο σχόλιο άλλου σχολιογράφου πριν μερικές αναρτήσεις. Μου κάνει εντύπωση πως σας διέφυγε , κάποιοι απλά θέλησαν να δουν όχι το επίμαχο μόνο τμήμα, αλλά όλη την συνέντευξη. Προσωπικά όπως μου την έδωσαν άλλοι αδελφοί την κοινοποίησα μέσω του ιστολογίου. Δείτε λοιπόν σε βραχύτερο χρονικά βίντεο το επίμαχο μέρος της συνέντευξης ( Πολυμενόπουλος Διονύσιος ) https://romalewfronimati.blogspot.com/2019/09/video.html?fbclid=IwAR3fc5mqP0JBq34kXrei3Sc6d-nhACsTuTnsaW2w_-_AAJP7Gz4Bh40aaLY&m=1

    ReplyDelete
  6. Μή λέμε ό, τι θέλουμε κ. Πολυμενόπουλε ! Ο σεβασμιώτατος λέει οτι ο πατριάρχης Κων/πόλεως δίδει τις αυτοκεφαλίες ως οικουμενικός , μέ την σύμφωνο γνώμη της οικείας εκκλησίας απο όπου εξαρτάται η ενδιαφερόμενη πρός αυτοκεφαλίαν εκκλησία, εν προκειμένω του πατριαρχείου Μόσχας . Επίσης απαραίτητη προυπόθεση το αίτημα της αυτοκεφαλίας απο την ενδιαφερόμενη εκκλησία . Εν προκειμένω η Κανονική υπο τον Ονούφριο εκκλησία δεν ζήτησε αυτοκεφαλία απο το πατριρχείο Μόσχας του οποίου είναι Κανονικό έδαφος . Ο σεβασμιώτατος απο την αρχή της συνεντεύξεως κάνει ιστορική αναδρομή και λέει οτι το 1686 η εκκλησία του Κιέβου παραχωρήθηκε στην Μόσχα η οποία είχε ήδη λάβει αυτοκεφαλία . Ελικρινά δεν καταλαβαίνω πού νομίζετε οτι σεβασμιώτατος λέει αυτά τα αντιφατικά πράγματα. Σας παρακαλώ νά κάνουμε διάκριση των πραγμάτων και νά μήν καλλιεργούμε την σύγχυση. Εάν ο σεβασμιώτατος είχε πεί τέτοια αντιφατικά πράγνατα και μάλιστα μέσα στην ίδια συνέντευξη , αυτή η συνέντευξη θα είχε γίνει πυροτέχνημα . Όμως δεν έγινε ! Κάποιο λάθος κάνετε κ. Πολυμενόπουλε ή έχετε πέσει θύμα μιάς συγχύσεως η οποία καλλιεργείται . Το ότι ο οικουμενικός πατριάρχης έχει το δικαίωμα νά δίδει τις αυτοκεφαλίες μέ τις συγκεκριμένες προυποθέσεις κανείς δεν το αρνείται και αυτό δεν σημαίνει οτι η εκκλησία που αιτείται την αυτοκεφαλία είναι Κανονικό έδαφος του οικουνενικού πατριαρχείου . Δυστυχώς κάποιοι πάνε νά θολώσουν τα νερά γύρω απο το αρμοδιότητα του οικουμενικού πατριαρχείου νά δίδει τις αυτοκεφαλίες και καλλιεργούν την σύγχυση . Τί θα λέγατε άν ο οικουμενικός πατριάρχης έδιδε αυτοκεφαλία στην υποτιθέμενη εκκλησία της " Μακεδονίας " την στιγμή μάλιστα που το καθεστώς των Νέων Χωρών τυπικά δεν είναι ξεκάθαρο ; Δηλαδή αντί νά τακτοποιήσει το θέμα των Νέων Χωρών απο πάνω τους έδιδε και αυτοκεφαλία , χωρίς νά ρωτήσει κανέναν ούτε την εκκλησία της Ελλάδος , ούτε τις Νέες Χώρες ; Ωραία μαγειρέματα !

    ReplyDelete
  7. Κ. Πολυμενόπουλε , άν και το δικό μου τελευταίο σχόλιο γράφτηκε πρίν μου δώσετε το επίμαχο link η απάντησή μου είναι η ίδια . Κάνατε το λάθος νά παρασυρθείτε απο τον εν λόγω κληρικό - διαχειριστή , ο οποίος μας έχει και άλλη φορα απασχολήσει για κάποιο λόγο που τον χαρακτηρίζει , αρκετό για να μας δώσει την ταυτότητα , άν και δεν θυμάμαι ποιό ακριβώς . Ο εν λόγω κληρικός απομονώνει ένα απόσμασμα και σκοπίμως συγχέει τα λεγόμενα . Σε κόποιο σημείο ο σεβασμιότατος εκ παραδρομής λέει οτι η Ουκρανία είναι " κανονικό έδαφος του πατριαρχείου " όμως είναι μια απλώς παραδρομή . Αμέσως το διιρθώνει και λλεει οτι το οικουμενικό πατριαρχείο έχει το " κανονικό και έννομο δικαίωμα νά χορηγεί αυτοκεφαλίες " ! Άλλο το ένα και άλλο το άλλο . Κάνετε τον κόπο σας παρακαλώ νά
    παρακολουθήσετε όλη την συνέντευξη και είμαι σίγουρη οτι θα την απολαύσετε . Τί νά περιμένει κανείς απο τον τοιούτον π. Ρωμανό και τους ομοίους του ! Αυτά τα ποταπά μέσα χρησιμοποιούν για νά δημιουργήσουν εντυπώσεις και νά σπείρουν την σύγχυση . Εξναι κρίμα νά κρίνεται μία αξιόλογη συνέντευξη απο μία και μόνο λέξη . Όλο εκπλήξεις μας επιφυλάσσουν οι τοιούτοι γόητες !

    ReplyDelete
  8. Κύριε Τελεβάντο καλή μέρα. Θα σας παρακαλέσω να διαθέσετε ένα μόνο λεπτό της ώρας και να παρακολουθήσετε όχι το μεγάλο βίντεο της συνέντευξης του Σεβασμιωτάτου κ. Σεραφείμ στο Κόντρα τσάνελ πριν ένα χρόνο για το Ουκρανικό , αλλά έστω το μικρό βίντεο που ήδη ανέφερα στο λινγκ https://romalewfronimati.blogspot.com/2019/09/video.html?fbclid=IwAR3fc5mqP0JBq34kXrei3Sc6d-nhACsTuTnsaW2w_-_AAJP7Gz4Bh40aaLY&m=1 και να μου πείτε, εάν αυτά που έγγραψα στην Κυρία Λωρίτου είναι αυτά που ακούγονται στο βίντεο ή όχι όπως λέει η Κυρία Λωρίτου; Εγώ δεν καταδίκασα τον κ. Σεραφείμ, αλλά ζήτησα μια εξήγηση, απλά μία εξήγηση. Δεν καταλαβαίνω γιατί η Κυρία Λωρίτου προσπαθεί να με βγάλει ότι δεν ξέρω τι ακούω και τί βλέπω; Στο κάτω κάτω την εξήγηση δεν την ζήτησα από εκείνη, αλλά από τον κ. Σεραφείμ και αυτό όχι μόνο για μένα , αλλά για τόσους αναγνώστες που μπορεί να έχουν την ίδια με μένα απορία. Καλοπροαίρετα ζητώ την εξήγηση όχι κακοπροαίρετα. Παρακαλώ σχολιαστε μας αυτή την τόσο εξώφθαλμη διαφωνία μας, ως τρίτος παρατηρητής και υπεύθυνος του ιστολογίου.( Πολυμενόπουλος Διονύσιος )

    ReplyDelete
  9. Συμφωνώ και εγώ , ο κ. Τελεβάντος νά μας σχολιάσει την διαφωνία μας μέ τον κ. Πολυμενόπουλο ! Ιδού το αναμένουμε !

    ReplyDelete
  10. Κυρία Λωρίτου, από ότι βλέπετε και σεις, που εύκολα με κατηγορήσατε, δεν ακούσατε και είδατε προσεκτικά όλη την συνέντευξη, αλλως θα προσέχατε το επίμαχο μέρος, που σας κοινοποίησα. Η εξήγησή σας είναι ότι ο Σεβασμιώτατος κ. Σεραφείμ αναγνώρισε στην συνέντευξη του εκ παραδρομής Κανονικό δικαίωμα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο επί της Ουκρανίας. Την εξήγηση αυτή θα μπορούσε μόνο ο κ. Σεραφείμ να την υποστηρίξει, αλλά δεν είναι εύκολο, διότι ως γνωστον, ο Μητροπολίτης Πειραιώς είναι ειδικός στο Κανονικό Δίκαιο Της Ορθόδοξης Εκκλησίας και μία τέτοια παραδοχή θα τον εξέθετε. Επίσης η παραδοχή που δέχθηκε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει δικαίωμα Κανονικό να χορηγεί την Αυτοκεφαλία ( για εμάς μόνο εντός των Κανονικών του ορίων) , αλλά και να αίρει Αυτοκεφαλία Τοπικής Εκκλησίας, έως ότου επικυρωθούν οι πράξεις Αυτοκεφαλίας από Οικουμενική Σύνοδο, έχει προβλήματα στο σκέλος της άρσεως της Αυτοκεφαλίας. Το θέμα της άρσεως δεν είναι τόσο εύκολο, ώστε να χαρακτηρίζεται ενα απλό κανονικό δικαίωμα. Εάν το δεχθούμε με αυτό τον απλό τρόπο, τότε κατά μείζονα λόγο το Φανάρι έχει απόλυτα κανονικό δικαίωμα μονομερώς, να αίρει και πράξεις παραχώρησης εδαφών στην Κανονική δικαιοδοσία μίας άλλης Τοπικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, όπως για παράδειγμα της Ουκρανίας που παραχωρήθηκε στην Εκκλησία της Ρωσίας. Κυρία Λωρίτου το Φανάρι ολίγον προ της αποκαταστάσεως των πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας , έκανε άρση αυτής της πράξης παραχώρησης της Ουκρανίας στην Ρωσική Εκκλησία που έγινε επί Πατριαρχείας Διονυσίου του Δ΄,ώστε να προσδώσει μία τυπική νομιμότητα στην ουσιαστικά Αντικανονική πράξη του. Όσον αφορά τον Κληρικό της Κρήτης, που έφερε στην δημοσιότητα το επίμαχο βίντεο, προσωπικά έχω στο παρελθόν γράψει σχόλια αντίθετα στα επιχειρήματά του, άρα δεν μου είναι άγνωστος, όχι ως άνθρωπος αλλά ως επιχειρήματα, στην περίπτωση όμως αυτή έχει δίκιο, έγινε λανθασμένη τοποθέτηση προ ένός έτους στο θέμα από τον Μητροπολίτη Πειραιώς, ίσως διότι δεν περίμενε το Ουκρανικό ζήτημα να λάβει τέτοιες ανεξέλεκτες εξελίξεις. Το γεγονός όμως αυτό τώρα, εκ των πραγμάτων, πλείττει, έστω και τυπικά το κύρος των σημερινών θέσεων του Σεβασμιωτάτου σε βάρος του αγώνος όλων μας. Καλή μέρα Κυρία Λωρίτου. Κύριε Τελεβάντο νομίζω ότι πλέον το θέμα ξεκαθαρίσθηκε και παρουσιάστηκε στην αληθινή του βάση. Πολυμενόπουλος Διονύσιος

    ReplyDelete
  11. Κ.Πολυμενόπουλε ειδική στο Κανονικό δίκαιο ούτε μακρόθεν είμαι ! Όμως απο κανέναν δεν αμφισβητήθηκε το "κανονικό και έννομο " δικαίωμα του οικουμενικού πατριαρχείου νά δίδει αυτοκεφαλίες ή έστω η διαδικασία παραχώρησης αυτοκεφαλίας νά περνά μέσα απο το οικουμενικό πατριαρχείο και όχι νά είναι μία υπόθεση μονομερώς της μητρός εκκλησίας και της υποψηφίας πρός αυτοκεφαλίαν εκκλησίας . Αυτό θα δημιουργούσε ένα αλαλούμ η κάθε αυτοκέφαλη εκκλησία απο μόνη της νά δημιουργεί άλλες αυτοκέφαλες εκκλησίες ως νά είναι μία εσωτερική της και μόνον υπόθεση . Αυτό δεν είναι λογικό . Από το άρθρο του σεβ. Κυθήρων είδαμε οτι ακόμα και αυτό ήταν πρός συζήτησιν στην Ιερά Σύνοδο . Όμως νομίζω οτι η διαφωνία μας δεν ήταν γι αυτό . Η καλύτερη ανάγνωση ποιά θεωρείτε οτι είναι ; η αποσπασματική ή η γενική ; Από όλη την συνέντευξη είναι δυνατόν κάποιος νά καταλαβει οτι ο Πειραιώς υποστήριξε οτι η Ουκρανία είναι Κανονικό έδαφος του οικουνενικού πατριαρχείου και έτσι νά ακυρώνεται η εισπήδηση του Βαρθολομαίου σε ξένη δικαιοδοσία ; Αν είναι δυνατόν ! Είστε έξυπνος άνθρωπος ! Δεν είναι τόσο κακό νά παραδεχθείτε οτι παρασυρθήκατε απο μία λάθος ανάγνωση !

    ReplyDelete
  12. Οτι θελετε Κυρια Λωριτου,εγω δεν εχω προβλημα χαριν της αναγκης της δικης σας και αλλων,να παραδεχτω οτι εκανα λαθος αναγνωση, αλλα μην αμφιβαλεται οι ανσγνωστες ηδη εβγαλαν τα συμπερασματα τους. Καλη νυκτα και καλη αυριανη (Πολυμενοπουλος Διονυσιος)

    ReplyDelete
  13. Ο.k. ! "ελάχιστε αδελφέ " ! Η Παναγία μαζί μας !

    ReplyDelete