Saturday, September 14, 2019

ΞΕΣΑΛΩΣΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ Ο ΣΕΒΑΣΤΟΣ ΓΕΡΩΝ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ή ΜΗΠΩΣ ΤΡΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ;


ΞΕΣΑΛΩΣΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ Ο ΣΕΒΑΣΤΟΣ ΓΕΡΩΝ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ή ΜΗΠΩΣ ΤΡΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην τελευταία έκδοση της εφημερίδας “Ορθόδοξος Τύπος” ο σεβαστός, σεπτός, αγαπητός και προσφιλής π. Βασίλειος Βολουδάκης έγραψε άρθρο με το οποίο επιτίθεται σκαιότατα εναντίον του Σεβ. Ναυπάκτου Ιερόθεου για τις θέσεις του για το Ουκρανικό.

Το άρθρο δεν λέγει τίποτα καινούργιο. 

Διατυπώνει τις χιλιοειπωμένες θέσεις του σεβαστού π. Βασιλείου για το Ουκρανικό διατυπωμένες με την γνωστή προπέτεια και οίηση που χαρακτηρίζουν τα γραπτά του σεβαστού των Εξαρχείων πατρός.

Γι’ αυτό δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε το άρθρο το οποίο -άλλωστε- απευθύνεται στον Σεβ. Ναυπάκτου.

Είναι εντελώς αδύνατο, όμως, να αποφύγουμε τον σχολιασμό του τίτλου του άρθρου που έχει ως εξής:

“Και έσται η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης! Κανεὶς Ἱεράρχης δὲν θὰ συμπορευθῆ μὲ τὸν Ναυπάκτου εἰς τὴν ἑδραίωσιν σχίσματος.”

Αντιλαμβάνομαι την ενστικτώδη αντίδρασή σας.

Μα είναι δυνατόν να έγραψε τέτοιο πράγμα;!!!

Δυστυχώς ναι.!!!

1.) Όλοι γνωρίζουμε ότι πλειάδα αρχιερέων της Εκκλησίας της Ελλάδος συλλειτουργεί με επισκόπους και πρεσβυτέρους της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

2.) Όλοι γνωρίζουμε ότι στην Ζάκυνθο τρεις φορές στα Δίπτυχα μνημονεύθηκε ο Κιέβου Επιφάνιος τη παρουσία πλήθους επισκόπων της Εκκλησίας της Ελλάδος και άλλων Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.

3.) Όλοι γνωρίζουμε ότι οι Μητροπολίτες της Συνοδικής επιτροπής για τις Διορθόδοξες και Διαχριστιανικές σχέσεις και οι Μητροπολίτες της Συνοδικής επιτροπής για τα δογματικά και νομοκανονικά θέματα προτείνουν στην Ιεραρχία να αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Πλην όμως, ο σεβαστός και σεπτός των Εξαρχείων Γέρων, ο προσφιλής π. Βασίλειος Βολουδάκης εννοώ, αποφάνθηκε ότι ουδείς συμφωνεί με τις θέσεις του Σεβ. Ναυπάκτου για το Ουκρανικό και ουδείς θα συνταχθεί με τις απόψεις του στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας.!!!

Κάτι μου λέγει ότι, παρόλη την πανθομολογούμενη αγιότητά του, ο σεβαστός π. Βασίλειος δεν έχει αποκτήσει ακόμη το προορατικό χάρισμα.

Διαφωνεί κανείς;

Το ερώτημα -φυσικά- είναι τι ακριβώς συμβαίνει και αμολά αυτές τις μπαρούφες ο σεβαστός Γέρων;

Υπάρχουν οι ακόλουθες τέσσερις εκδοχές:

1.) Ο σεβαστός Γέρων είναι πνιγμένος στην εμπάθεια και στον φθόνο σε βάρος του Σεβ. Ναυπάκτου ώστε παρασύρεται και γράφει παρανοικά και εξωπραγματικά πράγματα και μένει φυσικά ανεπανόρθωτα εκτεθειμένος.

2.) Ο αγαπητός π. Βασίλειος Βολουδάκης πιστεύει αυτά που γράφει επειδή ζει στην κοσμάρα του που δεν έχει καμμιά σχέση με την πραγματικότητα και λόγω της οίησης που τον διακρίνει δεν θέλει να ταπεινωθεί.

3.) Ο προσφιλής και σεπτός Γέρων Βασίλειος ψεύδεται συνειδητά και διαστρέφει την αλήθεια προπαγανδιστικά, επειδή δεν έχει φραγμούς, και

4.) Ο αγαπητός και σεβαστός Γέρων χρήζει άμεσης βοήθειας.

Διευκρινίζω κατηγορηματικά ότι δεν έχω απολύτως καμία απάντηση ποια από τις τέσσερις εκδοχές ισχύει.

Ο αναγνώστης ας κρίνει για τον εαυτό του.

Θα χρειαστεί, όμως, να επανέλθω σύντομα ώστε να εξηγήσω για ποιο λόγο προσπαθεί με τόση λύσσα ο σεπτός Γέρων Βασίλειος Βολουδάκης να λυντσάρει τον Σεβ. Ναυπάκτου.

Βεβαίως ο Σεβ. Ναυπάκτου αντιμετωπίζει οξύτατη και υβριστική αντιμετώπιση από πολλούς για την στάση του στο Ουκρανικό.

Η στάση του σεβαστού π. Βασιλείου, όμως, ελαύνεται από εντελώς διαφορετικά κριτήρια, όπως θα αποδείξω με άρθρο που θα αναρτήσω λίαν προσεχώς.

7 comments:

  1. Περιμένουμε τα σχόλια σας σχετικά με την ανοικτή επιστολή για το Ουκρανικο όσο και για το άρθρο του Πειραιώς. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τα δύο ανωτέρω κείμενα ;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το άρθρο του Σεβ. Πειραιώς έχει ισχυρότατα κανονικά επιχειρήματα.

      Ο Σεβ. Κυθήρων με την δική του παρέμβαση πριν λίγους μήνες για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας κινήθηκε προς την ίδια ορθή κατεύθυνση.

      Αυτό που μένει είναι η υλοποίησηη συμβιβαστικών πρωτοβουλιών για να μη διασαλευθεί η ενότητα της Εκκλησίας.

      Για την επιστολή σημαντικών θεολογων προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος θα επανέλθω όταν βρω τον χρόνο.

      Τι να κάνουμε; Θέλω να γράψω κάποια πραγματα για την Εκκλησία της Κύπρου και τις επικείμενες Αρχιεπισκοπικές εκλογές και να συζητήσω κάποια θέματα που αφορούν την Εκκλησία της Ουκρανίας, αλλά δυστυχώς ο σεβαστός π. Βασίλειος δεν μας επιτρέπει να συνεχίσουμε ανενόχλητοι την δουλειά μας.

      Delete
  2. Ποια είναι τα "κανονικά επιχειρήματα" του Πειραιώς; Να εμφανίζεται σαν ο πλέον ρωσοδουλος και να ξιφουλκει περί διεξόδου των Ρώσων στη θάλασσα; Η ανωτέρω δήλωση είναι τουλάχιστον για φτύσιμο και έπρεπε η Ιερά Σύνοδος να τον είχε καλέσει ήδη σε απολογία.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μπορεί να έχετε επιφυλάξεις για ορισμένες θέσεις του Σεβ. Πειραιώς για τις γεωστρατηγικές του αναλύσεις, αλλά η κανονική θεώρηση του Ουκρανικού είναι πολύ ισχυρή.

      Delete
    2. Κανονικό επιχείρημα σημαίνει ότι στηρίζομαι σε κάποιον κανόνα. Ανέφερε κάποιον και δεν το θυμάμαι εκτός από το να φλυαρεί για πράγματα που έχουν απαντηθεί πολλάκις;

      Delete
  3. Και επί τη ευκαιρία να πω κάτι: όλοι αυτοί που έκαναν καραμέλα την "εισπηδηση" του οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία, γιατί βγάζουν το σκασμό στις κατάφωρες εισπηδησεις της Μόσχας σε εδάφη του οικουμενικού Πατριαρχείου στη διασπορά αλλά και μέσα στην Τουρκία; Γιατί έχουν πιει το αμίλητο νερό; Πόσο ξεφτιλισμενοι μπορούν να γίνουν;

    ReplyDelete
  4. Ο π. Βολουδάκης κ. Τελεβάντο θέλει ν' αγιάσει και σείς δεν τον αφήνετε ! Αφήστε τον άνθρωπο νά εκφραστεί !

    ReplyDelete