Monday, March 23, 2015

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ



Ο ΑΓΙΟΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ο Άγιος Αμβρόσιος υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους Στάρετς του φημισμένου μοναστηριού της Όπτινα, στη Ρωσία. Σε Συλλογή επιστολών του προς κοσμικούς, που παραθέτει ο Ρώσος συγγραφέας Σ. Νόσωβ στο βιβλίο του «Ο Παπισμός και οι αγώνες του κατά της Ορθοδοξίας», ερχόμαστε σε άμεση επαφή με τη σκέψη του θαυματουργού αυτού Οσίου. Εκεί σημειώνει (σσ. 66-68) μεταξύ άλλων για το Φιλιόκβε: 

«Στην αρχή ενάντια σ’ αυτή τη σκέψη (του Φιλιόκβε δηλαδή) ξεσηκώθηκαν μερικοί Πάπες αποκαλώντας την αιρετική. Ο Πάπας Δάμασος μιλά γι’ αυτήν ως εξής σε συνοδικό ορισμό: «Όποιος για τον Πατέρα και τον Υιό σκέφτεται ορθά, αλλά όχι ορθά για το Άγιο Πνεύμα, είναι αιρετικός» (Εγκύκλιος σημείο 5). Τα ίδια επιβεβαίωναν και άλλοι Πάπες, ο Λέων Γ΄και ο Ιωάννης Η΄. Ένας μεγάλος όμως αριθμός από τους διαδόχους τους, αφού δελεάστηκαν από  τα δικαιώματα επικράτησης και αφού σ’ αυτήν βρήκαν πολλά εγκόσμια συμφέροντα για τον εαυτό τους, αποτόλμησαν την αλλαγή του Ορθοδόξου δόγματος για την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος, παρά τις αποφάσεις και ορισμούς των επτά Οικουμενικών Συνόδων, αλλά και παρά τους σαφείς λόγους του ιδίου του Κυρίου στο Ευαγγέλιο: «το Πνεύμα το Άγιον, ό παρά του Πατρός εκπορεύεται» (Ιωαν. Ιε΄26). Όπως όμως ένα λάθος που δεν το θεωρούν λάθος, πάντα προσελκύει πίσω του άλλο λάθος και όπως ένα κακό γεννάει άλλο, έτσι συνέβη και με την Εκκλησία της Ρώμης. Μόλις που πρόλαβε να εμφανιστεί στη Δύση η λανθασμένη αυτή σοφιστεία, ότι «το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό», γέννησε η ίδια όμοια της γεννήματα και μαζί της σιγά-σιγά εισήγαγε και άλλους νεωτερισμούς, που κατά το μεγαλύτερο μέρος τους αντέφασκαν καθαρά σε εντολές του Σωτήρα μας Χριστού, που ήταν αποτυπωμένες μέσα στο Ευαγγέλιο όπως: Ο ραντισμός αντί της καταδύσεως στο Μυστήριο του Βαπτίσματος, η αφαίρεση του Θείου Ποτηρίου από τους λαϊκούς και η μετάληψη μόνο με άρτο, η χρήση της όστιας και των αζύμων αντί του ένζυμου άρτου και ο αποκλεισμός από τη Θεία Λειτουργία της επικλήσεως του Παναγίου και Ζωοποιού και του τα πάντα Τελούντος Πνεύματος. Η λανθασμένη αυτή διδασκαλία περί της εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος και από τον Υιό εισήγαγε ακόμη νεωτερισμούς που παραβιάζουν αρχαίες αποστολικές ιεροτελεστίες, όπως είναι: Η απομάκρυνση των βαπτιζομένων νηπίων  από το Χρίσμα με το Μύρο και τη μετάληψη των Αχράντων Μυστηρίων, η απομάκρυνση των συναπτομένων εις γάμου κοινωνίαν από την Ιερωσύνη, η αναγνώρηση του Πάπα ως αλάθητου προσώπου και ως τοποτηρητού του Χριστού κ.ο.κ.». 

Να πως αντιμετωπίζουν την κακοδοξία που λέγεται Παπισμός οι Άγιοι της Εκκλησίας. Καμιά αναφορά σε «αδελφή Εκκλησία της πρεσβυτέρας Ρωμης», όπως αγαπάνε να προσφωνούν τους Παπικούς οι οικουμενιστές του καιρού μας. Αυτά λέει ο Άγιος Αμβρόσιος και σ’ όσους συμπατριώτες του σήμερα προωθούν στις Προσυνοδικές Επιτροπές την αμνήστευση του Παπισμού από τα βαρίδια των αιρέσεων, ενώ αυτά παραμένουν και βοούν εκκωφαντικά.

No comments:

Post a Comment