Tuesday, August 23, 2011

ΑΦΕΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΩΝ


ΑΣΤΕΙΑ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

============


Αφού η Εκκλησία, λένε οι Αποτειχιστές, δέχτηκε τη συμφωνία του Μπαλαμάντ, που αναγνωρίζει τον Παπισμό ως αδελφή Εκκλησία με έγκυρα μυστήρια, αυτό σημαίνει ότι έπεσε στην αίρεση! Αρα οι πιστοί οφείλουν να αποτειχιστούν.


Απαντούμε.


Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΔΕΧΤΗΚΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΛΑΜΑΝΤ

____________


Πρώτη ανακρίβεια


Η Εκκλησία ΔΕΝ δέχθηκε τη συμφωνία του Μπαλαμάντ.


Ούτε η Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε η Εκκλησία της Κύπρου δέχθηκαν την προδοτική αυτή συμφωνία. Πλείστες Ορθόδοξες Εκκλησίες ούτε καν εκπροσωπήθηκαν στο Μπαλαμάντ.


Ελάχιστες Εκκλησίες τη δέχθηκαν και ορισμένες που καταρχήν την δέχτηκαν - όπως οι αντιπρόσωποι της Εκκλησίας της Κύπρου - ανεκάλεσαν την υπογραφή τους εξαιτίας της άρνησης της Ιεράς Συνόδου να δεχτεί τη συμφωνία του Μπαλαμάντ ως έγκυρη. Ο ένας μάλιστα εξ αυτών - ο Μητροπολίτης Κυρηνείας κ. Παύλος - ανεκάλεσε δημόσια την υπογραφή του.


Ακριβώς επειδή οι πλείστες Ορθόδοξες Εκκλησίες ΔΕΝ έστειλαν καν αντιπροσώπους στο Μπαλαμάντ και άλλες ανεκάλεσαν την υπογραφή τους ο Παναγιότατος αναγκάστηκε - παρά τις προσωπικές του επιλογές -, να αναδιπλωθεί και να δηλώσει ότι η συμφωνία στάληκε στις Ορθόδοξες Εκκλησίες για προβληματισμό.!!!


Επομένως πώς η Ορθόδοξη Εκκλησία δέχτηκε τη συμφωνία;


ΑΝΑΒΑΠΤΙΣΜΟΣ ή ΑΝΑΜΥΡΩΣΗ;

____________


Δεύτερη ανακρίβεια.


Ξέρετε, λένε και πάλιν, οι Αποτειχιστές.


Αφού δεν αναβαπτίζουν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες τους Παπικούς που μεταστρέφονται στην Ορθοδοξία, σημαίνει ότι θεωρούν το βάπτισμα των Παπικών έγκυρο.!!!


Ουδέν τούτου αναληθέστερο.


Καταρχήν πολλοί Παπικοί - ακόμη και σήμερα - αναβαπτίζονται όταν μεταστρέφονται στην Ορθοδοξία. Η πρακτική αυτή χρησιμοποιείται σε πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες περιστασιακά και οπωσδήποτε στο Αγιον Ορος.


ΑΠΟΚΑΡΔΙΩΤΙΚΗ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΕΡΓΑΜΟΥ

_______________


Είναι αλήθεια δυστυχώς ότι την πρακτική αυτή θέλει να επιβάλει ετσιθελικά και αυθαίρετα το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η γνωστή ομάδα του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα.


Γι’ αυτό ο ίδιος ο Παναγιότατος - ως μη όφειλε - προσπάθησε να πείσει τον Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας και τον ηγούμενο της Μονής του Αγίου Αντωνίου Παίσιο να μην αναβαπτίζουν τους Παπικούς που επιστρέφουν στην Ορθοδοξία.


Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όσοι θέλουν να αναβαπτιστούν δεν μπορούν να κάνουν ένα ταξίδι - προσκύνημα στην Εκκλησία της Ελλάδος και να ολοκληρώσουν τον πόθο τους.


Σωστά;


ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤ' ΟΥΣΙΑΝ ΕΓΚΥΡΑ ή ΟΤΑΝ ΜΕΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ;

_________


Το πιο σημαντικό.


Αλλο να δέχεσαι καταρχήν έγκυρα τα μυστήρια των Παπικών - όπως έκανε η προδοτική για την Ορθοδοξία συμφωνία των Μπαλαμάντ -, και διαφορετικό πράγμα η Εκκλησία να δέχεται με αναμύρωση τους Παπικούς ή άλλους αιρετικούς ΟΤΑΝ μεταστρέφονται στην Ορθοδοξία.


Τη δυνατότητα αναμύρωσης των αιρετικών που επιστρέφουν στην Εκκλησία δεν τη θέσπισε η συμφωνία του Μπαλαμάντ, όπως αφελώς νομίζουν οι Αποτειχιστές, αλλά Οικουμενικές Σύνοδοι και η πράξη της Εκκλησίας για 2,000 χρόνια.


Η ακρίβεια προβλέπει τον αναβαπτισμό των προσερχομένων στην Ορθοδοξία, αλλά Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων, που θεσπίστηκαν πολλούς αιώνες πριν τη συνομολόγηση της συμφωνίας του Μπαλαμάντ, επιτρέπουν την εφαρμογή της οικονομίας με αναμύρωση.


ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ "ΕΝΤΟΙΧΙΣΜΕΝΟΙ" ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 1993;

______________


Αλλά ας έρθουμε στο ψητό.


Οι Αποτειχιστές ανακριβώς ισχυρίζονται ότι η Εκκλησία έπεσε στην αίρεση από το 1993, που υπεγράφη η συμφωνία του Μπαλαμάντ, η οποία προνοεί ότι τα μυστήρια των Παπικών είναι έγκυρα και κατ' άλλους από το 1965 με την άρση των αναθεμάτων.


Κατά αναπόδραστη λογική και θεολογική συνέπεια αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον από το 1993 η Ορθόδοξη Εκκλησία προσεχώρησε σε αίρεση.!!!


Επομένως, γιατί οι ίδιοι περίμεναν δεκαετίες αργότερα για να προχωρήσουν στην Αποτείχιση όταν - εντελώς συμπτωματικά αναμφίβολα!!! - συγκρούσθηκαν με τους οικείους επισκόπους για άλλα θέματα και όχι πάντως για τη συμφωνία του Μπαλαμάντ;


Ποια δύναμη τους κρατούσε "εντοιχισμένους" σε μια πλανεμένη - κατ’ αυτούς πάντοτε - Εκκλησία για τόσα χρόνια;


Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΙΚΡΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

__________


Ας μην κοροιδεύουν τον εαυτό τους οι Αποτειχιστές, επειδή με αυτού του επιπέδου τη θεολογική ανάλυση και τις φτηνές δικαιολογίες δεν μπορούν με κανένα τρόπο να θεμελιώσουν την αποτείχιση τους που είναι βασισμένη σε προσωπική πικρία για τον άδικο τρόπο που τους μεταχειρίστηκαν οι οικείοι ιεράρχες.


Σε απλά Ελληνικά.


Αν η Σεραφειμική εκκλησιαστική χούντα δεν εκθρόνιζε τον αείμνηστο Λαρίσσης Θεολόγο ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς και άλλοι Λαρισσαίοι θα αποτειχίζονταν;


Αν ο Σεβασμιότατος Καλαβρύτων δεν έδειχνε την προκλητικά απαράδεκτη στάση που έδειξε και ακόμη συνεχίζει να επιδεικνύει έναντι του κ. Σημάτη και άλλων πατέρων και αδελφών θα αποτειχίζονταν;


Whoever believes that can believe anything, λένε οι Αμερικανοί.


Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΙΚΡΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΒΩΝΑΣ "ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ"

______________


ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ, πατέρες και αδελφοί, ΔΕΝ κάνουμε την προσωπική μας πικρία άμβωνα θεολογίας.


Πολλώ μάλλον αιτία Αποτείχισης και σχίσματος.


Τα λοιπά εκ του πονηρού.


ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ Η ΠΙΚΡΙΑ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

_____________


Ασφαλώς και έγινε φοβερή αδικία - και το έτι χειρότερο συνεχίζεται ακόμη στο πρόσωπο του Αγίου Αττικής - με την, παρά πάσαν έννοια ηθικής και δικαίου, εκθρόνιση των 12 Μητροπολιτών, αλλά αυτό ΔΕΝ είναι αιτία Αποτείχισης και σχίσματος.


Ασφαλώς ο Σεβασμιότατος Καλαβρύτων συμπεριφέρθηκε - και συνεχίζει να συμπεριφέρεται - με αήθεια και έλλειψη πατρικής στοργής προς τα πνευματικά του παιδιά. Αλλά αυτός δεν είναι λόγος Αποτείχισης ή σχίσματος.


Τρανή απόδειξη τούτου είναι η στάση του αείμνηστου Λαρίσσης Θεολόγου αλλά και σήμερα του Αγίου Αττικής, ο οποίος με κάθε τρόπο απεθάρρυνε τις αποτειχιστικές και σχισματικές τάσεις. Ας μην ξεχνούμε ότι ακόμη ο ίδιος συνεχίζει να μνημονεύει της Αγίας και Ιεράς ημών Συνόδου και όχι πάσης επισκοπής Ορθοδόξων των ορθοτομούντων της Σης Αληθείας.


Αν ζούσε σήμερα ο αείμνηστος Θεολόγος επ’ ουδενί λόγω δεν θα αποτολμούσε κανείς να αποτειχιστεί στη Λάρισσα.


Αλήθεια! Δεν είναι καιρός και ο σεβαστός μας Γέροντας π. Θεόδωρος Ζήσης να μιλήσει δημόσια για το θέμα της Αποτείχισης αλλά και για άλλα θέματα που συγκλονίζουν την Εκκλησία;

No comments:

Post a Comment