Monday, August 15, 2011

Ο ΚΟΣΜΗΤΩΡ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ


Ο ΚΟΣΜΗΤΩΡ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==========


Ο Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Μιχαήλ Τρίτος, σε μεγάλης βαρύτητας συνέντευξή του στην “Πεμπτουσία”, μιλά για το ιστορικό της δημιουργίας της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων, που αυτοαποκαλείται “Ορθόδοξη Εκκλησία της Μακεδονίας” και που δεν αναγνωρίζεται από καμιά άλλη Εκκλησία εκτός από το Βατικανό (το οποίο δεν είναι βέβαια ορθόδοξο και ούτε καν Εκκλησία).

Παράλληλα ο διαπρεπής ακαδημαικός προτείνει τρόπο επίλυσης του προβλήματος που ταλανίζει τα Ορθόδοξα Βαλκάνια και εξηγεί ότι ο μαρτυρικός Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Ιωάννης τυγχάνει απηνούς διωγμού από τους Σκοπιανούς, οι οποίοι προσπαθούν μέσω της αντικανονικής αυτοκέφαλης Εκκλησίας που ανεκήρυξαν να προσδώσουν κρατική και εθνική υπόσταση στο μόρφωμα του Τίτο στα Βαλκάνια.


Η ΠΙΚΡΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. κ. ΑΡΤΕΜΙΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΛΕΚΕΙ ΤΟΝ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟ

______________

Ούτε ως Ελληνες, ούτε ως Ορθόδοξοι είναι επιτρεπτόν να στηρίζουμε άμεσα ή έμμεσα την αντικανονική Εκκλησία των Σκοπίων.

Εχουμε όλη την κατανόηση για την πικρία του Σεβ. κ. Αρτέμιου και των συνεργατών για τη στάση του Αρχιεπισκόπου Αχριδών έναντι του Σεβ. κ. Αρτέμιου, αλλά επ’ ουδενί λόγω είναι επιτρεπτόν να δίνουμε αφορμή για την καλλιέργεια ανθελληνικής πολιτικής και προπαντός αιρετικών εθνοφυλετικών τάσεων σε βάρος της Πατρίδας και της Εκκλησίας μας.


ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ

_______________

Μήπως πέραν των σαφέστατων και ιστορικά τεκμηριωμένων θέσεων του κ. Τρίτου πρέπει να μιλήσει - ως έχει αδήριτο χρέος - γι’ αυτό το θέμα ο σεβαστός μας Γέροντας π. Θεόδωρος Ζήσης, για να ενισχύσει τη θέση του κανονικού Αρχιεπισκόπου Αχριδών και για να ξεκαθαρίσει τη στάση του για το ζήτημα;

Μπορεί κάλλιστα κάποιος να διαφωνεί κάθετα με τη στάση της Εκκλησίας της Σερβίας έναντι του Σεβ. κ. Αρτέμιου, αλλά αυτό μπορεί να γίνει με παράλληλη προσπάθεια ανάσχεσης του εθνοφυλετικού παραληρήματος του Βαλκανικού μορφώματος του Τίτο.


Ο ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΩΝ “ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ”

________________

"Ένα από τα προβλήματα που απασχολούν σήμερα την Ορθοδοξία στον ευρύτερο Βαλκανικό χώρο, είναι ο εθνικισμός. Ο εθνικισμός ντυμένος πολλές φορές με τα άμφια της θρησκείας, σημαίνει την Βαλκανική εκδοχή της εκκοσμίκευσης", ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τρίτος.

Για να φτιάξει κράτος και έθνος “Μακεδονικό” ο Τίτο χρειαζόταν τρία πράγματα εξηγεί ο κ. Τρίτος. Κράτος με σύνορα. Γλώσσα και Εκκλησία Αυτοκέφαλη. Το κράτος το ανεκήρυξε μόνος του. Γλώσσα υιοθετήθηκε μια Βουλγαρική Σλαβική διάλεκτος που βάφτισαν “Μακεδονική”. Και Εκκλησία δημιουργήθηκε με την παράνομη ανακήρυξη αυτοκεφαλίας της επισκοπής Σκοπίων.


ΚΑΜΙΑ ΑΜΕΣΗ ή ΕΜΜΕΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΟΥΣ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΤΕΣ

_________________

Βάσει ποιας λογικής, ποιας ιστορικής προοπτικής, ποιου εθνικού συμφέροντος και προ παντός βάσει ποιας εκκλησιολογίας είναι δυνατόν να συμπράξουμε άμεσα ή έμμεσα στα σχέδια των εθνοφυλετιστών, που δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να επιδιώκουν να σφετεριστούν την Ιστορία μας και το όνομα της Μακεδονίας μας; Πώς είναι δυνατόν να προωθούμε συγκεκαλυμμένα ή απροκάλυπτα την αίρεση του εθνοφυλετισμού, που προσβάλλει ευθέως την ορθόδοξη εκκλησιολογία και καταδικάστηκε ως αίρεση από Πανορθόδοξη Σύνοδο;


No comments:

Post a Comment