Tuesday, October 26, 2021

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΡΘΟΣ ΟΡΟΣ; ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ή ΑΘΗΝΑΓΟΡΙΣΜΟΣ;


 ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΡΘΟΣ ΟΡΟΣ; ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ή ΑΘΗΝΑΓΟΡΙΣΜΟΣ;


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης, σε βίντεο που ανάρτησε στο διαδίκτυο, ισχυρίστηκε ότι δεν πρέπει να μιλούμε για Οικουμενισμό, αλλά για Αθηναγορισμό, διότι οι αιρέσεις ονομάζονται  σύμφωνα με το όνομα του αιρεσιάρχη που τις διατύπωσε.


1.) Ερώτηση πρώτη στον σεβαστό Πρωτοπρεσβύτερο των Εξαρχείων:


Ποιος είναι ο πιο περιεκτικός 

όρος; ο Οικουμενισμός ή 

ο Αθηναγορισμός;


Προφανώς ο πρώτος.


Ο Οικουμενισμός έκανε την εμφάνισή του πολύ πριν εκλεγεί Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ο Αθηναγόρας.


Αν υιοθετήσουμε τον όρο Αθηναγορισμό, αντί του όρου Οικουμενισμός, σημαίνει ότι εξοβελίζονται αυθαίρετα από τα οικουμενιστικά αίσχη, οι Οικουμενιστικές Εγκύκλιοι του Οικουμενικού 

Θρόνου του 1902 και του 1903, 

καθώς επίσης η διαβόητη Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Θρόνου του 1920, που διαδραμάτισε ουσιαστικό 

ρόλο στην περαιτέρω 

προώθηση 

του Οικουμενισμού.

Θα άφηνε, επίσης, στο απυρόβλητο η υιοθέτηση του όρου Αθηναγορισμός τον αρχιοικουμενιστή Μελέτιο Μεταξάκη και το οικουμενιστικό και νεωτεριστικό Συνέδριο της 

ανομίας του 1924.!!!


Επομένως βάσει ποιάς λογικής και ποιάς ιστορικής αλήθειας και ποιάς θεολογικής αποτίμησης θα αμνηστεύαμε τους προ του Αθηναγόρου Οικουμενιστές για να υιοθετήσουμε ένα αδόκιμο και ουχί αρκούντως περιεκτικό όρο;


2.) Ερχόμαστε στο δεύτερο 

ερώτημα προς τον σεβαστό 

π. Βασίλειο:

Ισχυρίζεστε, σεπτέ Γέροντα, ότι οι αιρέσεις παίρνουν τον όνομά τους ανάλογα με το όνομα του αιρεσιάρχη που τις προώθησε;


Όντως αυτό συνέβηκε ΜΟΝΟ δύο φορές! Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε τον Αρειανισμό εξαιτίας του αιρεσιάρχη Αρείου.


Το ίδιο και η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε τον Νεστοριασμό εξαιτίας του αιρεσιάρχη Νεστορίου.


Στην Ε΄Οικουμενική Σύνοδο καταδικάστηκε ο Ωριγενισμός, αλλά η Σύνοδος αυτή ασχολήθηκε κυρίως με τον Μονοφυσιτισμό.


Τι γίνεται, όμως, με τις υπόλοιπες Οικουμενικές Συνόδους;


Η Β΄Οικουμενική Σύνοδος δεν ονομάστηκε Μακεδονισμός αν και εισηγητής της ήταν ο Μακεδόνιος. Καταδικάστηκε η Πνευματομαχία.


Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος αναφέρεται στον  Μονοφυσιτισμό.


Το ίδιο συνέβηκε με τις Οικουμενικές Συνόδους Ε΄και Στ΄: Ασχολήθηκαν με τον Μονοφυσιτισμό και τον Μονοενεργητισμό 

αντίστοιχα.

Το ίδιο έγινε με την Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδο όταν καταδικάστηκε η Εικονομαχία και όχι ο Ισαυρισμός ή οι όποιοι όλοι προωθούσαν την αίρεση.


Επομένως;


Το επιχείρημα του σεβαστού 

πατρός ότι οι αιρέσεις ονομάζονται πάντοτε από τους αιρετικούς που τις διατύπωσαν αποδεικνύεται έωλο και κατακρημνίζεται από το βάθρο του παταγωδώς.


3.) Και ερχόμαστε στο τρίτο ερώτημα που αφορά τον λόγο για τον οποίο ο σεβαστός π. Βασίλειος διατύπωσε τόσο έωλες θεολογικές απόψεις.


Έχω εξηγήσει πολλές φορές ότι το θεολογικό εκτόπισμα του π. Βασίλειου είναι πολύ μικρό. Μόλις και μετά βίας μπορεί να θεωρηθεί ως μέτριος θεολόγος.


Υπάρχει, όμως, στην προκειμένη περίπτωση ένας άλλος λόγος που τον οδήγησε 

να διατυπώσει τόσο άστοχες 

θεολογικές θέσεις.

Με την αλεπουδιά του Αθηναγορισμού προσπάθησε να πει: 


Ο Αθηναγορισμός έφτασε στο απόγειο της δόξας του όταν ζούσε ο Αθηναγόρας. 


Έκτοτε δεν έγινε -κατά την άποψη του σεβαστού πατρός-, εξ απόψεως Οικουμενισμού, κάτι χειρότερο. 


Άρα δεν χρειάζεται να πολυασχολούμαστε με τον 

Οικουμενισμό και να διερευνούμε δραστικά μέτρα για να αντιμετωπιστεί.!!! 


Ας ασχοληθούμε καλύτερα με άλλα επείγοντα σύγχρονα προβλήματα.


Πονηρός ο Βλάχος! Αν και, όπως είδαμε, θεολογικά και ιστορικά ανεπαρκής ή μάλλον δόλιος.!

1 comment: