Friday, May 20, 2016

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜ. ΜΕΘΟΔΙΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜ. ΜΕΘΟΔΙΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Με ανοιχτή επιστολή του, που διαβάσαμε στη “Ρομφαία”, ο Αρχιμανδρίτης Μεθόδιος, Καθηγούμενος της παλαιάς αδελφότητας της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, ξεκαθαρίζει ορισμένα πράγματα αναφορικά με το ενδεχόμενο αλλαγής του καθεστώτος της Μονής σε σχέση με την Ιερά Κοινότητα και το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Στην επιστολή αυτή ο Πανοσιολογιώτατος κ. Μεθόδιος διευκρινίζει ότι οι σχετικές πρωτοβουλίες ξεκίνησαν με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εξωτερικών που έφερε σε επαφή το Οικουμενικό Πατριαρχείο με την παλαιά αδελφότητα της Μονής Εσφιγμένου.

Στη συνέχεια ο Καθηγούμενος Μεθόδιος διευκρινίζει ότι ουδεμία συμπροσευχή έγινε με την αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου και ουδεμία πρόθεση έχει η παλαιά αδελφότητα να αποκαταστήσει τις σχέσεις της με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Ιερά Κοινότητα.

Μόνον διοικητική επαναφορά της Μονής στην Ιερά Κοινότητα δέχεται αλλά χωρίς να άρει την ακοινωνησία που διατηρεί τώρα με τις Αγιορειτικές Μονές και το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Οι διευκρινίσεις του Πανοσιολογιότατου μας προξενούν βαθεία λύπη διότι καθιστά σαφές ότι η παλαιά αδελφότητα δεν έχει πρόθεση να φύγει από την κατάσταση του σχίσματος και να αποκαταστήσει εκκλησιαστική κοινωνία με την Εκκλησία.

Ουδείς λογικός άνθρωπος αναμένει η παλαιά αδελφότητα να αλλάξει τις απόψεις της για τον Οικουμενισμό αλλά και ουδείς διανοείται να αποδεχτεί τη σχισματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται τώρα.

Η λύση του προβλήματος -όπως γράψαμε και παλαιότερα- είναι να αποκαταστήσει η παλαιά αδελφότητα την εκκλησιαστική κοινωνία με την Ιερά Κοινότητα και τους Νεοημερολογίτες πιστούς και να περιοριστεί στη διακοπή του μνημοσύνου του Οικουμενικού Πατριάρχη. Δηλαδή να μετατοπιστεί από το σχίσμα στην αποτείχιση.

Προς αυτή την κατεύθυνση είναι ενδεδειγμένο να κινηθούν οι όποιες πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Ελληνικής κυβέρνησης και της Ιεράς Κοινότητας.

No comments:

Post a Comment