Wednesday, November 20, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΝΑ ΜΗ ΒΑΦΤΙΖΕΙ ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΩΝ ΠΑΡΕΝΘΕΤΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ




ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΝΑ ΜΗ ΒΑΦΤΙΖΕΙ ΤΑ ΜΩΡΑ ΤΩΝ ΠΑΡΕΝΘΕΤΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============

Διαβάσαμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Δόγμα” το πιο κάτω ρεπορτάζ του κ. Ανδρέα Λουδάρου:

“Να μην βαπτίζει τα μωρά που γεννιούνται από παρένθετες μητέρες συζητά η Εκκλησία της Ρωσίας, προκειμένου να δείξει έμπρακτα την διαφωνία της με αυτόν τον τρόπο αναπαραγωγής.

«Η άρνηση να βαπτισθεί μωρό εν προκειμένῳ θα είχε μια ποιμαντική διάσταση, διότι με αυτό τον τρόπο η κοινωνία θα δεχόταν ένα μήνυμα από την Εκκλησία, ότι αυτή η πράξη της παρένθετης μητρότητας είναι απαράδεκτη από χριστιανικής απόψεως».

Με αυτά τα λόγια, ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίων παρουσίασε την πρόταση κατά την διάρκεια συνεδρίασης του προεδρείου της Συνοδικής Βιβλικής Θεολογικής Επιτροπής της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας.

«Από τη μία, κάθε μωρό μπορεί να βαπτισθεί με βάση την πίστη των αναδόχων του. Το ίδιο το μωρό δεν ευθύνεται για τον τρόπο της γεννήσεώς του.

Από την άλλη την ευθύνη για την χριστιανική αγωγή του μωρού έχουν οι γονείς και οι ανάδοχοι. Εάν οι γονείς δεν μετανοούν έμπρακτα για την πράξη τους ενώ οι ανάδοχοι με την ίδια τη συμμετοχή τους στο Μυστήριο αποδέχονται την γενομένη αμαρτωλή πράξη, περί ποιας χριστιανικής αγωγής πρόκειται;» αναρωτήθηκε ο μητροπολίτης που σημείωσε πως σε αυτές τις περιπτώσεις η βάπτιση θα γίνεται μετά την ενηλικίωση εφόσον ζητηθεί από το ίδιο το άτομο.

Ο μητροπολίτης που ξεκαθάρισε πως η χρήση παρένθετης μητέρας είναι ενάντια στις χριστιανικές αρχές, επικαλέστηκε και πορίσματα του συλλόγου ορθοδόξων χριστιανών γιατρών της Ρωσίας σύμφωνα με τα οποία «Ο εξευτελισμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας των γυναικών, στις οποίες ο νόμος επιτρέπει τη χρήση του ιδίου σώματός των ως ένα είδους εκκολαπτηρίου. Επομένως νομιμοποιείται μια «βιολογική πορνεία».

Στην Ρωσία επιτρέπεται οι παρένθετες μητέρες να αμοίβονται γι αυτήν την «υπηρεσία» τους, ενώ σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ο κ. Ιλαρίων αυτήν την στιγμή η προσφορά παρένθετων μητέρων είναι δέκα φορές πάνω από την ζήτηση.”

Κατανοούμε πλήρως την ανησυχία του Σεβ. Βολοκολάμσκ και άλλων Ρώσων ιεραρχών για τα προβλήματα που προκύπτουν από τις παρένθετες μητέρες.

Συνειδητοποιούμε ότι η Εκκλησία της Ρωσίας στόχο έχει να αποτρέψει τη γιγάντωση αυτού του θεσμού δεδομένης μάλιστα της μεγάλης ζήτησης παρένθετων μητέρων στη Ρωσία.

Αλλά διερωτόμαστε: Ποιος είναι ο λόγος που θα αρνηθούν στα αθώα παιδάκια τη χάρη του Αγίου Βαπτίσματος;

Τι θα γίνει, επί παραδείγματι, αν ένα παιδάκι από παρένθετη μητέρα πεθάνει αβάπτιστο;

Ποιος θα έχει την ευθύνη απέναντι στο Θεό γι’ αυτό;

Γιατί θα τιμωρούνται τα αθώα βρέφη για τις παραβάσεις των γονέων τους;

Δεν θα ήταν πολύ πιο δίκαιο και πολύ πιο αποτελεσματικό αν η Εκκλησία της Ρωσίας απαγόρευε τη συμμετοχή στη Θεία Κοινωνία των ενηλίκων που εμπλέκονται στην όλη διαδικασία παρά να αρνείται να βαπτίσει τα αθώα βρέφη;

Προσευχόμαστε ο Αγιος Θεός να φωτίσει τους ιεράρχες της Ομόδοξης Εκκλησίας της Ρωσίας να ενεργήσουν μεν με τρόπο που θα αποθαρρύνουν τον θεσμό των παρένθετων μητέρων, αλλά χωρίς να εξαντλήσουν την αυστηρότητά τους στα παιδάκια τα οποία επ’ ουδενί λόγω δεν πρέπει να στερηθούν τη χάρη του Αγίου Βαπτίσματος.

Αν ο Αγιος Θεός μας ανέχεται ακόμη με όλες τις αμαρτίες μας είναι γι' αυτά τα αθώα παιδάκια και εμείς θα τα στερήσουμε το Αγιο Βάπτισμα για τις αμαρτίες των γονέων τους;

No comments:

Post a Comment