Thursday, January 24, 2013

ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ π. ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΦΑΡΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ




ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ π. ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΦΑΡΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========================

Διαβάζουμε στο ιστολόγιο “Θησαυρός γνώσεων και ευσεβείας”: 

“Ο γνωστός  Θεολόγος και συγγραφέας πατήρ Φιλόθεος Φάρος, στο βιβλίο του – αυτοβιογραφία “ΣΥΓΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ”, Εκδόσεις Αρμός, στην σελίδα 291, αναφέρει γιατί δεν αποδέχτηκε τις αλλεπάλληλες προτάσεις, του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, ώστε να γίνει επίσκοπος:

“Τώρα θα πρέπει να εξηγήσω τους λόγους που δεν θέλησα να γίνω επίσκοπος.

“άλλος λόγος που δεν ήθελα να γίνω επίσκοπος, ήταν και είναι η ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΘΗΤΕΙΑ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ που απαιτείται για να γίνει κάποιος επίσκοπος, αλλά και η ΙΣΟΒΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ, που ακολουθεί την επισκοποίηση, ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕ”…..

Ένας ακόμη λόγος που δεν θα δεχόμουν ποτέ, να γίνω επίσκοπος, είναι η ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ. Μία διαπλοκή που είναι αναπόφευκτη, γιατί όλες οι εξουσίες είναι συγκοινωνούντα δοχεία, έτσι ώστε και η δημοκρατία του κράτους νοθεύεται αλλά και η Εκκλησία εκκοσμικεύεται σε βαθμό τέτοιο, που γίνεται κυριολεκτικά αγνώριστη και με τρόπο ανατριχιαστικό και βλάσφημο.

Φυσικά ούτε η εκκοσμίκευση, ούτε ο εξευτελισμός ενοχλεί τους δεσποτάδες, που είναι οι μόνοι κερδισμένοι από αυτή τη διαπλοκή. Είναι δε τόση η εκκλησιαστική άγνοια, ώστε όσοι κόπτονται για το ενδεχόμενο χωρισμού Εκκλησίας και κράτους….μάχονται ουσιαστικά μόνο, για να διατηρήσουν οι δεσποτάδες τα πριγκιπικά τους προνόμια ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΣΥΔΟΤΟΙ ΚΑΠΗΛΟΙ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ, μόνο για να ικανοποιούν τον εγωκεντρισμό τους και την ματαιοδοξία τους”.

“Εγώ αν γινόμουν επίσκοπος, δεν θα μπορούσα να δεχθώ να εγκατασταθώ στην επισκοπή μου, με απόφαση του υπουργού Παιδείας και αφού θα είχα πρώτα δώσει την διαβεβαίωσή μου στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Τέλος δεν θα γινόμουν επίσκοπος για λόγους αισθητικής….”.

Δεν γνωρίζουμε με απόλυτη βεβαιότητα αν ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ (Τίκας) πρότεινε - και μάλιστα κατ’ επανάληψη - στον γνωστό για τις κακοδοξίες του Αρχιμανδρίτη Φιλόθεο Φάρο να τον εκλέξει επίσκοπο.

Μήπως ο π. Φιλόθεος έχει γραπτή ή μαγνητοφωνημένη μαρτυρία ή συμμαρτυρία κάποιου που ήταν παρόν όταν ο αοίδιμος Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ του έκανε αυτήν την πρόταση;

Μέχρις επιβεβαιώσεως ή διαψεύσεως του ισχυρισμού του είμαστε υποχρεωμένοι να θεωρήσουμε την μαρτυρία του π. Φιλόθεου ακριβή και να κάνουμε κάποιες σκέψεις με αναφορά όσα έγραψε.

Για μεν τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ λίγα μπορούμε να μάθουμε - από όσα ήδη γνωρίζουμε - που θα έκαναν χειρότερη την άποψή μας για τον μεταστάντα.

Επρόκειτο αναμφίβολα για ένα άξεστο, αγράμματο, κυριολεκτικά αθεόφοβο Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος βρέθηκε με τις λόγχες του Ιωαννίδη στην εξουσία και κρατήθηκε στον Θρόνο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών με τις εκδουλεύσεις που πρόσφερε σε βάρος των συμφερόντων της Εκκλησίας στους εκάστοτε κυβερνώντες.

Γέμισε την Εκκλησία με επισκόπους εικόνα και ομοίωση του εαυτού του, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις, κληρικών οι οποίοι έγιναν επίσκοποι παρά τη θέληση του μακαριστού Σεραφείμ ή για να εξυπηρετηθούν ορισμένες σκοπιμότητες.

Ως μη όφειλε ο ανεκδιήγητος αυτός Αρχιεπίσκοπος απέκτησε τη φήμη παραδοσιακού δήθεν Ιεράρχη.!!!

Η κατ’ επανάληψη πρόταση στον π. Φιλόθεο Φάρο να γίνει επίσκοπος είναι αφ’ εαυτής ικανή να καραταρρίψει τον ισχυρισμό ότι ο αείμνηστος Σεραφείμ υπήρξε παραδοσιακός ιεράρχης. 

Ελαχίστη ορθόδοξη αυτοσυνειδησία αν είχε θα είχε οδηγήσει σε συνοδικό δικαστήριο για καθαίρεση τον εν λόγω Νεορθόδοξο και νεωτεριστή κληρικό, ο οποίος συνεχίζει παρά τα 80 του χρόνια να προκαλεί αφόρητο σκανδαλισμό των πιστών με τις ετεροδιδασκαλίες του.

Οσο για τις αιτιάσεις που δεν θέλησε να γίνει επίσκοπος βοούν εκκωφαντικά ως προς το προτεσταντικό ήθος, το κοσμικό φρόνημα και τον νεωτεριστικό οίστρο που διακατέχει τον Πανοσιολογιότατο π. Φιλόθεο Φάρο.

Για ένα πάντως του είμαστε ειλικρινά ευγνώμονες:

Οτι δεν απεδέχθη να γίνει επίσκοπος - όχι βέβαια λόγω εκκλησιαστικού φρονήματος - αλλά λόγω εκπροτεσταντισμένης συνείδησης. 

Ούτως ή άλλως όμως τουλάχιστον απάλλαξε την Εκκλησία από την επισκοποίηση ακόμη ενός ανάξιου αρχιερέως.

Μησθείη Κύριος ο Θεός όταν έλθη εν τη Βασιλεία Του την ακούσια αυτή ευεργεσία που πρόσφερε ο π. Φιλόθεος Φάρος στην Εκκλησία.

2 comments:

  1. Πω πω μισος....Στην κολαση θα πας ανθρωπε μου αν δεν τη ζεις ηδη! Χριστιανός είσαι εσύ ή ευσεβιστής; Αν διαβάσει κανείς αυτά που λεει ο πατέρας Φιλόθεος και αυτά που λες εσύ ειναι ξεκάθαρο ότι εσυ προτεσταντίζεις και εσύ είσαι είσαι ο αιρετικός από την αρχή μέχρι το τέλος.

    ReplyDelete
  2. ΤΟΣΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΤΟΣΑ ΛΕΣ! ΑΦΕΩΝΤΑΙ ΣΟΥ ΟΙ ΑΝΟΗΣΙΕΣ.

    ReplyDelete