Saturday, January 19, 2013

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. ΜΑΡΤΖΕΛΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ




ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. ΜΑΡΤΖΕΛΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Tο ζήτημα της συμμετοχής της Ορθοδόξου Εκκλησίας στον οικουμενικό διάλογο υπό το φως των πανορθόδοξων αποφάσεων ήταν στο επίκεντρο της εισηγήσεως του Καθηγητή κ. Μαρτζέλου στο Συνέδριο προς τιμή του Καθηγητή κ. Πέτρου Βασιλειάδη.

Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι μεταξύ Οικουμενιστών και αντι-οικουμενιστών διεξάγεται κυριολεκτικά ένας διάλογος κωφών.

Αναπτύσσονται δύο παράλληλοι μονόλογοι που δεν συναντούνται πουθενά.

Παρόλα αυτά θα επιχειρήσω να αναιρέσω - για μια ακόμη φορά - τις αιτιάσεις των Οικουμενιστών υπέρ των διαλόγων όπως διεξάγονται στη σημερινή τους μορφή.

Κ. Μαρτζέλο!

ΔΕΝ (επαναλαμβάνω ΔΕΝ) διαφωνούμε με τη διεξαγωγή διαλόγων. 

ΟΧΙ μόνον ΔΕΝ διαφωνούμε αλλά και τονίζουμε εμφαντικά ότι είναι ΑΔΗΡΙΤΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της Ορθοδοξίας να διαλέγεται με τους πάντες.

Οι διαφωνίες που εκφράζουμε είναι ότι

1.) Οι διάλογοι, όπως διεξάγονται σήμερα - στις πλείστες περιπτώσεις -, δεν είναι θεολογικοί διάλογοι που έχουν στόχο να προσφέρουν στους πλανεμένους αδελφούς μας την αλήθεια της Ορθοδοξίας, αλλά διάλογοι για την επίτευξη εγκόσμιων σκοπών (πολιτικών, οικολογικών, κοινωνικών κτλ.). 

Εμείς ζητούμε επιτακτικά τη διεξαγωγή ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ διαλόγων επειδή αυτή είναι η υποχρέωση της Εκκλησίας: Να διαλέγεται με όλους και να τους προσφέρει την αλήθεια Της!

2.) Σε ορισμένους διαλόγους έχουν συνομολογηθεί προδοτικές για την Ορθοδοξία συμφωνίες - όπως του Σαμπεζύ με τους Μονοφυσίτες - στην οποία η υμετέρα ελλογιμότητα διαδραμάτισε ουχί τυχόντα απαράδεκτο ρόλο - και του Μπαλαμάντ με τους Παπικούς, που αναγνωρίζει την κακοδοξία των "αδελφών Εκκλησιών" και την εγκυρότητα των δήθεν μυστηρίων των Παπικών.

Με το κοινό κείμενο των αντιπροσώπων πολλών Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Πόρτο Αλέγκρε μάλιστα υιοθετήθηκε και η κυριολεκτικά κακόδοξη "Βαπτισματική θεολογία".

3.) Η συμμετοχή μας στο ΠΣΕ δεν είναι τόσο ομόφωνη - όπως την παρουσιάζεται στην εισήγησή σας - καταρχήν επειδή δύο Ορθόδοξες Εκκλησίες (Βουλγαρίας και Γεωργίας) απεχώρησαν από τον ΠΣΕ, όπως έκανε και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων σε προηγούμενη φάση, ενώ παρόμοιες σκέψεις κάνουν και τώρα άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Δεν αρνούμαστε, κ. Μαρτζέλο, τη σημασία της παρακολούθησης των διεργασιών που συμβαίνουν στο ΠΣΕ. Γι’ αυτό προτείναμε οι Ορθόδοξες Εκκλησίες να αποστέλλουν ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ και ΟΧΙ αντιπροσώπους - όπως κάνει και το Βατικανό επειδή ακριβώς έχει αυτοσυνειδησία - ανεδαφική οπωσδήποτε - ότι είναι η Εκκλησία.

4.) Εκεί που η εισήγησή σας όμως προκαλεί πραγματικό σκανδαλισμό, αλλά και σοβαρό σκεπτικισμό για την εντιμότητά σας ως Ακαδημαικού επστήμονα, είναι η αναφορά σας στις συμπροσευχές με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους.

Αρνούμαι κατηγορηματικά να πιστέψω ότι είστε αστοιχείωτος θεολογικά - εσείς ένας Καθηγητής πανεπιστημίου -, ώστε να πιστεύετε ότι η συμπροσευχή με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους είναι επιτρεπτή από τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας.

Η Διδακτορική διατριβή του Παναγιότατου αναγνωρίζει την απαγόρευση γι' αυτό και ζήτησε να την καταργήσει με κωδικοποίηση των Ιερών Κανόνων. 

Οσο για τις σχετικές εργασίες που παραπέμπετε αρνούμαι και πάλιν να πιστέψω ότι αγνοοείτε την μελέτη - καταπέλτη του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου, που παρακολούθησε βήμα προς βήμα τα έωλα επιχειρήματα του κ. Φειδά και των ομοιδεατών του και συνέτριψε ως σκεύη κεραμέως μία προς μία όλες ανεξαιρέτως τις θέσεις τους.

Ειλικρινά δεν σας τιμά η αναφορά σας στο θέμα.


No comments:

Post a Comment