Tuesday, March 22, 2011

ΔΕΝ ΠΗΓΑΝ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΘΟΥΝ! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ!


ΔΕΝ ΠΗΓΑΝ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΘΟΥΝ!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Στη χειροτονία του Μητροπολίτη Προύσης Ελπιδοφόρου παρεβρέθησαν μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, με πολυμελή αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Μητροπολίτης Ταμασού Ησαίας, ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Κύπρου, ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, που εκπροσωπούσε το Πατριαρχείο της Ρωσίας και πολλοί άλλοι ιεράρχες που εκπροσωπούσαν άλλες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.

Οι κατηγορίες για συμπροσευχή των παρευρεθέντων με τους αιρετικούς είναι εξωπραγματικές. Ουδείς πήγε στο Φανάρι για να συμπροσευχηθεί με αιρετικούς, όπως λ.χ. έγινε με την πανθρησκειακή στην Ασσίζη, στην Καμπέρρα ή στην Κύπρο.

Απλά πήγαν στη χειροτονία του Μητροπολίτη Προύσσης που χρημάτισε και πρωτοσύγκελος του Οικουμενικού Θρόνου.

Είναι τουλάχιστον επιπόλαιο - αν όχι κακοήθες - να χαρακτηρίζουμε τις Μονές Γρηγορίου, Βατοπαιδίου, Αγίας Λαύρας, κτλ. ως οικουμενιστικές επειδή εκπροσωπήθηκαν στη χειροτονία του Σεβασμιότατου Προύσσης.

Υπενθυμίζω σε όλους ότι εκπρόσωπος της μονής της Αγίας Λαύρας υπογράφει κείμενα της “Σύναξης” για την Ομολογία της πίστεως για τον Οικουμενισμό.

Ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος (Καψάνης), τυγχάνει εκ των πλέον εγκρίτων σύγχρονων θεολόγων της ανά την οικουμένη Ορθοδοξίας, και πολεμά για δεκαετίες τον Οικουμενισμό, με ακαταμάχητα θεολογικά επιχειρήματα.

Ο Ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ συμμετείχε πάντοτε στις επιτροπές των Αγιορειτών που συνέτασσαν τα αντιοικουμενιστικά κείμενα του Αγίου Ορους.

Να προσθέσουμε μάλιστα ότι ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος παραπονέθηκε, κατά την επίσκεψη του Πάπα στην Κύπρο, ότι ο Μητροπολίτης Λεμεσού άλλαξε γραμμή και εκδηλώθηκε δημόσια εναντίον της έλευσης του Πάπα, όχι μόνον εξαιτίας της ιστορικής επιστολής της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου - της Ακρόπολης της Κυπριακής Ορθοδοξίας -, που έπαιξε καταλυτικό ρόλο στις αντιδράσεις κατά της παπικής επίσκεψης, αλλά και επειδή πιέστηκε από τον π. Εφραίμ και τους άλλους Βατοπαιδινούς.

Να μην είμαστε άδικοι και να μην χαρακτηρίζουμε με τόσο σκληρές κατηγορίες ανθρώπους, που έχουν αποδείξει έμπρακτα - για δεκαετίες- ότι αγωνίζονται τον καλό αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού μόνον και μόνον επειδή πήγαν στη χειροτονία του Αγίου Προύσσης όπου προσκεκλημένοι ήταν επίσης εκπρόσωποι άλλων δογμάτων.

Ουδεμία συμπροσευχή έγινε. Απλά παρεβρέθηκαν εκπρόσωποι των άλλων δογμάτων.

Κακώς προσκαλούνται - έστω και για εθιμοτυπικούς λόγους - αιρετικοί σε χειροτονίες ορθόδοξων κληρικών και δεν κρύβουμε το παράπονό μας για το χειροφίλημα του Πάπα, εκ μέρους του Αγίου Προύσσης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε δικαίωμα να κατηγορούμε τους Αγιορείτες πατέρες ή τον Αγιο Φλωρίνης ότι πήγαν στο Φανάρι για να συμπροσευχηθούν με τους αιρετικούς ή ότι είναι Οικουμενιστές.

Παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα των συγκινητικών λόγων του Παναγιότατου κατά τη χειροτονία του Μητροπολίτη Προύσσης.

*****

ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΡΟΥΣΗΣ
=============

«Εξελέγης και χειροτονείσαι σήμερον εν τω Πανσέπτω Πατριαρχικώ Ναώ, εν τω οποίω «συνήχθησαν πολλοί, ώστε μηκέτι χωρείν μηδέ τα προς την θύραν» (Μαρκ. 2, 2). Χειροτονείσαι Μητροπολίτης Προύσης, μιας των διακεκριμένων Επαρχιών του Οικουμενικού Θρόνου, όμως και αυτής αποτελούσης σήμερον μέρος της «Δακρυσμένης Μικρασίας» που δεν έχει ψάλτη ουδέ παπά. Αλλ ὄχι δια πάντα, όχι εις το διηνεκές. Η ευρωπαϊκή προοπτική και πορεία της Τουρκίας, την οποίαν πλειστάκις ανεπιφυλάκτως υπεστηρίξαμεν εις διάφορα διεθνή φόρα, δίδει βασίμους ελπίδας ότι και ως προς τούτο αλλαγαί θα γίνουν. Και θα κτυπήσουν σήμαντρα που τώρα είναι σιωπηλά και συ θα ημπορής να μεταβαίνης εις τα «ήρεμα τοπία με τα ελαιόδενδρα της γης της Βιθυνίας», της οποίας Βιθυνίας υπέρτιμος και έξαρχος είσαι πλέον από της σήμερον – και ταύτα πάντα διότι «εξουσίαν έχει ο υιός του ανθρώπου επί της γης», όπως ηκούσαμεν εις το ευαγγελικόν ανάγνωσμα» είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος απευθυνόμενος στο νέο Μητροπολίτη λίγο πριν να τον χειροτονήσει.
«Το Φανάρι σηκώνει το σταυρό της ιστορίας του και η θυσία του δεν έχει επί ματαίω συντελεσθή». «Στο βράχο της υπομονής προσμένουμε το θαύμα», λέγει ο ποιητής. Εμείς εδώ δεν προσμένουμε το θαύμα, το ζούμε καθημερινώς, δι αυτό και είμεθα «και επί τοις δεινοίς ευέλπιδες» (Θουκυδίδης).
«Από αυτήν την πόλιν, λοιπόν, «το καύχημα πάσι τοις ούσιν υπό την του ηλίου ανατολήν», θα εκπορεύεται η διακονία σου, Θεοφιλέστατε Εψηφισμένε, προς τους εγγύς και τους μακράν, όπου θα ορίζη εκάστοτε η Μήτηρ Εκκλησία κατά τας ανάγκας αυτής και των τέκνων της. Να έχης πρότυπόν σου τον σήμερον εορταζόμενον μέγαν βυζαντινόν θεολόγον, τον θεόσοφον Παλαμάν, τον οποίον εχαρακτήριζε «το μεθ ὑπερβολῆς πράον και ταπεινόν, το προς τας επερχομένας εκάστοτε δυσχερείας καρτερικόν και μεγαλόψυχον, το πάσης ηδονής και κενοδοξίας ανώτερον, το της καρτερίας ήρεμόν τε και γαληνόν, και αεί χαρίεν», κατά τον ιερόν Συναξαριστήν.

Ο Θρόνος ούτος ο κατάστικτος τοις μώλωψιν αποδεικνύεται και πανσθενουργός και επιβιώνει δια των αιώνων και ακτινοβολεί και απολαύει διεθνώς και διεκκλησιαστικώς κύρους και σεβασμού και διακονεί τα εαυτού τέκνα, τον χριστιανισμόν ολόκληρον και τον πανανθρώπινον πολιτισμόν. Και πύλαι Άιδου ου κατισχύσουσιν αυτού» τόνισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.

No comments:

Post a Comment