Monday, July 29, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΑ ΘΛΙΒΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΑ ΘΛΙΒΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ 

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Στον Πυλώνα Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ διαβάσαμε την ακόλουθη ανταπόκριση του κ. Αντώνη Τριανταφύλλου που επιγράφεται “Ένταση στις Καρυές”.

“Ένταση επικράτησε το πρωί της Δευτέρας στις Καρυές του Αγίου Όρους, όταν δικαστικός επιμελητής επισκέφθηκε το κονάκι της μονής Εσφιγμένου το οποίο τα τελευταία χρόνια βρίσκεται υπό κατάληψη από ζηλωτές μέλη της παλαιάς αδελφότητας, η οποία έχει καταδικαστεί από τη Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως σχισματική. 

Στις 20 Ιουλίου, εκδόθηκε η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκιδικής με την οποία έγινε δεκτή η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων την οποία είχε υποβάλει η νέα κανονική αδελφότητα μοναχών, διατάσσοντας την κατάσχεση και την απόδοση του αντιπροσωπείου της μονής.

Σήμερα το πρωί άνδρες της αστυνομίας προσπάθησαν να σπάσουν την πόρτα και  να μπουν μέσα στο κονάκι, όπου βρίσκονταν 20 μοναχοί μαζί με πιστούς και αρνούνταν να εγκαταλείψουν τον χώρο, παρόλο που είχε εκδοθεί απόφαση από το Μονομελές Πρωτοδικείο Χαλκιδικής. Παρόλα αυτά, αρνούνταν να υποχωρήσουν και φώναζαν «μολών λαβέ», ενώ -σύμφωνα με πληροφορίες- ένας μοναχός τραυματίστηκε, όταν οι αστυνομικοί επιχείρησαν να σπάσουν την πόρτα με μικρό γερανό. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι καταληψίες, πέταξαν και στουπί στις αστυνομικές δυνάμεις και δεν αποκλείεται να υπάρξει η επέμβαση εισαγγελέα. 

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα www.thesstoday.gr, την ώρα της επέμβασης, παρίστατο δικαστικός επιμελητής. Οι ζηλωτές μοναχοί επικοινώνησαν με το νομικό τους σύμβουλο ο οποίος τους ενημέρωσε ότι για να ανοίξουν την πόρτα θα πρέπει να τους το ζητήσει εισαγγελέας με ειδικό ένταλμα. Στην προκειμένη περίπτωση το ένταλμα υπήρχε, όχι, όμως, ο εισαγγελέας.

Είναι γνωστό ότι οι εγκαταβιούντες στο κεντρικό κτίριο της Μονής Εσφιγμένου έχουν κηρυχθεί σχισματικοί από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και έτσι αναγνωρίζονται από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους. Συνακόλουθα, σύμφωνα και με όσα ρητώς προβλέπει το Σύνταγμα της χώρας, θα έπρεπε να εγκαταλείψουν το Περιβόλι της Παναγιάς αφού απαγορεύεται σε σχισματικούς να εγκαταβιώνουν στο Άγιον Όρος. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο χαρακτηρίζονται καταληψίες του ιστορικού Μοναστηριού ενώ το Οικουμενικό Πατριαρχείο όρισε νέα Κανονική και Νόμιμη Αδελφότητα της Μονής η οποία αναγνωρίζεται από τις υπόλοιπες 19 Μονές του Άθωνα με τις οποίες βρίσκεται σε Κοινωνία.”

Ποια είναι η αλήθεια για τους καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου;

Καταρχήν πρόκειται, ΟΧΙ για αποτειχισμένους -όπως ανακριβώς αναφέρουν πονηρά ή εξ αγνοίας ορισμένοι-, αλλά για σχισματικούς.

Ενώ αρνούνται να δώσουν τη Θεία Κοινωνία σε προσκυνητές που εκκλησιάζονται σε Νεοημερολογήτικες Εκκλησίες, προσφέρουν -χωρίς κανένα δισταγμό- τη Θεία Κοινωνία σε πιστούς των σχισματικών Παλαιοημερολογητικών καστών που έχουν -συν τοις άλλοις- και προβληματική ιερωσύνη.

Επομένως πώς είναι αποτειχισμένοι και όχι σχισματικοί;

Αρα, όσοι μιλούν για αποτείχιση δεν είναι καλά ενημερωμένοι ή ψεύδονται για να υπηρετήσουν σκοπιμότητες.

Ο σκοπός, όμως, δεν αγιάζει τα μέσα.

Η μάχη εναντίον του Οικουμενισμού πρέπει να συνεχιστεί με αμείωτη ένταση, αλλά όχι με ψεύδη ή με την υποστήριξη των εκτός της Εκκλησίας σχισματικών.

Οι αποφάσεις των δικαστηρίων για έξωση των καταληψιών από το Κονάκι στις Καρυές και από τη Μονή Εσφιγμένου πρέπει μεν να εφαρμοστούν, αλλά ας γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια να αποφευχθεί η χρήση βίας και η δημιουργία εντάσεων, που θα προκαλέσουν μεγάλο σκανδαλισμό και δυσφήμιση της πατρίδας μας και της μοναχικής πολιτείας του Αθωνα.

Οταν η νέα αδελφότητα της Μονής εγκατασταθεί στη μονή της μετανοίας της, όσοι από τους  καταληψίες μοναχούς είναι υπέργηροι, δεν πρέπει να εκδιωχθούν, αλλά να τους κρατήσουν και να τους γηροκομήσουν στη Μονή. 

Οι άλλοι φυσικά πρέπει να αποχωρήσουν.

Παρακαλούμε θερμά τον Παναγιότατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο να μεριμνήσει για το θέμα.

Απαγορεύεται μεν η εγκαταβίωση σχισματικών ή αιρετικών στο Αγιον Ορος, αλλά ας παραμείνουν ως περιθαλπόμενοι αδελφοί μας στο γηροκομείο, χωρίς να είναι εντεταγμένοι στο μοναχολόγιο της Μονής και χωρίς να συμμετέχουν καθ' οιονδήποτε τρόπο στη διοίκηση.

Αυτό επιτάσσει το νόμος της χριστιανικής αγάπης, αυτό επιτάσσει το συμφέρον του Αγίου Ορους, αυτό επιτάσσει το κύρος του Παναγιότατου Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, του Οικουμενικού Θρόνου, του μοναχισμού και της Εκκλησίας ως σύνολον. Ασφαλώς και της δεινώς δοκιμαζομένης πατρίδας μας.

5 comments:

  1. Στο Λογαριασμό του Facebook μου ο κ. Μιχάλης Γεωργίου αναφέρει τα εξής:

    Μιχάλης wrote: "Αγαπητέ κε Τελεβάντο, είναι καλή η τοποθέτησή σας, αλλά επιτρέψτε μου να σας διορθώσω: Σήμερα εντόις της μονής Εσφιγμένου ΔΕΝ εγκαταβιούν γεροντάκια, έχουν όλα σχωρεθεί. Αυτό ουδόλως εμποδίζει την ηγετική ομάδα των καταληψιών (Μεθόδιος, Γρηγόριος, Σάββας κλπ) να έχει παγίως αναρτημένες τις φωτογραφίες τους σε ιστολόγια και εκπομπές τύπου Χαρδαβέλλα, προς άγραν οπαδών και γενική παραπλάνηση. Εντός της μονής σήμερα βρίσκονται συνολικά 50-55 άτομα, κυρίως νεαρής ηλικίας. Μακάρι να φύγουν από το μοναστήρι οι σχισματικοί καταληψίες της Εσφιγμένου ή, ακόμη καλύτερα, να μην φύγουν, να παραμείνουν μετανοώντας και αποδεχόμενοι την κανονική αδελφότητα στη μονή, εντασσόμενοι πλήρως σε αυτή. Η πεισματική άρνηση υπακοής στην κανονικότητα και στη νομιμότητα (και μάλιστα εντός Αγίου Όρους) δεν τιμά τους καταληψίες. Ας αποδεχτούν οι καταληψίες την εφαρμογή των νόμων και των αποφάσεων της Εκκλησίας και ας παν οπουδήποτε να «μονάσουν» (εάν όντως θέλουν), λαμβάνοντας υπ' όψιν πως εντός Αγίου Όρους απαγορεύεται ρητά η εγκαταβίωση σχισματικών, όπως αναφέρει ο Καταστατικός Χάρτης Αγίου Όρους."

    ReplyDelete
  2. Ελπίζω ότι οι πληροφορίες σας είναι ακριβείς, κ. Γεωργίου.

    Η αναφορά μου αφορούσε ΜΟΝΟΝ τα υπέργηρα γεροντάκια.

    Οι υπόλοιποι φυσικά δεν έχουν καμιά θέση στο Αγιον Ορος.

    Αλλά για τα λίγα έστω γεροντάκια που υπάρχουν ας δείξουμε κάποια επείκεια, όπως επιβάλλει η χριστιανική αγάπη.

    ReplyDelete
  3. Κύριε Τελεβάντο στο θέμα του Ιστολογίου σας : ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΑ ΘΛΙΒΕΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ, μεταξύ άλλων αναφέρετε και τα εξής :
    Ότι οι Πατέρες της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου είναι σχισματικοί. Ο ορισμός του Σχισματικού είναι να μην μνημονεύει τον οικείο - επιχώριο Αρχιερέα, βάσει των Ιερών Κανόνων της Εκκλησίας. Στην περίπτωση όμως της Μονής Εσφιγμένου, υπάρχει εκφόνως η διακοπή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και στην αναφορά υπέρ του Αρχιεπισκόπου ημών δεν γίνεται καμία αναφορά άλλου Αρχιερέα. Συνεπώς που έγκειται το σχίσμα, καθώς προκύπτει διακοπή διαμνημόνευσης υου Πατριάρχου;
    Ακόμη επιθυμούμε να σας θέσουμε και ορισμένα ερωτήματα, όπως : Δεν έχει υποπέσει στην αντίληψη σας το θέμα του Οικουμενισού; Τι συνιστά ο Οικουμενισμός; Αίρεση, ή Παναίρεση; Μήπως ευλογημένη και συνιστώμενη κατάσταση εντός της Ορθόδοξης Εκκλησίας;
    Ακόμη ο Παπισμός είναι σχίσμα, αίρεση, ή τίποτε από τα δύο; Έχουν ή όχι οι Παπικοί μυστήρια; Mπορούμε να είμαστε σε πλήρη Εκκλησιαστική επικοινωνία με τον Παπισμό ή όχι; Συμφωνείται να έρθει και να γίνει αποδεκτός ως Πατριάρχης Ρώμης, ο Πάπας το Φθινόπωρο στο Άγιο Όρος; Γνωρίζεται ότι ήδη τα 3/4 των Ηγούμενων, δηλαδή 15 από τους 20 συνολικά, έχουν συμφωνήσει γι' αυτό; Το 1965 μήπως θυμάστε ότι ομοίως όπως και σήμερα, που απέμεινε μόνο μία Μονή, ότι 10 Μοναστήρια είχαν διακόψει το μνημόσυνο του τότε Πατριάρχη Αθηναγόρα; Γιατί το έπραξαν αυτό; Ήταν και τότε σχισματικοί οι τότε Πατέρες που διέκοψαν την διαμνημόνευση του τότε Πατριάρχη;
    Πως μπορούν να καταγγελθούν οι ενέργειες ενός Πατριάρχη, όταν κηρύττει στην Εκκλησία, αίρεση γυμνή την κεφαλή (δημόσια), χωρίς καμία "μηχανή" προπαγάνδας, κατά του Πατρώου Εορτολογίου που τηρεί όλο το Άγιο Όρος;
    Έχετε υπόψη σας και γνωρίζετε τι συνιστούν τα συγγίλια και οι Πανορθόδοξες Σύνοδοι για το θέμα του εορτολογίου, κατά τα έτη 1587,1593,1848; Μπορεί να υπάρξει ένωση της Ανατολικής Ορθόδοξης, με την Δυτική ΚΑθολική Εκκλησία ή μήπως είναι ισοπέδωση; Ειδικά όταν υφίστανται 50 και πλέον αιρέσεις - νοθείες, που επιβαρύνουν τον παπισμό; Είναι ο πάπας πεφιλημένος αδελφός και Αγιότατος Επίσκοπος Ρώμης; Παραδέχεστε ως Άγιο τον πρώην πάπα Ιωάννη τον Παύλο, σύμφωνα με την Καθολική Εκκλησία;
    Και πολλά ακόμη. Αναμένουμε την απάντηση σας.

    ReplyDelete
  4. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΑΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΤΙΚΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ.

    ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΛΚΚΛΗΣΙΑΣΙΤΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΙΚΕΣ ΚΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΑΛΛΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ.

    ReplyDelete