Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΑΠΟΤΡΕΠΕΙ ΤΟΝ ΣΕΒ. κ. ΑΡΤΕΜΙΟ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην τελευταία έκδοση του “Ορθοδόξου Τύπου” σε ενυπόγραφο κείμενο που υπογράφει ο σεβαστός μας Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης διαψεύδονται οι πληροφορίες που είδαν πριν λίγες μέρες το φως της δημοσιότητας σε ιστολόγιο που ελέγχει ο σατανικός και σοβαρά παρανοικός Αρχιμανδρίτης Μελέτιος Βαδραχάνης - ο και αρχισυντάκτης του “Ορθοδόξου Τύπου” - αναφορικά με την πρόθεση του Σεβ. κ. Αρτεμίου να προχωρήσει σε χειροτονία επισκόπων και να επισφραγίσει έτσι τη δημιουργία σχίσματος στην Εκκλησία της Σερβίας.
ΟΙ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ
________
Το άρθρο του σεβαστού μας π. Θεόδωρου Ζήση έχει προφανώς πολλούς αποδέκτες.
1.) Τον κόσμο που σκανδαλίστηκε επειδή θεώρησε ότι οι ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα προωθούν - ή ανέχονται έστω - τη δημιουργία σχίσματος στους κόλπους της Εκκλησίας.
2.) Την Εκκλησία της Σερβίας από την οποία ο π. Θεόδωρος αναμένει να αναψηλαφήσει την καταδίκη του Σεβ. Αρτέμιου και ταυτόχρονα να επανέλθει στην αντιοικουμενιστική και αντιπαπική τροχιά που την ήθελε ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, αλλά και
3.) Τον ίδιο τον Σεβασμιότατο κ. Αρτέμιο τον οποίο παροτρύνει να μην προχωρήσει σε ενέργειες οι οποίες θα δυσκολεύσουν περισσότερο τη συνεννόηση στην Εκκλησία της Σερβίας μια ενέργεια η οποία αν πραγματοποιηθεί θα φέρει σε δύσκολη θέση όσους υποστηρίζουν τον Σεβ. Αρτέμιο και εναντίον των οποίων - ως εικός - θα στραφούν οι Οικουμενιστές.
ΕΥΤΥΧΕΣ ΓΕΓΟΝΟΣ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ
________
α.) Καταρχήν να εκφράσουμε τη χαρά μας για την ενυπόγραφη παρέμβαση του π. Θεόδωρου Ζήση, η οποία αποτρέπει την παγίωση του υφισταμένου σχίσματος στην Εκκλησία της Σερβίας.
β.) Ακολούθως θέλουμε να τον διαβεβαιώσουμε ότι δεν είναι μόνον οι Οικουμενιστές που θα στραφούν εναντίον του Σεβ. κ. Αρτέμιου και των ηγετών του αντιοικουμενιστικού αγώνα αν παγιωθεί το Σχίσμα στην Εκκλησία της Σερβίας και αν οι ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα αντιδράσουν χλιαρά, αλλά όλοι οι παραδοσιακοί πιστοί οι οποίοι φυσικά δεν ευνοούν τη δημιουργία σχισμάτων στην Εκκλησία.
γ.) Περαιτέρω πρέπει να σημειώσουμε ότι η αναφορά ότι η χειροτονία επισκόπων υπό ενός επισκόπου απαγορεύεται από τους Ιερούς Κανόνες αφήνει περιθώρια αμφιβολίας.
δ.) Συμπληρώνουμε ότι απαγορεύεται και η χειροτονία από δύο επισκόπους, όπως απαγορεύεται η υπερόριος χειροτονία.
Ας μη δούμε επανάληψη των αθλιοτήτων που συνέβησαν με τους αιρετικούς και σχισματικούς Παλαιοημερολογίτες.
Ο Κανόνας που δίνει την άδεια χειροτονίας επισκόπου υπό δύο επισκόπων μετεβλήθη στη συνέχεια από Κανόνα που απαιτεί την παρουσία τριών επισκόπων όπως επιβεβαιώνει και η πράξη αιώνων της Εκκλησίας.
ε.) Αλλωστε ο Σεβ. κ. Αρτέμιος δεν μπορεί να προχωρήσει σε χειροτονίες νέων επισκόπων αφού και η δική του χειροτονία πάσχει.
Τον καθαίρεσε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Σερβίας και την καθαίρεση αυτήν αναγνώρισαν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Αρα η τυχόν χειροτονία επισκόπων υπό του Σεβ. Αρτέμιου δεν θα είναι μόνον αντικανονική επειδή θα είναι χειροτονία επισκόπων από ένα και μόνον επίσκοπο ή με τη συνδρομή και άλλου ή αλλων επισκόπων, αλλά και επειδή η ανάκληση της απόφασης της Εκκλησίας της Σερβίας που τον εξεθρόνισε και τον καθαίρεσε πρέπει να επικυρωθεί από Συνοδικό δικαστήριο πριν προχωρήσει σε χειροτονίες.
στ.) Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ακόμα και όταν πάσχουν κανονικά οι αποφάσεις των Συνόδων δεν είναι εξ υπαρχής άκυρες, αλλά ακυρωτέες, εν προκειμένω από την Σύνοδο της Εκκλησίας της Σερβίας, είτε από Μείζονα Σύνοδο πολλών Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.
ΝΑ ΑΝΑΛΗΦΘΕΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΡΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
_________
Ας μη μείνουμε όμως μέχρις εδώ.
Ας μην πούμε μόνον ότι δεν θα είναι αποδεκτή η χειροτονία επισκόπων υπό του Σεβ. κ. Αρτέμιου.
Ας προχωρήσουμε πιο πέραν για να βοηθήσουμε στην άρση του υφισταμένου Σχίσματος.
Ας αναλάβει ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο π. Γεώργιος Μεταλληνός ή ο Αγιος Κυθήρων να γίνουν μεσολαβητές της άρσεως του Σχίσματος με απευθείας επικοινωνία με τους Σεβ. Μητροπολίτες της Σερβίας, και δη με τον Σεβ. Μαυροβουνίου κ. Αμφιλόχιο, ο οποίος - με δημόσιες δηλώσεις του - κατέστησε σαφές ότι θέλει διάλογο μαζί τους.
Παράλληλα ας λάβουμε υπόψη ότι εξακολουθεί να εκκρεμεί η χειροτονία επισκόπου τμήματος της επαρχίας του Κοσσόβου από τη Σερβική Ιεραρχία με την πρόθεση προφανώς να αποκατασταθεί ο Σεβ. Αρτέμιος αν υπάρξει συμφωνία.
ΟΦΕΙΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΟΥΣΤΙΝΟ ΠΟΠΟΒΙΤΣ
________
Ας σκεφτούμε όλοι πόσα οφείλουμε στον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς και στους άλλους Σέρβους ιεράρχες. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για να ανταποδώσουμε την ευεργεσία που μας έδωσαν είναι να δώσουμε ένα χέρι βοηθείας για την επούλωση του υφισταμένου σχίσματος.
Παραθέτουμε στη συνέχεια το κείμενο του σεβαστού μας π. Θεόδωρου Ζήση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΡΑΣΚΑΣ κ. ΑΡΤΕΜΙΟΝ
Τοῦ Πρωτοπρ. π. Θεοδώρου Ζήση
=====
“O “Ορθόδοξος Τύπος”, καὶ πολλοὶ ἐκ τῶν συνεργατῶν του ἐξέφρασαν ἐπανειλημμένως τὴν λύπην καὶ τὴν στενοχωρίαν των διὰ τὴν ἄδικον καὶ ἀντικανονικὴν δίωξιν τοῦ ἀγωνιστοῦ καὶ ὁμολογητοῦ Μητροπολίτου Ράσκας καὶ Πριζρένης κ. Ἀρτεμίου πορευομένου ἐπὶ τὰ ἴχνη τῶν Ἁγίων καὶ τοῦ νέου Ἁγίου τῆς Σερβικῆς καὶ τῆς καθόλου Ἐκκλησίας καὶ διδασκάλου του, Ὁσίου Ἰουστίνου Πόποβιτς.
Εὐχόμεθα καὶ προσευχόμεθα νὰ φωτίσῃ ὁ Θεὸς τοὺς ἰθύνοντας τὰ τῆς Σερβικῆς Ἐκκλησίας, τρεπομένους ἐσχάτως πρὸς τὸν Παπισμὸν καὶ τὸν Οἰκουμενισμὸν καὶ παρεκκλίνοντας τῆς ὁδοῦ τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ τῆς γραμμῆς τοῦ κοινοῦ διδασκάλου των Ἁγίου Ἰουστίνου, νὰ ἐπανορθώσουν τὰ ἀδίκως καὶ ἀντικανονικῶς ἀποφασισθέντα καὶ πραχθέντα καὶ νὰ ἄρουν τὰς ἀφιλαδέλφως ἐπιβληθείσας ποινὰς εἰς τὸν ἀδελφὸν συλλειτουργὸν καὶ συμμαθητήν των παρὰ τοὺς πόδας τοῦ Ὁσίου Ἰουστίνου σεμνοῦ ταπεινοῦ καὶ ὁσιακῆς βιοτῆς Μητροπολίτην Γέροντα Ἀρτέμιον.
Ἐλπίζομεν δὲ ὅτι καὶ ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἀρτέμιος δὲν θὰ προχωρήσει σὲ ἐνέργειες, ποὺ μεγεθύνουν τὸ χάσμα καὶ δυσχεραίνουν τὴν ἐπικοινωνίαν.
Διὰ τὸν λόγον αὐτὸν χαρήκαμε, ὅταν ἐπληροφορήθημεν ἐγκύρως ἀπὸ τὸ περιβάλλον τοῦ Μητροπολίτου ὅτι εἶναι ἀναληθεῖς καὶ ἀνυπόστατες οἱ φῆμες περὶ τοῦ ὅτι ὁ Ἀρτέμιος ἑτοιμάζει χειροτονίες Ἐπισκόπων.
Διότι, ἐκτὸς τοῦ ὅτι ἡ χειροτονία Ἐπισκόπων ὑπὸ ἑνὸς Ἐπισκόπου εἶναι ἀπολύτως ἀντικανονική, θὰ βρεθοῦμε σὲ δύσκολη θέση ὅσοι ἀγαποῦμε καὶ σεβόμαστε τὸν ὁμολογητὴ Ἐπίσκοπο πρὸς μεγάλην χαρὰν τῶν Οἰκουμενιστῶν, ποὺ θὰ στραφοῦν ἐναντίον του καὶ ἐναντίον μας.”
ΠΗΓΗ:
Θρησκευτικά,
Ορθόδοξος Τύπος
No comments:
Post a Comment