Saturday, June 23, 2012

ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ - ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ - Ο π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΡΜΟΣ;


ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ - ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ - π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΘΕΡΜΟΣ;


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==========


Εγραψα πολλές φορές στο παρελθόν ότι η “Χριστιανική Βιβλιογραφία” - που επιμελούνται οι π. Αθανάσιος Λαγουρός και κ. Στυλιανός Λαγουρός - είναι η καλύτερη ορθόδοξη ιστοσελίδα που υπάρχει σήμερα.


Το έγραψα συνειδητά, όχι επειδή υποτιμώ καθ’ οιονδήποτε τρόπο άλλες χριστιανικές ιστοσελίδες τις οποίες παρακολουθώ άλλωστε καθημερινά και στις οποίες χρωστώ πολλά, αλλά επειδή θέλω να εξάρω την βαθιά θεολογική κριτική σκέψη των ιδιοκτητών του ιστολογίου, την ευρύτητα των ενδιαφερόντων και των διαβασμάτων τους, τη δύναμη του λόγου και την καλλιέπεια της πένας τους.


Το πιο κάτω κείμενο αποδεικνύει του λόγου το ασφαλές. Διαβάστε το παρακαλώ με την δέουσα προσοχή:


*****


“Η ΣΚΟΥΡΙΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ ἢ Η ΟΞΕΙΔΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΡΔΙΩΝ ΕΞΟΡΙΣΕ ΑΡΑΓΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ;


Tης christian-vivliografia

===================


Μέσα στὴν ψυχικὴ ὁμίχλη ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ κατακρήμνιση καὶ τὴν πνευματικὴ ἀνεστιότητα ξετρύπωσαν πάλι οἱ μεγάλες προφητεῖες καὶ οἱ εὑρηματικὰ στυγνὲς ἀναλύσεις γύρω ἀπὸ τὴν ὑπόθεση τῶν μεταφράσεων τῶν λειτουργικῶν κειμένων.


Τούτη τὴν φορὰ ὅμως τὰ πράγματα ἔχουν σοβαρέψει: Ἡ ἀνάγκη νὰ ὑποστηριχθεῖ ἡ ἄθεσμη καὶ ΑΝΤΙΣΥΝΟΔΙΚΗ ἐμμονὴ (στὴν χρήση μεταφρασμένων) τοῦ μακαρίᾳ τῇ λήξει γενομένου Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου ἀφήνει νὰ φανεῖ ἀφτιασίδωτη ἡ ξαναζεσταμένη φρενῖτις κατὰ τῆς Παραδόσεως. Μιᾶς “δῆθεν” παραδόσεως (!) ἀπὸ σκουριασμένα πολιτισμικὰ ὑποπροϊόντα βυζαντινῆς προελεύσεως, τὰ ὁποῖα ἔχουν ἐξορίσει τὸν Χριστό ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία. Δυὸ χιλιάδες μετὰ Χριστὸν ἡ ἔγκυρη ἐπιστήμη ἀπεφάνθη ὅτι Χριστὸς δὲν ὑπάρχει πλέον στὴν Ἐκκλησία. Δὲν ὑπάρχει φυσικὰ πιὰ οὔτε Ἐκκλησία. Μόνο σκουριά, ἐρείπια, ἄλλοθι τοῦ ἄλλοθι, αὐτοϊκανοποίηση μεθέξεων καὶ ἀτμοσφαιρικὴ Ὀρθοδοξία!


Καὶ πουθενὰ ἀγάπη Χριστοῦ, αὐταπάρνηση, ὁμολογία, ἐγκαρτέρηση, πτωχεία, νηστεία, προσφορά, συγχωρητικότης, ἀδοξία, σιωπή.


Εἶναι ἐξαιρετικὰ ἐνδιαφέρον ὅτι ὅλες αὐτὲς οἱ ὑπέροχες διαπιστώσεις ἀφοροῦν σχεδὸν πάντοτε στὰ θέσμια καὶ στὴν τάξη τῆς ἐκκλησιαστικῆς Λατρείας. Ποτὲ δὲν ἀφοροῦν στὴν ἐκκοσμίκευση, στὸν ὁμολογιακὸ μινιμαλισμὸ καὶ στὴν θεατρικότητα ποὺ ἔχουν εἰσβάλει καταλυτικὰ στὴν ζωὴ τῶν τιμίων μελῶν (Κληρικῶν καὶ Λαϊκῶν) τῆς Ἐκκλησίας. Σημασία ἔχει ἡ σκουριὰ τῶν αἰώνων, ὄχι ἡ ὀξείδωση τῶν καρδιῶν!


Ἔστω κι ἔτσι. Αὐτὰ ὅμως τὰ γενικῶς καὶ ἀδιακρίτως ἐκτοξευόμενα καὶ πληκτικῶς ἀναμασώμενα δὲν εἶναι τίποτα μπροστὰ στὸ ὅτι μιὰ νέα “πριβὲ” νοοτροπία, μὲ ἐπικοινωνιακὸ προβάδισμα καὶ ἀντισκωριακὴ βαφή, διεκδικεῖ ἀποκλειστικὴ κυριότητα «στὸ πραγματικὸ νόημα τοῦ Χριστοῦ» διακατέχοντας συγχρόνως μιὰν ἀταλάντευτη βεβαιότητα “πνευματικῆς” ὑπερβάσεως τῶν σχημάτων τοῦ αἰῶνος τούτου τοῦ καταργουμένου. (Σχημάτων ποὺ ἀδαῶς θεσμοθέτησαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες, οἱ ὁποῖοι δὲν ἐννόησαν…τὸ πραγματικὸ νόημα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ).


Βαρειὲς κουβέντες. Θεολογικὴ αὐθάδεια μαζὶ μὲ μιὰ εὐδιάκριτη αἴσθηση ἐπάρκειας καὶ ἀνωτερότητος ἔναντι τῶν κατωτέρων «εὐλαβῶν» ἐπιβεβαιώνουν ὅτι ὁ Χριστὸς προτοῦ…ἐξορισθεῖ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ἐξορίσθηκε ἀπὸ τὸ Ἦθος ἡμῶν, τῶν “δῆθεν” Χριστιανῶν. Μᾶλλον ἐτράπη εἰς φυγήν!”


*****


Σε ποιον αναφέρεται ο συντάκτης του κειμένου;


Σε ποιον άλλο;


Στον προτεσταντόπληκτο και καθαιρετέο Νεοβαρλααμίτη π. Βασίλειο Θερμό, ο οποίος με αφορμή την κοίμηση ενός εναρέτου επισκόπου της Εκκλησίας - που υπέπεσε όμως στο σφάλμα της μεταγλωττίσεως των κειμένων της λατρείας - βρήκε την ευκαιρία να ασελγήσει, για μια ακόμη φορά, όπως κάνει συστηματικά για πολλές δεκαετίες τώρα - πάνω στο υπέροχο κάλλος της Παράδοσης των Αγίων Πάτερων της Εκκλησίας.


ΕΚΦΑΖΕΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ

_________


Οτι η Εκκλησία δήθεν έχει με την παράδοσή Της προδώσει τον Χριστό δεν είναι μόνον ο κακοδοξότατος κληρικός Βασίλειος Θερμός που το διατείνεται.


Ο παπά-Βασίλης δεν λέγει τίποτα το πρωτότυπο. Προηγήθηκαν πολλοί άλλοι νωρίτερα. Ας αναφέρουμε ορισμένους από αυτούς. Βογόμιλοι, Παυλικιανοί, Λούθηρος, Εικονομάχοι, Ζβίγγλιος, Καλβίνος, Ερρίκος Η΄, Κάρολος Ρώσελ και πλειάδα άλλων του ιδίου φυράματος.


Ο π. Θερμός δεν είναι απλά κακόδοξος - ασφαλώς και είναι! Μόνον ένας ψηλαφητά αδαής ή αμβλύνους ή ομόφρονας του θα τολμούσε να ισχυριστεί το αντίθετο.


Δεν είναι απλά προκλητικά αλαζόνας και υπερόπτης. Απλή ανάγνωση των κειμένων του πείθει απολύτως περί αυτού.


Είναι κυριολεκτικά επικίδυνος για την Εκκλησία.


Αλλά πρέπει να λέμε την αλήθεια!


Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΧΗΜΙΕΣ ΤΟΥ π. ΘΕΡΜΟΥ

______________


Δυστυχώς φταίμε και εμείς που ακολουθούμε μια πρακτική η οποία ερείδεται σε προτεσταντικά θεμέλια.


Ερωτώ:


Τόσα χρόνια που ο π. Θερμός ασχημονεί σε βάρος της Ορθόδοξης παράδοσης, τόσα χρόνια που κοπρίζει κυριολεκτικά το χώρο της Θεολογίας με προτεσταντικά σκουπίδια, τόσα χρόνια που εκπορεύει Νεοβαρλααμικές κακοδοξίες, τόσα χρόνια που προσπαθεί συνειδητά να αντικαταστήσει την ποιμαντική με την ψυχανάλυση δεν έπρεπε να είχε μηνυθεί επί σωρεία απροκάλυπτων αιρέσεων και να είχε οδηγηθεί σε συνοδικό δικαστήριο για να καθαιρεθεί;


Το ότι ο π. Βασίλειος Θερμός εξακολουθεί ακόμη να φορά πετραχήλι και να στέκεται μπροστά στο άγιο θυσιαστήριο τίνος ευθύνη είναι; Μόνον του ιδίου; Μόνον του επισκόπου στον οποίο υπάγεται; Μόνον της Συνόδου;


Εμείς ως χριστιανοί δεν έχουμε ευθύνη επειδή δεν πράξαμε το χρέος μας;


Μήπως, αγαπητοί και σεβαστοί διαχειριστές της “Χριστιανικής Βιβλιογραφίας”, ο π. Βασίλειος θέλει να μας πει - έστω και ανεπιγνώστως - το ακόλουθο:


"Αφού δεν τολμάτε να με καθαιρέσετε για όσα κατ’ εξακολούθηση για δεκαετίες λέγω και κάνω σε βάρος της Εκκλησίας, της ποιμαντικής και της θεολογίας της μήπως ως χριστιανοί έχετε σκουριάσει; Μήπως εγκαταλείψατε και προδώσατε τον Χριστό; Μήπως αυτός είναι ο λόγος που περιορίζεστε να αναιρείτε τις αιρέσεις που συστηματικά προωθώ χωρίς να τολμάτε να κάνετε το χρέος σας;"


Εμείς ποια επιχειρήματα έχουμε να αντιτάξουμε στα υποβόσκοντα αυτά ερωτήματα του αιρετικού κειμένου που έγραψε ο π. Θερμός;


Αυτό ουσιαστικά πρέπει να μας απασχολήσει!


No comments:

Post a Comment