Saturday, February 15, 2020

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΡΩΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΥΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΓΚΥΡΗ Η ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Σεβαστέ μου π. Τιμόθεε, 

Δυστυχώς η συνεννόηση μαζί σας, αλλά και με τον υποβολέα σας, -προπαντός με τον υποβολέα σας-, είναι αδύνατη, επειδή μου υποβάλατε και στο παρελθόν την ίδια ερώτηση και αφιέρωσα ειδικό άρθρο να σας απαντήσω. 

Και τώρα; 

Επανέρχεστε, επί του ιδίου θέματος, ως εάν να μην σας έχω δώσει απάντηση.!!!

Με ρωτάτε, λοιπόν, και πάλιν, αν θεωρώ έγκυρη την ιερωσύνη και την αρχιερωσύνη των αποκατασταθέντων από το Οικουμενικό Πατριαρχείο πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας.

Επαναλαμβάνω, λοιπόν, την απάντηση που σας έδωσα στο παρελθόν: 

ΜΟΝΟΝ (π. Τιμόθεε ΜΟΝΟΝ) οι Σύνοδοι των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών μπορούν να δώσουν απάντηση στο ερώτημα αν η απεριόριστη οικονομία που χρησιμοποίησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναφορικά με την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, είναι αποδεκτή από την Ορθόδοξη Εκκλησία ή όχι. 

Αυτό που ξέρουμε μέχρι στιγμής είναι ότι τρεις Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, ήτοι το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και η Εκκλησία της Ελλάδος, αναγνώρισαν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Ορισμένες άλλες Εκκλησίες (Ρωσσία, Αντιόχεια, Σερβία, Πολωνία, Τσεχία και Σλοβακικές χώρες) αρνούνται να τις αποδεχτούν, ενώ οι περισσότερες βρίσκονται σε στάση αναμονής.

Εσείς, αν θέλετε, μπορείτε να αγνοείτε τις αποφάσεις των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών και να θεωρείτε τον εαυτό σας -δίκην Λουθήρου- Υπερεκκλησία, η οποία βρίσκεται υπεράνω των Συνόδων των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών. 

Η δική μου συνειδητή επιλογή είναι να ακολουθώ τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, τον Άγιο Παίσιο και τον Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, οι οποίοι συνόψισαν την προ αυτών ομόφωνη Πατερική παράδοση. 

Οι τρεις αυτές σύγχρονες μορφές της Ορθοδοξίας κατέθεταν μεν δυναμικά την όποια ένστασή τους, προχώρησαν -οι δύο από αυτούς- σε Αποτείχιση, ενώ ο τρίτος -ο π. Επιφάνιος- ήταν ο θεωρητικός της Αποτείχισης των τριών ηρωικών Μητροπολιτών, αλλά πάντοτε και οι τρείς τους, όπως και οι τρεις Αποτειχισθέντες Μητροπολίτες, δεσμεύονταν από τις αποφάσεις των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών. 

Αυτά, φυσικά, ισχύουν ΜΟΝΟΝ όταν η συζήτηση αφορά θέματα του Κανονικού Δικαίου και όχι το Δόγμα της Εκκλησίας. 

Αλλά ω αγαθέ! 

Αν εσείς θεωρείτε το Ουκρανικό ως Δογματικό και όχι ως κανονικό θέμα, για ποιο λόγο δεν αποτειχίζεστε, αφού ο οικείος σας Ιεράρχης, Σεβ. Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος, αποδέχεται πλήρως τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος για το Ουκρανικό; 

Ο Σεβ. Πατρών, μάλιστα, έφτασε στο σημείο, στην Συνεδρία της Ιεραρχίας της Έκκλησίας της Ελλάδος, να ελέγξει τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, επειδή δεν ενέταξε, από την πρώτη στιγμή, τον Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο, στα Δίπτυχα.!!! 

Ιδού, λοιπόν, στάδιον δόξης λαμπρόν και για σας και για τον σεβαστό, προσφιλή, σεπτό και αγαπητό π. Βασίλειο Βολουδάκη, τον Μακρακιστή. 

Γιατί δεν αποτειχίζεται ο σεπτός των Εξαρχείων Γέρων, αφού υπάγεται στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, ο οποίος 

1.) αναγνωρίζει την εγκυρότητα της αρχιερωσύνης των Ιεραρχών της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, 

2.) σε κάθε θεία λειτουργία μνημονεύει τον Κιέβου Επιφάνιο ως Προκαθήμενο Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, 

3.) ανταλλάσσει μαζί του συνοδικές επιστολές και αποδέχεται έτσι πλήρως τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, για την Ουκρανία; 

Ξέρετε, Γέροντα μου, οι παλικαρισμοί της φακής, οι τζάμπα μαγκιές, οι λεονταρισμοί και οι φωνασκίες των ανέντιμων προσώπων δεν με συγκινούν ιδιαίτερα. Διευκρινίζω ότι εσάς προσωπικά, π. Τιμόθεε, δεν σας θεωρώ κατ' ανάγκην ανέντιμο πρόσωπο, αλλά ολοφάνερα χονδροειδώς αδαή για τα θέματα που συζητούμε. 

Αν θέλετε, διαβάστε προσεκτικά δύο μνημειώδη βιβλία για τον Οικουμενισμό: 

1.) Του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς "Ορθόδοξος Εκκλησία και Οικουμενισμός" και, 

2.) του Γέροντα Επιφανίου Θεοδωροπούλου, “Τα δύο άκρα” . 

Είμαι απολύτως σίγουρος ότι, στα αριστουργήματα αυτά της Θεολογίας, τα κατεξοχήν εγχειρίδια εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού, θα βρείτε απάντηση στα ερωτήματά σας. 

Εκτός αν είστε αμβλύνους ή αν ελαύνεστε από ταπεινά ελατήρια ή αν πάσχετε από εμμονές και ιδεοληψίες, όπως αυτές που κατατρύχουν τον σεβαστό π. Βασίλειο Βολουδάκη, τον δεινό κατ’ εξακολούθηση παραβάτη των Ιερών Κανόνων, τον τόσο ανεπαρκή θεολογικά, αλλά και τόσο αναξιόπιστο για θέματα πίστεως, αφού είναι εισηγητής Μακρακιστικής παποκαισαρικής πλάνης.

No comments:

Post a Comment