Wednesday, November 22, 2017

ΑΚΑΙΡΗ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ



ΑΚΑΙΡΗ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Παραθέτουμε, στο τέλος του σχολίου μας, το αποκαλυπτικό άρθρο του κ. Σημάτη, το οποίο ανασκευάζει τις κακοδοξίες του π. Χαρίτωνα και των άλλων σχισματικών των Καρεών.

Να σημειώσουμε πάντως ότι δεν έχουμε τίποτα εναντίον του Παλαιού Ημερολογίου.

Αντίθετα πιστεύουμε ότι η επαναφορά του Παλαιού Ημερολογίου από όλες τις Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες θα προβάλει τη λειτουργική ενότητα όλων των Ορθοδόξων.

Πώς να το κάνουμε; Δεν είναι ωραίο πράγμα τα Πατριαρχεία Ρωσσίας, Σερβίας και Ιεροσολύμων και το Άγιον Όρος να γιορτάζουν Χριστούγεννα όταν εμείς γιορτάζουμε Θεοφάνεια.

Καμία, επίσης, αμφιβολία δεν υπάρχει ότι η μεταβολή του Ημερολογίου ήταν έργο του νεωτεριστή, Οικουμενιστή και πιθανώτατα μασώνου Πατριάρχη Μελέτιου Μεταξάκη.

Άρα εξεπορεύθη από πονηρό νου για να εξυπηρετήσει πονηρούς στόχους. 

Αυτό, όμως, ουδόλως νομιμοποιεί τους Παλαιομερολογίτες ή τους σχισματικούς των Καρεών, που αυτοκαλούνται αποτειχισμένοι, να θεωρούν άκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας και να βλαστημούν το Άγιο Πνεύμα.

Αυτή τη στιγμή αυτό που πρωτεύει δεν είναι η συζήτηση για την επαναφορά ή μη του Παλαιού Ημερολογίου.

Αυτό που μας καίει είναι ότι οι Οικουμενιστές κατόρθωσαν να θεσπίσουν συνοδικά, με τη Σύνοδο του Κολυμπαρίου, τον Οικουμενισμό σαν πίστη της Εκκλησίας.

Όταν, με τη βοήθεια του Θεού, ανατραπούν οι κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, τότε πολύ ευχαρίστως να συζητήσουμε και το θέμα της επαναφοράς του Παλαιού Ημερολογίου και από τώρα λέμε ξεκάθαρα ότι η επαναφορά του Παλαιού Ημερολογίου από όλες τις Εκκλησίες είναι ο επιθυμητός στόχος.

Αλλά δεν θα αφήσουμε το γάμο για να πάμε για πουρνάρια.

Δεν γίνεται να στρουθοκαμηλίζουμε μπροστά στο τι συνέβηκε στην Κρήτη και να παραθεωρούμε ποιες επιπτώσεις έχει για τη ζωή της Εκκλησίας.

Οι κίνδυνοι αυτοί θα γίνουν ακόμη πιο συγκεκριμένοι, επειδή υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες ότι Συνοδική επιτροπή του Πατριαρχείου Μόσχας υπό τον Σεβ. Βολοκολάμσκ, όχι απλά συστήνει την αποδοχή των κακόδοξων κειμένων του Κολυμπαρίου, από το Πατριαρχείο Ρωσσίας, αλλά και τον αφορισμό και την καθαίρεση όσων αντιδρούν στον Οικουμενισμό και τη Σύνοδο της Κρήτης.!!!

Αν αυτές οι πληροφορίες είναι ακριβείς τότε μόνον ένας κυριολεκτικά ανόητος και εθελότυφλος νομίζει ότι η προτεραιότητά μας είναι η συζήτηση για την επαναφορά ή μη του Παλαιού Ημερολογίου.

Ιδού το άρθρο του κ. Σημάτη που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****


ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. Π. ΣΗΜΑΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΚΟΔΟΞΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ π. ΧΑΡΙΤΩΝΑ ΚΑΡΕΩΤΗ

 Τοῦ κ. Παναγιώτη Σημάτη
===== 

Παρουσιάζουμε σήμερα μερικὲς σελίδες ἀπὸ τὸ νεοεκδοθὲν βιβλίο τοῦ π. Χαρίτωνος Καρεώτη, οἱ ὁποῖες ἀναφέρονται στὸ Παλαιὸ Ἡμερολόγιο καὶ οἱ ὁποῖες μᾶς ἐξένισαν.

Τὶς παρουσιάζουμε γιατὶ ἔτσι νομίζουμε πὼς ἀποκαθίσταται μία ἀδικία ἐναντίον πιστῶν ἀδελφῶν μας ἀποτειχισμένων, οἱ ὁποῖοι κατηγορήθηκαν ὅτι –μὲ ὅσα περὶ Ἡμερολογιακοῦ ἔγραψαν– παρανόησαν καὶ παραποίησαν τὶς θέσεις τῶν ἀποτειχισμένων Ἁγιορειτῶν Πατέρων ποὺ ἀναφέρονταν στὴν Ἀποτείχιση καὶ στὸ Παλαιὸ Ἡμερολόγιο· ὅτι ἦταν λάθος κίνηση ἡ κριτικὴ κατὰ τῶν Ἁγιορειτῶν, ἀφοῦ τοὺς ἀπέδωσαν θέσεις ποὺ δὲν εἶχαν, καὶ ἄλλα παρόμοια. Δυστυχῶς, ἔγινε ἀκριβῶς τό ....ἀντίθετο!!!
   
Στὸ ἐν λόγῳ βιβλίο, λοιπόν, καὶ στὸ ΙΒ΄ κεφάλαιο, ἀπὸ τὴν σελίδα 203 καὶ ἑξῆς, ὑπάρχει ἀναφορὰ ἐκτεταμένη στὴν ἱστορία τοῦ Ἡμερολογιακοῦ  προβλήματος. Διαβάζοντάς την κανείς, νομίζει ὅτι τὸ βιβλίο τὸ ἔχουν γράψει Παλαιοημερολογίτες!

Μὲ αὐτὰ ποὺ γράφει, ὅμως,
α) ἀποπροσανατολίζει ἀπὸ τὸ πρόβλημα τοῦ Παλαιοῦ Ἡμερολογίου, ποὺ δὲν εἶναι τὸ Πασχάλιο, ἀφοῦ Νεοημερολογίτες καὶ Παλαιοημερολογίτες ἔχουμε  ΚΟΙΝΟ Πασχάλιο, ἀλλὰ οἱ 13 ἡμέρες καὶ
β) ἀποκρύπτει τὴν ΑΛΗΘΕΙΑ (αὐτὴ ποὺ κυρίως μᾶς ἐνδιαφέρει), ὅτι πολλοὺς αἰῶνες μετὰ τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο διατηροῦσαν οἱ Ὀρθόδοξοι καὶ  ἄλλα  Ἡμερολόγια ἐκτὸς τοῦ Ἰουλιανοῦ καὶ ἄρα ἡ ἀλλαγὴ δὲν εἶναι θέμα δογματικό! 

Τοῦτο τὸ ἔχουν ἀποδείξει περίτρανα ὁ π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς μὲ τὴ σχετική –γνωστὴ στὸ συγγραφέα–  μελέτη του, ἀλλὰ καὶ οἱ πρόσφατα συκοφαντούμενοι ἀπὸ τοὺς Ἁγιορεῖτες λαϊκοί!
  
Ὁ συγγραφέας, ὅμως, στοιχώντας στὶς θεωρίες τῶν Παλαιοημερολογιτῶν, συμπεραίνει(!) ὅτι «ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲν δέχεται τὴν ἀλλαγὴ τοῦ Ἡμερολογίου»! Κι ὅμως ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία –ὅπως στοὺς πρώτους αἰῶνες μετὰ τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο– ἐφάρμοζε πέραν τοῦ ἑνὸς Ἡμερολόγια, καὶ ἐκεῖνο ποὺ πρωτίστως τὴν ἐνδιέφερε ἦταν τὸ Πασχάλιο· καὶ ἡ ὕπαρξη δύο Ἡμερολογίων δὲν ἐπέφερε διακοπὴ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας τῶν χρησιμοποιούντων διαφορετικὰ Ἡμερολολόγια Ἐκκλησιῶν· ἔτσι καὶ στὴν περίπτωση τοῦ 1920-1923: παρὰ τὴν σκόπιμη καὶ πραξικοπηματικὴ εἰσαγωγὴ τοῦ Νέου Ἡμερολογίου, δὲν διέκοψε ἡ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ  τὴν κοινωνία μετὰ τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐπειδὴ ἄλλαξε τὸ Ἡμερολόγιο! Οἱ μόνοι ποὺ διέκοψαν τὴν κοινωνία μὲ ΟΛΕΣ τὶς Ἐκκλησίες  –χωρὶς οἱ ἄλλες Ἐκκλησίες τότε, οὔτε Οἰκουμενιστικὲς νὰ εἶναι, οὔτε νὰ ἀλλάξουν Ἡμερολόγιο– ἦσαν οἱ Παλαιοημερολογίτες!

Στὴ σ. 213, τώρα, ὁ π. Χαρίτων μᾶς παραθέτει τὴν ὀρθὴ ἀπόφαση ποὺ ἔλαβαν οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες τὸ 1927. Ἀλλὰ θρηνεῖ, στὴ συνέχεια, κατακρίνοντας καὶ ἐπιρρίπτοντας τὴν κατηγορία σὲ ἐκείνους ποὺ παρέμειναν ἐνσωματωμένοι στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, κι ὄχι σὲ ἐκείνους ποὺ ἀποκόπηκαν ἀπὸ αὐτή! Καθαρὰ ἡ θέση τῶν Παλαιοημερολογιτῶν!!! Καὶ ὀνομάζει τοὺς παραμείναντας στὴν Ἐκκλησία "καινοτόμους"  (δηλαδή, καινοτόμοι εἴμαστε ὅλοι ἐμεῖς! Ἔτσι μᾶς χαρακτηρίζει ὁ π. Χαρίτων, ὅπως ἀκριβῶς μᾶς χαρακτηρίζουν καὶ οἱ Παλαιοημερολογίτες), ἐνῶ θεωρεῖ Ὀρθόδοξους τοὺς σχισματικοὺς Παλαιοημερολογίτες!

Εἶναι φυσικό, λοιπόν, ἀφοῦ ἀκολουθεῖ τὴν λογικὴ τῶν Παλαιοημερολογιτῶν, νὰ ἀποκαλεῖ  καινοτόμους τοὺς Νεοημερολογίτες καὶ αἱρετικὸ  τὸν τότε Πατριάρχη, μόνο καὶ μόνο γιὰ τὴν Ἡμερολογιακὴ ἀλλαγή, κι ὄχι γιὰ κάποια αἵρεση!!! Τοῦτο συμπεραίνεται ἀπὸ τὶς δηλώσεις τῶν ἴδιων τῶν Παλαιοημερολογιτῶν· οἱ ἴδιοι οἱ Παλαιοημερολογίτες δηλαδή, ἐρωτώμενοι, γιατί, οὔτε μιὰ φορὰ ἐπὶ δεκαετίες, δὲν ἀναφέρεται στὰ κείμενά τους ἡ δικαιολογία ὅτι ἀποσχίστηκαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία λόγῳ Οἰκουμενισμοῦ, ἔχουν δηλώσει ὅτι τότε δὲν γνώριζαν αἵρεση μὲ τὸ ὄνομα Οἰκουμενισμός!

Γράφει ὁ π. Χαρίτων, κάνοντας λόγο γιὰ τοὺς τότε μοναχοὺς καὶ τὸν τότε Πατριάρχη καὶ τὰ ἑξῆς:

Καὶ στὴ συνέχεια, δὲν διστάζει νὰ ἀκολουθεῖ τὴν ἰδεολογία τῶν Παλαιοημερολογιτῶν, οἱ ὁποῖοι ὁμιλοῦν γιὰ καινοτομία (=αἵρεση) τῶν Νεοημερολογιτῶν, γράφοντας ὅτι ἔκαναν τὴν διακοπὴ μνημοσύνου οἱ Παλαιοημερολογίτες, «ὅπως ὁρίζουν οἱ Ἱεροὶ Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας ἐν καιρῶ αἱρέσεως»!

Ξέχασε ὁ π. Χαρίτων τὴν ὀρθὴ ἀπόφαση τοῦ Ἁγίου Ὄρους ποὺ παραθέτει στὸ βιβλίο του (καὶ παρουσιάσαμε πιὸ πάνω) τὴν ὁποία δὲν ἔχει καταγγείλει καὶ ὡς Ἁγιορείτης δέχεται, ἀφοῦ δὲν ἀνῆκε σὲ ζηλωτικὴ ὁμάδα, ὅπως ὁ συνυπογράφων τὸν ἐναντίον μας λίβελλο π. Ἐπιφάνιος Καψαλιώτης.  Φαίνεται πὼς ὑπέκυψε στοῦ π. Ἐπιφάνιου τὴν Ἐσφιγμενίτικη ἐπιστημοσύνη (μαζὶ μὲ τὸν π. Σάββα ποὺ προλογίζει τὸ βιβλίο του) καὶ ὅποιων ἄλλων κύκλων τὶς μηχανοραφίες καὶ τὴν ἐπιρροή.

Ἐπειδὴ ὁ π. Σάββας δήλωσε ὅτι δὲν ἔχει τὶς προθέσεις ποὺ τοῦ ἀποδίδονται ἀπὸ κάποιους, δημοσιεύουμε καὶ τὴν ἀρχὴ τοῦ Προλόγου τοῦ π. Σάββα στὸ βιβλίο τοῦ π. Χαρίτωνος, καὶ τὸν παρακαλοῦμε νὰ διαχωρίσει τὴν θέση του ἀπὸ αὐτόν, στὸ θέμα ποὺ συζητοῦμε, γιατὶ ἀπὸ τὸν πρόλογο φαίνεται ὅτι συμφωνεῖ κατὰ πάντα.

ΠΗΓΗ:

Ιστολόγιο “Πατερική Παράδοση”

1 comment:

  1. Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ «ΑΣΠΙΛΩΝ» ΚΑΙ «ΑΜΟΛΥΝΤΩΝ» .... ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ «ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ»... ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΕ κ. ΛΟΪΖΟ ΛΟΪΖΟ ΜΟΥ ΤΩΡΑ ΟΤΙ ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΦΩΝΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΑ ΦΡΟΝΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΤΡΟΝΩΝ ΣΑΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΛΑΛΕΙ ΜΟΝΟΝ Ο ΝΟΥΝΗΣ ή Ο ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ;

    ΠΑΡ΄ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ Ο κ. ΠΑΝ. ΣΗΜΑΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ;

    ReplyDelete