Sunday, November 19, 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πειστικά πάντοτε τα σύντομα σε έκταση άρθρα που αναπτύσσουν ισχυρή επιχειρηματολογία επί της ουσίας για ένα θέμα.

Αυτό ακριβώς αισθάνεσαι όταν διαβάζεις το πρόσφατο άρθρο του Πανοσ. Αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου για τη θέση της γυναίκας στη Θεία Λατρεία.

Σ’ αυτό ο καλός συγγραφέας εξηγεί από Δογματικής, Αγιογραφικής και Ιεροκανονικής σκοπιάς -με ισχυρότατη επιχειρηματολογία- γιατί η γυναίκα δεν έχει απολύτως καμία θέση στο αναλόγιο, στον άμβωνα ή στο θυσιαστήριο.

Το άρθρο του π. Κύριλλου έρχεται σε μια στιγμή που πολλοί προσπαθούν εντελώς αντικανονικά να εισάγουν γυναίκες στο αναλόγιο κατά την τέλεση της Θείας λατρείας.

Δεν αναφέρομαι μόνον στις ΗΠΑ όπου όλα είναι ισοπεδωμένα. Ως γνωστόν το οικοδόμημα της Εκκλησίας της Αμερικής έκτισαν οι Μεταξάκης, Αθηναγόρας και Κουκούζης! Γι’ αυτό συνιστά ασυγχώρητη αφέλεια να περιμένει κάποιος κάτι διαφορετικό από την Εκκλησία μας.

Δυστυχώς, όμως, παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται και σε ορισμένες Μητροπόλεις στην Ελλάδα. Εις δε την Κύπρο ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος στις αγρυπνίες αποκλείει τους ψάλτες του ναού και αναθέτει την ψαλμωδία σε χορό γυναικών.

Βεβαίως ουδείς εκπλήττεται από τις αβαρίες σε θέματα πίστεως που προβαίνει ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού, αφού τυγχάνει γόνος του πλανεμένου και Θεομπαίκτη Ιωσήφ του Βατοπαιδινού.

Ας σημειωθεί μάλιστα ότι Πανιερώτατος Λεμεσού συνέστησε τη γυναικεία χορωδία κατόπιν γνωμοδοτήσεως του Οικουμενιστή, Κολυμπαριστή, νεωτεριστή και ΚΑΙΡΟΣκόπου Καθηγητή Θεόδωρου Γιάγκου, αδελφού του ερωτολόγου, Νεονικολαίτη και νεορθόδοξου Αρχιμανδίτη της Θεσσαλονίκης Βαρνάβα Γιάγκου.

Αληθώς! Άβυσσος άβυσσον επικαλείται!

Αρχίσαμε από σήμερα την αναδημοσίευση του άρθρου του π. Κυρίλλου, το οποίο χωρίσαμε και τιτλοφορήσαμε αυθαίρετα σε πέντε ενότητες, για να διαβαστεί με μεγαλύτερη προσοχή από τους αναγνώστες.

Θερμές οι ευχαριστίες μας προς τον σεβαστό Γέροντα για το εξαιρετικό του άρθρο.

1 comment:

  1. Είναι ένα θέμα κ. Τελεβάντο η ιερωσύνη των γυναικών το οποιο δέν τίθεται απο τις γυναίκες και μάλιστα τις ορθόδοξες , αλλά από διάφορα κινήματα όπως ο φεμινισμός και εσχάτως απο τον οικουμενισμό , ο οποίος βέβαια τά δανείστηκε από τον φεμινισμό και τον προτεσταντισμό Στην "σφηκοφωλειά" του Δημητριάδος για νά δανιστούμε --άν μας το επιτρέπει-- έναν επιτυχημένο χαρακτηρισμό του αγαπητου γιατρού κ. Λυκούργου Νάνη , ακούσαμε καί ετούτο το εκπληκτικό : Νά αναγάγουμε το γυναικείο φύλο στην Αγία Τριάδα και νά λέμε "Μήτερ ημών " αντί του " Πάρερ ημών" Άν θυμάμαι καλά απέδιδαν το γυναικείο φύλο στό Άγιο Πνεύμα επειδή γεννά ! Όλα αυτά βέβαια μέ την αποστασιοποίηση ενός "γόνιμου προβληματισμού " ενός τόσο υψηλών προδιαγραφών "θεολογοκού εργαστηρίου " όπως είναι η ακαδημία θεολογικών σπουδών του Δημητριάδος ! Δέν ξέρω άν πρέπει νά σχολιάσουμε τό θέμα τώρα ή θα πρέπει νά περιμένουμε τις συνέχειες απο τον π. Κύριλλο ή ταυτόχρονα Τελευταία διάβασα μία πολύ ωραία ανάλυση του αγαπητου Παναγιώτη Νούνη μέ πολλά Πατερικά και ΙεροΚανονικά επιχειρήματα , αλλά και κάποια δικά του πρωτότυπα και ξεκαρδιστικά

    ReplyDelete