Sunday, January 22, 2017

ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ: ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.


ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΚΑΙ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑ: ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την αποτείχιση (δηλαδή τη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη) την οποία ορισμένοι απολύτως λανθασμένα ταυτίζουν με την ακοινωνησία, δηλαδή το σχίσμα.

Για να επιρρώσουν τον έωλο ισχυρισμό τους καταφεύγουν στο παράδειγμα του Αγίου Μάρκου Εφέσου του Ευγενικού, του Οσίου Μάξιμου του Ομολογητή, του Οσίου Θεοδώρου του Στουδίτη  και άλλων Αγίων της Εκκλησίας μας.

Και τι λέγουν γι’ αυτούς τους Αγίους; Ότι δήθεν όλη η Εκκλησία πλανήθηκε και μόνον αυτοί κράτησαν την πίστη.

Είναι ακριβής αυτός ο ισχυρισμός;

Κάθε άλλο αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής δεν έμεινε καθόλου μόνος στην υπεράσπιση της Ορθοδόξου Πίστεως. Το Πατριαρχείο της πρεσβυτέρας Ρώμης -που τότε ήταν προπύργιο Ορθοδοξίας και όχι αίρεση- απέρριπτε την αίρεση του μονοθελητισμού, όπως την απέρριπτε, επίσης, το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων.

Άρα κάθε άλλο παρά έμεινε μόνος του στον αγώνα ο Άγιος Μάξιμος για τη διατήρηση της ορθοδόξου πίστεως.

Ας έρθουμε τώρα στον Όσιο Θεόδωρο τον Στουδίτη. Έμεινε μόνος στην υπεράσπιση της Ορθοδοξίας κατά την Εικονομαχία, όπως διατείνονται οι επίδοξοι αποτειχιστές; Ουδέν τούτου αναληθέστερον. Ο Όσιος Θεόδωρος είχε -μεταξύ άλλων- τη σθεναρή υποστήριξη του Πατριαρχείου της πρεσβυτέρας Ρώμης, το οποίο -επαναλαμβάνω- προ του σχίσματος ήταν -στις πλείστες περιπτώσεις- προπύργιο Ορθοδοξίας και όχι -όπως σήμερα- αίρεση.

Όσο για τον Άγιο Μάρκο Εφέσου τον Ευγενικό τα πράγματα είναι ακόμη πιο ξεκάθαρα. Ο Άγιος Μάρκος δεν υπέγραψε την προδοτική σύνοδο της Φερράρας - Φλωρεντίας. Πλην, όμως, αμέσως με την επιστροφή του οι πιστοί ξεσηκώθηκαν ομόθυμα και αποδοκίμασαν όσους υπέγραψαν τις αποφάσεις της Συνόδου και τους εξανάγκασαν να ανακαλέσουν την υπογραφή τους. Ταυτόχρονα η Εκκλησία της Ρωσίας και άλλοι Θρόνοι της Ανατολής δεν δέχτηκαν τις αποφάσεις της Συνόδου. Άρα πώς έμεινε μόνος στην υπεράσπιση της Ορθοδοξίας;

Επομένως ανακριβώς επικαλούνται όσοι θέλουν να αποτειχιστούν το παράδειγμα των Αγίων για να στηρίξουν τις θέσεις τους.

Το πιο σημαντικό! Αν παρ’ ελπίδα ορισμένοι προχωρήσουν τελικά σε αποτείχιση οι οικουμενιστές θα τους οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε καθαίρεση ώστε να τους εξαναγκάσουν να καταστούν ακοινώνητοι, δηλαδή σχισματικοί. 

Γιατί θα γίνει αυτό; Επειδή οι Ορθόδοξες Εκκλησίες της Βουγλαρίας και της Γεωργίας που καταδίκασαν τη Σύνοδο της Κρήτης ως οικουμενιστική ξεκαθάρισαν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι συνεχίζουν αδιατάρακτα να έχουν κοινωνία με τις Εκκλησίες που υπέγραψαν τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης. Άρα οι παραδοσιακές αυτές Εκκλησίες θα αναγωρίσουν την καθαίρεση των επίδοξων αποτειχισμένων. Επομένως θα καταστούν ακοινώνητοι από όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία σε αντίθεση με τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή, τον Όσιο Θεόδωρο τον Στουδίτη και τον Άγιο Μάρκο Εφέσου τον Ευγενικό που βρίσκονταν σε κανονική κοινωνία με ορισμένους από τους Πατριαρχικούς Θρόνους εκείνης της εποχής.

No comments:

Post a Comment