Tuesday, January 24, 2017

ΚΡΙΣΗ, ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ


ΚΡΙΣΗ, ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Στις γνωστές ατυχέστατες δηλώσεις του Σεβ. Λαγκαδά κ. Ιωάννη στη Λητή υπάρχει ακόμη μια παράγραφος, την οποία παραθέτουμε: «Ποιος κατέστησε όλους αυτούς κριτές; Ο Κύριος μας λέει «μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε» και αυτοί κατακρίνουν τους πάντες με τη δικαιολογία ότι η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος αναγνώρισε ως Εκκλησίες τους αιρετικούς. Αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη ψευδή (sic) πλάνη και διαστροφή της αλήθειας που διακηρύσσουν οι κύριοι αυτοί». 

Επιτρέπεται ή δικαιολογείται οιαδήποτε ενασχόληση του κάθε μέλους της Εκκλησίας με τα θέματα της Πίστεως; Η απάντηση δίδεται από αυτόν τον ίδιο το Δομήτορα της Εκκλησίας, που διακήρυττει: «πας ος αν ομολογήση εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων και ο υιος του ανθρώπου ομολογήση εν αυτώ έμπροσθεν των αγγέλων του Θεού» (Λουκ. ιβ΄8). Άλλο να κατακρίνω κάποιον επί προσωπικού επιπέδου και άλλο να διαμαρτύρομαι όταν η Πίστις ευρίσκεται εν κινδύνω. 

Άλλο πράγμα το εφάμαρτο κουτσομπολιό και η καταλαλιά και άλλο η ομολογία της αμωμήτου Πίστεως. Αν οι Πατέρες της Εκκλησίας σιωπούσαν ενώπιον των απυλώτων στομάτων των δυσθέων αιρετικών φοβούμενοι την «κατάκριση», δεν θα ήταν ομολογητές κι υπερασπιστές της Πίστεως. «Καιρός του σιγάν και καιρός του λαλείν» κατά τον Σολομώντα. Ολόκληρη θύελλα διαμαρτυριών έχει ξεσηκωθεί από τον Ιανουάριο του 2016, όταν έγιναν γνωστές οι θέσεις που προωθούνταν στη «Σύνοδο» της Κρήτης, από επισκόπους και λοιπούς κληρικούς, μονάζοντες, ειδικούς καθηγητές, απλούς χριστιανούς αλλά και Αυτοκέφαλες Εκκλησίες (Βουλγαρία, Γεωργία, Ελλαδική Εκκλησία [μιλάμε για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας κατά το Μάιο του 2016]) και ο Σεβασμιώτατος μιλά για κατάκριση!!!  

Όσον αφορά δε την αναγνώριση των αιρετικών,  (Παπικών, Παλαιοκαθολικών, Αγγλικανών, Προστεσταντών όλων των αποχρώσεων αλλά και  Μονοφυσιτών) ως «ετεροδόξων Εκκλησιών και ομολογίων» ας κάνει τον κόπο να διαβάσει το άρθρο 6 των Αποφάσεων του Κολυμβαρίου. Scripta manent. Ερωτούμε: Γιατί ο αιρεσιάρχης του Βατικανού έσπευσε να εκφράσει την ευαρέσκειά του για την εν λόγω απόφαση, γιατί οι εν Ελλάδι Παπικοί Ουνίτες χάρηκαν και για ποιο λόγο οι Γερμανοί Προτεστάντες δεν έκρυψαν την ικανοποίησή τους γι’ αυτήν; 

No comments:

Post a Comment