Thursday, December 24, 2015

ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ;



ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ;

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ένα από τα ωραιότερα κομμάτια της εκκλησιαστικής ποίησης των Χριστουγέννων είναι, το δοξαστικό των Αίνων, το οποίο ψάλλεται κατά τον Όρθρο της Εορτής.

Κατ’ αυτό αναφέρεται μεταξύ άλλων και το πιο κάτω απόσπασμα: 

«Διό σοι προσφέρομεν και ημείς, 
υπέρ την χρηματικήν φορολογίαν, 
ορθοδόξου πλουτισμόν θεολογίας, 
τω Θεώ και Σωτήρι των ψυχών ημών». 

Με απλά λόγια καλούμαστε να προσφέρουμε στο Θείο Βρέφος, στον σαρκωθέντα Θεόν «ορθοδόξου πλουτισμόν θεολογίας». Τι υπονοείται, όμως, με τις λέξεις αυτές; Μα φυσικά ο πλούτος της ορθόδοξης θεολογίας, τον οποίο κατέχει, σαν θησαυρό πολύτιμο, η Εκκλησία του Χριστού, δηλαδή  η Ορθοδοξία. Ώστε αποτελεί πλούτο της Εκκλησίας η ορθόδοξη θεολογία,που χαράσσει τα αιώνια όρια μεταξύ πίστεως και κακοδοξίας. 

Κι όμως! Σήμερα βλέπουμε αυτός ο πλούτος να περιφρονείται σκαιότατα  και να περιθωριοποιείται από ταγούς της Εκκλησίας. Πρόχειρο, αλλά κραυγαλέο παράδειγμα, η αιτιολογία του Οικουμενικού Πατριάρχου για την απόρριψη του όρου «Οικουμενική» για την προγραμματιζόμενη Πανορθόδοξη Σύνοδο του 2016. Τι δήλωσε ο Παναγιότατος σχετικά με το θέμα αυτό ενώπιον των ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου τον παρελθόντα Αύγουστο; Η Σύνοδος δεν μπορεί να ονομαστεί Οικουμενική διότι ΔΕΝ συμμετέχουν σ’ αυτήν οι Χριστιανοί της Δύσεως. Μα οι άνθρωποι αυτοί ΔΕΝ κατέχουν τον πλουτισμόν της Ορθόδοξου θεολογίας αφού ΔΕΝ είναι ορθόδοξοι ΑΛΛΑ κακόδοξοι. Εκ του αιώνος ουκ ηκούσθη πρόσκληση σε αιρετικούς για ισότιμη συμμετοχή τους σε Σύνοδο Οικουμενική. Μήπως οι Αρειανοί προσκλήθηκαν στη Β΄Οικουμενική Σύνοδο ή οι Νεστοριανοί στη Δ΄Οικουμενική; Η απάντηση είναι μία: ΟΧΙ. 

Η απεμπόληση από τον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη των πολυαρίθμων αιρετικών παραχαράξεων της πίστεως από τους Παπικούς αλλά και τους ποικιλώνυμους Προτεστάντες, δεν συνιστά περιφρούρηση του πλούτου της ορθοδόξου θεολογίας. Εμείς, από την άλλη, επιμένουμε, μαζί με τον Ιωσήφ  τον Βρυέννιο: «Ουδέν Ορθοδοξίας ανώτερον, ουδέν ίσον».

No comments:

Post a Comment