Wednesday, April 13, 2011

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ



























ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
================

Αγνωστoς, αλλά αγαπητός, εν Χριστώ αδελφός, τακτικός αναγνώστης του ιστολογίου, από το Μοντρεάλ, μου έστειλε σχόλιο, αναφορικά με το άρθρο που έγραψα με τίτλο “Ευχάριστες ειδήσεις από το μέτωπο των αποτειχιστών,” το οποίο και καταχώρησα ήδη στη στήλη των σχολίων.

Η έκταση της απάντησης στο σχόλιο ήταν τέτοια, που δεν μπορούσε να καταχωρηθεί στη στήλη των σχολίων. Γι’ αυτό και την καταχωρώ ως ξεχωριστή ανάρτηση.

“Καλή ανάσταση και σε σας, κ. Ασημακόπουλε!

Την ερμηνεία των Γραφών, αδελφέ μου, την κάνει η Εκκλησία! ΟΧΙ οι απλοί πιστοί!

Και μάλιστα οι Αγιοι της Εκκλησίας! "Οι προφήται ως είδον, η Εκκλησία ως παρέλαβεν, οι διδάσκαλοι ως εδογμάτισαν, οι απόστολοι ως εδίδαξαν", ομολογούμε στο συνοδικό την Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Μόνον οι Προτεστάντες πιστεύουν ότι, όταν διαβάζουν την Αγία Γραφή μόνοι τους, την ερμηνεύουν σωστά και είναι ενωμένοι με την “αόρατη Εκκλησία”. Το αποτέλεσμα της ερμηνευτικής τους το βλέπουμε. Μέσα σε 400 περίπου χρόνια, από την ίδρυσή τους, διασπάστηκαν σε 300 επίσημες και 2,000 ανεπίσημες Προτεσταντικές “Εκκλησίες”.

ΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΕΣ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
_____________

Οι σύγχρονοι Αποτειχιστές (τους οποίους φυσικά αντιδιαστέλλω προς την κατά Θεόν αποτείχιση) ακολουθούν την ίδια ερμηνευτική. Πιστεύουν ότι η ιστορική Εκκλησία έχει πλανεθεί, όπως πιστεύουν οι Προτεστάντες.

Οι σύγχρονοι Αποτειχιστές πιστεύουν στη λεγόμενη “Διαχρονική Εκκλησία” (δικός τους ο όρος κανένας Αγιος της Εκκλησίας δεν τον χρησιμοποιεί) και την κατανοούν τρόπον τινά όπως οι Προτεστάντες κατανοούν την “αόρατη Εκκλησία” του Λούθηρου.

Οι σύγχρονοι Αποτειχιστές, εκτός από την πλάνη ότι η Εκκλησία πλανήθηκε και την πίστη στη “Διαχρονική Εκκλησία,” υιοθετούν και την προτεσταντική ερμηνευτική της Αγίας Γραφής, των Κανόνων και των Πατέρων.

Δηλαδή νομίζουν - όπως τους Προτεστάντες - ότι οι ίδιοι κατανοούν την ερμηνεία των ιερών κειμένων ΜΟΝΟΙ τους και εκτός της εμπειρίας των Αγίων της Εκκλησίας και της πράξης της Εκκλησίας.

ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΣ ΚΑΛΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΟΥΜΕ
__________

Αφού, λοιπόν, ΟΛΟΙ ανεξαίρετα οι Αγιοι του εικοστού αιώνα (Νεκτάριος, Νικόλαος Πλανάς, Μάρτυς Φιλούμενος, Γεώργιος Καρσλίδης, Αχριδών Νικόλαος, Ανθιμος της Χίου, Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, Λουκάς της Κριμαίας, κτλ.,) με τη ζωή τη διδασκαλία και τις προτροπές τους, μας καλούν να μείνουμε στην Εκκλησία και να πολεμήσουμε τον Οικουμενισμό, εμείς οφείλουμε να τους κάνουμε υπακοή.

Κοντά σε αυτούς και ΟΛΕΣ ανεξαίρετα οι Αγιες μορφές του 20ού αιώνα Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, Εφραίμ Κατουνακιώτης, π. Παίσιος, π. Πορφύριος, π. Ιάκωβος Τσαλίκης, π. Φιλόθεος Ζερβάκος, π. Αμφιλόχιος Μακρής, π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος, οι Μητροπολίτες Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Παραμυθίας Παύλος, κτλ.

Επίσης όλοι ανεξαίρετα οι ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Ουδείς εξ αυτών προχώρησε σε αποτείχιση: Ζήσης, Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης, Μεταλληνός, Αθανάσιος του Σταυροβουνίου, Γκοτσόπουλος, Σαράντης, Τσελεγγίδης, Κυθήρων, Πειραιώς, Αιτωλοακαρνανίας, κτλ.

Οσον για τον π. Εφραίμ της Αριζόνας, όχι μόνον ΔΕΝ αποτειχίστηκε, αλλά και έδωσε ΑΥΣΤΗΡΗ γραμμή τα μεν πνευματικά του παιδιά να ΜΗΝ υπογράψουν καν την “ομολογία για τον Οικουμενισμό” ή και όσα την υπέγραψαν στο Αγιον Ορος και στην Ελλάδα να χαμηλώσουν τους τόνους ή και να αποτραβηχτούν και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ΜΗΝ προχωρήσουν σε αποτείχιση.

Δεν εννοώ φυσικά ότι ο Γέροντας Εφραίμ είναι εναντίον της "Ομολογίας". Απλά επισημαίνω πόσο πολύ αφίσταται της ιδέας ότι πρέπει να γίνει αποτείχιση.

Ολες οι Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, το Αγιον Ορος, κτλ., οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας, που αποχώρησαν από το ΠΣΕ, το ίδιο κάνουν.

Δεν νομίζετε ότι όλοι οι ανωτέρω έχουν πιο έγκυρη γνώμη για το τι πρέπει να κάνουμε για το θέμα της αποτείχισης από τους τρεις ιερείς της Ρωσίας και τους τρεις λαικούς της Ελλάδας που εκπροσωπούν ένα μικρό αριθμό άλλων πιστών;

"ΓΙΝΩΣΚΕΙΣ Α ΑΝΑΓΙΝΩΣΚΕΙΣ;"
___________

Η Αγία Γραφή, κ. Ασημακόπουλε, δεν ερμηνεύεται κατά το δοκούν.

Το “γινώσκεις α αναγινώσκεις” δεν αφορά αυτούς που ακολουθούν τους Αγίους και μάλιστα τους σύγχρονους Αγίους!

Αφορά αυτούς, οι οποίοι διαβάζουν την Αγία Γραφή, τους Πατέρες και τους Ιερούς Κανόνες, όπως οι Προτεστάντες διαβάζουν την Αγία Γραφή.

Νομίζουν - εν τη αφροσύνη, τη θεολογική απαιδευσία και τω προτεσταντικώ τους φρονήματι - ότι, επειδή οι ίδιοι ερμηνεύουν την Αγία Γραφή, τους Πατέρες και τους Κανόνες, με ένα συγκεκριμένο τρόπο, η ερμηνεία τους είναι πιο έγκυρη από την ερμηνεία των σύγχρονων Αγίων της Εκκλησίας!!!

Αν αυτό δεν είναι δαιμονική πλάνη, αδελφέ μου, τότε τι, στην ευχή, είναι δαιμονική πλάνη;

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΕΠΙΣΤΑΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ"
__________

Σας παρακαλώ θερμά διαβάστε επισταμένα το βιβλίο του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου “Τα δύο άκρα”, για να αντιληφθείτε τις θεολογικές διαστάσεις της αποτείχισης. Είμαι βέβαιος ότι, ως καλοπροαίρετος άνθρωπος που πιστεύω ότι πρέπει να είστε, ότι θα αντιληφθείτε την αλήθεια του πράγματος.

Αν μελετήσετε το βιβλίο τα “Δύο άκρα” και εξακολουθείτε να έχετε απορία για το θέμα μπορούμε να επανέλθουμε για να συνεχίσουμε τη συζήτηση.

Ευχαριστώ για την αφορμή να μιλήσουμε για το θέμα και καλή Ανάσταση.

2 comments:

  1. Αποτείχιση, όπως η ίδια λέξη δηλοί είναι η παραμονή "εκτός των τειχών". Εκτός των τειχών παρέμεναν οι αλλόφυλοι και στην προκειμένη περίπτωση η αλλόδοξοι και οι νεκροί,που θεωρούνταν ξένοι. Εντός των τειχών κατέφευγε ο λαός για να προστατευθεί από τις επιθέσεις των εχθρών.
    Πώς μπορεί κανείς εν γνώσει του, να αποποιείται την προστασία των τειχών της πόλεως και να προτιμά να αποθάνει η ψυχή του μετά των αλλοφύλων;
    Μήπως η αποτείχιση τελείται μόνον υπό των ιερέων, αφού αυτοί τελούν τα μυστήρια εις το όνομα του Θεού και με την άδεια του επισκόπου, τον οποίον αναπληρούν;
    Το ερώτημα είναι αν συνδέεται και πως ο πιστός με τον επίσκοπο. Το να αποφύγει κάποιον επίσκοπο ο πιστός δεν αποτειχίζεται, όπως ο ιερέας, που δεν μπορεί να τελέσει μυστήριο εκτός της περιφερείας του επισκόπου του.
    Άρα διαφέρει η αποτείχιση ως προς τον ιερέα και ως προς τον πιστόν. Μήπως η αποτείχιση έχει έννοια μόνο για τους ιερείς;
    Αν ο πιστός ομολογεί δημοσίως την έλλειψη φωτισμού ενός συγκεκριμένου επισκόπου και την μη ορθοτόμηση από αυτόν του λόγου της αληθείας, τί έννοια έχει ότι σωματικώς παρίσταται στις ακολουθίες που τελούνται στην περιφέρεια του εν λόγω επισκόπου.
    Μήπως πολλοί πιστοί μόνο σωματικώς βρίσκονται στον ίδιο τόπο με τον κακόδοξο επίσκοπο, ενώ πνευματικώς είναι αποτειχισμένοι;
    Τελικά η αποτείχιση αφορά τον έσωθεν άνθρωπο ή είναι εξωτερικός τύπος;

    Καλό Πάσχα!
    Μόσχος

    ReplyDelete
  2. Η αποτείχιση είναι η αποκοπή από τον επίσκοπο και αφορά και τους κληρικούς και τους λαικούς.

    ReplyDelete