Friday, January 24, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΙΛΑΡΙΩΝΑ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΙΛΑΡΙΩΝΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, παραθέσαμε τμήμα συνέντευξης του Σεβ. Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνα, που αναφέρεται στην στάση του Πατριαρχείου Μόσχας για το πρωτείο τιμής που απολαμβάνει ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως - ο και Οικουμενικός Πατριάρχης.

Ο Σεβ. Βολοκολάμσκ, στην συνέντευξή του, λέγει ορισμένες αλήθειες που είναι επιβεβλημένο να προβληθούν και να επαινεθούν.

Παράλληλα λέγει και πολλές ανακρίβειες, οι οποίες -προφανώς- σκοπό έχουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια των πιστών για τις πραγματικές προθέσεις του Πατριαρχείου Ρωσσίας έναντι του πρωτείου του Κωνσταντινουπόλεως.

Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά.

Καταρχήν ο Σεβ. Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας έχει απόλυτα δίκαιο όταν ψέγει την sine paribus δεινή κακοδοξία του Σεβ. Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου.

Είναι αδιανόητο να γίνεται προσπάθεια εκβατικανοποιήσεως της Ορθοδοξίας με πλήρη παρερμηνεία της έννοιας του πρωτείου στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όπως σαφέστατα κάνει ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής.

Αλλά, Σεβασμιώτατε Βολοκολάμσκ, ποιος δέχεται αυτή την κακοδοξία;

Ελάχιστοι, ίσως, Πατριαρχικοί τους οποίους το ορθόδοξο πλήρωμα -έτσι κι αλλοιώς- δεν έχει σε καμμία απολύτως υπόληψη.

Ακόμη και στην περίπτωση που σύντομα ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής θα είναι ο επόμενος Οικουμενικός Πατριάρχης ουδόλως σημαίνει ότι θα μπορέσει να επιβάλει την sine paribus αιρετική εκκλησιολογία του στην Ορθόδοξη Εκκλησία, επειδή πρόκειται για καθαρή και δεινή κακοδοξία, η οποία προσκρούει ευθέως και προς το γράμμα και προς το πνεύμα και των Ιερών Κανόνων και προπαντός -το και πιο σοβαρό- των Όρων της πίστεως.

So you are actually preaching to the converted, Σεβασμιώτατε Βολοκολάσμκ:

“Μη ταρασσέσθω υμών η καρδία, μηδέ δειλιάτω.” 

Αρέσει δεν αρέσει στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής, στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ή σε οιονδήποτε άλλο της Πατριαρχικής Αυλής, η sine paribus κακοδοξία ΠΟΤΕ δεν θα γίνει αποδεκτή στην Ορθοδοξία, επειδή ταρακουνά τα θεμέλια της Ορθοδόξου Εκκλησιολογίας.

Βεβαίως, στην συνέντευξη σας, Σεβασμιώτατε, ουδεμία νύξη κάνετε για τις αθέμιτες φιλοδοξίες του Πατριάρχη Μόσχας να καταστεί ο sine paribus και όχι απλά ο primus inter pares, Πρωθιεράρχης της Ορθοδοξίας.

Προσπαθήσατε, επίσης, να ερμηνεύσετε την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία ως εφαρμογή της sine paribus κακοδοξίας που εμφορούνται οι ταγοί του Φαναρίου.

Σεβασμιώτατε! 

You and I, and the rest of the world, know better than that! 

Το Ουκρανικό είναι γεωπολιτικό θέμα και αφορά αφενός μεν την προσπάθεια της Ρωσσικής Ομοσπονδίας να καταστρατηγήσει την ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας και αφετέρου των Δυτικών Δυνάμεων να ενισχύσουν την ανεξαρτησία  της Ουκρανίας, ώστε να την κρατήσουν υπό την σφαίρα της δικής τους επιρροής.

Στην διαμάχη αυτή -ατυχώς- ενεπλάκησαν τα Πατριαρχεία Κωνσταντινουπόλεως και Ρωσσίας και στην συνέχεια και άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Θα συνεχίσουμε -συν Θεώ- λίαν προσεχώς.

15 comments:

  1. Απεναντίας κύριε Τελεβαντε, αρέσει δεν αρέσει, το sine paribus είναι μια πραγματικότητα εδώ και αιώνες. Αλλιώς γιατί ΜΌΝΟΝ ο οικουμενικός Πατριάρχης έχει το προνόμιο να απονέμει αυτοκεφαλιες;
    Γιατί ΜΟΝΟΝ ο οικουμενικός Πατριάρχης μπορεί να συγκαλεί πανορθοδοξες συνάξεις;
    Γιατί ΜΟΝΟΝ ο οικουμενικός Πατριάρχης μπορεί να δέχεται εκκλητες προσφυγές;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Άλλο συντονιστικός ρόλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου και διαφορετικό πράγμα η sine paribus κακοδοξία του Σεβ. Αμερικής Ελπιδοφόρου.

      Ο Σεβ. Ναυπάκτου λ.χ. δέχεται ότι έχει τα προνόμια που αναφέρετε ο Οικουμενικός Πατριάρχης, αλλά απορρίπτει διαρρήδην την κακοδοξία του Σεβ. Αμερικής.

      Delete
    2. Μου απαντάτε με υπεκφυγές.
      Δεν μιλάμε για βαθμό ιεροσύνης. Μιλάμε για προνόμια και ευθύνες που κατέχει μόνο το οικουμενικό πατριαρχείο και ο εκάστοτε ο οικουμενικός Πατριάρχης. Αυτά δεν είναι μουσειακό έκθεμα που τα τιμάμε απλώς, είναι ενεργά. Μπορείτε να το αμφισβητήσετε; Προφανώς όχι γιατί τότε θα έρθετε σε αντίφαση με άλλα γραφόμενά σας όπως πρόσφατα πχ υποστηρίζατε ότι ουδείς άλλος να συγκαλέσει πανορθόδοξη σύνοδο. Η εκχώρηση επίσης της αυτοκεφαλιας στην Ουκρανίας έγινε κάνοντας χρήση αποκλειστικού προνομίου του οικουμενικού Πατριαρχείου. Ας μην επαναλαμβανομαστε επειδή κάποιοι αρρωσταίνουν ακούγοντας τη φράση sine paribus.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Πού την είδατε την υπεκφυγή; Σας είπα ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει ορισμένα δικαιώματα και προνόμια αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι sine paribus αλλά primus inter pares.

      Απόδειξη τούτου είναι το γεγονός ότι ο Σεβ. Αμερικής διαμφισβητεί μια αλήθεια που ήταν και είναι καθολικά δεκτή ανά τους αιώνες.

      Ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι πρώτος μεταξύ ίσων. Όχι πρώτος χωρίς ίσους, όπως διατείνεται ο Σεβ. Αμερικής.

      Ασφαλώς και έχει ορισμένα προνόμια ο Κωνσταντινουπόλεως, όπως λ.χ. να συγκαλεί μόνος αυτός Πανορθοδόξους Συνόδους και οπωσδήποτε ο Ιεροσολύμων δεν έχει αυτό το προνόμιο.

      Αυτά όμως δεν επιτρέπει ούτε εξ αποστάσεως την αποδοχή της sine paribus κακοδοξία.

      Delete
    5. Ίσων ως προς τι; Θέλω να μου ορίσετε την περί ης ο λόγος ισότητα

      Delete
    6. Και δεν είδα να αποδεικνύετε κάτι (μιας και χρησιμοποιήσατε τη λέξη "απόδειξη"). Απεναντίας, η επ αιώνων εκκλησιολογία και πρακτική αποδεικνύει ότι ουδέποτε ο οικουμενικός Πατριάρχης ήταν πρώτος μεταξύ ίσως αλλά πάντοτε πρώτος άνευ ίσων εφόσον μόνον αυτός κατέχει συγκεκριμένα προνόμια και μονο σ'αυτόν αποδόθηκαν τα ίδια πρεσβεία με τη Ρώμη.

      Delete
    7. Και αφού λοιπόν τα πρωτεία του οικουμενικού Πατριαρχείου είναι ένα κενό γράμμα, γιατί έχουν λυσσαξει οι Ρώσοι για την υφαρπαγή των; Άτοπο!

      Delete
    8. Ίσος με την έννοια που ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι ίσος με τους 80 τόσους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος. Έχει μεν κάποια προνόμια ως πρώτος, αλλά συνοδικά ΜΟΝΟΝ κατοχυρωμένα.

      Delete
    9. Ποιος είπε ότι τα πρωτεία του Οικουμενικού Θρόνου είναι κενό γράμμα; εσείς το λέτε. Τα πρωτεία έχουν την αξία τους πλην όμως οι Ρώσσοι δεν θέλουν απλά τα primus inter pares πρωτεία του Κωνσταντινουπόλεως αλλά τα sine paribus πρωτεία που επιζητεί ο Σεβ. Αμερικής Ελπιδοφόρος.

      Delete
  2. τα πράγματα ειναι απλά. αρκει να μήν κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλάκι μας.
    1. οι εβραιοι διοικουν τον πλανήτη πολιτικά και οικονομικά.
    2. σε κάθε θρησκεία ένας πρέπει να ειναι ο αρχηγός, ο πρωτος, για να μπορουν να συνεννοουνται ευκολώτερα και να επιδρουν στα γεγονότα.
    3. αν θελήσουν οι εβραιοι, την επόμενη μέρα το Οικουμενικό Πατριαρχειο μεταφέρεται στα Ιεροσόλυμα. Ρωσοι και Φαναριωτες τσιμουδιά δεν θα βγάλουν...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Συνωμοσιολογική προσέγγιση στερούμενη σοβαρότητας.

      Delete
    2. ε, βέβαια, οι εβραιοι ό,τι ειναι να κάνουν πρωτα βγάζουν την ντουντούκα...

      Delete
    3. Συνωμοσιολογίας το ανάγνωσμα

      Delete
  3. Πιο ευστοχος σχολιασμος των λεγομενων του μητροπολίτη, νομιζω δεν θα μπορούσε να υπάρξει κ Τελέβαντε.
    To the point που λενε κ στο χωριό μου!

    ReplyDelete