Friday, January 4, 2019

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΟΛΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΟΛΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο Μακαριώτατος Βαρσοβίας και πάσης Πολωνίας κ. Σάββας, σε επιστολή του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη, που κοινοποίησε στους επικεφαλής όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, ξεκαθαρίζει -για μια ακόμη φορά- ότι υποστηρίζει ανεπιφύλακτα την Εκκλησία της Ρωσσίας για το Ουκρανικό.

Λέγει συγκεκριμένα στον Οικουμενικό Πατριάρχη ότι

1.) Δεν αναγνωρίζει ως κανονικό τον Μακαριώτατο Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιο και την Σύνοδο που δημιουργήθηκε μετά την “Ενωτική Σύνοδο”.

2.) Όχι μόνον δεν αναγνωρίζει τον Μακαριώτατο κ. Κιέβου Επιφάνιο ως επικεφαλής Αυτοκέφαλης Εκκλησίας, αλλά αρνείται ακόμη να αποδεχτεί ότι έχει υποστατή ιερωσύνη.

3.) Διευκρινίζει ότι θα αναγνωρίσει τους πρώην Σχισματικούς της Ουκρανίας ως κανονικούς, μόνον αν προσέλθουν εν μετανοία στο Πατριαρχείο Ρωσσίας, που είναι -κατά την γνώμη του- το μόνον αρμόδιο να άρει τα αναθέματα που τους επιβλήθηκαν. 

Με άλλα λόγια, ο Μακαριώτατος Πολωνίας means business. Προφανώς μόνον οι Ρώσσοι -μέχρι στιγμής- μιλούν με τόση σαφήνεια και τόση αυστηρότητα.

Ο Μακαριώτατος Πολωνίας, όμως, δεν αναφέρεται στο πιο σημαντικό που αφορά τις ραγδαίες και καταλυτικές εξελίξεις που θα ακολουθήσουν σε λίγες μέρες.

Είναι ένα πράγμα μία Εκκλησία να θεωρεί αντικανονική την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία, ακόμη και το ανυπόστατο της ιερωσύνης των επισκόπων της, και εντελώς διαφορετικό να διακόψει -όπως το Πατριαρχείο της Ρωσσίας- την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Η διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και ο αφορισμός των πιστών του Οικουμενικού Θρόνου είναι Σχισματική ενέργεια.

Αντίθετα η άρνηση να αναγνωριστεί ως κανονική η Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι απλά εκκλησιαστική έριδα που αφήνει περιθώριο διαλόγου και ίσως συνεννόησης.

Πολύ σύντομα θα μάθουμε πώς θα αντιδράσει η Εκκλησία της Πολωνίας, αφού την Κυριακή ο Μακαριώτατος Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιος θα συλλειτουργήσει στο Φανάρι με τον Παναγιώτατο την εορτή των Θεοφανείων ως Προκαθήμενος της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

3 comments:

  1. Δεν καταλαβαίνω κ. Τελεβάντο, πού βλέπετε τα περιθώρια διαλόγου και συννενόησης που αφήνει η ιταμότητα της πολιτικής του Βαρθολομαίου , που κατα πώς λέγουν οι αναλυτές είναι μία πολιτική που αφορά όλα τα Βαλκάνια συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδος . Μήπως βλέπετε κάποια διαλλακτικότητα στα τελεσίγραφα που στέλλει , ή στην υπεροψία του απολυτου κυριάρχου , την οποία δεν πιστεύω νά νομίζετε οτι αντλεί απο το ταπεινωμένο σκήπτρο του Φαναρίου , αλλά άλλοθεν κατά Ατλαντικό μεριά !

    Η ιταμότητα της πολιτικής του στην Ουκρανία μας προιδεάζει τί μπορεί νά πράξει στο δικό μας Μακεδονικό θέμα . Το εχουμε εκφράσει ως ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας , αλλά δεν λογαριάζουμε μέχρι πού μπορεί νά φτάσει η Φαναριώτικη φαντασία . Ο Θεός νά μας φυλάξει απο τοιούτους Εφιάλτες !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κατ' άνθρωπον ελάχιστο έως τίποτε μπορεί να γίνει.

      Γι' αυτό ακριβώς γράφω και ξαναγράφω και ξαναγράφω ότι μόνον αν ο Άγιος Θεός κάνει θαύμα μπορούν να αποσοβηθούν τα χειρότερα για την ενότητα της Ορθοδοξίας.

      Delete
  2. Μετα το θεμα της Αυτοκεφαλιας της Ουκρανιας και οταν καταλλαγιασουν οι πολλες αντιδρασεις πιστευω οτι πρωτη μεριμνα του Φαναριου θα ειναι η εμβαθυνση των σχεσεων Φαναριου-Ρωμης που οδηγει τελικα στο κοινο ποτηριο το Φαναρι με τους συμμαχους του. Εκει η διασταση Φαναριου-Μοσχας θα αποκτησει και Δογματικο περιεχομενο περαν απο το Ουκρανικο θεμσ και να διαφυλαχθει τελικα η αληθινη Ορθοδοξια απο τους Ρωσους αδελφουε μας. Προσωπικα κυριε Τελεβαντο υποπτευομαι οτι τα οσα σημερα εν πολλοις περιεργα γινονται στην διαμαχη γυρω απο την Ουκρανικη Αυτοκεφαλια ισως τελικα να υποκρυπτουν ενσ σχεδιο του Θεου για την διαφυλαξη της Παγκοσμιας Ορθοδοξιας απο τους δογματικους και κανονικους ακροβατισμους των Φιλοοικουμενιστων

    ReplyDelete