ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ονούφριος της Αυτόνομης Εκκλησίας της Ουκρανίας συνυπέγραψε την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσσίας στο Μίνσκ, με την οποία αφορίζεται ο Οικουμενικός Πατριάρχης, όλοι οι πιστοί (κληρικοί, μοναχοί και λαικοί) των Μητροπόλεων των Νέων Χωρών, της Κρήτης, της Δωδεκαννήσου, του Αγίου Όρους και της Διασποράς στην Αυστραλία, στην Αμερική, στην Άπω Ανατολή και στην Ευρώπη, επειδή η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου ήρε την ακοινωνησία των σχισματικών της Ουκρανίας.
Ο Μητροπολίτης Ονούφριος, όμως, πρόσφατα δεν είχε τον παραμικρό δισταγμό να συμπροσευχηθεί με σχισματικούς της Ουκρανίας, αλλά και με ραββίνους, μονοφυσίτες και με άλλους αιρετικούς.
Τελικά η Αυτόνομη, υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο Εκκλησία της Ουκρανίας, θεωρεί καθαιρέμενο και ακοινώνητο τον αυτοπροσδιοριζόμενο ως Πατριάρχη του Κιέβου Φιλάρετο ή όχι;
Αν δεν τον θεωρεί σχισματικό, γιατί ο Μητροπολίτης Ονούφριος συμπροσεύχεται μαζί του;
Γιατί εξανίσταται επειδή το Οικουμενικό Πατριαρχείο ήρε την ακοινωνησία των Σχισματικών της Ουκρανίας και γιατί έφτασε στο σημείο να συνυπογράψει τον αφορισμό εκατομμυρίων Ελλήνων και άλλων εθνοτήτων στο Άγιον Όρος, στην Ελλάδα, στην Τουρκία, στην Ευρώπη στην Αυστραλία, στην Ασία και στην Ωκεανία;
Αλλά υπάρχει και ένα άλλο σοβαρό σημείο που χρήζει σχολιασμού.
Ορισμένοι ανακριβώς θεωρούν τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ουκρανίας Ονούφριο ως αντιοικουμενιστή.
Τι είδους αντιοικουμενιστής, άραγε, είναι αυτός που συμπροσεύχεται με αλλόθρησκους, αιρετικούς και σχισματικούς;
Τι είδους αντιοικουμενιστής είναι αυτός που ουδέποτε διαμαρτυρήθηκε για την συμμετοχή της Εκκλησίας της Ρωσσίας -στην οποία ανήκει- στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των αιρέσεων (ΠΣΕ);
Τι είδους αντιοικουμενιστής είναι αυτός που, παρά τους αρχικούς δισταγμούς του, συμφώνησε με το αρχικό οικουμενιστικό διαβόητο Κείμενο 6 των προσυνοδικών Διασκέψεων, που ήταν ακόμη πιο οικουμενιστικό από το Κείμενο που εγκρίθηκε από την Σύνοδο της Κρήτης;
Το είδους αντιοικουμενιστής είναι αυτός που δεν έβγαλε άχνα για την κοινή οικουμενιστική Διακήρυξη που υπέγραψαν στην Αβάνα ο Πατριάρχης Ρωσσίας Κύριλλος και ο Πάπας Φραγκίσκος και η οποία λέγει τα ίδια ακριβώς πράγματα που λέγει και το διαβόητο Κείμενο 6 της Συνόδου της Κρήτης;
Τι είδους αντιοικουμενιστής είναι αυτός που ουδέποτε διαμαρτυρήθηκε για τις συνεχείς κοινές ποιμαντικές παραστάσεις του Πατριαρχείου της Ρωσσίας, όχι μόνον με αιρετικούς, αλλά και με αλλόθρησκους;
Τι είδους αντιοικουμενιστής είναι αυτός που ουδέποτε διαμαρτυρήθηκε για την συμμετοχή της Εκκλησίας της Ρωσσίας -στην οποία ανήκει- στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των αιρέσεων (ΠΣΕ);
Τι είδους αντιοικουμενιστής είναι αυτός που, παρά τους αρχικούς δισταγμούς του, συμφώνησε με το αρχικό οικουμενιστικό διαβόητο Κείμενο 6 των προσυνοδικών Διασκέψεων, που ήταν ακόμη πιο οικουμενιστικό από το Κείμενο που εγκρίθηκε από την Σύνοδο της Κρήτης;
Το είδους αντιοικουμενιστής είναι αυτός που δεν έβγαλε άχνα για την κοινή οικουμενιστική Διακήρυξη που υπέγραψαν στην Αβάνα ο Πατριάρχης Ρωσσίας Κύριλλος και ο Πάπας Φραγκίσκος και η οποία λέγει τα ίδια ακριβώς πράγματα που λέγει και το διαβόητο Κείμενο 6 της Συνόδου της Κρήτης;
Τι είδους αντιοικουμενιστής είναι αυτός που ουδέποτε διαμαρτυρήθηκε για τις συνεχείς κοινές ποιμαντικές παραστάσεις του Πατριαρχείου της Ρωσσίας, όχι μόνον με αιρετικούς, αλλά και με αλλόθρησκους;
Είναι αντιοικουμενιστης, οσο αντιοικουμενιστες είναι και ορισμένοι παραδοσιακοί Έλληνες ιεράρχες που όμως τηρούν σιγήν ιχθύος σε θέματα οικουμενισμου και μάλιστα καποιοι απο αυτούς συμμετείχαν και στην σύνοδο του Κολυμβαριου.
ReplyDeleteMy point!
DeleteΔεν παύει στη κυβέρνηση της Ουκρανίας να υπάρχουν ναζί τι σχέσεις μπορεί να έχει μ αυτούς ο Ονούφριος μάλλον κινδυνεύει. Εμείς έχουμε την πολυτέλεια να συζητάμε για τα πάντα αυτός έχει να κάνει με την επιβίωση του.Ενα καθεστώς που επιβλήθηκε από έξω.. πραξικοπηματικά ξεκαθαρίζει τους λογαριασμούς του.Εχουν καταλάβει ναούς και έχουν εκδιώξει ιερείς πάρα πολλούς.
ReplyDeleteΚαι πώς δεν γνώριζε το 1991 ο Μητροπολίτης Ονούφριος ότι υπάρχουν ναζί στην Ουκρανία όταν συνυπέγραψε αίτημα των ιεραρχών της Ουκρανίας για να χορηγηθεί Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία;
ReplyDeleteΌταν μιλάς για καθεστώς που επιβλήθηκε απο έξω εννοείς απο τους Δυτικούς ή από τους Ρώσσους;
Γιατί δεν θέλεις να καταλάβεις ότι επεμβάσεις και στα πολιτικά και στα εκκλησιαστικά πράγματα της Ουκρανίας κάνουν και οι Δυτικοί και οι Ρώσσοι;
Γιατί κ. Τελεβάντο , το απέδειξε πολύ καλά ο π. Θεόδωρος , οτι δέν θα μπορούσαμε ποτέ νά πούμε οτι η Ελλάδα κατέλαβε την Κύπρο , όπως λέμε για την Τουρκία . Ποιός Κύπριος θα μπορούσε νά το δεί έτσι . Μάλιστα κατηγορούνται οι Έλληνες πολιτικοί για προδοσία της Κύπρου .
ReplyDeleteη ορθ Εκκλησια εχει μπλεξει ασχημα φιλοι με ολο αυτο που δεν εχει να κανει με την πιστοτητα στο νομο.
ReplyDeleteΟλοι οι αιρετικοι που υποκρινονταν τους Ορθοδοξους,η σταση τους και η θεολογια τους ανετρεπε την Αγια Γραφη,την Ιερα Παραδοση,τους Ιερους Κανονες,τις Οικουμενικες Συνοδους.
Οι αγνοησαντες την ευσεβη πιστη,εξετραπησαν ...δεν τα λεμε εμεις,τα λεγει ενας Γρηγοριος Θεολογος
Μιλαμε συχνα για τα ακρα,πληνφθανουμε να γινουμε εμεις ακραιοι θρεφοντας μια κακοδοξια.
Δεν ειναι χωρισμος,απο την Θεια Αγαπη,το να δινει κανεις ισχυ στην πλανη;
Και οχι μονον!Ενας ακομη Μαξιμος ο Ομολογιτης το θεωρησε μισανθρωπια.
Και επειτα λεει δεν εχασα την πιστη μου κ και επειτα λεει,αγαπατε τον πλησιον...και επειτα ειπε ο Ευαγγελιστης ,οτι οποιος δεν αγαπα τον αδελφο του,δεν ειναι παιδι Του Θεου Α` Ιωαν 3-10]...και αν δεν ειναι παιδι Του Θεου τι ειναι;
Το ερωτημα μου ειναι και παραμενει:
Εκεινος που εχει ενοικον το Φως της θειας Δοξης,αυτος και γνωριζει Τον Θεο,πως γινεται ομως τα Δογματα να αποτελουν εκφραση του ειναι της σχεσεως με Τον Θεο και συναμα να ναυαγει υπακουοντας εις αλλοτριας φωνας;;;;
Του ανηκει ως νυμφη,με ολη της την λαμπροτητα,καθαροτητα,αγιοτητα,χωρις ψεγαδι η ελαττωμα Εφ 5-27]
Γιατι να μην!